Best Borg episode(s)

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Best Borg episode(s)

Bericht door TDG »

Dag allemaal,

Zoals we allemaal weten zijn er vanaf seizoen 4 een behoorlijk aantal episodes gemaakt met daarbij verschillende niveaus van kwaliteit.
Ik zou gewoon willen vragen wat mensen hun favoriete Borg georiënteerde episode(s) of episode waarin de Borg even opduiken is en of ze misschien willen vertellen waarom (hoeft niet).
Dit is niet een topic om Voyager of de Borg te dissen dus als mensen dat willen doe dan a.u.b. geen response.

Mijn favoriete episode(s) is Scorpion deel 1 en 2

1# Borg zijn netjes faceloos en meedogenloos. De Borg Queen duikt niet op en de enige reden waarom de Borg niet direct Voyager assimileren is omdat ze de bemanning nodig hebben voor hun oorlog.

2# Species 8472, een echt buitenaards ras (totdat we In the Flesh kregen) dat gelijk is aan de Borg. Toen ik voor het eerst hoorde dat er een ras zou opduiken dat de Borg kon verslaan vreesde ik zoiets als uit een TNG episode; gewoon mensen met belachelijke hoedjes en neuzen. In de plaats krijgen we iets dat bijna uit een Lovecraft fantasie komt. (unspeakable things from unknownable places)

3# Een keuze die de bemanning echt dwingt te moeten kiezen tussen twee kwaden, Helpen ze de Borg, dan gaan die gewoon verder met het assimileren van soorten. Laten ze species 8472 zijn gang gaan, dan zullen die waarschijnlijk op een gegeven moment al het leven in het melkweg stelsel uitroeien.
Niet een probleem wat even met wat diplomatieke speeches opgelost kan worden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door Miriam »

Die van TNG :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door Guess who? »

Mijn favoriet was scorpion. Goed verhaal, coole muziek. Alleen da Vinci was soms wat stom.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door EMH »

Scorpion ook voor mij. Daar werd nog een mooie poging gedaan om een machtigere vijand te introduceren dan de Borg, helaas was de afwerking van het verhaal met Species 8472 in de afleveringen daarna weer een beetje minder.
De Borg werden in de verdere seizoenen gereduceerd tot een stel imbicielen en dertien-in-een-dozijn vijand die in één aflevering (en een paar dubbeleppies) met de staart tussen de benen afdropen en Janeway dronk vervolgens een kopje koffie op de goede afloop.
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door TDG »

Dag allemaal,

Ik ben ook eigenlijk van mening na hun kleine gast optreden in 'Hope and Fear' dat de producers en de schrijvers de Borg niet hadden moeten terug laten keren op het scherm als ze er geen goede verhalen mee konden maken.

Zeg maar eerlijk; Dark Frontier, Collective, Unimatrix Zero, en Endgame hadden gewoon nooit gemaakt moeten worden.
Zoals jullie al schrijven, de Borg werden steeds zwakker en dommer, en alles want hen eerst zo interessant en 'onnatuurlijk' maakte was op een gegeven moment weg.

Helaas wouden de producer hoge ratings hebben en de Borg trekken gewoon kijkers rond die tijd.

Eigenlijk had het zo moeten zijn wanneer de Voyager bemanning ook maar het idee hadden dat ze de Borg tegen zouden komen dat ze er met een grote boog omheen gingen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door Miriam »

Meest belachelijke is misschien nog wel dat de helft van de bridge crew twee keer geassimileerd is en dat ze op een gegeven moment zelfs samenwerken.
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door TDG »

Beetje laat weet ik maar ik wou nog even een responsje doen.

Wat ik van TNG begreep was Assimilatie een heel traumatisch proces en zelfs voormalige drones hadden nog steeds nachtmerries hierover.
Maar in "Unimatrix Zero" werd het op een gegeven moment zo simpel behandelt dat captain Janeway en Tuvok zich zo lieten assimileren om zo te kunnen infiltreren.

Waar is het idee gebleven dat mensen liever dood gingen dan deel van het Collectief worden?
Als ze zo makkelijk los kunnen worden gemaakt van het Collectief dan zou men toch liever daarvoor kiezen?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Best Borg episode(s)

Bericht door Miriam »

Tja, voyager he wat moet je er op zeggen nog?
Plaats reactie