Het Voyager herkijk topic

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Het Voyager herkijk topic

Bericht door EMH »

Nu ik Voyager opnieuw aan het kijken ben dacht ik waarom dan ook niet gelijk maar even wagen aan een topic.


Caretaker

Ik vond de eerste keer dat ik deze ep zag, het een goede start voor de serie. Die mening heb ik nog steeds.
De karakters en het schip worden redelijk snel geintroduceerd en lekker vlot verhaaltje.
Een ding wat me opviel: Tom Paris, oneervol uit Starfleet geflikkerd maar krijgt meteen een rood Starfleet uniform aan terwijl hij als simpele "observer" meegaat, niet eens een officele functie het was eigenlijk een soort proefverlof. Uniformen lijken mij nu net iets voor de mensen die het verdient hebben. Paris zou het eigenlijk gewoon moeten terugverdienen,
Dus nadat hij door Janeway aan het eind van de aflevering bevorderd is tot luitenant.
En uiteraard hun eerste vijand in het Delta, de Kazon.
Ik heb dat ras nooit echt als een eng ras gezien in de zin van nou daar moet je voor oppassen.
Het zijn meer mislukte Klingons met die mestvaalt op hun hoofd wat voor kapsel door moet gaan.


Parallax

De eerste reguliere en meteen een standaard anomalie van de week ep met de nodige technobabble.
Het subplot over Torres die door Chacotay naar voren wordt geschoven als chief engeneer was wel een positief punt.
Dit is waar de serie meer over had moeten gaan Starfleet personeel vs Maquis leden.


Time and Again
De tweede ep die wederom vol met technische praat zit en eigenlijk beter in TNG had gekund.
Een ras die met polaire energie bezig en vanwege het gevaar ervan door de Federatie uitgebannen is had daar mooi gepast.
Enige waar we achter komen is een eigenschap van Kes. Heb me niet verveeld met dit eppie maar daar is alles mee gezegd.

Phage

Voyager komt de Vidiians tegen die organen van andere rassen oogsten om deze zelf te gebruiken vanwege een ziekte die hun eigen ras bedreigt.
Redelijke ep. De dokter is een erg leuk karakter brengt veel humor in deze ep. Nodelix blijf ik af en toe een irritant wezen vinden
alhoewel dit karakter ook de nodige humor in de serie brengt.


The Cloud

Vermakelijke ep maar meer ook niet en voornamelijk door de dokter. De aflevering met de bekende janeway quote "There's coffee in that nebula".
De bedoeling energie uit de wolk te halen maar eindigen met juist enegergieverlies.
Onbegrijpelijk eigenlijk dat Tom Paris juist op dat moment een energiezuipend holodeckprogramma laat draaien terwijl iedereen
op rantsoenen zit om de energie te sparen die de replicators anders verbruiken.
Verder nog wat geleuter met die animal guide wat me niet boeide.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Leuk, leuk! :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

Tiens tiens, hier moet hier precies nog wat aan bijgewerkt worden. De herbekijk Deepspace nine topic van Tactical cube boert wel wat beter dan dit stukje hier.

Daar kan ik mij als Voyager-liefhebber niet zomaar bij neerleggen :) ;)

Maar na lang wachten is het volgende seizoen nu toch eindelijk in mijn bus geploft. Seizoen 5 meerbepaald. We gaan dat zaakje eens bekijken. Het is natuurlijk al over de helft van de serie. Maar voor mij is het in elk geval de eerste sessie. Eerste indrukken zijn toch altijd interessant.
Kan ik die indrukken hier posten. ;) greetings
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door EMH »

O ik heb inmiddels ook weer enkele eppies gekeken (de nieuwe film deed mij besluiten de series weer uit de kast te pakken), zal er nog wat over typen als ik zin heb vandaag of morgen :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Tactical_Cube »

Phage

Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat ik Janeway in deze ep erg goed vond :) Dit was eigenlijk de eerste aflevering dat ze 'de moeder' van het schip kon spelen. Dat stukje met de Vidians doet ze dan ook erg mooi. Daarbij vind ik de Vidians een erg interessant ras. Wat zouden wij als mensen doen wanneer we zon ziekte kregen?

