Brannon Braga defends Seven of Nine

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Brannon Braga defends Seven of Nine by calling Kirk a 'sex addict'

Afbeelding

When former Borg drone Seven of Nine (Jeri Ryan) was added to the Star Trek: Voyager cast back in 1997, during the show's third season, some people complained that she was too sexy for Trek. Today, former producer Brannon Braga defends the decision to add Seven to Voyager, and in the process calls Capt. Kirk a sex addict.

In a recent interview with Star Trek.com, Brannon Braga—whose new sci-fi series, Terra Nova, which Braga claims is ''so very much like Star Trek in spirit,'' is finally hittin' the airwaves on Sept. 26 on FOX—discussed how Seven of Nine provided a good ''kick in the ass'' for Voyager; how she was an excellent foil to Capt. Janeway (Kate Mulgrew) by being another ''Spock or Data''; and how Capt. James T. Kirk (William Shatner) ''would be considered a sex addict by today's standards'' ... but it's not just all about THAT.

Here's what Braga said:
The show [Voyager] needed a kick in the ass. Creatively, we needed something. A Star Trek series, in my opinion, is only as good as its captain, and Captain Janeway was a great captain, but she didn't have her Spock or Data, really. We just didn't have that special science-fiction character like Spock or Data, the striving-to-be-human character. The idea of putting a Borg on board gave us a chance to have a wild child there. That was the metaphor, a wild child, and Janeway would be her mother and try to tame her and help make her human again. That was a new take on that kind of character. That's not to diminish the Doctor, Bob Picardo's character. He was great, but he really wasn't a foil to Janeway. He wasn't someone Janeway could play off of.

To me, Seven of Nine added a nice touch of magic that the show needed at the time. The fact that she was a beautiful woman was just, to me, a benefit. A lot of people thought it was in poor taste that we had a buxom babe, but I'm like, "Have you actually watched TOS?" That was babes on parade. Kirk would be considered a sex addict by today's standards. A certain sensuality has always been at the heart of Star Trek. So I'd dispute that criticism of Seven. I thought the character was a great addition to the show. And it kind of lit a fire under the cast, too. It was very controversial. We got rid of Kes and brought in Seven of Nine, and some people in the cast were upset about it and some thought it was cool, but at the end of the day I think it did all the right things creatively to the show, in my opinion.
Hmmm, not so nice about Kes (Jennifer Lien), but what do you think of Braga's defense of Seven of Nine? Do you agree with what he says? But, most importantly, is Capt. James T. Kirk really a sex addict? A womanizer, yes, but a sex addict?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Had je dat niet beter met je http://www.startrek.nl/forum/memberlist ... file&u=824 account kunne posten
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Braga schreef:Captain Janeway was a great captain
:rofl:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

The show [Voyager] needed a kick in the ass. Creatively, we needed something.
Dus in plaats van eens wat nieuws verzinnen en te stoppen met holodeck-verhaaltjes gingen ze TOS en TNG imiteren. Goed zo Braga!

Verder ben ik 't wel met 'm eens dat ze veel toevoegde aan de serie. Jeri Ryan is ook een erg goede actrice die compleet verschillende karakters neer kon zetten (Seven als (ex-)Borg, EMH in Seven's body, Seven als human), en ze zorgde voor veel leuke techno-babble. Maar dat had ook allemaal gekund zonder skin-tight bodysuit, iets waar hij gewoon niet op ingaat.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Maar die skin-tight bodysuit was wel meegenomen :Y)
Als je de hele tijd op zo'n *censuur* als die van janeway moet kijken is een Jeri Ryan een hele verademing.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Het jammer is alleen dat het van af toen een veel grotere schijt serie werd :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door EMH »

Braga was a great producer
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Punisher »

The show [Voyager] needed a kick in the ass. Creatively, we needed something.
Vertaling: De show was klote en de we deden een tieten-injectie in een wanhopige poging er nog iets van te maken.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Punisher schreef:
The show [Voyager] needed a kick in the ass. Creatively, we needed something.
Vertaling: De show was klote en de we deden een tieten-injectie in een wanhopige poging er nog iets van te maken.
And it didn't work out ;-(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Blind Guardian »

behalve dat de borg zwaar misbruikt en verkracht werden door berman en braga ;-(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Dat begon volgens mij al in TNG en met First contact :{
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door X-File »

Agree.

