<Reviewtopic> Seizoen 1 Voyager

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:De pot verwijt de ketel.............
Wanneer ben ik andere series gaan aanvallen om zo DS9 te verdedigen ipv de DS9 kritiek zelf aan te pakken? Enige keren wanneer ik andere series ging noemen was nadat de discussieststarter zelf vergelijkingen had gemaakt met de andere series.
Na insinuaties van jou.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Oke, het missiedoel van Voyager was om thuis te komen.
Maar nu zeg je dat het missiedoel niet hetzelfde is als het concept.......
Waarom zit je dan te zeuren dat ze zich niet met het concept bezighouden?
Ik zeur niet. Jij snapt het niet.
Dit beweer je wel eens vaker......
3rd RemataKlan schreef: Het concept van VOY was een Federatie starship 70.000 ly van huis in een onbekend kwadrant met een gemixte Starfleet/Maquis bemanning. Hoe gaat de bemanning met die situatie om?

Het lange-termijn missiedoel wat Captain Janeway gaf, was om een weg terug naar huis te vinden. (waar vervolgens men zich amper mee bezig hield)

Dat missiedoel had tijdens het verloop van de serie kunnen veranderen, er had van alles kunnen gebeuren. Het concept had dat toegestaan.
JIJ vind dat dat het concept is. Maar zoals WeyounsLastCone en andere al aangeven, het is het raamwerk van de serie.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Oh ja die uber powerfull power-dampening weapens
Goede poging om er onderuit te komen.
Het is een feit. Dat jij niet oplet tijdens het kijken of het niet begrijpt is jouw probleem.
Weer die domme opmerking "je begrijpt het niet". Dat ik het niet eens ben met jouw mening betekent nog niet dat ik het niet begrijp, snap je.

Er komt in een keer een vijand met een fanboy wapen, en jij vindt dat goed (omdat het een feit is......). Ik had toch wel wat meer objectiviteit van jou verwacht (oh nee eigenlijk ook niet :X )
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Na insinuaties van jou.
Jaja, wanneer de topicstarter met de openingspost gaat vergelijken komt dat door mij. Whatever.

Rogueborg schreef:JIJ vind dat dat het concept is. Maar zoals WeyounsLastCone en andere al aangeven, het is het raamwerk van de serie.
Concept, raamwerk, komt op hetzelfde neer. De producers, de mensen die de serie hebben opgezet, hebben destijds gezegd wat het concept van de serie was. Dus nu ontkennen of andere benamingen geven die op hetzelfde neerkomen slaat nergens op.

Weer typisch
Kritiekpunt: VOY hield zich niet aan haar concept
Verdediging: Was niet het concept maar het raamwerk.
:nuts2:
Rogueborg schreef:Weer die domme opmerking "je begrijpt het niet". Dat ik het niet eens ben met jouw mening betekent nog niet dat ik het niet begrijp, snap je.
Uit de opmerkingen die je maakt blijkt dat je het niet begrijpt.
Rogueborg schreef:Er komt in een keer een vijand met een fanboy wapen, en jij vindt dat goed (omdat het een feit is......). Ik had toch wel wat meer objectiviteit van jou verwacht (oh nee eigenlijk ook niet )
Sinds wanneer is een 24e eeuwse EMP een fanboy wapen?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Na insinuaties van jou.
Jaja, wanneer de topicstarter met de openingspost gaat vergelijken komt dat door mij. Whatever.
Dan niet nee, maar als je in je antwoord andere series impliceert wel.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:JIJ vind dat dat het concept is. Maar zoals WeyounsLastCone en andere al aangeven, het is het raamwerk van de serie.
Concept, raamwerk, komt op hetzelfde neer. De producers, de mensen die de serie hebben opgezet, hebben destijds gezegd wat het concept van de serie was. Dus nu ontkennen of andere benamingen geven die op hetzelfde neerkomen slaat nergens op.

