Brannon Braga defends Seven of Nine

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:Daar ben ik het mee eens! Die Borg koningin sloeg nergens op (strijdig met het collectivisme van de Borg, goed gezien), maar dat was dus de fout van FC en niet van Voyager.
Nee, maar men ging wel op dezelfde voet verder door. al was het alleen maar door een rang orde in het collectief in te stellen (Seven of Nine) Daarmee werd het eerder een soort leger met een perfecte communicatie en logistiek. En een leger is nu niet direct een collectief te noemen.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Vis schreef:
Voyager schreef:Dat is een kwestie van smaak. Ik vind Seven of Nine verreweg een beter en duidelijker karakter dan Kes en dat valt terug te zien in de afleveringen die over het algemeen stukken vermakelijker zijn.
Vermaak en kwaliteit zijn verschillende dingen.
Voyager schreef:Het feit dat ik vanwege het erop nahouden van deze mening mij hier vervolgens seksuele frustratie wordt verweten, vindt ik overigens helemaal ongepast en ook wel een beetje typisch. Maar dat terzijde.
What the f.. waar gaat dit over? Jij zet je af tegen zgn. seksueel gefrustreerde trekkies (wat, zoals ik 't lees, voornamelijk gericht is aan dit forum), laat even weten dat jij wel aan je trekken komt, en daardoor als enige verder kan kijken dan Jeri Ryan's cup-size. Ok dan.

Ik weet niet wie de trekkies zijn die Jeri Ryan / Seven of Nine "haten", maar tenzij ik iets gemist heb ging het daar nooit over. De quote uit het artikel was "some people complained that she was too sexy for Trek", wat heel wat anders is dan iemand haten. Zoals GPS al zei hebben ze dit zelf uitgelokt door haar zulke kleding aan te trekken, wat verder nergens voor nodig was.
Vermaak en kwaliteit zijn verschillinde dingen, Klopt. En ik denk dat die twee dingen in Voyager beter verenigd worden vanaf seizoen 4, dan daarvoor. Nogmaals dat is een kwestie van smaak en ik heb hier ook nergens geclaimed dat dit een voldongen feit is (zoals GPS boven jou beweert). Maar jullie moeten je wel beseffen dat jullie mening over Seven of Nine (en Voyager in het algemeen wat dat betreft), net zo zeer slechts een kwestie van smaak is. Daarbij is dit een internetforum en heb ik hier dan ook het recht om er een andere mening/smaak op na te houden.

Vervolgens wordt ik vanwege het erop nahouden van deze afwijkende mening verweten seksueel gefrustreerd te zijn. Deze mening is niet gebaseerd op het feit dat ik Jeri Ryan een seksueel aantrekkelijk persoon vindt, maar omdat ik vind dat haar karakter wezenlijk iets bijdraagt aan de series. Dit heeft niks met seks te maken. Daardoor vindt ik het ongepast en nergens op slaan dat mij seksuele frustratie wordt verweten. Ik voel me dan persoonlijk aangevallen en dan laat ik inderdaad om mezelf te verdedigen even weten dat ik frequent het bed deel met een vrouw. Ik zeg hierbij echter nergens dat dit mij in staat stelt verder te kijken dan Ryan's cupsize, zoals jij beweert.

Jullie verwerpen dan mijn stelling dat jullie niet verder willen kijken dan de seksuele aantrekkelijkheid van Ryan, dat terwijl hiervoor gezegd wordt 'dat ze te sexy' is en daarom niet in Star Trek mag spelen. Vervolgens schilderen jullie haar af als een 'seksbom'. Volgens mij kijk je dan niet veel verder dan haar seksuele aantrekkelijkheid, maar dat kan ook aan mij liggen.

Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn vindt ik legitiem omdat hun afwijzing van dit karakter gebaseerd is op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als je dat doet, blijkt daar wat mij betreft seksuele frustratie uit. Waarom heb ik eerder uitgelegd. Dit was en is gericht tegen diegene die deze mening erop nahouden en niet tegen enigrlei specifieke leden van dit forum. Dat jij dit vervolgens wel zo opvat, tja dat is jou probleem.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Kijk als je zoiets post. Dan geef je heel duidelijk blijk dat je iets niet snapt. Je verwijt andere mensen seksuele frustratie. Alleen omdat een groot deel van dit forum vindt, dat het karakter (niet de actrice) niets anders toevoegt dan een poging om de kijkcijfers met een overdreven cupmaat op te voeren.

Als jij zo reageert zijn er twee mogelijkheden of je hebt zelf een frustratie of en dat lijkt me gezien de mededeling dat jij wel seks hebt waarschijnlijker, je moet nog veel leren over het werkelijke leven.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

GPS schreef:
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Kijk als je zoiets post. Dan geef je heel duidelijk blijk dat je iets niet snapt. Je verwijt andere mensen seksuele frustratie. Alleen omdat een groot deel van dit forum vindt, dat het karakter (niet de actrice) niets anders toevoegt dan een poging om de kijkcijfers met een overdreven cupmaat op te voeren.
Ja, omdat je als je dat zegt dus niet verder wilt kijken dan die cupmaat. Ik ga mezelf nog een keer herhalen. Zoals ik het zie stellen jullie: oh, die Ryan ziet er goed uit dus die zal er wel alleen maar ingezet zijn vanwege haar looks. Dat terwijl ik vindt dat haar karakter meer dan alleen haar tieten bijdraagt aan de serie. Als je dat weigert in te zien of zelfs maar voor open wilt staan en alleen maar je afzet tegen het karakter Seven of Nine omdat ze er sexy uit ziet is dat een teken van seksuele frustratie naar mijn mening.
GPS schreef: Als jij zo reageert zijn er twee mogelijkheden of je hebt zelf een frustratie of en dat lijkt me gezien de mededeling dat jij wel seks hebt waarschijnlijker, je moet nog veel leren over het werkelijke leven.
Oh, ja want jij met je 7000+ posts op een Star Trek internetforum weet zo goed hoe het werkelijke leven eruit ziet. Give me a break, zeg.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Guess who? »

Toch wel lief. Tegen iemand van 50+met gezin, kleinkinderen en veel levenservaring zeggen dat ie zijn ervaring alleen uit posts op een internetforum haalt.