Een Borg Queen doet afbreuk aan de 'faceless unity' die de Borg zo beangstigend maakte.

Het had beter geweest als de Borg Queen ontstond na de gebeurtenissen met de drone Hugh, als een reactie van de collective om een uitlaat te hebben van de individuele kant van de collective. Klinkt ook nog vergezocht, maar niet zo totaal uit de lucht gegrepen als in het FC was (dat is: totaal nooit eerder een hint naar geweest).

Oh damn, ik begin in 3rd te veranderen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door el spoque »

Tja, de verhaallijn van Hugh was al opgebruikt in de two parter ST:TNG Descent, zeker?

In mijn geheugen is VOY de minste reeks van de vijf, maar ik heb toch beslist van ze in 2012 te kopen, samen met DS9. Ik verheug me er al op, eigenlijk. 8-)
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Het verzet tegen Seven of Nine door sommige trekkies is naar mijn mening slechts een uiting van sexuele frustratie. Get over it.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Het door sommige trekkies aanduiden van Seven of Nine als personage dat VOY nodig had om de serie qualitatief naar een hoger peil te brengen is naar mijn mening slechts een uiting van onvoldane sexuele noden. Get over it.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Ik snap het wel, hoor. Je wilt als mens niet constant worden herrinerd aan de dingen die je zo graag wilt hebben maar niet kunt krijgen.

Oh en ik ben hier niet om mijn persoonlijke seksleven te bespreken maar, als u het moet weten, ik heb een prachtige vriendin dus ik wordt over het algemeen genoeg voorzien in mijn seksuele noden.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Dat men een grote tieten-personage nodig heeft zegt natuurlijk genoeg over de kijkcijfers-dictatuur waarmee de ST-producten te maken hadden en hebben. Het is niet helemaal duidelijk waarom, maar grote tieten leiden tot hogere kijkcijfers, het is zo simpel als dat. :+
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Master Vanhu Botie »

Voyager schreef:Ik snap het wel, hoor. Je wilt als mens niet constant worden herrinerd aan de dingen die je zo graag wilt hebben maar niet kunt krijgen.

Oh en ik ben hier niet om mijn persoonlijke seksleven te bespreken maar, als u het moet weten, ik heb een prachtige vriendin dus ik wordt over het algemeen genoeg voorzien in mijn seksuele noden.
Zelfs na 25 jaar huwelijk heb ik nog geen dag (of moet ik zeggen nacht) te klagen gehad, dus dat zit ook wel snor.
Maarre, wie begon hier het eerst iemand anders seksuele frustratie toe te kennen :? Je lijkt Miriam wel .....
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Waar lees jij dat dat het geval zou zijn?
Het enige wat ik uit deze discussie haal is dat het overgrote deel van de deelnemers er van overtuigd is dat Seven of Nine in de serie is geschreven omdat men het nodig vond om de kijkcijfers op te peppen en dacht dat een als seksbom neergezette persoon daar het meest geschikt voor was.
Tja, zo met een serie omgaan is zielig en een minachting van je publiek. Daar kan ik niets anders van maken.
Laatst gewijzigd door GPS op 17 dec 2011, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Helemaal mee eens: minachting voor het eigen publiek. Ze hebben waarschijnlijk gedacht: Ons publiek bestaat uit pubers met teveel hormonen die maar aan één ding denken, namelijk grote tieten, dus geven we ze dat. Terwijl ze hadden moeten denken: ST bestaat bij de gratie van goede verhalen dus als we meer publiek willen, moeten we goede verhalen schrijven.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Miriam »

Master Vanhu Botie schreef:
Voyager schreef:Ik snap het wel, hoor. Je wilt als mens niet constant worden herrinerd aan de dingen die je zo graag wilt hebben maar niet kunt krijgen.