Weer typisch
Kritiekpunt: VOY hield zich niet aan haar concept
Verdediging: Was niet het concept maar het raamwerk.
:nuts2:
Weer typisch
Kritiekpunt: IK vind dat VOY zich niet aan haar concept hield
Verdediging: Wat JIJ vindt is niet het concept maar het raamwerk.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Weer die domme opmerking "je begrijpt het niet". Dat ik het niet eens ben met jouw mening betekent nog niet dat ik het niet begrijp, snap je.
Uit de opmerkingen die je maakt blijkt dat je het niet begrijpt.
Jij begrijpt wel heel veel niet. Misschien moet je iets meer openstellen naar andere gedachtengoederen, zodat je iets meer begrijpt.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Er komt in een keer een vijand met een fanboy wapen, en jij vindt dat goed (omdat het een feit is......). Ik had toch wel wat meer objectiviteit van jou verwacht (oh nee eigenlijk ook niet )
Sinds wanneer is een 24e eeuwse EMP een fanboy wapen?
Een wapen dat in een schot een schip uit kan schakelen (maar gelukkig het schip intact laat, zodat de helden er uit gestraald kunnen worden). Ja dat vind ik nou een fanboy wapen. (En aangezien ik een fan ben, vond ik het er erg cool uitzien).

nog een hele kleine nitpick : EMP kennen we al vanaf de 20e eeuw. toch wel jammer dat de federation er in 300+ jaar er nog niks tegen gevonden heeft.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:De pot verwijt de ketel.............
Wanneer ben ik andere series gaan aanvallen om zo DS9 te verdedigen ipv de DS9 kritiek zelf aan te pakken? (...)
Na insinuaties van jou.
Jaja, wanneer de topicstarter met de openingspost gaat vergelijken komt dat door mij. Whatever.
Dan niet nee, maar als je in je antwoord andere series impliceert wel.
Eh.... right :S :)
Rogueborg schreef:Verdediging: Wat JIJ vindt is niet het concept maar het raamwerk.
Wat is hier het verschil tussen een concept en een raamwerk dan?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Dan niet nee, maar als je in je antwoord andere series impliceert wel.
Dus de topicstarter gaat in zijn/haar eerste post, de openingspost, vergelijken met de andere series en als ik dan in mijn antwoord daarop verder ga, is het mijn schuld dat er vergeleken wordt met de andere series.

Oookay

:nuts2:

Rogueborg schreef:Weer typisch
Kritiekpunt: IK vind dat VOY zich niet aan haar concept hield
Verdediging: Wat JIJ vindt is niet het concept maar het raamwerk.
En wat is dan het cruciale verschil tussen hte concept en het raamwerk?

En als de producers bij de start hebben gezegd dat de serie over dat concept zou gaan waarom is dat nu ineens niet meer geldig?
Rogueborg schreef:Een wapen dat in een schot een schip uit kan schakelen (maar gelukkig het schip intact laat, zodat de helden er uit gestraald kunnen worden). Ja dat vind ik nou een fanboy wapen. (En aangezien ik een fan ben, vond ik het er erg cool uitzien).
Nu beschikken we over niet-dodelijke wapens om mensen mee uit te schakelen.
EMPs schakelen technologie uit zonder dat het schadelijk is voor mensen.

Dat zo'n wapen in het Trek universum bestaat is verre van fanboy.

Jouw punt dat het schip intact blijft zodat de helden eruit gestraald kunnen worden (ze verlieten het schip met escape pods btw) slaat nergens op.

De opzet van het wapen was juist om vijandelijke schepen lam te leggen door de energie weg te nemen. Waarna de schepen met conventionele wapens vernietigd kon den worden. Niet zo gek veel anders dan een hedendaagse EMP.

En we hebben vaker gezien hoe Starfleet schepen verrast werden door nieuwe vijandelijke wapens of wapens waar ze geen verdediging tegen hadden.
Romulan cloaking device en plasma torpedo ("Balance Of Terror")
Tholian Web ("The Tholian Web")
Mentharan Aceton Assimilators ("Booby Trap"). Dit wapen haalde ook de energie van starships weg.
Dominion phased polaron beam ("The Jem'Hadar")
Krenim Temporal Torpedo ("Year Of Hell")

Rogueborg schreef:nog een hele kleine nitpick : EMP kennen we al vanaf de 20e eeuw. toch wel jammer dat de federation er in 300+ jaar er nog niks tegen gevonden heeft.
:roll:

24e eeuwse EMP. Het zal niet als de hedendaagse EMP gaan duh maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dan niet nee, maar als je in je antwoord andere series impliceert wel.
Dus de topicstarter gaat in zijn/haar eerste post, de openingspost, vergelijken met de andere series en als ik dan in mijn antwoord daarop verder ga, is het mijn schuld dat er vergeleken wordt met de andere series.

