Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Bron.
Dat kan ik ook zeggen wanneer ik jouw account gehacked heb! Ik eis een foto van jou en GW achter de PC met beide accounts open in twee browsers naast elkander. En ja, dat kan gefotoshopped zijn, maar die kans acht ik al kleiner!

Achterdochtige slincer is achterdochtig.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door sonpas »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Silencer »

Sonpas *O*
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

Ik ben niet achterdochtig, hooguit wat wantrouwend. Maar GW? doe jij de groeten maar terug en breng ze ook over aan *.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Ik las nog wel een aantal dingen waar ik nog even op wil reageren (maar kort, met een knipoog, niet uit op conflicten, whatever...)
Vis schreef:Je geeft aan dat "goed" maar één ding kan betekenen, maar schijnbaar zijn er dus wel uitzonderingen. Is er nou werkelijk niets waar jij van geniet, maar toch van in kan zien dat het kwalitatief gezien misschien niet zo best is? Big Brother wellicht? Jerry Springer? Een willekeurige soapserie. Een goedkope actiefilm op SBS6.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik blijf erbij dat het uiteindelijk echt niet met een scorecard statistisch vast te leggen is of iets goed is, zelfs niet voor jezelf. Als dat de modus is die hier is bedacht, prima, zeg heel eerlijk dat ik dat niet wist (misschien is dat de keerzijde van mijn sporadische aanwezigheid in het forum).

Ik blijf dat strenge onderscheid tussen leuk en goed niet delen. Kan me herinneren dat ik jaren geleden daar inderdaad ook over 'gediscussieerd' heb. Ik denk uiteindelijk dat het gewoonweg te complex is, en dat ook nergens iemand ooit de succesformule, de sleutel heeft gevonden voor wat 'goed' is typeert dit het beste (Pixar dacht men lange tijd, tot Cars 2......).

Maar ik verwar mezelf soms ook. Ik vind persoonlijk GTST echt bagger, maar als ik dan weer kijk naar de visie en bedoeling van de makers, en het feit dat decennia lang honderden duizenden mensen ervoor aan de buis gekluisterd zitten, kan ik niet ontkennen dat de serie wel heel goed is doordacht en uitgevoerd; maar je moet hierbij wel de doelgroep in acht nemen (no offense).

Uiteindelijk wil ik er ook niet over nadenken, en ga ik toch over op gevoel. En als ik iets waanzinnig te gek vind, ga ik het zeker analyseren..! Je moet eens weten hoe in me verdiept heb in The Empire Strikes Back..! Maar ik analyseer media, kunst, etc. (films, tv, muziek) wanneer ik iets goed vind, ik analyseer niet om erachter te komen OF ik iets goed vind. Daar ligt het verschil denk ik. Goed voorbeeld, Star Trek V. Ik vind hem niet goed. Niet slecht, maar middelmatig. Een zesje. Dat is mijn pure gevoel. Als ik een scorecard neerleg zal ik wel heel, heel veel goede elementen tegenkomen. De campfire scenes vind ik persoonlijk geniaal, en de scene met Bones en diens vader behoort tot een van de beste ST momenten of all time. De score van Goldsmith... Sybok... Allemaal winnende elementen, en toch is mijn pure gevoel: een zesje, en daar kan een analyse voor mij persoonlijk helemaal niets aan veranderen. Maar als dit voor een ander anders is, is dat prima. Het spijt me als ik teveel heb overgebracht dan *mijn* visie de *enige* is.
GPS schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel met goed de ambachtelijke kant van een product. Strakker geformuleerd: voldoet een prodcut aan de eisen/wensen van de maker c.q. van de consument. als de makers van Star Trek een serie op de markt zetten, hebben ze exact dezelfde bedoeling als de makers van een kuipje halvarine: namelijk winst maximalisatie. Lukt dat, dan hebben zij een goed product in de markt gezet.
De consument echter is niet geïnteresseerd in winstmaximalisatie maar, in het geval van de halvarine in smaak, lage prijs en cholesterolverlaging. In het geval van een tv serie zijn de doelstellingen wat complexer. De ene kijker zal tevreden zijn met een avondje pretentieloos vermaak, terwijl een ander er een diepere betekenis in wil herkennen. Als dat lukt, dan kun je spreken van een goede serie. Maar vergis je niet, het kan gelijktijdig walgelijk zijn gewoon niet leuk meer. Of niet mooi meer als je het over kunst hebt. Dat laatste is inderdaad een zeer persoonlijke mening, maar staat los van goed.