Oh en ik ben hier niet om mijn persoonlijke seksleven te bespreken maar, als u het moet weten, ik heb een prachtige vriendin dus ik wordt over het algemeen genoeg voorzien in mijn seksuele noden.
Zelfs na 25 jaar huwelijk heb ik nog geen dag (of moet ik zeggen nacht) te klagen gehad, dus dat zit ook wel snor.
Maarre, wie begon hier het eerst iemand anders seksuele frustratie toe te kennen :? Je lijkt Miriam wel .....
Wat heb heb ik nou weer met deze zinloze discussie te maken?
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

GPS schreef:
Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Waar lees jij dat dat het geval zou zijn?
Het enige wat ik uit deze discussie haal is dat het overgrote deel van de deelnemers er van overtuigd is dat Seven of Nine in de serie is geschreven omdat men het nodig vond om de kijkcijfers op te peppen en dacht dat een als seksbom neergezette persoon daar het meest geschikt voor was.
Tja, zo met een serie omgaan is zielig en een minachting van je publiek. Daar kan ik niets anders van maken.
Daar zit precies mijn probleem. Jullie zien haar als een seksbom, ik zie haar als een actrice die toevallig er goed uitziet. Kijk, ik denk ook niet dat Seven of Nine er enkel ingeschreven is omdat het intellectueel gezien nou zo'n diepgravend karakter was. Natuurlijk speelde haar looks ook een rol. Jullie weigeren vervolgens verder te kijken. Maar ik ben wel van mening dat Seven of Nine een bijdrage heeft geleverd aan de serie en inderdaad de kwaliteit ervan verbeterde. Het alternatief was Kes. Ik bedoel maar. Het is niet toevallig dat de kwaliteit van de episodes van Voyager drastisch verbeterde vanaf seizoen 4.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Jullie zien haar als een seksbom
Wie is "jullie"?
Voyager schreef:Het is niet toevallig dat de kwaliteit van de episodes van Voyager drastisch verbeterde vanaf seizoen 4.
Volgens mij is de consensus op dit forum dat dat juist niet zo was :P .
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Voyager »

Vis schreef:
Voyager schreef:Jullie zien haar als een seksbom
Wie is "jullie"?
Diegene die vinden dat Seven of Nine er enkel en alleen is ingezet vanwege haar looks.
Vis schreef:
Voyager schreef:Het is niet toevallig dat de kwaliteit van de episodes van Voyager drastisch verbeterde vanaf seizoen 4.
Volgens mij is de consensus op dit forum dat dat juist niet zo was :P .
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind Seven of Nine verreweg een beter en duidelijker karakter dan Kes en dat valt terug te zien in de afleveringen die over het algemeen stukken vermakelijker zijn. Het feit dat ik vanwege het erop nahouden van deze mening mij hier vervolgens seksuele frustratie wordt verweten, vindt ik overigens helemaal ongepast en ook wel een beetje typisch. Maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Voyager schreef:
GPS schreef:
Voyager schreef:Ik ken niemand iets toe. Ik vind het alleen zielig en een teken van seksuele frustratie als je op iemand gaat haten, enkel en alleen omdat diegene er toevallig mooi/sexy uitziet.
Waar lees jij dat dat het geval zou zijn?
Het enige wat ik uit deze discussie haal is dat het overgrote deel van de deelnemers er van overtuigd is dat Seven of Nine in de serie is geschreven omdat men het nodig vond om de kijkcijfers op te peppen en dacht dat een als seksbom neergezette persoon daar het meest geschikt voor was.
Tja, zo met een serie omgaan is zielig en een minachting van je publiek. Daar kan ik niets anders van maken.
Daar zit precies mijn probleem. Jullie zien haar als een seksbom, ik zie haar als een actrice die toevallig er goed uitziet. Kijk, ik denk ook niet dat Seven of Nine er enkel ingeschreven is omdat het intellectueel gezien nou zo'n diepgravend karakter was. Natuurlijk speelde haar looks ook een rol. Jullie weigeren vervolgens verder te kijken. Maar ik ben wel van mening dat Seven of Nine een bijdrage heeft geleverd aan de serie en inderdaad de kwaliteit ervan verbeterde. Het alternatief was Kes. Ik bedoel maar. Het is niet toevallig dat de kwaliteit van de episodes van Voyager drastisch verbeterde vanaf seizoen 4.
Nu schuif je ons wel enige dingen in de schoenen die niet kloppen.
Ten eerste niemand van ons heeft gezegd dat Jeri Ryan een slecht actrice is. Eerder het tegendeel. Lees de post van vis nog maar eens.
Ten tweede was karakter, zoals je zelf al zegt, niet zo diepgravend. Net zomin als het karakter van Kes.
Ten derde, dat de toevoeging van Seven of Nine de kwaliteit van de serie verbeterde is jouw mening. Beslist geen vaststaand feit.
Ten vierde: jouw stelling dat wij verder weigeren te kijken dat de "looks" van Ryan is onzin. Maar het karakter voegt niets toe. In tegendeel, het hele Borgmysterie wordt om zeep geholpen. Voor zover dat nog niet gebeurd was in "First Contact"
Ten vijfde: als het accent niet overdreven werd gelegd op grote borsten en sexappeal, waarom werd ze dan in dat belachelijke pak gehesen. Daarmee werden alle (al mislukte) pogingen om het verhaal diepgang te geven helemaal om zeep geholpen.