Jongens, mogen de ego's opzij en laten we verder praten over de inhoud.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Vermaak en kwaliteit zijn verschillinde dingen, Klopt. En ik denk dat die twee dingen in Voyager beter verenigd worden vanaf seizoen 4, dan daarvoor. Nogmaals dat is een kwestie van smaak en ik heb hier ook nergens geclaimed dat dit een voldongen feit is (zoals GPS boven jou beweert).
Je woordkeuze was dan wat verwarrend:
Voyager schreef:Het is niet toevallig dat de kwaliteit van de episodes van Voyager drastisch verbeterde vanaf seizoen 4.
Maar prima, jouw mening inderdaad :)
Voyager schreef:Maar jullie moeten je wel beseffen dat jullie mening over Seven of Nine (en Voyager in het algemeen wat dat betreft), net zo zeer slechts een kwestie van smaak is. Daarbij is dit een internetforum en heb ik hier dan ook het recht om er een andere mening/smaak op na te houden.
Natuurlijk. Denk dat niemand hier anders zal beweren.
Voyager schreef:Vervolgens wordt ik vanwege het erop nahouden van deze afwijkende mening verweten seksueel gefrustreerd te zijn.
Je gooit hier even een statement neer, zonder enige uitleg of onderbouwing, en gericht op wie precies? Ik weet 't niet. Master Vanhu Botie kaatst 'm gewoon even terug. Zo zie ik 't in ieder geval.
Voyager schreef:Deze mening is niet gebaseerd op het feit dat ik Jeri Ryan een seksueel aantrekkelijk persoon vindt, maar omdat ik vind dat haar karakter wezenlijk iets bijdraagt aan de series. Dit heeft niks met seks te maken. Daardoor vindt ik het ongepast en nergens op slaan dat mij seksuele frustratie wordt verweten. Ik voel me dan persoonlijk aangevallen en dan laat ik inderdaad om mezelf te verdedigen even weten dat ik frequent het bed deel met een vrouw.
Grote jongen. En je was niet gefrustreerd? ;) Ik denk nu dat ik echt wat posts heb gemist. Waar heb je nu precies een probleem mee? Die post van Botie? Lijkt me echt geen persoonlijke aanval :? ... Maar je had al door dat dit een internetforum is waarop mensen verschillende meningen hebben. Als je je zo snel voelt aangevallen moet je misschien even een stap terug nemen.
Voyager schreef:Ik zeg hierbij echter nergens dat dit mij in staat stelt verder te kijken dan Ryan's cupsize, zoals jij beweert.
Ok, dan had ik het mis. Ik kan deze post alleen op geen andere manier lezen en interpreteren.
Voyager schreef:Jullie verwerpen dan mijn stelling dat jullie niet verder willen kijken dan de seksuele aantrekkelijkheid van Ryan, dat terwijl hiervoor gezegd wordt 'dat ze te sexy' is en daarom niet in Star Trek mag spelen. Vervolgens schilderen jullie haar af als een 'seksbom'. Volgens mij kijk je dan niet veel verder dan haar seksuele aantrekkelijkheid, maar dat kan ook aan mij liggen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn posts te quoten waarin dit staat, in plaats van steeds verwijzen naar "jullie"? Dat maakt het wat makkelijk om te weten waar je het precies over hebt.
Voyager schreef:Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn vindt ik legitiem omdat hun afwijzing van dit karakter gebaseerd is op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als je dat doet, blijkt daar wat mij betreft seksuele frustratie uit. Waarom heb ik eerder uitgelegd.
Denk je niet dat het ook mogelijk is dat deze mensen niet seksueel gefrustreerd zijn, maar gewoon van mening zijn dat een actrice niet per se in een strakke bodysuit hoeft rond te lopen om iets toe te voegen aan een serie? Juist omdat het een goede actrice is?
Voyager schreef:Dit was en is gericht tegen diegene die deze mening erop nahouden en niet tegen enigrlei specifieke leden van dit forum. Dat jij dit vervolgens wel zo opvat, tja dat is jou probleem.
Dat kwam vanwege het verwijzen naar "jullie", daarmee neem ik aan dat je de users die deelnemen aan deze discussie bedoelt ;) .
Voyager schreef:Zoals ik het zie stellen jullie: oh, die Ryan ziet er goed uit dus die zal er wel alleen maar ingezet zijn vanwege haar looks.
Ten eerste is geloof ik iedereen het er over eens dat Jeri Ryan een goede actrice is, en dus niet alleen ingezet is vanwege d'r looks.

Ten tweede wil je nu beweren dat haar kleding niet met opzet is uitgekozen om haar seksualiteit te benadrukken? Kun je dan uitleggen waarom ze per se een bodysuit met push-up bh moest dragen? Denk je echt dat ze haar looks niet gebruikten?
Voyager schreef:Dat terwijl ik vindt dat haar karakter meer dan alleen haar tieten bijdraagt aan de serie. Als je dat weigert in te zien of zelfs maar voor open wilt staan is dat een teken van seksuele frustratie naar mijn mening.
Nogmaals, beperk je s.v.p. even tot de persoon met wie je 't niet eens bent. Als je doelt op de post van SpaceWally (SpaceWally), ik denk dat dit wel meespeelde. Men wilde beter kijkcijfers, en als je de keuze hebt uit twee goede actrices waarvan er één veel beter uitziet, dan zal dat zeker meewegen in de keuze. Daarnaast denk ik dat we het wel als feit kunnen aannemen dat mooie vrouwen kijkers aantrekken. Dus hier herhaal ik m'n vraag: denk je werkelijk dat haar kleding en de manier waarop ze gepresenteerd werd toeval was?
Voyager schreef:Oh, ja want jij met je 7000+ posts op een Star Trek internetforum weet zo goed hoe het werkelijke leven eruit ziet. Give me a break, zeg.
En dat van iemand die zelf zo snel persoonlijk aangevallen is — en overigens ook z'n zaterdagavond doorbrengt op een Star Trek-internetforum. Als je GPS beter zou kennen (door alleen maar één van zijn 7000 posts te lezen) zou je weten hoe grappig deze opmerking is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Guess who? schreef:Toch wel lief. Tegen iemand van 50+met gezin, kleinkinderen en veel levenservaring zeggen dat ie zijn ervaring alleen uit posts op een internetforum haalt.

Jongens, mogen de ego's opzij en laten we verder praten over de inhoud.
Laat die jongen nu even met rust. Hij mag vast nog niet over zijn vriendin heen en is daarom wat gefrustreerd.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Master Vanhu Botie schreef:Het door sommige trekkies aanduiden van Seven of Nine als personage dat VOY nodig had om de serie qualitatief naar een hoger peil te brengen is naar mijn mening slechts een uiting van onvoldane sexuele noden. Get over it.
Dit vatte ik op als een bericht gericht tegen mij. Daarnaast viel het mij specifiek aan op een deel van mijn persoonlijk leven. Dan voel ik mij aangevallen en reageer ik. Achteraf gezien heb je misschien gelijk en had ik even moeten wachten met antwoorden. Dan had het in ieder geval al deze onnodige commotie voorkomen. Het feit dat jullie met z'n allen (zie o.a. de post boven mij, weer een persoonlijke aanval) op dat zinnetje over mijn vriendin zo heftig en offensief reageren, vindt ik zoals gezegd typisch en daar laat ik het bij. Ik heb geen trek om te bewijzen aan jou of wie dan ook dat ik niet seksueel gefrustreerd ben. Willen jullie nu ophouden over mijn priveleven? Daar is dit forum niet voor bedoeld. Dank jullie wel.

Dan nu het antwoord op je post:
Vis schreef:
Voyager schreef:Ik zeg hierbij echter nergens dat dit mij in staat stelt verder te kijken dan Ryan's cupsize, zoals jij beweert.
Ok, dan had ik het mis. Ik kan deze post alleen op geen andere manier lezen en interpreteren.
In die post zeg ik twee dingen: dat ik de seksuele frustratie begrijp en twee dat ik wel eens seks heb. Ik neem hier de woorden 'Ryan's cupsize' niet in de mond, en ik stel in die post ook nergens dat dat er voor zorgt dat ik verder kan kijken dan dat. Nogmaal, dat jij het zo interpreteert is jou probleem.
Vis schreef:
Voyager schreef:Jullie verwerpen dan mijn stelling dat jullie niet verder willen kijken dan de seksuele aantrekkelijkheid van Ryan, dat terwijl hiervoor gezegd wordt 'dat ze te sexy' is en daarom niet in Star Trek mag spelen. Vervolgens schilderen jullie haar af als een 'seksbom'. Volgens mij kijk je dan niet veel verder dan haar seksuele aantrekkelijkheid, maar dat kan ook aan mij liggen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn posts te quoten waarin dit staat, in plaats van steeds verwijzen naar "jullie"? Dat maakt het wat makkelijk om te weten waar je het precies over hebt.
Oke, komen ze:
GPS schreef:
Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Waar lees jij dat dat het geval zou zijn?
Het enige wat ik uit deze discussie haal is dat het overgrote deel van de deelnemers er van overtuigd is dat Seven of Nine in de serie is geschreven omdat men het nodig vond om de kijkcijfers op te peppen en dacht dat een als seksbom neergezette persoon daar het meest geschikt voor was.
Tja, zo met een serie omgaan is zielig en een minachting van je publiek. Daar kan ik niets anders van maken.
Vis schreef: Ik weet niet wie de trekkies zijn die Jeri Ryan / Seven of Nine "haten", maar tenzij ik iets gemist heb ging het daar nooit over. De quote uit het artikel was "some people complained that she was too sexy for Trek", wat heel wat anders is dan iemand haten. Zoals GPS al zei hebben ze dit zelf uitgelokt door haar zulke kleding aan te trekken, wat verder nergens voor nodig was.
Laatste is een quote in een quote, weet ik. Maar je bent het er duidelijk wel mee eens.
Vis schreef:
Voyager schreef:Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn vindt ik legitiem omdat hun afwijzing van dit karakter gebaseerd is op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als je dat doet, blijkt daar wat mij betreft seksuele frustratie uit. Waarom heb ik eerder uitgelegd.
Denk je niet dat het ook mogelijk is dat deze mensen niet seksueel gefrustreerd zijn, maar gewoon van mening zijn dat een actrice niet per se in een strakke bodysuit hoeft rond te lopen om iets toe te voegen aan een serie? Juist omdat het een goede actrice is?
Wat maakt het nou uit in wat voor een pak ze loopt? Als ze een goede actrice is, die haar rol goed neerzet is hoeft dat toch geen probleem te zijn? Het feit dat jullie zo door blijven zeuren over dat pak, ondersteunt wederom mijn punt van seksuele frustratie.
Vis schreef:
Voyager schreef:Dit was en is gericht tegen diegene die deze mening erop nahouden en niet tegen enigrlei specifieke leden van dit forum. Dat jij dit vervolgens wel zo opvat, tja dat is jou probleem.
Dat kwam vanwege het verwijzen naar "jullie", daarmee neem ik aan dat je de users die deelnemen aan deze discussie bedoelt ;) .
Ik verwees pas naar jullie, na die post. Nogmaals dat jij het zo opneemt, is jou probleem.
Vis schreef:
Voyager schreef:Zoals ik het zie stellen jullie: oh, die Ryan ziet er goed uit dus die zal er wel alleen maar ingezet zijn vanwege haar looks.
Ten eerste is geloof ik iedereen het er over eens dat Jeri Ryan een goede actrice is, en dus niet alleen ingezet is vanwege d'r looks.