Dan de definitie van kunst. Wat is kunst? Iets wat tot aan het einde van de middeleeuwen niet bestond. tot die tijd waren schilders, muzikanten/componisten gewoon ambachtslieden die een vak uitoefenden. schilders waren beslist niet te beroerd om voor toernooien nog even een paar wapenschilden te schilderen, om daarna weer een schilderij voor de kerk te maken.
Kunst is pas ontstaan toen een bepaalde groep mensen meer geld te besteden kreeg en luxe dingen ging laten maken om te pronken. Daarbij werd het steeds meer op prijs gesteld als de maker er iets van zich zelf in probeerde te leggen en zijn werk naar grotere hoogten probeerde te tillen.
Tot mijn spijt vallen tv series echt niet onder de definitie van kunst. Hoe graag de makers het ook zouden willen.
Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen kunst en Kunst. Wat Kunst met een grote K is, tja, daar is geen bevredigende definitie voor, en zelfs Kunstkenners raken hierbij het spoor wel eens bijster.

In het algemeen wordt gesteld dat kunst is "creation through imaginative or technical skill". En ja, daar hoort een potloodtekening van een kleuter ook bij, of een gore B-horrorfilm zonder pretenties, en dus ook iedere televisieserie. Dit is niet *mijn* mening of visie. Kunst (met de kleine k) is dan ook van ALLE tijden, en gaat terug tot 'the dawn of time'. Het Engels is hierin ook gewoon veel helderder. In een historisch museum in de VS ga je naar de afdeling 'Prehistoric ART', 'African ART', etc., kinderen gaan naar 'ART Class', en eenvoudig schort is een 'ARTS & Crafts apron', een beeldhouwer, muzikant, schilder zijn allemaal ARTists, bij een film behoren de productieschetsen tot het ARTwork van de film, een grimeur is een make up ARTist, etc., etc. Het valt allemaal onder kunst.

Overigens heb je helemaal gelijk GPS in het verschil aan intenties tussen kunstuitingen (je mag hier ook gewoon series, films, boeken, etc., etc. lezen). Is het commercieel gericht..? Is het puur artistiek..? Of een combinatie..? Het maakt het soms erg lastig te beoordelen, zeker omdat de intentie voor de persoonlijke mening van iemand niet relevant genoeg hoeft te zijn. Maar ik blijf er wel bij dat als iemand vol roept: 'Ik ben naar The Dark Knight Rises geweest, hij was GOOOOEEEEDDD...!', dat in any case, diegene altijd zal refereren naar de ARTS, de KUNSTEN achter de film, hetzij acteerwerk (acteurs gaan dikwijls naar een Academy of Dramatic ARTS), writing, effects, etc., etc.
Vis schreef:Wellicht gaat 't om de manier waarop dit gebeurt. En dit is niet de eerste keer. Zoals ik zei, dit forum heeft een lang geheugen. Dat jij wellicht niet meer weet hoe je je hebt gedragen een jaar of jaren terug, betekent niet dat wij dat ook zijn vergeten. Het is keer op keer hetzelfde, en het loopt altijd op hetzelfde uit. Dat heet patronen herkennen en op basis daarvan je gedrag aanpassen.
Ik geloof dat het forum een lang geheugen heeft, en ik geloof ook wel dat ik me geregeld als een, ehm.., 'snob' gedragen heb. Maar het 'lange geheugen' is ook wel een beetje selectief hier en daar, en daarom neem ik je terug naar 17 augustus 2003... Ik neem je terug naar mijn aller, aller, allereerste post hier op het forum:
Toen de VHS release uitkwam van 4.12 (To The Death/ The Quickening) in 1996, besloot de BBFC (het censuurorgaan in de UK) om uit To The Death 6 secondes te knippen, namelijk de scene waarin de Jem'Hadar first de nek breekt van een van zijn officieren. De BBFC knipte dat stukje eruit en monteerde de scene opnieuw. In de UK overigens een vrij veel voorkomend gebruik. In Nederland kwam de video uiteraard ongecensureerd uit, zoals elke vorm van artistieke expressie volgens de grondwet ongecensureerd uit hoort te komen. Maar... de DVD´s zijn in heel Europa dezelfde disks, en de BBFC heeft besloten om ook de DVD´s te knippen, met als gevolg dat de in Nederland uitgebrachte disks ook geknipt zullen worden. Dit is door Paramount Entertainment Nederland bevestigd in een email aan mij, waarin ze zeggen dat het een internationale beslissing betreft. 6 seconden lijkt niet veel, maar het gaat in tegen alles waar dit land voor staat en het is absurd dat de beslissing van 1 land invloed heeft op heel Europa.