The Cloud
Daarbij moet wel even gezegd worden dat in de serie zelf gezegd is dat ze de energie van het holodeck niet voor andere dingen gebruikt kan worden. Dit mag dan imo vreemd klinken, maar het zal dus wel waar zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:Phage

Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat ik Janeway in deze ep erg goed vond :) Dit was eigenlijk de eerste aflevering dat ze 'de moeder' van het schip kon spelen. Dat stukje met de Vidians doet ze dan ook erg mooi. Daarbij vind ik de Vidians een erg interessant ras. Wat zouden wij als mensen doen wanneer we zon ziekte kregen?
De derde wereld uitbuiten .......
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Tactical_Cube »

dat kwam mij eerlijk gezegd ook in de geest
wel eng haha :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:O ik heb inmiddels ook weer enkele eppies gekeken (de nieuwe film deed mij besluiten de series weer uit de kast te pakken), zal er nog wat over typen als ik zin heb vandaag of morgen :*)
Aha, de nieuwste film, nee nee, bij mij is het al van veel eerder dan de laatste film. Van drie jaar terug, in een zomer eens niets te doen gehad en ineens had ik mijn zinnen op StarTrek gezet. Te beginnen bij de originele series natuurlijk. Ik had toen eigenlijk het plan nog niet opgevat om alle series te bekijken. de vriend waar ik die dvd-boxen ging ontlenen was zelf uiteraard wel een grote fan, ik wist wel dat er nog "andere reeksen" moesten zijn, maar in de jaren negentig heb ik dat voor geen centimeter gevolgd dus ik wist van niets, nada. Dus had ik daar bij hem eens navraag over gedaan. Toen bleek dus dat er ook nog zoiets bestond als Deep space nine en Voyager. Toen ik vroeg naar hoeveel seizoenen er daarvan waren zei ie, zeven. De originelen waren slechts drie seizoenen, toen begon het me te dagen dat het nog een serieuze opdracht ging worden om dat allemaal te bekijken. Trouwens ik herrinner me nog dat ik bij het eerste seizoen van TNG afgehaakt had. Ik was wat te erg verknocht geraakt aan de originele serie. Ik dacht effe, van kom kom, die Next generation dat werkt niet. Dat slaat nergens meer op. 'k denk dat het dan toch pas tegen de volgende zomer was dat ik ineens TNG aantrof in de plaatselijke cd-winkel. 'k dacht van ja waarom niet, ik koop ze gewoon zelf en zet er me gewoon weer aan. Ik herrinner me vooral dat vanaf het tweede seizoen ik helemaal verslaafd was aan TNG. En vandaar is het zo verdergegaan. En je ziet ik ben er nog altijd niet. Ik ben nu nog aan Voyager bezig 5e seizoen dus.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

Tactical_Cube schreef:Phage

Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat ik Janeway in deze ep erg goed vond :) Dit was eigenlijk de eerste aflevering dat ze 'de moeder' van het schip kon spelen. Dat stukje met de Vidians doet ze dan ook erg mooi. Daarbij vind ik de Vidians een erg interessant ras. Wat zouden wij als mensen doen wanneer we zon ziekte kregen?
.

Even kort, Die Phage vind ik zelf ook een zeer goeie vondst, voor een nieuw ras. Er zit meteen ook een ethisch vraagstuk in hun bestaan verweven. De Kazon('k weet niet of ik dat goed spel) daarentegen vond ik niet zo geslaagd. Heb hier ergens op het forum gelezen, minst geslaagde creatures ever. Welja, bij mij scoren de Kazon ook het minst van al eigenlijk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Blind Guardian »

De Kazon zijn best wel aardig moet ik bekennen maar slecht uitgewerkt eindelijk een ras wat verschillende facties heeft gemiddelde Star Trek ras buiten mensen om heeft een Factie maar dat is een probleem waar wel meer Science Fiction series te maken hebben.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:De Kazon zijn best wel aardig moet ik bekennen maar slecht uitgewerkt eindelijk een ras wat verschillende facties heeft gemiddelde Star Trek ras buiten mensen om heeft een Factie maar dat is een probleem waar wel meer Science Fiction series te maken hebben.
Ja 'k vond wel dat ze er uiteindelijk iets beter begonnen uit te komen. Maar blijft wel een feit dat esthetisch gezien, ze toch het creatieve dipje waren van alle rassen die de revue gepasseerd zijn. Nu ja , dat vind ik persoonlijk toch.

