Beste Voyager Karakter

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Wie is het beste Voyager karakter?

Kathryn Janeway
6
10%
Chakotay
2
3%
Tuvok
2
3%
Tom Paris
2
3%
B'elanna Torres
5
8%
Seven of Nine
7
12%
The Doctor
24
40%
Kes
1
2%
Harry Kim
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Master Vanhu Botie »

Blind Guardian schreef:Janeway :9~
Afbeelding
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door HorckDude »

:lol:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
La Forge
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2009, 13:56
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door La Forge »

Uhm, guys, waar slaat dit op? :?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door EMH »

Janeway is niet zo'n geliefd karakter van de serie. :*)
Gebruikersavatar
La Forge
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2009, 13:56
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door La Forge »

EMH schreef:Janeway is niet zo'n geliefd karakter van de serie. :*)
Oh? Ze kan zeker niet tegen Picard op, maar ik vind haar ook weer niet "stom" ofzo. Ik heb er niet echt een mening over :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Haar acties in Voyager waren lang niet altijd even logisch en humaan (waaronder massamoord bijvoorbeeld), alleen werd het altijd zo gebracht door de serie dat het allemaal geweldig leek.

Zoek maar 's wat discussies op met user '3rd RemataKlan' — leuk leesmateriaal ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Ik mis 3rd ;-(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

Janeway was het meest interessante karakter van de serie ;) :P
En waarom moeten al haar acties altijd even logisch en humaan zijn? Misschien had ze wel een psychische aandoening of was ze lichtelijk manisch depressief. Juist de situatie waar de Voyager zich in bevindt kan er mooi voor zorgen dat ze niet altijd even logische en menselijke keuzes maakt. Dit deed de Equinox dan ook zeker niet :)

Dat de serie dit wel zo leek overkomen vind ik eigenlijk ook best meevallen. Tuurlijk het is de oplossing van het probleem op dat moment dus de oplossing wordt leuk gebracht. Maar ik heb ze nooit horen zeggen dat de acties zo geweldig waren.

En ik ga er dan maar van uit dat je hier weer het bekende Swarm moordje mee bedoeld? Is al weer een tijdje geleden dat ik de aflevering gezien heb maar ook al hield Voyager zich niet aan hun wensen dan verliezen ze daarmee niet het recht om zichzelf te verdedigen tegen onnodig geweld vind ik. En tuurlijk daar zijn ook gradaties in aan te brengen als je met opzet zo een gevecht uit wil lokken. Maar Voyagers situatie rechtvaardigde in mijn ogen het binnendringen van het gebied en dat de noodzakelijke zelfverdediging daar het gevolg van was is betreurenswaardig maar was geen onderdeel van de keuze om het gebied tegen de wil van de Swarm in te gaan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:Janeway was het meest interessante karakter van de serie ;) :P
Misschien had ze wel een psychische aandoening of was ze lichtelijk manisch depressief.

Dan hoort ze niet in die functie te zitten.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Nemesis »

Hoe zegt men dat toch altijd.. extreme omstandigheden vraagt soms om extreme beslissingen of zo iets.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Jij zou wel goed met Janeway overweg kunnen :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:Jij zou wel goed met Janeway overweg kunnen :)
twee dictators op een schip neen dat gaat nooit goed :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:
Vis schreef:Jij zou wel goed met Janeway overweg kunnen :)
twee dictators op een schip neen dat gaat nooit goed :lachhuil:
Ze kunnen elkaar wel mooi aanvullen. De ene nog meer absurde logica dan de ander.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Word wel geen probleem om uit te maken wie van de twee er nu eigenlijk gelijk heeft :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

EMH schreef:
Tactical_Cube schreef:Janeway was het meest interessante karakter van de serie ;) :P
Misschien had ze wel een psychische aandoening of was ze lichtelijk manisch depressief.

Dan hoort ze niet in die functie te zitten.
alsjeblieft wat een makkelijk antwoord :)
misschien vanwege de omstandigheden????????????????
je kan ook later ziek worden bijvoorbeeld door de situatie waarin voyager zich bevind.
en er zijn genoeg mensen die niet helemaal 100 zijn waarvan niemand het merkt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Na evaluatie van d'r wandaden hadden ze haar gewoon netjes* Starfleet uit moeten werken, en d'r nooit admiraal moeten laten worden waardoor ze de timeline nog eens meer op stelten kon zetten.