The time to act is now....
Volgens mij een gewone post, redelijk informatief, zonder kwade bedoelingen of wat ook. Ik zat toen oprecht met dat censureren, al maak ik me er nu totaal niet meer druk om (als je papa bent geworden zijn dit soort dingen ineens heel wat minder belangrijk...). Ik had toen de illusie dat mensen er hun mening over zouden geven; zouden ze het ermee eens zijn, of juist niet..? En waarom niet..? Weet je nou Vis, wat de aller, aller, allereerste reactie op dit bericht was...? Dit:
En dat is een reden om geen DVD te kopen????
Get a life :(
Dit was mijn doop op Startrek.nl... 'Get a life'... Natuurlijk ga ik niet vrijuit, ik reageerde soms veel te fel en persoonlijk, maar ik wil alleen maar aangeven dat de aanvallende, belachelijk makende toon naar 'newbies' ook toen al aanwezig was. The Silencer kan dan wel stellen dat newbies in het algemeen geen fatsoen, maar *mijn* ervaring was juist andersom. Ook ik volgde het forum al een tijdje voor die eerste post, en had ook de zogenaamde 'fatsoensnormen' gezien: mensen werden geregeld voor debiel uitgemaakt, etc., etc. (kun je je het *nu* nog voorstellen?). Mede daardoor ging ik zelf ook veel te snel 'heads on heads', maar ik wil zeker geen anderen de schuld geven. Nee, ik was zelf fout, zette een verkeerd beeld van mezelf neer, en mijn usernaam was misschien ook niet de meest handig gekozen naam... Tja, en toen 3rd. Ironisch genoeg was hij het me over die censuur als enige voor de volle 100% eens, maar dat was ook voor het laatst geloof ik. De 'clashes' met hem waren natuurlijk ronduit lachwekkend als je er achteraf over nadenkt. En waar ging het over..? Of de Talaxians in Homestead zo ver hadden kunnen reizen, en dat soort dingen. Prima als zoiets bediscussieerd werd, maar hij ging echt persoonlijk beledigen (naar mij en bv. Rogueborg). Hij kon dingen zeggen als: 'Jij kan er ook niets aan doen dat je papa en mama broer en zus zijn.' En hij kwam er mee weg, iedereen vond het prima, leuk zelfs. Snobje pesten werd het... Kun je het me nou echt kwalijk nemen dat ik me zo defensief opstelde en uiteindelijk dan maar accepteerde dat ik een paria zou worden..? Maar ik zou me nooit, nooit laten 'wegpesten'! En 3rd ging verder: hij haalde nou net die paar elementen uit mijn persoonlijke leven erbij die hij wist: 'En dat staat voor de klas... Ongelooflijk...' Omdat ik bv. ENT goed vond..! Een van de laatste dingen was een doodswens naar mij en Rogueborg... (over ST, het is toch niet te geloven!) En zelfs toen was er maar 1 iemand die actie ondernam... Het bevestigde voor mij dat er bepaalde ' oldbies' waren die echt met ALLES konden wegkomen, en iedereen leek het ook zo leuk te vinden. Nogmaals, ik was soms ook een lul hier, maar in alle eerlijkheid: het werd echt wel van twee kanten gevoed...

Heb zelf zeker niet het idee dat ik om de zoveel tijd terug ben gekomen om stennis te schoppen. Ik ben een paar keer terug gekomen in het Artwork forum (hey, ART), gewoon op een normale manier. Maar ik merkte wel dat ik werd uitgedaagd... Ik besefte me wel dat ik moeilijk van dat paria stempel af kom...