Ik weet niet. Is er iemand die weet hoe je een afbeelding kan mee posten?
Ik ben trouwens ook al heel wat tekst kwijtgespeeld in het "post-proces". straks moet ik voor alle veiligheid telkens in een tekstverwerken gaan typen vooraleer te posten. 't is in elk geval "not safe" om hier online dingen te typen, want als het programma kuren heeft is het "floep" weg tekst. Not verry funny :-(
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Guess who? »

Sowieso kan je tegenwoordig bij Mozilla Firefox een spellingschecker installeren (zie hier voor meer: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/ ) en je kan plaatjes hier neerzetten door de url van het bestand hier te plakken en dan tussen de IMG tags te zeggen.

dus:

[img]http://www.plaatjesplaats.nl/plaatje.jpg[ /img] (zonder de spatie)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

Guess who? schreef:Sowieso kan je tegenwoordig bij Mozilla Firefox een spellingschecker installeren (zie hier voor meer: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/ ) en je kan plaatjes hier neerzetten door de url van het bestand hier te plakken en dan tussen de IMG tags te zeggen.

dus:

[img]http://www.plaatjesplaats.nl/plaatje.jpg[ /img] (zonder de spatie)
Dank voor de informatie Guess Who, ik probeer het eens uit. Maar ik heb hier tot nu toe al vruchteloos beziggezeten. 't gaat eigenlijk over een tekening die ik ingescand had. Maar 'k krijg ze tot dusver nog niet geplaatst. Jammer
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:De Kazon zijn best wel aardig moet ik bekennen maar slecht uitgewerkt eindelijk een ras wat verschillende facties heeft gemiddelde Star Trek ras buiten mensen om heeft een Factie maar dat is een probleem waar wel meer Science Fiction series te maken hebben.
Ze hadden de Kazon meer op de 1930 NY straat bendes moeten laten lijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door captain crash »

weet iemand toevallig waar je voyager op dit moment het meest voordelig kan kopen zonder creditcard?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Guess who? »

Wat ik tot nu toe zie, is bij Freerecordshop. Ongeveer 25 euro per seizoen (behalve seizoen 5, die is merkwaardig genoeg 50 euro terwijl er niet meer discs inzitten ofzo).

Bol.com is 40 per seizoen, proxis is 35, van leest is 30.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:weet iemand toevallig waar je voyager op dit moment het meest voordelig kan kopen zonder creditcard?
Ja bij "Mediadis" of http://www.mediadis.be. Is een beetje een online winkel. En daar kun je gewoon door overschrijving kopen. Of dus online banking. Maar wel door overschrijving dus. En eigenlijk ook wel nog owkay van prijs. Moet je eens nagaan.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door SpaceWally »

Mansfeld schreef:
EMH schreef:O ik heb inmiddels ook weer enkele eppies gekeken (de nieuwe film deed mij besluiten de series weer uit de kast te pakken), zal er nog wat over typen als ik zin heb vandaag of morgen :*)
Aha, de nieuwste film, nee nee, bij mij is het al van veel eerder dan de laatste film. Van drie jaar terug, in een zomer eens niets te doen gehad en ineens had ik mijn zinnen op StarTrek gezet. Te beginnen bij de originele series natuurlijk. Ik had toen eigenlijk het plan nog niet opgevat om alle series te bekijken. de vriend waar ik die dvd-boxen ging ontlenen was zelf uiteraard wel een grote fan, ik wist wel dat er nog "andere reeksen" moesten zijn, maar in de jaren negentig heb ik dat voor geen centimeter gevolgd dus ik wist van niets, nada. Dus had ik daar bij hem eens navraag over gedaan. Toen bleek dus dat er ook nog zoiets bestond als Deep space nine en Voyager. Toen ik vroeg naar hoeveel seizoenen er daarvan waren zei ie, zeven. De originelen waren slechts drie seizoenen, toen begon het me te dagen dat het nog een serieuze opdracht ging worden om dat allemaal te bekijken. Trouwens ik herrinner me nog dat ik bij het eerste seizoen van TNG afgehaakt had. Ik was wat te erg verknocht geraakt aan de originele serie. Ik dacht effe, van kom kom, die Next generation dat werkt niet. Dat slaat nergens meer op. 'k denk dat het dan toch pas tegen de volgende zomer was dat ik ineens TNG aantrof in de plaatselijke cd-winkel. 'k dacht van ja waarom niet, ik koop ze gewoon zelf en zet er me gewoon weer aan. Ik herrinner me vooral dat vanaf het tweede seizoen ik helemaal verslaafd was aan TNG. En vandaar is het zo verdergegaan. En je ziet ik ben er nog altijd niet. Ik ben nu nog aan Voyager bezig 5e seizoen dus.
Grappig dat he dat schrijft. Ik had hetzelfde, Ik vond TNG in eerste instantie niks, want ik was te zeer verknocht aan TOS. Maar ik ben later de DVD's gaan bekijken en toen gebeurde iets vreemds: ik vond TNG opeens veel beter dan TOS. En nog steeds vind ik TNG erg goed, eigenlijk beter dan VOY. Maar misschien verandert dat als ik VOY weer eens ga herzien. Misschien een project voor deze zomer.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