Oookay

:nuts2:
Volgens mij heeft er ook iemand de smiley-button gevonden......

Lees eerst even voordat je antwoord. Ik zeg toch "dan niet".
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Weer typisch
Kritiekpunt: IK vind dat VOY zich niet aan haar concept hield
Verdediging: Wat JIJ vindt is niet het concept maar het raamwerk.
En wat is dan het cruciale verschil tussen hte concept en het raamwerk?
Het raamwerk is de setting van de serie, dus het "waar speelt het zich af"
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Een wapen dat in een schot een schip uit kan schakelen (maar gelukkig het schip intact laat, zodat de helden er uit gestraald kunnen worden). Ja dat vind ik nou een fanboy wapen. (En aangezien ik een fan ben, vond ik het er erg cool uitzien).
Nu beschikken we over niet-dodelijke wapens om mensen mee uit te schakelen.
EMPs schakelen technologie uit zonder dat het schadelijk is voor mensen.
Zoeits zou iets zijn voor de federation, maar niet een aggresief ras als de Breen.
3rd RemataKlan schreef: Dat zo'n wapen in het Trek universum bestaat is verre van fanboy.
Dat zo'n wapen bestaat is onzin, er zijn nu al bijna EMP wapens, en dan zullen ze een pak em beet 300 jaar later nog geen oplossing voor hebben gevonden?
3rd RemataKlan schreef: Jouw punt dat het schip intact blijft zodat de helden eruit gestraald kunnen worden (ze verlieten het schip met escape pods btw) slaat nergens op.
Zoals gewoonlijk 8-)
3rd RemataKlan schreef: De opzet van het wapen was juist om vijandelijke schepen lam te leggen door de energie weg te nemen. Waarna de schepen met conventionele wapens vernietigd kon den worden. Niet zo gek veel anders dan een hedendaagse EMP.
Zoals ik al zij vreemd dat ze er nog geen oplossing voor hebben gevonden.
3rd RemataKlan schreef: En we hebben vaker gezien hoe Starfleet schepen verrast werden door nieuwe vijandelijke wapens of wapens waar ze geen verdediging tegen hadden.
Romulan cloaking device en plasma torpedo ("Balance Of Terror")
Tholian Web ("The Tholian Web")
Mentharan Aceton Assimilators ("Booby Trap"). Dit wapen haalde ook de energie van starships weg.
Dominion phased polaron beam ("The Jem'Hadar")
Krenim Temporal Torpedo ("Year Of Hell")
Inderdaad dat hebben we vaker gezien.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:nog een hele kleine nitpick : EMP kennen we al vanaf de 20e eeuw. toch wel jammer dat de federation er in 300+ jaar er nog niks tegen gevonden heeft.
:roll:

24e eeuwse EMP. Het zal niet als de hedendaagse EMP gaan duh maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Gebruiken ze bij de federation ook nog gewone kogels? Op dat leuke verzinsel wapen van Ezri na natuurlijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Volgens mij heeft er ook iemand de smiley-button gevonden......

Lees eerst even voordat je antwoord. Ik zeg toch "dan niet".
"maar als je in je antwoord andere series impliceert wel."
Rogueborg schreef:Het raamwerk is de setting van de serie, dus het "waar speelt het zich af"
Ja en?

Raamwerk = Delta Kwadrant
Concept = Federatie starship met Starfleet/Maquis bemanning alleen in het onbekende Delta Kwadrant en moet daar zien te overleven.
Rogueborg schreef:Zoeits zou iets zijn voor de federation, maar niet een aggresief ras als de Breen.
Ligt eraan wat er wordt gedaan nadat het wapen is gebruikt.