Kortweg: give me another chance guys... I'm not The Snob I used to be.....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik blijf erbij dat het uiteindelijk echt niet met een scorecard statistisch vast te leggen is of iets goed is, zelfs niet voor jezelf. Als dat de modus is die hier is bedacht, prima, zeg heel eerlijk dat ik dat niet wist (misschien is dat de keerzijde van mijn sporadische aanwezigheid in het forum).
Het is de enige manier om ergens over te praten. En zoals ik aangaf: zodra je jezelf blijft vragen waarom je iets goed vindt kom je steeds weer een niveau verder uit, en ga je stuk voor stuk afzonderlijke aspecten beoordelen. Hoeveel niveau's diep je wil nadenken is aan jezelf; welk niveau hier wordt besproken verschilt per discussie. Dat zal verder nooit geheel dekkend zijn, maar over 't algemeen worden gewoon de aspecten besproken die het belangrijkste waren in een bepaalde aflevering, en trekt iedereen op zich z'n eigen conclusies. Er is nooit sprake van een Borg-scenario waarbij iedereen 't zelfde denkt of vindt; enkel een discussieproces waarbij je jezelf en anderen verrijkt.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Ik blijf dat strenge onderscheid tussen leuk en goed niet delen. Kan me herinneren dat ik jaren geleden daar inderdaad ook over 'gediscussieerd' heb. Ik denk uiteindelijk dat het gewoonweg te complex is, en dat ook nergens iemand ooit de succesformule, de sleutel heeft gevonden voor wat 'goed' is typeert dit het beste (Pixar dacht men lange tijd, tot Cars 2......).
Over smaak valt niet te twisten. We kunnen niet gaan discussiëren over wat iemand persoonlijk leuk vindt. Je kan dat enkel mededelen en daarmee houdt het op. Dus daarom bespreken we wat anders.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Maar ik verwar mezelf soms ook. Ik vind persoonlijk GTST echt bagger, maar als ik dan weer kijk naar de visie en bedoeling van de makers, en het feit dat decennia lang honderden duizenden mensen ervoor aan de buis gekluisterd zitten, kan ik niet ontkennen dat de serie wel heel goed is doordacht en uitgevoerd; maar je moet hierbij wel de doelgroep in acht nemen (no offense).
Dan is het gelukkig duidelijk allemaal.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Uiteindelijk wil ik er ook niet over nadenken, en ga ik toch over op gevoel. En als ik iets waanzinnig te gek vind, ga ik het zeker analyseren..! Je moet eens weten hoe in me verdiept heb in The Empire Strikes Back..! Maar ik analyseer media, kunst, etc. (films, tv, muziek) wanneer ik iets goed vind, ik analyseer niet om erachter te komen OF ik iets goed vind.
Dat doe je automatisch, bewust of onbewust.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Daar ligt het verschil denk ik. Goed voorbeeld, Star Trek V. Ik vind hem niet goed. Niet slecht, maar middelmatig. Een zesje. Dat is mijn pure gevoel. Als ik een scorecard neerleg zal ik wel heel, heel veel goede elementen tegenkomen. De campfire scenes vind ik persoonlijk geniaal, en de scene met Bones en diens vader behoort tot een van de beste ST momenten of all time. De score van Goldsmith... Sybok... Allemaal winnende elementen, en toch is mijn pure gevoel: een zesje, en daar kan een analyse voor mij persoonlijk helemaal niets aan veranderen.
Ik snap het probleem niet. Even kort door de bocht: alle winnende elementen: 8; het element "entertainment voor mijzelf: 4; score: 6. Die score, hoe concreet of hoe vaag dan ook, is gebaseerd op alles wat je meeneemt. In dit geval neem je alles mee, ook je persoonlijke gevoel bij het kijken, wat lastig te kwantificeren is. Laat je dat weg, dan kom je op iets anders uit. Het hoeft niet altijd om álle mogelijk aspecten te gaan.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Maar als dit voor een ander anders is, is dat prima.
Dat zal het altijd zijn, en daarom laten we dat deel dus buiten de discussies hier (althans, wordt geprobeerd).
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen kunst en Kunst. Wat Kunst met een grote K is, tja, daar is geen bevredigende definitie voor, en zelfs Kunstkenners raken hierbij het spoor wel eens bijster.
Nu krijg ik flashbacks naar m'n vroegere docent van culturele en kunstzinnige vorming. Kunst met een grote K :') .
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Het valt allemaal onder kunst.
Volgens de een, volgens de ander... daarom blijft het van belang in een discussie te definiëren waar je precies over praat.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Volgens mij een gewone post, redelijk informatief, zonder kwade bedoelingen of wat ook.
Vóór mijn tijd, en een normale post geeft je geen vrijspel. Maar goed, dat gaf je zelf ook al aan.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Weet je nou Vis, wat de aller, aller, allereerste reactie op dit bericht was...? Dit:
En dat is een reden om geen DVD te kopen????
Get a life :(
Dit was mijn doop op Startrek.nl... 'Get a life'...
Ok:

1. Het is het internet. Mensen zitten achter een computer en blaten maar wat, dus wat zegt één reactie van een bepaald persoon.
2. Je kan niet weten wat diegene werkelijk bedoelde Misschien was het sarcastisch. Maar misschien was 't wel precies zo bedoeld. Maakt verder niet uit. Wat zegt de actie van één persoon over een heel forum? Niets. Dit was en is nog steeds geen Borg-schip waarop we allemaal hetzelfde denken. Niemand heeft invloed op een ander. Misschien was diegene in een slechte bui en probeerde ie zich af te reageren. Dan negeer je dat, of je lacht erom, in plaats van je alles zo volledig persoonlijk aan te trekken.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Natuurlijk ga ik niet vrijuit, ik reageerde soms veel te fel en persoonlijk, maar ik wil alleen maar aangeven dat de aanvallende, belachelijk makende toon naar 'newbies' ook toen al aanwezig was.
Op basis van één post, geïnterpreteerd door jou op een bepaalde manier. Leren hoe communicatie online werkt speelt een grote rol hierbij, en dat is schijnbaar iets wat door de jaren heen nog steeds niet echt duidelijk is geworden.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Silvia kan dan wel stellen dat newbies in het algemeen geen fatsoen, maar *mijn* ervaring was juist andersom. Ook ik volgde het forum al een tijdje voor die eerste post, en had ook de zogenaamde 'fatsoensnormen' gezien: mensen werden geregeld voor debiel uitgemaakt, etc., etc. (kun je je het *nu* nog voorstellen?).
In die tijd lag de gemiddelde leeftijd op het forum ook zo'n 10-15 jaar lager (de GPS-uitschieter niet meegeteld).
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Mede daardoor ging ik zelf ook veel te snel 'heads on heads', maar ik wil zeker geen anderen de schuld geven. Nee, ik was zelf fout, zette een verkeerd beeld van mezelf neer, en mijn usernaam was misschien ook niet de meest handig gekozen naam...
Ik denk dat het probleem erin zit dat je alles wat te serieus neemt.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Tja, en toen 3rd. Ironisch genoeg was hij het me over die censuur als enige voor de volle 100% eens, maar dat was ook voor het laatst geloof ik. De 'clashes' met hem waren natuurlijk ronduit lachwekkend als je er achteraf over nadenkt. En waar ging het over..? Of de Talaxians in Homestead zo ver hadden kunnen reizen, en dat soort dingen. Prima als zoiets bediscussieerd werd, maar hij ging echt persoonlijk beledigen (naar mij en bv. Rogueborg). Hij kon dingen zeggen als: 'Jij kan er ook niets aan doen dat je papa en mama broer en zus zijn.' En hij kwam er mee weg, iedereen vond het prima, leuk zelfs. Snobje pesten werd het...
De manier waarop jij discussieert kan heel vervelend zijn voor anderen, en als er veel tijd en moeite in wordt gestoken en het wordt steeds een bepaalde richting ingeduwd, dan raken mensen gefrustreerd. Wat er dan gezegd wordt, tja. Wederom: leren communiceren op het internet heeft ook te maken met hoe serieus je alles neemt en hoe persoonlijk je je alles aantrekt. Je denkt in ieder geval dingen te lezen en te weten wat anderen bedoelen, en gaat daar vervolgens tegenin, wat gelijk de hele discussie off-topic haalt. Dat gebeurde in het verleden, en gaat nu nog steeds precies hetzelfde. Ook haal je er vaak compleet irrelevante dingen bij gewoon om het maar even te noemen. Maar goed, dit is even heel algemeen, en heb hier weinig nuttigs over te zeggen want we kunnen niet even talloze verschillende discussies met compleet verschillende contexten gaan samenvatten in een paar zinnen. Ook ging het in die discussies ook vaak mis omdat niet duidelijk aan werd gegeven waar het nu precies om ging, en waar men 't over had.

En aangezien je dit er nu bij haalt: waarom hier nu gaan zeuren over mensen die graag details van een serie bespreken, terwijl je daar vroeger ook met veel plezier aan mee deed? Nogal vreemd, en zet ook een bepaalde toon.
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Kun je het me nou echt kwalijk nemen dat ik me zo defensief opstelde en uiteindelijk dan maar accepteerde dat ik een paria zou worden..? Maar ik zou me nooit, nooit laten 'wegpesten'! En 3rd ging verder: hij haalde nou net die paar elementen uit mijn persoonlijke leven erbij die hij wist: 'En dat staat voor de klas... Ongelooflijk...' Omdat ik bv. ENT goed vond..! Een van de laatste dingen was een doodswens naar mij en Rogueborg... (over ST, het is toch niet te geloven!) En zelfs toen was er maar 1 iemand die actie ondernam... Het bevestigde voor mij dat er bepaalde ' oldbies' waren die echt met ALLES konden wegkomen, en iedereen leek het ook zo leuk te vinden. Nogmaals, ik was soms ook een lul hier, maar in alle eerlijkheid: het werd echt wel van twee kanten gevoed...
Iemand zegt iets negatiefs over je op het internet... wat een ramp. Wat doe je met mensen in 't echte leven die je zo behandelen? Word je daar ook boos op en laat je je hele bestaan erdoor beïnvloeden? Of sta je erboven en lach je erom. En ja, het gaat altijd van beide kanten mis. Op de een of andere manier wordt een discussie om zeep geholpen, en dan gaat 't snel bergafwaards. Wat er dan voorbij komt is irrelevant. Trek je je dat aan en doe je er aan mee, dan heb je alleen jezelf ermee. Het is niet altijd simpel om zo'n verschrikkelijke onwaarheid te laten liggen, maar als je gewoon alles negeert en teruggaat on-topic wordt iedereen vanzelf weer rustig.

Afbeelding
Iemand die doet alsof hij belangstelling heeft voor cultuur enz. om belangrijk te willen lijken schreef:Heb zelf zeker niet het idee dat ik om de zoveel tijd terug ben gekomen om stennis te schoppen. Ik ben een paar keer terug gekomen in het Artwork forum (hey, ART), gewoon op een normale manier. Maar ik merkte wel dat ik werd uitgedaagd... Ik besefte me wel dat ik moeilijk van dat paria stempel af kom...