Ten tweede wil je nu beweren dat haar kleding niet met opzet is uitgekozen om haar seksualiteit te benadrukken? Kun je dan uitleggen waarom ze per se een bodysuit met push-up bh moest dragen? Denk je echt dat ze haar looks niet gebruikten?
Ik heb al eerder toegegeven, dat haar haar looks weldegelijk een rol speelde in het casten van Jeri Ryan. Sex sells, zo simpel is het. Heel veel series spelen hier op in en je kan het dan ook niet de makers van Voyager niet kwalijk nemen dat zij dat ook deden. Ik weiger echter te geloven, zoals jullie doen, dat dit de enige reden was om haar te casten.
Vis schreef:
Voyager schreef:Oh, ja want jij met je 7000+ posts op een Star Trek internetforum weet zo goed hoe het werkelijke leven eruit ziet. Give me a break, zeg.
En dat van iemand die zelf zo snel persoonlijk aangevallen is — en overigens ook z'n zaterdagavond doorbrengt op een Star Trek-internetforum. Als je GPS beter zou kennen (door alleen maar één van zijn 7000 posts te lezen) zou je weten hoe grappig deze opmerking is.
Ja sorry, hoor maar die opmerking over het 'werkelijke leven' was een tweede aanval op mijn persoonlijke leven. Dan vindt ik het nogal ironisch dat iemand met 20.000 posts op een internetforum mij een preek gaat geven over hoe ik 'werkelijk' moet leven. En nee, ik heb geen tijd om de posts van een random figuur op een Star Trek internetforum te lezen. Sorry maar, ik heb het te druk met het ontdekken van het 'werkelijke leven'. Het feit dat ik hier op zaterdagavond zit heeft te maken met het feit dat ik volgende week tentamens heb en een scriptie moet schrijven. Daarom blijf ik vanavond thuis. Jullie hebben mijn avond wel verlevendigd en het soggen er wel makkelijker op gemaakt moet ik zeggen. Zoals je kan zien echter zijn dit mijn eerste posts in bijna twee maanden. Nu gaat het weer over mijn priveleven. Ik ga er over ophouden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Willen jullie nu ophouden over mijn priveleven? Dank jullie wel.
Voyager, ik denk dat niemand hier jouw privéleven erg interessant vindt; maak je dus niet druk ;) .
Voyager schreef:In die post zeg ik twee dingen: dat ik de seksuele frustratie begrijp en twee dat ik wel eens seks heb. Ik neem hier de woorden 'Ryan's cupsize' niet in de mond, en ik stel in die post ook nergens dat dat er voor zorgt dat ik verder kan kijken dan dat.
Prima, negeer het woord "daardoor" in mijn reactie maar.
Voyager schreef:
Vis schreef:Ik weet niet wie de trekkies zijn die Jeri Ryan / Seven of Nine "haten", maar tenzij ik iets gemist heb ging het daar nooit over. De quote uit het artikel was "some people complained that she was too sexy for Trek", wat heel wat anders is dan iemand haten. Zoals GPS al zei hebben ze dit zelf uitgelokt door haar zulke kleding aan te trekken, wat verder nergens voor nodig was.
Laatste is een quote in een quote, weet ik. Maar je bent het er duidelijk wel mee eens.
Heb je ook de eerste reactie van mij gelezen in dit topic? Zal 'm hier even posten:
Vis schreef:
The show [Voyager] needed a kick in the ass. Creatively, we needed something.
Dus in plaats van eens wat nieuws verzinnen en te stoppen met holodeck-verhaaltjes gingen ze TOS en TNG imiteren. Goed zo Braga!

Verder ben ik 't wel met 'm eens dat ze veel toevoegde aan de serie. Jeri Ryan is ook een erg goede actrice die compleet verschillende karakters neer kon zetten (Seven als (ex-)Borg, EMH in Seven's body, Seven als human), en ze zorgde voor veel leuke techno-babble. Maar dat had ook allemaal gekund zonder skin-tight bodysuit, iets waar hij gewoon niet op ingaat.
Kom ik zo op terug.
Voyager schreef:
Vis schreef:
Voyager schreef:Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn vindt ik legitiem omdat hun afwijzing van dit karakter gebaseerd is op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als je dat doet, blijkt daar wat mij betreft seksuele frustratie uit. Waarom heb ik eerder uitgelegd.
Denk je niet dat het ook mogelijk is dat deze mensen niet seksueel gefrustreerd zijn, maar gewoon van mening zijn dat een actrice niet per se in een strakke bodysuit hoeft rond te lopen om iets toe te voegen aan een serie? Juist omdat het een goede actrice is?
Wat maakt het nou uit in wat voor een pak ze loopt? Als ze een goede actrice is, die haar rol goed neerzet is hoeft dat toch geen probleem te zijn?
Mijn probleem ermee is dat het de suggestie wekt, wat duidelijk het geval is, dat ze in de serie is geschreven om d'r looks. Dat vind ik nogal goedkoop overkomen, denigrerend voor het publiek, en belangrijker: voor Jeri Ryan oneerlijk, want zoals je in mijn eerste reactie in dit topic kunt lezen vind ik haar een erg goede actrice, en heeft ze heel wat meer te bieden dan een mooi lichaam. Haar zo kleden wekt wat mij betreft de suggestie dat ze dit niet heeft, of dat het sowieso niet echt het belangrijkste is.

Om nog terug te komen op wat Braga erover zei:
Braga schreef:A lot of people thought it was in poor taste that we had a buxom babe, but I'm like, "Have you actually watched TOS?" That was babes on parade. Kirk would be considered a sex addict by today's standards. A certain sensuality has always been at the heart of Star Trek. So I'd dispute that criticism of Seven.
Hier heeft 'ie gelijk in, maar het lag er bij Seven of Nine wel erg dik bovenop, en paste daarnaast niet bij de kledingstijl van de andere bemanningsleden. In TOS waren de vrouwen nou eenmaal allemaal zo gekleed. Prima, maar dit was niet het geval in VOY. Ooit foto's gezien van Roxann Dawson (B'Elanna). Ook een prachtige vrouw, maar had gewoon een uniform aan net als de rest. Dus waarom Seven of Nine als enige zo rond laten lopen? Jeri Ryan is erg mooi ongeacht wat ze aan heeft. Met wat minder had het ook gekund, en dan lag de nadruk op de actrice en het karakter, zoals het hoort, en niet op d'r boezem.