* al die jaren moeten doorbrengen met Chocolatay is op zich wel een goed excuus om je vaag te gaan gedragen :')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Vis schreef:Na evaluatie van d'r wandaden hadden ze haar gewoon netjes* Starfleet uit moeten werken, en d'r nooit admiraal moeten laten worden waardoor ze de timeline nog eens meer op stelten kon zetten.


* al die jaren moeten doorbrengen met Chocolatay is op zich wel een goed excuus om je vaag te gaan gedragen :')
Gelukkig is die tijdlijn nu gereset :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:Na evaluatie van d'r wandaden hadden ze haar gewoon netjes* Starfleet uit moeten werken, en d'r nooit admiraal moeten laten worden waardoor ze de timeline nog eens meer op stelten kon zetten.


* al die jaren moeten doorbrengen met Chocolatay is op zich wel een goed excuus om je vaag te gaan gedragen :')
ze is desktop admiraal geworden dat komt op het zelfde neer :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

Vis schreef:Na evaluatie van d'r wandaden hadden ze haar gewoon netjes* Starfleet uit moeten werken, en d'r nooit admiraal moeten laten worden waardoor ze de timeline nog eens meer op stelten kon zetten.


* al die jaren moeten doorbrengen met Chocolatay is op zich wel een goed excuus om je vaag te gaan gedragen :')
Maar de meeste van die zogenaamde 'wandaden' waren in hun situatie wel veroorloofd en Janeway heeft haar crew toch maar van een onmgelijke missie weten thuis te krijgen. Zoals Janeway zelf in één van de afleveringen zegt heeft Starfleet zijn regels niet geschreven voor de situatie waarin Voyager zich bevondt.

En bij de weg @ BG
Vice admirals commanded entire fleets of vessels, divisions at Starfleet Headquarters, starbases, and other senior positions in the fleet.
Dus dat is zeker geen slecht perspectief :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Nemesis »

Laat maar Tc. De meesten hier vinden Voyager en Enterprise niks daarnaast begrijpen ze niet dat andere mensen het wel leuk en goed vinden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:Maar de meeste van die zogenaamde 'wandaden' waren in hun situatie wel veroorloofd en Janeway heeft haar crew toch maar van een onmgelijke missie weten thuis te krijgen.
Nouja, daar valt dus over te discussieren.. wat ook gedaan is. Het probleem is dat de schrijvers wel de goede bedoelingen hadden alleen niet alles altijd even tactvol brachten waardoor, bij nader inzien, het juist absurde acties werden.
Tactical_Cube schreef:Zoals Janeway zelf in één van de afleveringen zegt heeft Starfleet zijn regels niet geschreven voor de situatie waarin Voyager zich bevond.
Klopt, maar je kan niet voor elk mogelijk scenario regels gaan schrijven. Het gaat om de principes van Starfleet, en daar nam Insaneway (© 3rd RemataKlan) het nooit zo nauw mee. Willekeurig voorbeeld: door duidelijk afgebakend gebied van aliens gaan, ondanks nadrukken verteld te zijn dat dit niet de bedoeling is, en vervolgens de aliens uitroeien omdat ze hun eigen gebied gaan verdedigen. Dat soort geintjes hebben weinig te maken met regels volgen; dat is gewoon massamoord.
Tactical_Cube schreef:En bij de weg @ BG
Vice admirals commanded entire fleets of vessels, divisions at Starfleet Headquarters, starbases, and other senior positions in the fleet.
Dus dat is zeker geen slecht perspectief :)
The horror! :')
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

@ Nemesis: Ja ik weet et :) maar ik blijf in het goede van de mens geloven, misschien zijn deze mensen nog te veranderen :P

Even over dat the swarm gedoe, er zijn toch ook illegalen in Nederland? Hebben wij dan het recht om de illegalen af te slachten? Ik durf te wedden dat de illegalen dan ook zelfverdediging toepassen.

Het is idd misschien niet juist geweest dat ze het gebied in is gegaan maar als ze alle claims van iedereen moet respecteren zou het misschien wel 170 jaar duren voor de thuis zouden komen. Ik vind dat Voyager een rechtvaardigingsgrond heeft om swarm gebied in te gaan. En wanneer Voyager daadwerkelijk een bedreiging zou vormen zou de swarm ze mogen aanvallen, maar zoals de Swarm reageerde was ook niet goed.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Nemesis »

wij mogen toch ook niet boven Irak vliegen als we naar Australië gaan, dus je punt gaat in mijn ogen niet helemaal op. Het is opzich niet iemand anders zijn probleem dat je naar huis wil.

