Speciaal voor TC: Harry Potter en Janeway in een toneelstuk

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Speciaal voor TC: Harry Potter en Janeway in een toneelstuk

Bericht door Guess who? »

nee.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Speciaal voor TC: Harry Potter en Janeway in een toneelstuk

Bericht door Miriam »

Ask Miriam :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Speciaal voor TC: Harry Potter en Janeway in een toneelstuk

Bericht door Dark*staR »

^ Nou? Wat is jou reactie Miriam?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Speciaal voor TC: Harry Potter en Janeway in een toneelstuk

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:Hayes heeft zondermeer gelijk, Mulgrew doet het veel beter op het toneel dan in haar eendimensionale rol als captain janeway. Bij mijn weten heeft trouwens niemand van de serieuze users hier ooit beweerd dat ze niet kan acteren. Dat de rol van Janeway niet uit de verf kwam lag niet aan haar maar aan de manier waarop deze geschreven was en het feit dat het in een beperkte setting gespeeld werd. Mulgrew acteert goed met haar lichaam en slecht met gezichtsuitdrukkingen. Dat hadden producenten trouwens moeten weten. Ze was dan ook een noodoplossing bij Voyager en achteraf zeker niet de beste keuze voor die rol. Ik wil hier trouwens niet beweren dat de eerste keuze beter was, dat was ook zeker niet zo. Ze hadden misschien nog even verder moeten zoeken. .
Nu ja, Mulgrew? Maar hetzelfde kan je waarschijnlijk zeggen van andere acteurs ook. Iedere acteur zal wel anders presteren op het toneel dan voor de camera. En ik heb het elders hier ook al geschreven. Ik stond aanvankelijk erg sceptisch tegenover het personage Janeway, en ik vind ook dat in de eerste twee seizoenen, dat Mulgrew haar karakter nog niet helemaal onder de knie heeft. Maar verderop in de serie vind ik haar neerzetting van Janeway toch wel meer dan acceptabel.

Want je mag niet vergeten dat het voor een vrouw niet makkelijk is om een leidingevende rol te spelen, niet in het echt en ook niet in een fictieve setting. Haar autoriteit moet omzeggens geloofwaardig overkomen. En een geloofwaardige vrouwelijke baas of kapitein zoals hier waarbij je zou moeten denken, hmja, die haar bevelen wil ik wel opvolgen, of in haar beleidt heb ik wel vertrouwen, zo'n personage neerzetten is niet evident. En ik weet niet , misschien vergis ik me, maar ik heb soms echt wel het gevoel dat ze in haar mimiek teruggrijpt naar de manier van acteren zoals dat in oude films gebeurde. Eigenlijk in deze tijd not done. Maar ik vind dat het in Voyager goed werkt om haar vrouwelijkheid te accentueren als tegengewicht tegenover haar autoriteit.
Plaats reactie