Dus verwijt ons niet dat wij niet verder willen kijken , maar doe zelf eens je ogen open.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Vis »

Voyager schreef:Dat is een kwestie van smaak. Ik vind Seven of Nine verreweg een beter en duidelijker karakter dan Kes en dat valt terug te zien in de afleveringen die over het algemeen stukken vermakelijker zijn.
Vermaak en kwaliteit zijn verschillende dingen.
Voyager schreef:Het feit dat ik vanwege het erop nahouden van deze mening mij hier vervolgens seksuele frustratie wordt verweten, vindt ik overigens helemaal ongepast en ook wel een beetje typisch. Maar dat terzijde.
What the f.. waar gaat dit over? Jij zet je af tegen zgn. seksueel gefrustreerde trekkies (wat, zoals ik 't lees, voornamelijk gericht is aan dit forum), laat even weten dat jij wel aan je trekken komt, en daardoor als enige verder kan kijken dan Jeri Ryan's cup-size. Ok dan.

Ik weet niet wie de trekkies zijn die Jeri Ryan / Seven of Nine "haten", maar tenzij ik iets gemist heb ging het daar nooit over. De quote uit het artikel was "some people complained that she was too sexy for Trek", wat heel wat anders is dan iemand haten. Zoals GPS al zei hebben ze dit zelf uitgelokt door haar zulke kleding aan te trekken, wat verder nergens voor nodig was.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

En toch keek ik graag naar Seven of Nine, in tegenstelling tot Kes die ik niet uit kon staan. Ik vond die zware mannenstem van Kes zo hinderlijk. En, ik geef het toe, de borsten van Seven of Nine waren appetijtelijk om naar te kijken. Het karakter was natuurlijk ook veel interessanter en in tegenstelling tot GPS vind ik dat het Borg thema er helemaal niet door kapot werd gemaakt. Het was allemaal wel geloofwaardiger geweest als ze niet zulke grote borsten had gehad.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:En toch keek ik graag naar Seven of Nine, in tegenstelling tot Kes die ik niet uit kon staan. Ik vond die zware mannenstem van Kes zo hinderlijk. En, ik geef het toe, de borsten van Seven of Nine waren appetijtelijk om naar te kijken. Het karakter was natuurlijk ook veel interessanter en in tegenstelling tot GPS vind ik dat het Borg thema er helemaal niet door kapot werd gemaakt. Het was allemaal wel geloofwaardiger geweest als ze niet zulke grote borsten had gehad.
Tja, daar kunnen de meningen over verschillen. Maar in FC werd het collectieve van het Borg gebeuren de nek omgedraaid met die idiote queen en daar is men mee verder gegaan. Dat vind ik erg jammer. Het geheimzinnige en ongrijpbare was daarmee verdwenen en daarmee voor mij het interessante aan de Borg. Ze werden gedegradeerd tot een soort super Klingons/Romulans

Wat de cupmaat van Ryan betreft. De aantrekkelijkheid van een vrouw worden voor mij niet bepaald door haar maten, maar door haar gedrag en lichaamstaal. Kortom hoe zij in het leven staat.
Laatst gewijzigd door GPS op 18 dec 2011, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Brannon Braga defends Seven of Nine

Bericht door Majoor Tom »

Daar ben ik het mee eens! Die Borg koningin sloeg nergens op (strijdig met het collectivisme van de Borg, goed gezien), maar dat was dus de fout van FC en niet van Voyager.
Gesloten