Het wapen wordt gebruikt om (mogelijke) vijandelijke schepen snel te neutraliseren zonder verlies van levens.

Daarna kan er besloten worden of de schepen vernietigd zullen worden of niet.

Rogueborg schreef:Dat zo'n wapen bestaat is onzin, er zijn nu al bijna EMP wapens, en dan zullen ze een pak em beet 300 jaar later nog geen oplossing voor hebben gevonden?

Zoals ik al zij vreemd dat ze er nog geen oplossing voor hebben gevonden.
:roll:

Het is geen 20e eeuwse EMP. Het is niet eens een EMP maar het heeft uiteindelijk wel hetzelfde effect. Daarom maakte ik die vergelijking omdat jij vond dat het een fanboy wapen was.

Maar wat dit met Voyager te maken heeft ontgaat me. Je vond het nodig om DS9 aan te vallen door de Defiant "het ultieme schip. superkrachtige fasers, extra krachtige schilden, extreem maneuverable blalbabla....." te noemen. Toen dat werd tegengesproken, ging je het ineens hebben over de Breen wapens.

En wat heb je gedaan om VOY te verdedigen mbt het concept? Zeggen dat het niet het concept van de serie is maar het raamwerk om uiteindelijk te zeggen dat het raamwerk niets meer is dan de setting van de serie. Ga vooral zo door.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Volgens mij heeft er ook iemand de smiley-button gevonden......

Lees eerst even voordat je antwoord. Ik zeg toch "dan niet".
"maar als je in je antwoord andere series impliceert wel."
In je antwoord op een post die geen andere series erbij betrekt.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Het raamwerk is de setting van de serie, dus het "waar speelt het zich af"
Ja en?
Raamwerk = Delta Kwadrant
Federatie starship met Starfleet/Maquis bemanning alleen in het onbekende Delta Kwadrant en moet daar zien te overleven.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dat zo'n wapen bestaat is onzin, er zijn nu al bijna EMP wapens, en dan zullen ze een pak em beet 300 jaar later nog geen oplossing voor hebben gevonden?

Zoals ik al zij vreemd dat ze er nog geen oplossing voor hebben gevonden.
:roll:

Het is geen 20e eeuwse EMP. Het is niet eens een EMP maar het heeft uiteindelijk wel hetzelfde effect. Daarom maakte ik die vergelijking omdat jij vond dat het een fanboy wapen was.
Het is inderdaad bijna hetzelfde, daarom snap ik nog niet waarom er nog niets op gevonden is.
3rd RemataKlan schreef: Maar wat dit met Voyager te maken heeft ontgaat me. Je vond het nodig om DS9 aan te vallen door de Defiant "het ultieme schip. superkrachtige fasers, extra krachtige schilden, extreem maneuverable blalbabla....." te noemen. Toen dat werd tegengesproken, ging je het ineens hebben over de Breen wapens.
Ik probeer daarmee je in te laten zien dat je enorme oogkleppen ophebt wat betreft Voyager (in negatieve mode) en DS9 (in positieve mode).
Ik heb DS9 erbij betrokken, omdat jij dat een leuke en goede serie vindt. Dan ga ik ervan uit dat je het concept daarvan ook goed vindt.
Dan geef ik aan dat het concept van DS9 weinig werd gebruikt. daarna zeg jij dat dat niet het concept is van DS9.
Waarom is jou antwoord dan wel goed, en die van mij niet? Ik hoop toch echt niet dat je je zo verheven voelt dat je denkt dat alleen jouw mening klopt, want dan kan het echte leven je nog wel eens tegenvallen.
3rd RemataKlan schreef: En wat heb je gedaan om VOY te verdedigen mbt het concept? Zeggen dat het niet het concept van de serie is maar het raamwerk om uiteindelijk te zeggen dat het raamwerk niets meer is dan de setting van de serie. Ga vooral zo door.
Wat heb jij anders gedaan dan te zeggen dat dat het concept is ? juist ja, niks, o nee das niet waar je hebt een paar smileys gebruikt. Om met je eigen woorden te zeggen Ga vooral zo door.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En god kwam, zag en besloot alsnog om de wereld ten onder te laten gaan...