Maar als jij wil blijven denken dat ik Jeri Ryan van het scherm wil weghebben omdat ik in 't echte leven geen vriendin heb met een even grote cupmaat, dan mag je dat gerust. Ik ben in ieder geval blij dat ik zo niet tegen films, series, acteurs en actrices aankijk, want dan zou m'n leven behoorlijk onleefbaar zijn inmiddels.
Voyager schreef:Ik weiger echter te geloven, zoals jullie doen, dat dit de enige reden was om haar te casten.
Ik geloof zeker dat Jeri Ryan ook om d'r talenten is gecast, en niet enkel om d'r looks. Als het ze enkel om looks te doen was, waarom dan überhaupt Ryan casten? Er lopen duizenden mooie actrices rond, velen ook vast een stuk goedkoper, die je op het hele schip kunt plaatsen. Als ze sexy vrouwen wilden, dan hadden ze gewoon Janeway tijdens een coffee high kunnen laten besluiten dat alle vrouwen vanaf dat moment in bikini's moesten gaan rondlopen. In plaats daarvan hebben ze een enorm dynamische actrice en ver uitgediept karakter toegevoegd aan de show. Dat zegt toch wel genoeg?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Miriam schreef:
Master Vanhu Botie schreef:Maarre, wie begon hier het eerst iemand anders seksuele frustratie toe te kennen :? Je lijkt Miriam wel .....
Wat heb heb ik nou weer met deze zinloze discussie te maken?
Sorry, Mir, maar in die vijf jaar dat ik hier op dit forum post ben jij de enige die al een paar keer, compleet uit de lucht gevallen, iemand seksuele frustraties toewijst. Zijn reactie leek daar wat op.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Wat zou Freud van dit alles zeggen?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Trutgras »

Majoor Tom schreef:Wat zou Freud van dit alles zeggen?
Freud zou op basis van een zwaar gemankeerde methodologie een vergezochte hypothese opstellen die slechts in beperkte mate, of misschien wel geheel niet, wordt gestaafd door zijn waarnemingen en meer over zijn eigen geest zegt dan over die van het onderwerp van zijn boude uitspraken.

Hetzelfde als wij dus.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Voyager schreef:ik vindt
:') Wat minder naar borsten en meer in je schoolboeken kijken :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Trutgras schreef:
Majoor Tom schreef:Wat zou Freud van dit alles zeggen?
Freud zou op basis van een zwaar gemankeerde methodologie een vergezochte hypothese opstellen die slechts in beperkte mate, of misschien wel geheel niet, wordt gestaafd door zijn waarnemingen en meer over zijn eigen geest zegt dan over die van het onderwerp van zijn boude uitspraken.

Hetzelfde als wij dus.
:stupid:

En nu verder:
Even samenvatten het onderwerp van dit draadje. De makers van Voyager weerspreken de de internationaal (dus niet alleen op dit forum) dat Ryan aan de serie zou zijn toegevoegd om met meer seksuele uitstraling de kijkcijfers op te poetsen.
Dat maakt de discussie over die uitstraling legitiem.
Om tot een antwoord (niet per se het juiste, als dat al bestaat) te komen, moet je eigenlijk twee vragen stellen:
1. Is de serie er inhoudelijk kwalitatief op vooruitgegaan?
2. Is Ryan neergezet als een stuk speelgoed, in de hoop dat de kijkcijfers omhoog gaan?

Over de eerste vraag zijn de meningen verdeeld. Ook op dit forum. Dat is niet erg. Dat is juist leuk. Dan kun je inhoudelijk discuseieren over Startrek.

De tweede vraag ligt wat moeilijker. Zou je niet zeggen. Maar dat is wel zo. Want als je ziet hoe Seven of Nine wordt neergezet, kun je er niet omheen om haar als een sekssymbool te zien. Heb je de eerste vraag bevestigend beantwoord, dan kun je het alleen nog maar jammer vinden, of juist leuk (afhankelijk van je smaak) dat ze zo uit ziet. Ik zou het jammer vinden, omdat een goede serie zoiets niet nodig heeft.

Heb je de eerste vraag ontkennend beantwoord, zoals ik, dan wordt het wel heel moeilijk om je niet aan de indruk te onttrekken dat dit karakter juist vanwege de seksuele uitstraling in de serie is geschreven. Als dat niet het geval zou zijn, dan kleedt je haar niet zo. Die kleding voegt op geen enkele manier wat aan het verhaal toe.

Ik ben van mening dat door het inruilen van Kes voor Seven of Nine de makers een kans hebben gemist. Ipv werkelijk te proberen de serie op te vijzelen, zijn ze op dezelfde weg doorgegaan en hebben gedacht dat een grote cupmaat wel alles goed zou maken. Misschien is dat in de VS ook zo. Dat weet ik niet.

Overigens ben ik het met Vis eens, dat Ryan op zich een goede actrice is. Maar om wat aan een een verhaal toe te kunnen voegen, moet je wel van de schrijvers de gelegenheid krijgen.

Dan jou verwijt dat je persoonlijk wordt aangevallen. wat denk je van je eigen post?
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Als jij dit niet ziet als een, al dan niet persoonlijke, aanval op het privéleven van mensen die het niet met je eens zijn, dan raad ik je aan om even afstand van het geheel te nemen en over een paar dagen dit nog eens te lezen. Je bent namelijk gewoon grof.

Verder, ja ik denk dat ik me rustig het recht kan aanmeten om jou te vertellen dat je nog heel wat over het werkelijke leven moet leren. Je reactie op mijn opmerking is niet allen zeer vermakelijk, maar bewijst ook nog eens mijn gelijk. :lachhuil:

Nu houd ik voor vandaag mee op en ga feest vieren.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

The Silencer schreef:
Guess who? schreef:Toch wel lief. Tegen iemand van 50+met gezin, kleinkinderen en veel levenservaring zeggen dat ie zijn ervaring alleen uit posts op een internetforum haalt.

Jongens, mogen de ego's opzij en laten we verder praten over de inhoud.
Laat die jongen nu even met rust. Hij mag vast nog niet over zijn vriendin heen en is daarom wat gefrustreerd.
The Silencer schreef:
Voyager schreef:ik vindt
:') Wat minder naar borsten en meer in je schoolboeken kijken :')
Oke, jij blijft dit persoonlijk spelen? Fijn, kom maar op dan.
Ik gluur niet naar andermans borsten, omdat ik niet zo'n gluiperig nerdje ben als jij. Daarnaast heb ik een vriendin van wie ik zielsveel houdt, dus ben ik ook helemaal niet geintresseerd in het stiekem kijken naar andere vrouwen. Dat jij dit wel doet moet je niet projecteren op mij.
Nu we het daar toch over hebben, hoe staat het eigenlijk met jou vriendin? Is ze zo lelijk dat je hem niet omhoog krijgt als je met haar in bed ligt? Of heb je geen vriendin? Uberhaupt ooit één gehad? Ga maar weer lekker aan je lul sjorren. Dag, loser. :)
GPS schreef: En nu verder:
Even samenvatten het onderwerp van dit draadje. De makers van Voyager weerspreken de de internationaal (dus niet alleen op dit forum) dat Ryan aan de serie zou zijn toegevoegd om met meer seksuele uitstraling de kijkcijfers op te poetsen.
Dat maakt de discussie over die uitstraling legitiem.
Om tot een antwoord (niet per se het juiste, als dat al bestaat) te komen, moet je eigenlijk twee vragen stellen:
1. Is de serie er inhoudelijk kwalitatief op vooruitgegaan?
2. Is Ryan neergezet als een stuk speelgoed, in de hoop dat de kijkcijfers omhoog gaan?

Over de eerste vraag zijn de meningen verdeeld. Ook op dit forum. Dat is niet erg. Dat is juist leuk. Dan kun je inhoudelijk discuseieren over Startrek.