Kortweg: give me another chance guys... I'm not The Snob I used to be.....
Ik heb bij dezen m'n visgeheugen gereset en alles is geheel leeg.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

Vis schreef: Ik heb bij dezen m'n visgeheugen gereset en alles is geheel leeg.
Thanks man..! Means a lot. :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Master Vanhu Botie »

Eindelijk. gelukkig :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door sonpas »

soms vraagt een mens zich af.......
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

sonpas schreef:soms vraagt een mens zich af.......
... waar is alle koffie?

...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Blind Guardian »

teveel janeway .... graag op spoiler zetten vis :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Maar dit topic gaat over het herkijken van Voyager, dus zijn spoilers n.v.t. :')

De afleveringen waar koffie in voorkomt zijn in ieder geval de moeite waard om opnieuw te bekijken.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Blind Guardian »

Ik vind Thee lekkerder dus kijk liever naar afleveringen waar in Picard thee drinkt ...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:teveel janeway .... graag op spoiler zetten vis :lachhuil:
Als de werkwijze van Vis je niet bevalt, dan blijf je toch lekker weg :bye:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:teveel janeway .... graag op spoiler zetten vis :lachhuil:
Als de werkwijze van Vis je niet bevalt, dan blijf je toch lekker weg :bye:
;( :nolove: :cry:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:Ik vind Thee lekkerder dus kijk liever naar afleveringen waar in Picard thee drinkt ...
Die vind je alleen niet in voyager :roll:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

The Snob schreef:Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen kunst en Kunst. Wat Kunst met een grote K is, tja, daar is geen bevredigende definitie voor, en zelfs Kunstkenners raken hierbij het spoor wel eens bijster.

In het algemeen wordt gesteld dat kunst is "creation through imaginative or technical skill". En ja, daar hoort een potloodtekening van een kleuter ook bij, of een gore B-horrorfilm zonder pretenties, en dus ook iedere televisieserie. Dit is niet *mijn* mening of visie. Kunst (met de kleine k) is dan ook van ALLE tijden, en gaat terug tot 'the dawn of time'. Het Engels is hierin ook gewoon veel helderder. In een historisch museum in de VS ga je naar de afdeling 'Prehistoric ART', 'African ART', etc., kinderen gaan naar 'ART Class', en eenvoudig schort is een 'ARTS & Crafts apron', een beeldhouwer, muzikant, schilder zijn allemaal ARTists, bij een film behoren de productieschetsen tot het ARTwork van de film, een grimeur is een make up ARTist, etc., etc. Het valt allemaal onder kunst.
Wat de definitie van kunst precies is, hangt zo’n beetje af van het jaargetijde. Daar ga ik me dan ook niet aan wagen. Mijn punt was meer: is het ambacht of is het de ambacht ontstegen tot kunst. Volgens mij worden tv series gemaakt met het doel er zoveel mogelijk aan te verdienen (wat ik op zich geen slechte doelstelling vind)en niet hoe maak ik iets zo creatiefs mogelijk. Nu zal dat wel eens een keertje voorkomen, iedereen vergist zich tenslotte wel eens. Maar het is niet het uitgangspunt van de makers. Het uitgangspunt is om iets te maken wat het grote publiek aanspreekt.

Natuurlijk zijn er ook wel artistieke zaken die je kunst kunt noemen, of die althans met die bedoeling gemaakt zijn. Maar dan hebben we het over films, die in filmhuizen worden gedraaid.

Verder kan elk museum NU iets voorhistorische- of middeleeuwse kunst noemen. De vraag is echter of men in die periode er ook zo tegen aan keek. Dat waag ik te betwijfelen. Want tot zeg maar de renaissance kende men het begrip kunst niet. Natuurlijk werd er kunst gemaakt. Althans volgens onze begrippen. Maar men noemde het niet zo. Want men maakte het niet met het doel om kunst te maken, maar omdat het ergens voor nodig was. Verheerlijking van God, afschrikken van boze geesten, Wandtapijten tegen de tocht enzovoort. Wat wij nu kunstenaars noemen werden toen als ambachtslieden beschouwd. Ook door de kunstenaars zelf. Natuurlijk probeerden zij er iets in te leggen waarmee zij zich van andere konden onderscheiden om zo meer opdrachten binnen te krijgen. Pas tijdens of na de renaissance begon men (wat wij nu kunst noemen) te maken om de kunst. Natuurlijk is dat een zeer geleidelijk proces geweest.
Sinds die tijd heeft er een lange tijd een soort subgroep bestaan (althans in de schilderkunst en tot die tak beperk ik mij in het voorbeeld maar even). De zogenaamde kladschilders. Nee, dat waren geen klodderaars, maar de schilders die zich beperkte tot uithangborden voor herbergen en winkels en versieringen op speelwagens, sjeesen en koetsen en dergelijk. Of versieringen van houten gevels. Daar zaten echte kunststukjes bij. Maar zij werden in tegenstelling tot de kunstschilders, niet gezien als kunstenaars,maar als (gerespecteerde) ambachtslieden.