SpaceWally schreef:[qquote]

Grappig dat he dat schrijft. Ik had hetzelfde, Ik vond TNG in eerste instantie niks, want ik was te zeer verknocht aan TOS. Maar ik ben later de DVD's gaan bekijken en toen gebeurde iets vreemds: ik vond TNG opeens veel beter dan TOS. En nog steeds vind ik TNG erg goed, eigenlijk beter dan VOY. Maar misschien verandert dat als ik VOY weer eens ga herzien. Misschien een project voor deze zomer.
Ik ben nu naar Voyager aan het kijken(de eerste keer wel) op dvd. Hoewel ik Voyager erg goed vind denk ik toch dat TNG nog iets beter is. Er zit meer echt goeie episodes in. Bij Voyager is dat toch wat minder.

O ja slechtste episode ooit: 'de Bride of chaotica' , een holodeck aflevering,.niets tegen het holodeck, maar deze aflevering is echt no good. ]:(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door EMH »

eehh..eeeh... Treshold is voor mij de slechtste ep van de serie. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Blind Guardian »

Voyager misschien dat ik nog wel een keer op DVD aanschaf het was immer jaren lang mijn favouriete Star Trek serie geweest. :*D
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 16 jun 2009, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:eehh..eeeh... Treshold is voor mij de slechtste ep van de serie. :lachhuil:
Treshold kan ik mij zo direct niet herrinneren, ja die titels enzo, om al die episodes uit mekaar te houden, niet eenvoudig moet ik zeggen. :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:Voyager misschien dat ik nog wel een keer op DVD aanschaf het is immer jaren lang mijn favouriete Star Trek serie geweest. :*D
Aha je favoriete serie, Maar toch niet op dvd? En je hebt nochthans wel Babylon 5 op dvd? Of gedownloaded.
'k weet het niet. 'k ga ooit TNG nog eens herbekijken en dan ga'k de knoop doorhakken wie van de twee ik beter vind, Voyager of TNG ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door EMH »

Treshold is die hoogstaande aflevering waarin Janeway en Paris veranderen in reptielen aan het eind van de aflevering als gevolg van het overschijden van de maximum vliegsnelheid.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:Treshold is die hoogstaande aflevering waarin Janeway en Paris veranderen in reptielen aan het eind van de aflevering als gevolg van het overschijden van de maximum vliegsnelheid.
Ow ja!! verdorie ja, dat is die "legendarisch slechte aflevering", ja ja, wat was me dat, die superwarp tot daaraan toe maar die finale, dat was heel ver gezocht, haha, ja we kunnen er nu wel om lachen :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Blind Guardian »