De tweede vraag ligt wat moeilijker. Zou je niet zeggen. Maar dat is wel zo. Want als je ziet hoe Seven of Nine wordt neergezet, kun je er niet omheen om haar als een sekssymbool te zien. Heb je de eerste vraag bevestigend beantwoord, dan kun je het alleen nog maar jammer vinden, of juist leuk (afhankelijk van je smaak) dat ze zo uit ziet. Ik zou het jammer vinden, omdat een goede serie zoiets niet nodig heeft.

Heb je de eerste vraag ontkennend beantwoord, zoals ik, dan wordt het wel heel moeilijk om je niet aan de indruk te onttrekken dat dit karakter juist vanwege de seksuele uitstraling in de serie is geschreven. Als dat niet het geval zou zijn, dan kleedt je haar niet zo. Die kleding voegt op geen enkele manier wat aan het verhaal toe.

Ik ben van mening dat door het inruilen van Kes voor Seven of Nine de makers een kans hebben gemist. Ipv werkelijk te proberen de serie op te vijzelen, zijn ze op dezelfde weg doorgegaan en hebben gedacht dat een grote cupmaat wel alles goed zou maken. Misschien is dat in de VS ook zo. Dat weet ik niet.

Overigens ben ik het met Vis eens, dat Ryan op zich een goede actrice is. Maar om wat aan een een verhaal toe te kunnen voegen, moet je wel van de schrijvers de gelegenheid krijgen.
Ik heb hierover mijn standpunt al neergezet. Ik vind haar karakter een toevoeging aan de serie. Jeri Ryan is een betere actrice en Seven of Nine een beter karakter dan Kes. Voyager werd daarop, naar mijn mening, een stukke betere serie. Agree to disagree. Ik heb het sowieso een beetje gehad met dat eeuwige extreem-negatieve attitude tegen Voyager als series op dit forum. Dat gezeur over dat pak van Seven of Nine komt me ook de keel uit. Ja, je kunt haar vormen er mooi in terug zien, maar ze is nou eenmaal een vrouw met goed zichtbare rondingen. Die kun je niet kosten wat kost verhullen, hoe graag jullie dat ook zouden willen. Ik vind dat het pak nog best binnen geaccepteerde normen valt en helemaal niet zo zeer de nadruk legt op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als ze echt enkel en alleen om haar looks was gecast, hadden ze haar een kostuum met een extreem laag decollete kunnen laten dragen of van mijn part haar 10 keer per seizoen in een bikini kunnen laten rondhuppelen. Dit deden ze niet. Ze is een mooie vrouw, leuk om naar te kijken. Maar dat is niet het enige wat ze heeft bijgedragen aan de series.

GPS schreef: Dan jou verwijt dat je persoonlijk wordt aangevallen. wat denk je van je eigen post?
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Als jij dit niet ziet als een, al dan niet persoonlijke, aanval op het privéleven van mensen die het niet met je eens zijn, dan raad ik je aan om even afstand van het geheel te nemen en over een paar dagen dit nog eens te lezen. Je bent namelijk gewoon grof.

Verder, ja ik denk dat ik me rustig het recht kan aanmeten om jou te vertellen dat je nog heel wat over het werkelijke leven moet leren. Je reactie op mijn opmerking is niet allen zeer vermakelijk, maar bewijst ook nog eens mijn gelijk. :lachhuil:

Nu houd ik voor vandaag mee op en ga feest vieren.
Mijn opmerking over seksuele frustratie was niet persoonlijk gericht tegen iemand hier. Het feit dat jullie dit anders opvatten, is jullie probleem en misschien ook wel een beetje een bewijs van mijn standpunt. Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik het een teken van seksuele frustratie vindt. De manier waarop jullie reageren op mij, ondersteunt dit alleen maar. Ik ga hier nu niet meer verder over uitwijden.

Wie denk je wel niet dat je bent dat je mij kan zeggen dat ik nog veel over het werkelijke leven moet weten, mister know-it-all? Je doet dan zo maar persoonlijke aannames over mij, terwijl je me totaal niet kent. Je weet niet eens hoe mijn leven eruit ziet en dat wil ik graag zo houden. Net zo zeer als ik het niet kan waarderen dat iemand aannames doet over mijn seksleven en ineens provocerende dingen over mijn relatie met mijn vriendin gaat roepen (waarschijnlijk uit eigen persoonlijke frustratie) zonder dat hij mij kent.

Ik hou er nu over op. Veel plezier op je feestje, het zou wel een flinke party worden zo op een zondagmiddag. Ik ga nu naar mijn vriendin toe. Dag, lieve startreknerdjes. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:
The Silencer schreef:
Voyager schreef:ik vindt
:') Wat minder naar borsten en meer in je schoolboeken kijken :')
Oke, jij blijft dit persoonlijk spelen? Fijn, kom maar op dan.
Ik gluur niet naar andermans borsten, omdat ik niet zo'n gluiperig nerdje ben als jij. Daarnaast heb ik een vriendin van wie ik zielsveel houdt, dus ben ik ook helemaal niet geintresseerd in het stiekem kijken naar andere vrouwen. Dat jij dit wel doet moet je niet projecteren op mij.
Nu we het daar toch over hebben, hoe staat het eigenlijk met jouw vriendin? Is ze zo lelijk dat je hem niet omhoog krijgt als je met haar in bed ligt? Of heb je geen vriendin? Uberhaupt ooit één gehad? Ga maar weer lekker aan je lul sjorren. Dag, loser. :)
Probeer het woord "sarcasme" eens op te zoeken; meestal gaat dat op dit forum vergezeld met de :')-smiley. Daarnaast word je meestal serieuzer genomen als je let op je spelling.

Hierbij ook het dringende verzoek om zelf te stoppen met mensen aan te vallen en uit te schelden. Deze discussie is best interessant, en tot nu toe redelijk on-topic gebleven. Maar aan dit soort reacties heeft niemand iets, en zijn nergens voor nodig :{ .
Voyager schreef:Ik heb het sowieso een beetje gehad met dat eeuwige extreem-negatieve attitude tegen Voyager als series op dit forum.
Iedereen mag z'n mening hebben, net als jij. Als je 't ergens niet mee eens bent ben je vrij om hierover in discussie te gaan om erachter te komen waarom men er een andere mening op nahoudt. Begin een nieuw topic over een specifiek onderwerp of reageer inhoudelijk op een bestaand topic.
Voyager schreef:Dat gezeur over dat pak van Seven of Nine komt me ook de keel uit. Ja, je kunt haar vormen er mooi in terug zien, maar ze is nou eenmaal een vrouw met goed zichtbare rondingen. Die kun je niet kosten wat kost verhullen, hoe graag jullie dat ook zouden willen.
Er is een groot verschil tussen iets verhullen en benadrukken.
Voyager schreef:Ik vind dat het pak nog best binnen geaccepteerde normen valt en helemaal niet zo zeer de nadruk legt op haar seksuele aantrekkelijkheid.
Prima. Dan verschillen voornamelijk hierbij dus de meningen.
Voyager schreef:Als ze echt enkel en alleen om haar looks was gecast, hadden ze haar een kostuum met een extreem laag decollete kunnen laten dragen of van mijn part haar 10 keer per seizoen in een bikini kunnen laten rondhuppelen. Dit deden ze niet. Ze is een mooie vrouw, leuk om naar te kijken. Maar dat is niet het enige wat ze heeft bijgedragen aan de series.
Zijn we het toch nog allemaal met elkaar eens ;) .
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Voyager schreef:Ik heb hierover mijn standpunt al neergezet. Ik vind haar karakter een toevoeging aan de serie. Jeri Ryan is een betere actrice en Seven of Nine een beter karakter dan Kes. Voyager werd daarop, naar mijn mening, een stukke betere serie. Agree to disagree. Ik heb het sowieso een beetje gehad met dat eeuwige extreem-negatieve attitude tegen Voyager als series op dit forum. Dat gezeur over dat pak van Seven of Nine komt me ook de keel uit. Ja, je kunt haar vormen er mooi in terug zien, maar ze is nou eenmaal een vrouw met goed zichtbare rondingen. Die kun je niet kosten wat kost verhullen, hoe graag jullie dat ook zouden willen. Ik vind dat het pak nog best binnen geaccepteerde normen valt en helemaal niet zo zeer de nadruk legt op haar seksuele aantrekkelijkheid. Als ze echt enkel en alleen om haar looks was gecast, hadden ze haar een kostuum met een extreem laag decollete kunnen laten dragen of van mijn part haar 10 keer per seizoen in een bikini kunnen laten rondhuppelen. Dit deden ze niet. Ze is een mooie vrouw, leuk om naar te kijken. Maar dat is niet het enige wat ze heeft bijgedragen aan de series.
Jongen, jongen toch. Lees nu eens rustig terug wat er is gezegd en wat jezelf zegt.
Deze discussie gaat vanaf het begin over het feit of Seven of Nine aan de serie is toegevoegd vanwege haar seksuele uitstraling. De makers van de serie beginnen er nota bene zelf over. Dus voor de tweede keer: een discussie daarover is hier volkomen op zijn plaats.