Ja, ik wil naar huis, rijd door een winkelcentrum, wat zal oom agent zeggen..

waar zit de grens? wanneer mag het?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:Even over dat the swarm gedoe, er zijn toch ook illegalen in Nederland? Hebben wij dan het recht om de illegalen af te slachten? Ik durf te wedden dat de illegalen dan ook zelfverdediging toepassen.

Het is idd misschien niet juist geweest dat ze het gebied in is gegaan maar als ze alle claims van iedereen moet respecteren zou het misschien wel 170 jaar duren voor de thuis zouden komen. Ik vind dat Voyager een rechtvaardigingsgrond heeft om swarm gebied in te gaan. En wanneer Voyager daadwerkelijk een bedreiging zou vormen zou de swarm ze mogen aanvallen, maar zoals de Swarm reageerde was ook niet goed.
Ja, maar zo werkt 't dus niet in het StarTrek universum. Starfleet zou gewoon andere rassen en hun territorium moeten respecteren. In dit geval was dat een lastige keuze natuurlijk. Dat Janeway ervoor koos om stiekem door het gebied te gaan (al wetende dat dit *niet* de bedoeling was — hierover valt niet echt te discussieren, want dat wist Janeway zelf ook wel) is niet zo heel gek. Alleen wat er zo fout is, is dat er vervolgens net wordt gedaan alsof Janeway het volste recht had om die aliens dood te maken, omdat de aliens aan gingen vallen. Maar het gebied binnendringen was simpelweg een act of war van Janeway's kant, en ze had wel kunnen raden wat de gevolgen zouden zijn als ze gepakt werden. Als Starfleet captain heb je de levens van andere rassen te respecteren en moet je in zo'n situatie maar inzien dat je géén aliens dood kan gaan maken enkel omdat je zo graag snel naar huis wilt. Klinkt vrij simpel; is het ook :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Nemesis »

ben ik wel mee eens, maar is door één actie Janeway dan nu direct een loser.. Dan zou je alle andere series ook moeten afkraken:

Kirk - shoot to kill (verder geen uitleg nodig)
Picard - Wanneer hij wesley meeneemt van die planeet
Sisko - Wanneer hij de romulans bij de war betrekt
Archer - Wanneer hij iemand gaat martelen voor informatie

bovenstaande zijn maar een enkel voorbeeld. Maar ik hoor niemand klagen over dit forum hoe slecht ze wel niet zijn, terwijl dit bij Janeway wel gebeurt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

wij mogen toch ook niet boven Irak vliegen als we naar Australië gaan, dus je punt gaat in mijn ogen niet helemaal op. Het is opzich niet iemand anders zijn probleem dat je naar huis wil.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vraag me in principe ook af of je een dergelijke claim wel in de ruimte zou kunnen/mogen hebben. De ruimte kan je vergelijken met de zee, de zee is ook van niemand behalve een aantal kilometer vanaf de kust.

Ik vind dat ditzelfde voor de ruimte zou moeten gelden in Star Trek en ik weet dat dit niet is wat de schrijvers hebben gedaan, maar ik vind het een heel apart iets. De ruimte is oneindig en we hebben geen één swarm planeet gezien, wat geeft hen dan het recht om doorgang door een leegte van niks te ontzeggen.

Maar dit is een heel ander soort discussie, met de regels van Star Trek zit Janeway idd fout maar verliest ze vind ik niet het recht om zichzelf te verdedigen. En volgens mij doet ze niet alsof ze het volste recht had voor zover ik me kan herinneren.

En daarbij was het niet Janeways intentie om de swarm te doden maar om hun grip op het schip te verbreken, tengevolge hiervan ontploften de schepen echter. Phasers staan standaard op stunn en ik heb ze voor ze op de swarm begonnen te schieten niet een setting zien veranderen (voor zover ik me kan herinneren). Alle acties duiden dus op niet buiten proportionele zelfverdediging die tragischerwijs de onvoorziene vernietiging van de desbetreffende swarm schepen ten gevolge had. :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

In ieder geval maakt het Janeway wel een favoriet karakter :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

komt die niet uit the cloud?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Nee uit een kan, dat zie je toch?
Plaats reactie