Die scheidslijn bestaat in mijn opinie nog steeds, al is die heel vaag, Maak je iets met de bedoeling om kunst te maken (we zullen het even niet over de resultaten hebben), of maak je iets met een andere bedoeling (bijvoorbeeld er aan te verdienen)dan is het echt geen kunst. Al zitten er af en toe wel kunstzinnige stukjes werk tussen. Maar een tv serie uit de fabriek? Nee, dat kan ik met de beste wil van de wereld niet als kunst beschouwen.
The Snob schreef:Overigens heb je helemaal gelijk GPS in het verschil aan intenties tussen kunstuitingen (je mag hier ook gewoon series, films, boeken, etc., etc. lezen). Is het commercieel gericht..? Is het puur artistiek..? Of een combinatie..? Het maakt het soms erg lastig te beoordelen, zeker omdat de intentie voor de persoonlijke mening van iemand niet relevant genoeg hoeft te zijn. Maar ik blijf er wel bij dat als iemand vol roept: 'Ik ben naar The Dark Knight Rises geweest, hij was GOOOOEEEEDDD...!', dat in any case, diegene altijd zal refereren naar de ARTS, de KUNSTEN achter de film, hetzij acteerwerk (acteurs gaan dikwijls naar een Academy of Dramatic ARTS), writing, effects, etc., etc.
Hier wil ik twee dingen over zeggen:

Ten eerste:
Zoals ik al een flink aantal posts hierboven heb aangegeven is er wel degelijk verschil tussen een kwaliteitsbeoordeling en iets mooi of leuk vinden. Voor zo’n beoordeling hoef je echt niet met een scorecard op schoot te zitten. Ik ga wat ik eerder heb gezegd, niet herhalen.
Maar in feite zeg jij nu dat iemand als hij een film goed vindt, hij refereert aan die zaken die ik de kwaliteitsbepalers van de film noem. Net die zaken die voor mij uitmaken of een film/tv-serie/beeldhouwerek/theatervoorstelling of schilderij goed of niet goed is.
Alleen zeg ik dat je daarnaast ook kunt bepalen of je iets leuk of mooi vindt. Er zijn genoeg series, film etc. die echt zeer goed te noemen zijn, maar waar ik geen bal aan vind. Ik ga dan niet beweren dat ze slecht zijn, maar dat ze niet aan mij zijn besteed zijn.

Ten tweede:
Als iemand roept: “Ik ben naar Lord of the Rings”geweest, hij was GOOOEEEEDD! Dan betwijfel ik ten zeerste of die persoon bedoelt dat hij een waar kunstwerk heeft gezien. Eerder dat hij genoten heeft van de film en dat kun je ook van een slechte film. Dat lukt mij vrij regelmatig (wat genoeg zegt over mij). Daarnaast is mijn persoonlijke indruk dat de gemiddelde bioscoopbezoekers trouwens helemaal niet in staat is om goede acteerprestaties te beoordelen. Zelfs niet dat hij daarin geïnteresseerd is of zo. Die komt niet verder als “Wouw wat een gave effecten.” Want dat kende hij nog niet.

Samenvattend: De benaming kunst bestaat pas sinds de 16e/ 17e eeuw. Althans volgens Prof. Dr. E. J. Sluijter. Hij doelde hierbij op de Nederlandse samenleving. Maar er is geen reden om aan te nemen dat de ontwikkeling elders veel anders is gegaan. Zeker niet in de westerse samenleving zoals wij die nu kennen.
En er bestaat een verschil tussen iets goed of leuk vinden. Iets goed vinden, betekent niet dat je het ook leuk vindt.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ondertussen bijna aan het einde van S6 gekomen, en ik vind het nog steeds goed.
Meer zeg ik er niet over 8-) om discussies te vermijden. :+
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

el spoque schreef:Ondertussen bijna aan het einde van S6 gekomen, en ik vind het nog steeds goed.
Meer zeg ik er niet over 8-) om discussies te vermijden. :+
Op een forum mag best gediscussieerd worden hoor. :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

Iemand ouder dan Sinterklaas schreef:
el spoque schreef:Ondertussen bijna aan het einde van S6 gekomen, en ik vind het nog steeds goed.
Meer zeg ik er niet over 8-) om discussies te vermijden. :+
Op een forum mag best gediscussieerd worden hoor. :+
Daarover valt ook te discussiëren.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door GPS »

Vis schreef:
Iemand ouder dan Sinterklaas schreef:
el spoque schreef:Ondertussen bijna aan het einde van S6 gekomen, en ik vind het nog steeds goed.
Meer zeg ik er niet over 8-) om discussies te vermijden. :+
Op een forum mag best gediscussieerd worden hoor. :+
Daarover valt ook te discussiëren.
Ga jij rondjes zwemmen, voor dat ik je laat fileren en bakken. :+
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door The Snob »

