Teleurgesteld over Robert Beltran

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Nemesis »

ja miriam.. jij bent een pot die in een ketel moet! en hups de fik erin.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

Euh en ik denken dat het hier over dat }:O intervieuw van Rober Beltran ging. :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Nemesis »

het niveau van sommige gebruikers is continu laag..
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Miriam »

Sebas moet je nog ongesteld worden ofzo?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Nemesis »

nee, jij?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door EMH »

Over dit topic zou Robert Beltran nu erg teleurgesteld zijn.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:Over dit topic zou Robert Beltran nu erg teleurgesteld zijn.
pfwoeaaha!! :lol2: ja die zit :lol2:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

Zie, nu kan ik niet meer op een onbevooroordeelde manier naar Voyager kijken hè! Telkens als ik Chakotay zie, moet ik aan dat miserabele interview denken :) Is er niet ergens nog een interview met de man dat wel leuk om te bekijken is, kan ik de nare herrinnering misschien nog uitwissen :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door EMH »

Ach achter ieder personage gaat een acteur schuil die wel of niet te pruimen is in het echte leven en zo lang je nooit iets ziet van het echte leven van de acteur zelf hou je de illusie dat hij net zo is als het personage wat hij speelt. :*)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Dark*staR »

Geloof in het personage en negeer de acteur.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Blind Guardian »

Robert Who ?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

Dark*staR schreef:Geloof in het personage en negeer de acteur.
Ja dat is wel waar. Maar toch, nu ik dat hier zo zie, met dat interview. 'k vind toch een acteur moet een beetje kunnen staan achter wat hij gedaan heeft. En ik vind het ook een beetje lastig, omdat , ik zit nu aan seizoen vijf van voyager, dat het personage Chakotay niet echt veel diepgang krijgt. O.a. wordt er meer aandacht besteed aan Seven of Nine. Zelfs aan Harry wordt er veel aandacht besteed, nou, misschien is dat sarcasme in dat interview wel 'ergens' van afkomstig hè.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door EMH »

Dark*staR schreef:Geloof in het personage en de negeracteur.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

Lieve kindjes ik ben er nu achergekomen wat 'de diepgang' van het personage Chakotay is. Het is de wisselwerking tussen Janeway en hem. Het is daar waar hij me echt intrigeerd. 't is een beetje bizar.want over de ganse lijn is zijn personage redelijk oppervakkig, hij staat letterlijk in de schaduw van Janeway, en de andere bemaningsleden die dan niet in de schaduw van Janeway staan die gaan dan 't gross van de tijd ook nog eens met de leuke episodes lopen.

Maar de paar keren dat het echt interessant wordt dat is wanneer Chakotay onenigheid heeft met Janeway. En dit volgens mij vooral omdat het "man tegenover een meerdere vrouw is". In de eerste episode van het zesde seizoen, gaat Chakotay zo in tegen de wil en beslissingen van Janeway om de kapitein van de USS Equinox op de hielen te gaan zitten. Janeway zit een beetje in een obsessie, die niet altijd het algemeen belang en veiligheid van de crew van de Voyager ten goede komt.

Het zijn dan ook momenten van opperste suspense als Chakotay met de nodige diplomatie Janeway op andere gedachten probeert te brengen maar Janeway van geen wijken weet en hem uiteindelijk uit zijn functie ontslaat!

Op het einde van de episode zegt ze tegen Chakotay dat hij gemakkelijk had kunnen muiten. Maar hij zegt koeltjes dat hij hiermee over de schreef zou zijn gegaan.

Het is die waardige terughoudendheid van zo'n personage als Chakotay dat mij echt intrigeerd. Omdat hij een toch iets meer machogehalte uitstraalt. Daarom is mijn analyse dat Chakotay(althans het personage) de moraal en waardigheid heeft van een captain Picard, maar dan in de vorm van een eerste officier. En ook een verschil dan met Riker, Hij dient een vrouwelijke kapitein. Nu ja 't zou geen verschil mogen, maken, maar geloof me, het maakt een verschil. Dat zal iedereen kunnen beamen die voor een vrouwelijke overste moet werken(ik onderandere)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Nemesis »

sterkte! maar ik zie je punt en geef je hier wel gelijk in. Het is dan ook jammer dat in seizoen 7 hij aan de haal gaat met 7of9.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door captain crash »

jah, maar tegen die tijd hadden ze qua schrijfwerk de serie toch om zeep geholpen...wat echt nog steeds heel jammer is.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Teleurgesteld over Robert Beltran

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:jah, maar tegen die tijd hadden ze qua schrijfwerk de serie toch om zeep geholpen...wat echt nog steeds heel jammer is.
Uit een stukje interview dat ik met Beltran gelezen heb(ten tijde van seizoen 6) blijkt dat hij zich wel erg bewust was van het feit dat zijn personage niet genoeg werd uitgediept. Dat Chakotay bijna geen episodes heeft waarin hij de hoofdrol mag spelen enzo.

En dat is ook wel juist. Het zijn altijd de dokter of Tuvok of ook 7 of 9 , die veel aan bod komen. En O ja, Bellana , en niet te vergeten zelfs Harry en Paris krijgen denk ik nog meer episodes toebedeeld. Ik vind het al moet ik het zeggen, toch echt wel een beetje StarTrek onwaardig dat de schrijvers de first officer zo negeerden.
Maar ja de geschiedenis valt niet meer te 'herschrijven' hè.
Plaats reactie