Wat je nu doet, is stellen dat iedereen die de mening is toegedaan en daar hoor ik ook bij,dat zij vanwege die uitstraling is gekozen, seksueel gefrustreerd is. Nu is zo’n opmerking ronduit grof en onzinnig, ik hoop dat je dat toch wel inziet.
Niet dat ik me beledigd voel, daar moet toch echt wel wat meer voor gebeuren. Maar als je op een volkomen correcte manier wordt gewezen op het ridicule van je post, vat je dat op als een persoonlijke aanval. Dat zegt toch echt wel iets over jou.
Ook zoals je tekeer gaat om je gelijk te bewijzen. Besef je werkelijk niet hoe belachelijk de opmerking dat ze niet zo sexy gekleed is overkomt?

Nogmaals: Ryan is beslist geen slechte actrice, maar haar rol had ook door iedere ander seksbom gespeeld kunnen worden. Want dat is ze in Voyager. Triest genoeg voor haar.

Verder zeg je:
Voyager schreef:Mijn opmerking over seksuele frustratie was niet persoonlijk gericht tegen iemand hier. Het feit dat jullie dit anders opvatten, is jullie probleem en misschien ook wel een beetje een bewijs van mijn standpunt. Ik heb al eerder uitgelegd waarom ik het een teken van seksuele frustratie vindt. De manier waarop jullie reageren op mij, ondersteunt dit alleen maar. Ik ga hier nu niet meer verder over uitwijden.
Als jij zo’n opmerking maakt en vindt dat die wel door de beugel kan en de reacties daarop niet, dan ben ik toch bang dat er iets fundamenteel mis is met je onderscheidingsvermogen. Nee, onze reacties onderschrijven jouw standpunt echt niet. Ze geven eigenlijk alleen maar aan hoe belachelijk jij jezelf maakt.
Voyager schreef:Wie denk je wel niet dat je bent dat je mij kan zeggen dat ik nog veel over het werkelijke leven moet weten, mister know-it-all? Je doet dan zo maar persoonlijke aannames over mij, terwijl je me totaal niet kent. Je weet niet eens hoe mijn leven eruit ziet en dat wil ik graag zo houden. Net zo zeer als ik het niet kan waarderen dat iemand aannames doet over mijn seksleven en ineens provocerende dingen over mijn relatie met mijn vriendin gaat roepen (waarschijnlijk uit eigen persoonlijke frustratie) zonder dat hij mij kent.
Ik weet uitstekend wie ik ben en van jouw leven weet ik inderdaad niet veel. Ik doe geen aannames over jou en al helemaal niet over je seksleven. Dat interesseert me echt geen bal! Ik weet niet meer van jou dan er sinds je deelname aan dit forum, via ditzelfde forum bekend is geworden. Dat wil ik graag zo houden.
Maar ik heb genoeg levenservaring om je reactie te herkennen en te zien dat jij nog wat te leren hebt.
Het soort mensen dat zich binnen en buiten het internet profileert als “ik weet het en ik ben onaantastbaar” want dat doe je in feite, ben ik vaker tegengekomen. Het trieste is alleen dat jij je niet bewust schijnt te zijn van je gedrag. Anders had je allang ingezien dat je al die reacties zelf over je hebt afgeroepen.

Maar goed, je bent niet de eerste waar ik dit tegen zeg en je zult helaas ook wel niet de laatste zijn. Prijs je wel gelukkig dat dit een internetforum is waar heel veel wordt toegestaan en niet het bedrijfsleven. Als jij je tegenover collega’s zo zou hebben gedragen had ik je minimaal een flinke reprimande gegeven en als je gedrag naar buiten was gekomen of tegen cliënten gericht zou zijn, had ik je naar huis gestuurd en toch zeker voor schorsing voorgedragen. Ja, die bevoegdheid had ik.
Voyager schreef:Ik hou er nu over op. Veel plezier op je feestje, het zou wel een flinke party worden zo op een zondagmiddag. Ik ga nu naar mijn vriendin toe. Dag, lieve startreknerdjes.
Leuk dat jij anderen startreknerdjes noemt. :lachhuil: En ja, het feest was heel leuk. Dank je wel.

Maar mocht je werkelijk vinden dat ik je onheus bejegen, neem dan via pm contact op met een mod of administrator. Er zijn er genoeg.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Maar beide hebben een punt dus als we nu eens gezamenlijk weer ENT gaan afzeiken want dat is gewoon echt een bagger serie/ ow en Voyager; zoals met elke discussie op dit forum, negeer Vis die loopt alleen maar te trollen en de boel op te ruien. En je statement dat je niet naar andere vrouwen kijkt is een leugen en dat weet je zelf ook.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Miriam schreef:Maar beide hebben een punt dus als we nu eens gezamenlijk weer ENT gaan afzeiken want dat is gewoon echt een bagger serie/ ow en Voyager; zoals met elke discussie op dit forum, negeer Vis die loopt alleen maar te trollen en de boel op te ruien. En je statement dat je niet naar andere vrouwen kijkt is een leugen en dat weet je zelf ook.
Lieverd, ga jij nou niet nog ff stoken, wil je? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

GPS schreef: Jongen, jongen toch. Lees nu eens rustig terug wat er is gezegd en wat jezelf zegt.
Deze discussie gaat vanaf het begin over het feit of Seven of Nine aan de serie is toegevoegd vanwege haar seksuele uitstraling. De makers van de serie beginnen er nota bene zelf over. Dus voor de tweede keer: een discussie daarover is hier volkomen op zijn plaats.

Wat je nu doet, is stellen dat iedereen die de mening is toegedaan en daar hoor ik ook bij,dat zij vanwege die uitstraling is gekozen, seksueel gefrustreerd is. Nu is zo’n opmerking ronduit grof en onzinnig, ik hoop dat je dat toch wel inziet.
Niet dat ik me beledigd voel, daar moet toch echt wel wat meer voor gebeuren. Maar als je op een volkomen correcte manier wordt gewezen op het ridicule van je post, vat je dat op als een persoonlijke aanval. Dat zegt toch echt wel iets over jou.
Ook zoals je tekeer gaat om je gelijk te bewijzen. Besef je werkelijk niet hoe belachelijk de opmerking dat ze niet zo sexy gekleed is overkomt?