GPS schreef:
el spoque schreef:Ondertussen bijna aan het einde van S6 gekomen, en ik vind het nog steeds goed.
Meer zeg ik er niet over 8-) om discussies te vermijden. :+
Op een forum mag best gediscussieerd worden hoor. :+
Mee eens..! :thumbs:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Gedaan met Star Trek Voyager kijken. Alhoewel er aan de laatste aflevering veel mis is, heb ik ook S7 graag gezien. Ik ga deze crew missen. Ah, ik heb de dvd’s. ;)
Ik ben eigenlijk blij dat ik deze reeks eens heb teruggezien. Ik heb mijn mening moeten herzien. Ze is beter dan ik dacht.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:Ik vind Thee lekkerder dus kijk liever naar afleveringen waar in Picard thee drinkt ...
ah nee nee koffie , much better!

@ el spoque. Het laatste seizoen vond ik ook zeker niet het beste. Het einde daarentegen vond ik best wel nog te doen. Sommigen vonden de laatste episode niet zo geslaagd. Maar ik weet niet. Ik heb er toch best van genoten. Die link met de borg enzo... 't was toch niet zomaar een plat scenario omzeggens.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door el spoque »

Ik ben nogal gefixeerd op time travel. En normaal gezien gaan ze daar in ST nogal goed mee om. Maar in de laatste aflevering van VOY zitten toch fouten. Afgezien daarvan kan ik Endgame wel smaken, laat ons zeggen dat de time travel fouten me hier niet zoveel storen als in de laatste Stargate SG1 direct-to-dvd film. ;)

Maar :
- Janeway reist terug in de tijd, om de tijdslijn te veranderen. Die wordt ook veranderd. Hoe kan Janeway dan terugreizen in de tijd ?
- Wanneer VOY in de loop van de reeks ook maar één stapje in de tijd zette (of de crew van DS9) dan kregen ze de temporale politie uit de toekomst over zich heen. Nu reist Janeway terug in de tijd, ze neemt technologie mee, en ondertussen maken ze de Borg ook nog een kopje kleiner, en veranderen de tijdslijn van VOY, maar van de temporale politie geen spoor. 8-)
- er zitten nog wel foutjes in, maar ik ga er verder niet op in gaan, misschien ben ik wel mis. :{

Ik weet het, ik weet het, ik ging me nooit verliezen in zo'n dingen, hier op het forum, had ik me voorgenomen. Maar dit vind ik toch meldenswaardig. :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Vis »

el spoque schreef:- Janeway reist terug in de tijd, om de tijdslijn te veranderen. Die wordt ook veranderd. Hoe kan Janeway dan terugreizen in de tijd ?
Meerdere tijdlijnen.
el spoque schreef:- Wanneer VOY in de loop van de reeks ook maar één stapje in de tijd zette (of de crew van DS9) dan kregen ze de temporale politie uit de toekomst over zich heen. Nu reist Janeway terug in de tijd, ze neemt technologie mee, en ondertussen maken ze de Borg ook nog een kopje kleiner, en veranderen de tijdslijn van VOY, maar van de temporale politie geen spoor. 8-)
Yup :') Het was gewoon even een gemakkelijke manier om overal een einde aan te maken.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

@ es spoque . Maak je geen zorgen, Vis heeft Voy al meer dan eens geanaliseerd. Zij vind die laatste episode ook van alle kanten rammelen.
tsjaaaa, die tijdpolitie ? hmm, 'k moet toegeven dat ik er me te weinig van herinner nu om in details te gaan. Maar inderdaad met tijdssprongen gaat het meestal wel behoorlijk in de mist. Je hebt nl. ook de stelling dat je niet zomaar mag morrelen in het verleden want dat je zo de toekomst zou kunnen wijzigen.
In de ene episode lijkt die stelregel al wat meer prangend dan in de andere ep. bijv.
Maar zoals al gezegd de beste om hiaten in verhaallijnen op te sporen , : Vis , natuurlijk :pray:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door EMH »

Dat ik Voyager ga herkijken zal nu wel weer even duren.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:Dat ik Voyager ga herkijken zal nu wel weer even duren.
toevallig, heb ik gisteren 4 episodes bekeken. Niet dat ik alles nu ga herbekijken, maar 'k heb er toch weer van genoten.
Maar 't is inderdaad best toch wat tijd er overheen te laten gaan als je een serie wil herbekijken.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Ik ga binnenkort weer Voyager kijken

Bericht door WeyounsLastClone »

Voyager blijft na TNG toch nog mijn favoriete serie, hopelijk heb ik ooit nog de tijd om het terug te kijken. :)
Plaats reactie