Mansfeld schreef:
Blind Guardian schreef:Voyager misschien dat ik nog wel een keer op DVD aanschaf het is immer jaren lang mijn favouriete Star Trek serie geweest. :*D
Aha je favoriete serie, Maar toch niet op dvd? En je hebt nochthans wel Babylon 5 op dvd? Of gedownloaded.
'k weet het niet. 'k ga ooit TNG nog eens herbekijken en dan ga'k de knoop doorhakken wie van de twee ik beter vind, Voyager of TNG ;)
sorry spellings foutje was mijn favouriete serie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:
Mansfeld schreef:
EMH schreef:O ik heb inmiddels ook weer enkele eppies gekeken (de nieuwe film deed mij besluiten de series weer uit de kast te pakken), zal er nog wat over typen als ik zin heb vandaag of morgen :*)
Aha, de nieuwste film, nee nee, bij mij is het al van veel eerder dan de laatste film. Van drie jaar terug, in een zomer eens niets te doen gehad en ineens had ik mijn zinnen op StarTrek gezet. Te beginnen bij de originele series natuurlijk. Ik had toen eigenlijk het plan nog niet opgevat om alle series te bekijken. de vriend waar ik die dvd-boxen ging ontlenen was zelf uiteraard wel een grote fan, ik wist wel dat er nog "andere reeksen" moesten zijn, maar in de jaren negentig heb ik dat voor geen centimeter gevolgd dus ik wist van niets, nada. Dus had ik daar bij hem eens navraag over gedaan. Toen bleek dus dat er ook nog zoiets bestond als Deep space nine en Voyager. Toen ik vroeg naar hoeveel seizoenen er daarvan waren zei ie, zeven. De originelen waren slechts drie seizoenen, toen begon het me te dagen dat het nog een serieuze opdracht ging worden om dat allemaal te bekijken. Trouwens ik herrinner me nog dat ik bij het eerste seizoen van TNG afgehaakt had. Ik was wat te erg verknocht geraakt aan de originele serie. Ik dacht effe, van kom kom, die Next generation dat werkt niet. Dat slaat nergens meer op. 'k denk dat het dan toch pas tegen de volgende zomer was dat ik ineens TNG aantrof in de plaatselijke cd-winkel. 'k dacht van ja waarom niet, ik koop ze gewoon zelf en zet er me gewoon weer aan. Ik herrinner me vooral dat vanaf het tweede seizoen ik helemaal verslaafd was aan TNG. En vandaar is het zo verdergegaan. En je ziet ik ben er nog altijd niet. Ik ben nu nog aan Voyager bezig 5e seizoen dus.
Grappig dat he dat schrijft. Ik had hetzelfde, Ik vond TNG in eerste instantie niks, want ik was te zeer verknocht aan TOS. Maar ik ben later de DVD's gaan bekijken en toen gebeurde iets vreemds: ik vond TNG opeens veel beter dan TOS. En nog steeds vind ik TNG erg goed, eigenlijk beter dan VOY. Maar misschien verandert dat als ik VOY weer eens ga herzien. Misschien een project voor deze zomer.
Wat geinig om dit zo te lezen...en wat positief dat er toch nog mensen zijn die Star Trek ontdekken zonder dat ze er eerder iets van gezien hebben (ook voor de nieuwe film dus ;) ).

Ikzelf ben al dusdanig lang fan dat m'n beeldvorming over een aantal zaken vermoedleijk te verkleurd is geraakt. Daarom wil ik graag VOY nog weer een keer helemaal zien. Seizoenen zijn nu maar 25 euro per stuk, denk dat ik ze binnenkort ga aanschaffen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:[quotequote]
Wat geinig om dit zo te lezen...en wat positief dat er toch nog mensen zijn die Star Trek ontdekken zonder dat ze er eerder iets van gezien hebben (ook voor de nieuwe film dus ;) ).

Ikzelf ben al dusdanig lang fan dat m'n beeldvorming over een aantal zaken vermoedleijk te verkleurd is geraakt. Daarom wil ik graag VOY nog weer een keer helemaal zien. Seizoenen zijn nu maar 25 euro per stuk, denk dat ik ze binnenkort ga aanschaffen.
Ja als je natuurlijk al lang fan bent, en je gaat veel dingen herbekijken, dan ga je op de duur een gekleurde visie krijgen hè. Maar ja dat is normaal.

Wel inderdaad ik had nog niet veel van StarTrek gezien.Enkel first contact geloof ik, en ik herrinner me ook nog dat ik die StarTrek film met de originele cast nog gezien had in de jaren tachtig, dat gedoe met die Walvissen enzo. 'k vond het toen ook een erg goeie film. Maar de heruitzending eind jaren tachtig van TOS, vond ik maar niets, daar ben ik toen met een grote boog omheen gelopen hoor.