stupiditeit van mensen, how sad
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:In je antwoord op een post die geen andere series erbij betrekt.
Wanneer. Ik heb telkens de kritiek op DS9 aangepakt en niet genegeerd en vervolgens andere series op complete andere punten aanvallen zoals jij nu doet.
Rogueborg schreef:Het is inderdaad bijna hetzelfde
Het directe effect is hetzelfde, de werking is totaal anders. Een EMP brandt de circuits door. Het Breen wapen haalt de energie van een starship weg.

Rogueborg schreef:daarom snap ik nog niet waarom er nog niets op gevonden is.
Nog een keer, het is niet hetzelfde als een EMP, het effect is hetzelfde.

Ook zul je totaal geen rekening houden met het feit dat technologie verder ontwikkeld wordt.

Simpel voorbeeld:

Kogels
Antwoord: kogelwerend vest
Antwoord: pantserdoorborende kogels

Rogueborg schreef:Ik probeer daarmee je in te laten zien dat je enorme oogkleppen ophebt wat betreft Voyager (in negatieve mode) en DS9 (in positieve mode).
Ik heb DS9 erbij betrokken, omdat jij dat een leuke en goede serie vindt. Dan ga ik ervan uit dat je het concept daarvan ook goed vindt.
Dan geef ik aan dat het concept van DS9 weinig werd gebruikt. daarna zeg jij dat dat niet het concept is van DS9.
Waarom is jou antwoord dan wel goed, en die van mij niet? Ik hoop toch echt niet dat je je zo verheven voelt dat je denkt dat alleen jouw mening klopt, want dan kan het echte leven je nog wel eens tegenvallen.
Enige wat je hebt laten zien is je onwetendheid.

Je hebt niet één onderbouwd kritiekpunt tegen VOY aangepakt maar bent meteen DS9 gaan aanvallen waarmee je gruwelijk de mist in ging dankzij je onwetendheid. Bravo.

DS9's concept had je al fout omdat je het verwarde met een missiedoel.
Dan komt nog eens kijken dat DS9 geen duidelijk doelgericht concept had in tegenstelling tot VOY. VOY was de eerste Trek serie die dat wel had.
En verder wek je sterk de indruk dat je niet eens weet wat een concept eigenlijk is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

OMG!
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel tekst
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Luie donder
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tactical_Cube schreef:OMG!
dat doen ze vaker hoor :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

helaas ;-(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

in het begin lees ik het nog wel, maar op een gegeven moment wordt het meer een ja/nee discussie :{
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Hmz, als jullie dit al veel lees werd vinden moet je een een post van E-J lezen (E-J = DCinC van TF254) die maakt een sim post van zeker 5 pagina's per keer dat ie post.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Literaire aspiraties :+
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Twilight_Link schreef:Hmz, als jullie dit al veel lees werd vinden moet je een een post van E-J lezen (E-J = DCinC van TF254) die maakt een sim post van zeker 5 pagina's per keer dat ie post.
5 pagina's? wordpagina's? :o wat weinig!


oh en dan moet ik er zeker weer bij zetten dat ik voor de verandering ns WEL serieus was? nou bij deze dan :lachhuil:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:daarom snap ik nog niet waarom er nog niets op gevonden is.
Nog een keer, het is niet hetzelfde als een EMP, het effect is hetzelfde.