Nogmaals: Ryan is beslist geen slechte actrice, maar haar rol had ook door iedere ander seksbom gespeeld kunnen worden. Want dat is ze in Voyager. Triest genoeg voor haar.
Nu schilder je haar weer primair als seksbom af. Jij hebt al in je eerdere post gezegd niet om haar als ‘sekssymbool’ heen te kunnen. Ik kan dat dus wel. Dat jij niet bereid bent dit te doen, vormt de kern van mijn standpunt gepost in mijn eerste reactie in dit topic. Deze reactie was tegen dit soort statements gericht niet persoonlijk tegen degene die ze maken. Nogmaals, dat jij dit vervolgens wel zo zwaar opneemt is jou probleem. Natuurlijk weet ik niet of jij persoonlijk seksueel gefrustreerd bent. Dat weet je waarschijnlijk alleen zelf het beste.
GPS schreef: Ik doe geen aannames over jou en al helemaal niet over je seksleven.
Dat deel van mijn reactie was gericht tegen The Silencer, niet tegen jou. Hij vond het nodig mij deze...
The Silencer schreef:
Guess who? schreef:Toch wel lief. Tegen iemand van 50+met gezin, kleinkinderen en veel levenservaring zeggen dat ie zijn ervaring alleen uit posts op een internetforum haalt.

Jongens, mogen de ego's opzij en laten we verder praten over de inhoud.
Laat die jongen nu even met rust. Hij mag vast nog niet over zijn vriendin heen en is daarom wat gefrustreerd.
...reactie naar het hoofd te slingeren. Deze wilde ik eerst negeren maar toen ging hij nogmaals door met provoceren (in zijn post daarna) zonder verder wezenlijk en inhoudelijk iets bij te dragen aan de discussie. Tja, dan vraag je erom.
GPS schreef: Maar ik heb genoeg levenservaring om je reactie te herkennen en te zien dat jij nog wat te leren hebt.
Het soort mensen dat zich binnen en buiten het internet profileert als “ik weet het en ik ben onaantastbaar” want dat doe je in feite, ben ik vaker tegengekomen. Het trieste is alleen dat jij je niet bewust schijnt te zijn van je gedrag. Anders had je allang ingezien dat je al die reacties zelf over je hebt afgeroepen.
Wat te denken van mensen die denken dat ze op basis van een paar posts op een internetforum denken te weten hoe iemand in het echte leven is? Aan dat soort mensen heb ik dan weer een hekel. Hoe weet jij nu bij welk ‘soort mensen’ ik hoor? Hoe weet jij nu hoe ik me buiten het internet profileer? Jij wilt iedereen meteen in hokjes duwen op basis van ongegronde vooroordelen en omdat je het zogenaamd allemaal beter weet met al je levenservaring. Dat vindt ik pas arrogant. Sta eens voor mensen open, zou ik zeggen. Leer ze kennen, als je dat wilt. Pas dan kan je zeggen hoe iemand is, naar mijn mening. Je doet hier nu weer een aantal persoonlijke aannames over mij, zonder dat ik je ooit in het echt heb ontmoet. Dat vind ik nogal raar. Nogmaals, je weet totaal niet wie ik ben en ik vindt het dan ook triest en stuitend dat je dit wel denkt te kunnen weten op basis van mijn posts op dit forum.

En wat verwijt je me nou eigenlijk? Dat ik zelfvertrouwen heb? Dat ik niet over me heen laat lopen? Ja, met die eigenschappen bereik je nog eens iets in het ‘werkelijke leven’. Dat is iets wat ik wel heb geleerd, ook al ben ik niet zo oud en wijs als jij.
GPS schreef: Maar goed, je bent niet de eerste waar ik dit tegen zeg en je zult helaas ook wel niet de laatste zijn. Prijs je wel gelukkig dat dit een internetforum is waar heel veel wordt toegestaan en niet het bedrijfsleven. Als jij je tegenover collega’s zo zou hebben gedragen had ik je minimaal een flinke reprimande gegeven en als je gedrag naar buiten was gekomen of tegen cliënten gericht zou zijn, had ik je naar huis gestuurd en toch zeker voor schorsing voorgedragen. Ja, die bevoegdheid had ik.
Oeh, nou wordt ik echt bang. Maar voorzover ik me kan herinneren ben jij niet mijn baas en werk ik ook niet voor je dus nee die bevoegdheid had en heb je niet. Jij bent slechts een lid van dit forum, die ik voor zaterdagavond niet eens kende. Je hebt geen autoriteit over mij, hoe graag je dat ook zou willen, en hebt dus wat mij betreft ook niet het recht om over mij te oordelen. Verder kan het me eigenlijk niet zoveel schelen wat jij van mij denkt. Ik weet wie ik ben en degene om wie ik werkelijk geef (mijn familie en vrienden), geven ook om mij. Dat is voor mij veel belangrijker.
GPS schreef: Leuk dat jij anderen startreknerdjes noemt.
He, ik ben niet degene met 20.000+ posts op een Star Trekforum. ;)

En Miriam, ik vind dat Vis nog de meest wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan deze discussie, in ieder geval deed hij dat zonder persoonlijk te worden. Hem treft wat mij betreft geen blaam. En, als je het moet weten, ik ben er honderd procent van overtuigd dat mijn vriendin verreweg het mooiste en liefste meisje op aarde is en het was dan ook een droom die werkelijkheid werd om vanochtend weer naast haar wakker te worden. Ik kan daarom geheel waarheidsgetrouw en met een zuiver geweten zeggen dat ik niet de behoefte (meer) heb om op die manier naar andere vrouwen te kijken. Ik hoef niet verder te kijken, ik heb de liefde van mijn leven al gevonden. :D
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Punisher »

^ Pubers :roll: Waren wij vroeger allemaal zo erg?

Mijn mening over Seven of Nine heb ik al (beknopt) eerder uit de doeken gedaan en komt overeen met de meerderheid, dat nogmaals uit de doeken te doen lijkt me vrij weinig toevoegen.

War ik wel moe van wordt is, is van jouw Calimero-complex. Ik zal hier jouw grandioze uitspraken eens even verzamelen:
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Voyager schreef:Ik snap het wel, hoor. Je wilt als mens niet constant worden herrinerd aan de dingen die je zo graag wilt hebben maar niet kunt krijgen.
Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Voyager schreef:Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn
Voyager schreef:Als je dat weigert in te zien of zelfs maar voor open wilt staan en alleen maar je afzet tegen het karakter Seven of Nine omdat ze er sexy uit ziet is dat een teken van seksuele frustratie naar mijn mening.
Voyager schreef:Oh, ja want jij met je 7000+ posts op een Star Trek internetforum weet zo goed hoe het werkelijke leven eruit ziet. Give me a break, zeg.
Voyager schreef:Dan vindt ik het nogal ironisch dat iemand met 20.000 posts op een internetforum mij een preek gaat geven over hoe ik 'werkelijk' moet leven.
Voyager schreef:ik niet zo'n gluiperig nerdje ben als jij.
Voyager schreef:Dat jij dit wel doet moet je niet projecteren op mij.
Voyager schreef:hoe staat het eigenlijk met jou vriendin? Is ze zo lelijk dat je hem niet omhoog krijgt als je met haar in bed ligt? Of heb je geen vriendin? Uberhaupt ooit één gehad? Ga maar weer lekker aan je lul sjorren. Dag, loser.
Voyager schreef: Dag, lieve startreknerdjes.
Voyager schreef:He, ik ben niet degene met 20.000+ posts op een Star Trekforum.
Voor de duidelijkheid, dit is een vrij klassiek Ad hominem "argument", en
En dan boos worden als mensen daarop reageren .... :{

Daarnaast zijn je claims dat Seven of Nine geen sexbomb is onzinnig, je mag best vinden dat ze een positieve invloed heeft op de serie, maar zeggen dat ze "toevallig" in zo'n pak zit ... seriously ... Pornoacteurs zijn ook "toevallig" zonder kleren? :?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Kinders, kinders, het is bijna 25 december: vrede op Aarde!
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Raynor's Revenge »

Punisher schreef:^ Pubers :roll: Waren wij vroeger allemaal zo erg?
ja :')

je bent overigens de mooie quote over het gluiperig naar borsten koekeloeren vergeten... die is misschien nog wel een aparte discussie in de mess waard :P






okee, voor de minder vlotte users: dat was een subtiele hint richting ontopicheid en het verplaatsen van de overige meuk naar de delen van het forum die daarvoor bedoeld zijn ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Majoor Tom schreef:Kinders, kinders, het is bijna 25 december: vrede op Aarde!

http://www.youtube.com/watch?v=mh41U14GLF0
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Punisher schreef:^ Pubers :roll: Waren wij vroeger allemaal zo erg?