Ik weet het niet. 't hangt ook een beetje samen met mijn afkeer van wat ze vandaag de dag allemaal uitzenden op televisie en ook niet in het minst met de miserie die je vaak te zien krijgt in het nieuws. Ik was dat echt wel beu. 'k denk dat dat de voornaamste drijfveer geweest is waarom ik drie jaar geleden zo erg in de SiFi gevlogen ben.

Ik was voordien ook wel al een liefhebber van het genre, maar nogal gematigd. 'k had Aliens gezien StarWars en 'k volgde de sifi films wel op die uitkwamen, maar dat was het zo een beetje. Maar omdat ik meer dingen wou zien ben ik bij tv-series uitgekomen, en StarTrek is een echte naam en een fenomeen, Dus de tijd was rijp om dat eens wat nader te bestuderen. En dat doe ik nu nog altijd met veel plezier :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Het Voyager herkijk topic

Bericht door EMH »

Eye of the Needle

Eerste mogelijkheid terug te keren naar het Alpha dient zich aan door een microscopisch wormhole die door baby of the crew Harry Kim ontdekt wordt. Ze maken contact met uitgerekend een Romulan die echter wel behulpzaam wil zijn. Het blijkt niet alleen een reisje naar de andere kant te worden maar ook terug in de tijd.
De Voyagercrew kan dus niet terug naar het alpha op deze manier
Prima aflevering die gebruik maakt met het concept van de serie, wel wat technobabble maar niet hinderlijk en onnodig.

Ex Post Facto
Standaard misdaad oplos verhaaltje in star trek vorm gegoten. Leuk om de tijd door te komen. Je kan ook Columbo kijken.

Emanations
Niemendalletje blijft het. Een ras dat gelooft op te gaan in iets hogers wordt geconfronteerd met het feit dat ze waarschijnlijk gewoon de pijp uitgaan en verotten op een astroide en niet meer dan dat en dat weigeren te accepteren.
standaard plotje leuk om keer te zien maar gene grote herkijkwaarde.

Prime Factors
De Voyagercrew wordt door een ogenschijnlijk erg vriendelijk ras uitgenodigd om even bij te komen en even te ontsnappen aan de incompetente regie van Janeway. Maar de situatie verandert wanneer Harry ontdekt dat de transporter technologie van dat alienras de weg naar huis kan zijn. Tegen de regels van Starfleet en het alienras in wordt onder leiding van Tuvok notabene de transportermodule aan boord van voyager gesmokkeld en brengen Torres en Seska het schip in gevaar door heel eigenwijs het apparaat te intergreren met de Voyager systemen. Goed verhaal en een alevering die weer bij het concept van de serie blijft. De eerste tekenen van een Seska die zich begint af te keren tegen de Starfleetprincipes.

State of Flux
De Voyager komt een Kazonschip tegen waar de bemanning op vreemde wijze aan hun einde zijn gekomen. Tot grote schrik van Janeway blijken de Kazons genekt te zijn door een replicator van Voyager die is ontploft. De vraag, wie van de Voyager bemanning
tegen alle door Janeway geliefde regels in een alien ras starfleettechnologie kado deed, heeft op zich niet een echt verrassend antwoord. Als kijker was het al snel duidelijk dat het Seska was. Maar evengoed een goed episode en een van de (veel te) weinige die zich met de Starfleet-Maquis conflict bezighoudt.

Heroes and Demons
Aflevering die zich focust op de EMH. Deze krijgt voor het eerst de kans zich buiten de ziekenboeg te begeven, en mag Harry en Chakotay bevrijden van een "alien of the week". De EMH is namelijk de enige van de bemanning die de missie kan uitvoeren omdat hij al uit energie bestaat en dus opgewassen is tegen het wezen.
Minpunt van de ep: Het energie slurpende holodeck wat veelvuldig gebruikt wordt terwijl de Voyager in eerdere afleveringen zuinig moest zijn met de energiebronnen en..o ja die maffe veiligheidsprotocollen van het Holodeck.
De aflevering was wel leuk om eens terug te zien eigenlijk is ie gewoon hilarisch in een bepaald opzicht.
Plaats reactie