Ook zul je totaal geen rekening houden met het feit dat technologie verder ontwikkeld wordt.
Jij bent degene die hier denkt dat de technologie bijna stil blijft staan.......
3rd RemataKlan schreef: Simpel voorbeeld:

Kogels
Antwoord: kogelwerend vest
Antwoord: pantserdoorborende kogels
En wat zien we in Startrek? Juist ja, phasers.
3rd RemataKlan schreef: Enige wat je hebt laten zien is je onwetendheid.
Standaard reply van je. Daar heb je zeker hotkeys voor.
3rd RemataKlan schreef: Je hebt niet één onderbouwd kritiekpunt tegen VOY aangepakt maar bent meteen DS9 gaan aanvallen waarmee je gruwelijk de mist in ging dankzij je onwetendheid. Bravo.
Onderbouwde kritiekpunten? dus zo noem je je eindeloze posts over Voyager die zogenaamd niet haar concept gebruikt. Dat is goed om te weten.
3rd RemataKlan schreef: DS9's concept had je al fout omdat je het verwarde met een missiedoel.
Dan komt nog eens kijken dat DS9 geen duidelijk doelgericht concept had in tegenstelling tot VOY. VOY was de eerste Trek serie die dat wel had.
En verder wek je sterk de indruk dat je niet eens weet wat een concept eigenlijk is.
Het concept had ik volgens jou fout. Dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook fout was.
Je hebt ongeveer bij iedere aflevering problemen met het ontbreken van het "concept". Misschien komt dat wel ergens door? Ga daar maar eens over nadenken.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Raynor's Revenge schreef: 5 pagina's? wordpagina's? :o wat weinig!


oh en dan moet ik er zeker weer bij zetten dat ik voor de verandering ns WEL serieus was? nou bij deze dan :lachhuil:
Ja 5 word pagina's, typ jij er meer dan per keer in een sim?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Jij bent degene die hier denkt dat de technologie bijna stil blijft staan.......
En waaruit blijkt dat dan?

Jij begrijpt mijn vergelijking met een hedendaagse EMP totaal niet. Ik heb alleen de vergelijking ermee gemaakt omdat het effect hetzelfde is. De werking is totaal anders. Iets wat ik inmiddels meerdere malen heb vermeld. Ik heb nooit beweerd dat het Breen wapen een EMP is.
Rogueborg schreef:Standaard reply van je. Daar heb je zeker hotkeys voor.
Jij komt telkens aanzetten met posts die nergens op slaan omdat je het of niet weet of niet begrijpt.
Rogueborg schreef:Onderbouwde kritiekpunten? dus zo noem je je eindeloze posts over Voyager die zogenaamd niet haar concept gebruikt. Dat is goed om te weten.
  • In "Caretaker" beginnen de problemen al. Het schip is plots volledig gerepareerd en de Maquis staan lachend in Starfleet uniform op de Brug.
  • De zogenaamd moeizame reis naar huis is niets meer dan een simpele lippendienst. Hetzelfde geldt voor de Maquis situatie.
    Ook heeft niemand echte problemen met Janeway en het feit dat ze het schip gestrand heeft in het Delta Kwadrant. En vervolgens ook nog eens niet alle mogelijkheden aangrijpt om het schip snel terug in het AQ te krijgen.
  • De nieuwe Battlestar Galactica maakt daadwerkelijk gebruik van haar concept is daarmee een stuk dramatischer. Meteen na de miniserie wordt de Galactica opgejaagd door de Cylons. Tijd voor fatsoenlijke rust is er niet bij. Daarna moet men op zoek naar water en later brandstof. En in tegenstelling tot VOY wordt er niet simpelweg naar verwezen om vervolgens een neveltje tegen te komen en dan een TNG aflevering maken.
  • Als ze bij VOY wel hadden geweten wat de bedoeling was geweest dan had je geen lachende Maquis in Starfleet uniform op de Brug gehad aan het einde van "Caretaker". Dan waren er geen "Parallax", "Time And Again" en "The Cloud" afleveringen geweest direct na "Caretaker".
  • Voyager in het Delta Kwadrant dat betekent
    - onbekend gebied
    - geen Starfleet middelen (technologie, personeel, voedsel, energie, reparatiefaciliteiten, etc)
    - geen bondgenoten
    - geen contact met thuis (eenzaamheid)
    - een 70 jarige reis in het vooruitzicht
  • Het kwam aanzetten met Romulans, Klingons, Ferengi, Bajorans, Cardassians, Q, Borg, Borg en nog meer Borg. VOY heeft meer afleveringen die draaien om Aardse zaken dan TOS en TNG opgeteld.
  • Wat we nu zagen was pas zeuren. Janeway die het heeft over een moeizame reis, bla bla bla terwijl er niets moeizaams aan te zien is. Paris die klaagt over het voedsel omdat hij niet een uitgebreide maaltijd met een aparte wijn voor elke gang heeft.
  • VOY liet nooit die moeizame reis zien, de eenzaamheid, de opofferingen. Die waren er simpelweg niet. Toch zeggen de personages dat ze er wel zijn. Woorden maar geen daden. Ze hadden het moeten laten zien. Show don't tell.
    Het is niet geloofwaardig, laat staan dramatisch, dat er energie bespaard moet worden, dat men het zwaar heeft en vervolgens het holodeck continu laten draaien. Dat iedereen altijd zuivere kleding aan heeft, goed slaapt en warm stromend water heeft. En vervolgens nog lopen klagen ook.
Rogueborg schreef:Het concept had ik volgens jou fout. Dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook fout was.
Je verwarde het met een missiedoel. FEIT.