Mijn mening over Seven of Nine heb ik al (beknopt) eerder uit de doeken gedaan en komt overeen met de meerderheid, dat nogmaals uit de doeken te doen lijkt me vrij weinig toevoegen.

War ik wel moe van wordt is, is van jouw Calimero-complex. Ik zal hier jouw grandioze uitspraken eens even verzamelen:
Voyager schreef:Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Voyager schreef:Ik snap het wel, hoor. Je wilt als mens niet constant worden herrinerd aan de dingen die je zo graag wilt hebben maar niet kunt krijgen.
Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Voyager schreef:Mijn claim dat diegene die zich afzetten tegen Seven of Nine, omdat ze er sexy uit ziet, seksueel gefrustreerd zijn
Voyager schreef:Als je dat weigert in te zien of zelfs maar voor open wilt staan en alleen maar je afzet tegen het karakter Seven of Nine omdat ze er sexy uit ziet is dat een teken van seksuele frustratie naar mijn mening.
Voyager schreef:Oh, ja want jij met je 7000+ posts op een Star Trek internetforum weet zo goed hoe het werkelijke leven eruit ziet. Give me a break, zeg.
Voyager schreef:Dan vindt ik het nogal ironisch dat iemand met 20.000 posts op een internetforum mij een preek gaat geven over hoe ik 'werkelijk' moet leven.
Voyager schreef:ik niet zo'n gluiperig nerdje ben als jij.
Voyager schreef:Dat jij dit wel doet moet je niet projecteren op mij.
Voyager schreef:hoe staat het eigenlijk met jou vriendin? Is ze zo lelijk dat je hem niet omhoog krijgt als je met haar in bed ligt? Of heb je geen vriendin? Uberhaupt ooit één gehad? Ga maar weer lekker aan je lul sjorren. Dag, loser.
Voyager schreef: Dag, lieve startreknerdjes.
Voyager schreef:He, ik ben niet degene met 20.000+ posts op een Star Trekforum.
Voor de duidelijkheid, dit is een vrij klassiek Ad hominem "argument", en
En dan boos worden als mensen daarop reageren .... :{

Daarnaast zijn je claims dat Seven of Nine geen sexbomb is onzinnig, je mag best vinden dat ze een positieve invloed heeft op de serie, maar zeggen dat ze "toevallig" in zo'n pak zit ... seriously ... Pornoacteurs zijn ook "toevallig" zonder kleren? :?
Ik ben 21, vriend. De puberteit ligt ondertussen al heel wat jaartjes achter mij. Ik kan het alleen niet waarderen als mensen gaan doen alsof ze mij kennen, terwijl ik ze nog nooit in het echt ontmoet heb. Dan vindt ik dat ik het recht heb om iemand van repliek te dienen. Zoals gezegd, ik laat niet graag over me heen lopen.

Van de quotes die je daar doet is de eerste niet persoonlijk gericht tegen iemand, zoals ik al tig keer heb herhaald. De rest zijn allemaal reacties op posts van diverse leden die ingingen op en aannames deden over persoonlijke delen van mijn leven, die verder niks met het onderwerp van dit topic te maken hadden. Als je mij persoonlijk gaat aanvallen (zoals bijvoorbeeld The Silencer deed in eerdergenoemde post), kan je de bal terugverwachten. Zo simpel is het.

Wat betreft je opmerking over Seven of Nine (hehe, eindelijk gaat het daar weer over) ik heb nergens gezegd dat ze toevallig in dat pak is gezet. Alleen dat het nog veel erger had gekund, als de makers dat hadden gewild. Als je nog eens terugleest in dit topic kun je ook lezen dat ik al meerdere malen heb toegeven dat Jeri Ryan heus ook is gecast omdat ze er goed uit ziet. Echter, en daar zit mijn probleem, jullie weigeren verder te kijken dan haar seksuele aantrekkelijkheid misschien ook gevoedt door jullie onverzettelijke overtuiging dat bijna alles wat met Voyager te maken heeft slecht is. Dat stoorde me en vandaar mijn eerste reactie.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Afbeelding

Deze dame ziet er ook wel goed uit. :*)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door The Silencer »

Majoor Tom schreef:Deze dame ziet er ook wel goed uit. :*)
Ik mis de zaadvragende mangaogen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
SpaceWally schreef:Deze dame ziet er ook wel goed uit. :*)
Ik mis de zaadvragende mangaogen.
Al loopt ze niet de hele film zo rond, dus dit is irrelevant.
Voyager schreef:Van de quotes die je daar doet is de eerste niet persoonlijk gericht tegen iemand, zoals ik al tig keer heb herhaald.
Maar:
Voyager schreef:Echter, en daar zit mijn probleem, jullie weigeren verder te kijken dan haar seksuele aantrekkelijkheid misschien ook gevoedt door jullie onverzettelijke overtuiging dat bijna alles wat met Voyager te maken heeft slecht is. Dat stoorde me en vandaar mijn eerste reactie.
:?

Zo'n beetje iedereen hier heeft nu ook al meerdere keren aangegeven dat ze Jeri Ryan een goede actrice vinden. Dus waarop baseer je nu precies dat niemand verder kan kijken dan naar haar uiterlijk? Dit topic gaat, zoals jij ook weet, over de manier waarop ze gekleed is, dus het is sowieso niet vreemd dat daar de nadruk op ligt en we daar steeds op terug blijven komen. Dat is het hele punt.

Daarnaast gooi je er nu nog even tussen dat iedereen hier Voyager slecht vindt, en baseer je daarop je reactie. Dat maakt je reactie dus wél persoonlijk, en gericht op de aanname dat iedereen hier één mening deelt en een serie überhaupt zo gemakkelijk in z'n geheel te beoordelen is.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Punisher »

Ik ben 21, vriend. De puberteit ligt ondertussen al heel wat jaartjes achter mij. Ik kan het alleen niet waarderen als mensen gaan doen alsof ze mij kennen, terwijl ik ze nog nooit in het echt ontmoet heb. Dan vindt ik dat ik het recht heb om iemand van repliek te dienen. Zoals gezegd, ik laat niet graag over me heen lopen.
Ik heb ik je volgens mij wel ooit ontmoet, al was dat erg lang geleden. Hoe dan ook, dit is compleet irrelevant. Mijn conclusies zijn gebaseerd op de manier hoe je je hier gedraagt, wat je daarbuiten doet is niet van toepassing over de manier hoe je je *hier en nu* gedraagt.
Van de quotes die je daar doet is de eerste niet persoonlijk gericht tegen iemand, zoals ik al tig keer heb herhaald.
Dat is nu net het punt dat je mist, de opmerking was wellicht niet tegen een specifiek iemand gericht, maar het was zeker niet een inhoudelijke opmerking. En als je in een discussie opeens roept "Iedereen die deze mening heeft is achterlijk" ben je zeker niet goed bezig en is het niet raar dat mensen hierop reageren.
De rest zijn allemaal reacties op posts van diverse leden die ingingen op en aannames deden over persoonlijke delen van mijn leven, die verder niks met het onderwerp van dit topic te maken hadden. Als je mij persoonlijk gaat aanvallen (zoals bijvoorbeeld The Silencer deed in eerdergenoemde post), kan je de bal terugverwachten. Zo simpel is het.
Je kunt dat ook gewoon naast je neerleggen. Of dat met de desbetreffende gebruiker (per PM) doorspreken. Bovendien ga je ook tegen GPS en Vis is en noem je ons allemaal "star trek nerdjes". Nou kan ik daar niet zo mee zitten, maar ga nou niet beweren dat je niet uitermate onvriendelijk en zelfs kinderachtig bezig bent.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Ace of Spades »

For the sake of posting in this thread:

Afbeelding
Gesloten