DS9's concept was niet "zorg dat Bajor lid kan worden van de Federatie".

Het concept was een Trek serie op een (alien) ruimtestation.
Omschreven als "als Star Trek Wagon Train to the Stars was dan wordt DS9 A Rifleman in Space."
Het Bajoran wormhole werd verzonnen om zo (onbekende) aliens naar het station te laten komen. Rode draad zou Bajor zijn. In tegenstelling tot TOS en TNG waarbij de Enterprise fijn wegvliegt op het einde van de aflevering zou DS9 te maken blijven hebben met Bajor.

Rogueborg schreef:Je hebt ongeveer bij iedere aflevering problemen met het ontbreken van het "concept". Misschien komt dat wel ergens door? Ga daar maar eens over nadenken
Omdat de schrijvers er niets meededen. Goh, als dit jouw beste argumenten zijn, stop er dan meteen mee. :roll:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 11 jun 2005, 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Twilight_Link schreef:
Raynor's Revenge schreef: 5 pagina's? wordpagina's? :o wat weinig!


oh en dan moet ik er zeker weer bij zetten dat ik voor de verandering ns WEL serieus was? nou bij deze dan :lachhuil:
Ja 5 word pagina's, typ jij er meer dan per keer in een sim?
voor een 1 persoons post is dat eigenlijk gewoon te veel. je laat compleet geen ruimte over voor anderen om effectief te reageren op wat je doet. voor een JP is t gewoon kort :huh:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:daarom snap ik nog niet waarom er nog niets op gevonden is.
Nog een keer, het is niet hetzelfde als een EMP, het effect is hetzelfde.

Ook zul je totaal geen rekening houden met het feit dat technologie verder ontwikkeld wordt.
Jij bent degene die hier denkt dat de technologie bijna stil blijft staan.......
sheesh, denk na of houd je bek echt :nono:
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Hoevaak is dat nou al niet gezegt de afgelopen 24 uur?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

hmm je geeft geen antwoord, neem aan dat dat betekent dat je me gelijk geeft? O-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

waarom moet je voyager met andere series vergelijken? We weten nou wel dat jij battlestar galactica beter vind dan Voyager.

En dat de Maqies het niet eens zijn met Janeway kan je in Alliences ook zien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Nadenken, TC, zo lastig is het niet

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:waarom moet je voyager met andere series vergelijken? We weten nou wel dat jij battlestar galactica beter vind dan Voyager.
Omdat die serie deels hetzelfde concept heeft!
Tactical_Cube schreef:En dat de Maqies het niet eens zijn met Janeway kan je in Alliences ook zien.
:roll:

Kon je een nog slechter voorbeeld opnoemen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

TC schreef:Maqies
Leuk dat zo'n grote fan ook zo goed kan spellen |:( Keer op keer op keer.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Raynor's Revenge schreef:hmm je geeft geen antwoord, neem aan dat dat betekent dat je me gelijk geeft? O-)
Oordeel dat zelf maar :*)

:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dat deed ik al, beter lezen... :{

EN HOU OP MET DIE K*TSMILEY!!!! :-(
Plaats reactie