Beste Voyager Karakter

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Wie is het beste Voyager karakter?

Kathryn Janeway
6
10%
Chakotay
2
3%
Tuvok
2
3%
Tom Paris
2
3%
B'elanna Torres
5
8%
Seven of Nine
7
12%
The Doctor
24
40%
Kes
1
2%
Harry Kim
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:komt die niet uit the cloud?
:yes: op 4:18
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vraag me in principe ook af of je een dergelijke claim wel in de ruimte zou kunnen/mogen hebben. De ruimte kan je vergelijken met de zee, de zee is ook van niemand behalve een aantal kilometer vanaf de kust.
Alsje het op die manier bekijkt dan is er geen Federatie, Klingon empire of watdan ook
Tactical_Cube schreef:Ik vind dat ditzelfde voor de ruimte zou moeten gelden in Star Trek en ik weet dat dit niet is wat de schrijvers hebben gedaan, maar ik vind het een heel apart iets.[/qoute]

Weet je wst apart is dat de Technologie van andere uiteinde van het Melkweg stelsel compatibel is.
Tactical_Cube schreef: De ruimte is oneindig en we hebben geen één swarm planeet gezien, wat geeft hen dan het recht om doorgang door een leegte van niks te ontzeggen.
Wat geeft ons het recht om om dat te bepalen? Precies niks. Het is heel raar om iets te kunnen beoordelen buiten als het niet in jouw straatje past.
Tactical_Cube schreef:Maar dit is een heel ander soort discussie, met de regels van Star Trek zit Janeway idd fout maar verliest ze vind ik niet het recht om zichzelf te verdedigen. En volgens mij doet ze niet alsof ze het volste recht had voor zover ik me kan herinneren.[/qoute]

Dat heb je fout
Tactical_Cube schreef:En daarbij was het niet Janeways intentie om de swarm te doden maar om hun grip op het schip te verbreken, tengevolge hiervan ontploften de schepen echter. Phasers staan standaard op stunn en ik heb ze voor ze op de swarm begonnen te schieten niet een setting zien veranderen (voor zover ik me kan herinneren). Alle acties duiden dus op niet buiten proportionele zelfverdediging die tragischerwijs de onvoorziene vernietiging van de desbetreffende swarm schepen ten gevolge had. :P
Ja zo kan je zelf de holocaust goed praten :greg:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vraag me in principe ook af of je een dergelijke claim wel in de ruimte zou kunnen/mogen hebben. De ruimte kan je vergelijken met de zee, de zee is ook van niemand behalve een aantal kilometer vanaf de kust.
Alsje het op die manier bekijkt dan is er geen Federatie, Klingon empire of watdan ook
Tactical_Cube schreef:Ik vind dat ditzelfde voor de ruimte zou moeten gelden in Star Trek en ik weet dat dit niet is wat de schrijvers hebben gedaan, maar ik vind het een heel apart iets.
Weet je wst apart is dat de Technologie van andere uiteinde van het Melkweg stelsel compatibel is.
Tactical_Cube schreef: De ruimte is oneindig en we hebben geen één swarm planeet gezien, wat geeft hen dan het recht om doorgang door een leegte van niks te ontzeggen.
Wat geeft ons het recht om om dat te bepalen? Precies niks. Het is heel raar om iets te kunnen beoordelen buiten als het niet in jouw straatje past.
Tactical_Cube schreef:Maar dit is een heel ander soort discussie, met de regels van Star Trek zit Janeway idd fout maar verliest ze vind ik niet het recht om zichzelf te verdedigen. En volgens mij doet ze niet alsof ze het volste recht had voor zover ik me kan herinneren.
Dat heb je fout
Tactical_Cube schreef:En daarbij was het niet Janeways intentie om de swarm te doden maar om hun grip op het schip te verbreken, tengevolge hiervan ontploften de schepen echter. Phasers staan standaard op stunn en ik heb ze voor ze op de swarm begonnen te schieten niet een setting zien veranderen (voor zover ik me kan herinneren). Alle acties duiden dus op niet buiten proportionele zelfverdediging die tragischerwijs de onvoorziene vernietiging van de desbetreffende swarm schepen ten gevolge had. :P
[/quote]

Ja zo kan je zelf de holocaust goed praten :greg:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Weet je wst apart is dat de Technologie van andere uiteinde van het Melkweg stelsel compatibel is.
Nee, daar hebben ze B'Ellana-magic voor.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Miriam schreef:Weet je wst apart is dat de Technologie van andere uiteinde van het Melkweg stelsel compatibel is.
Nee, daar hebben ze B'Ellana-magic voor.
O nee dan kan het wel
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door EMH »

Ja dat het heel compatible is zagen we in die ep met de Kazon die probeerde een replicator in te bouwen in hun schip. Ze kwamen er heel mooi uit te zien. :*)

En de ep waarin stoute B'Ellana stiekum die transporter technologie probeerde om 40.000 lichtjaar te kunnen verplaatsen. Nou daar liet haar magie haar wel in de steek zeg. En Janeway zei toen "Stoute B'Elanna nooit meer doen, foei." :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Tactical_Cube »

Alsje het op die manier bekijkt dan is er geen Federatie, Klingon empire of watdan ook
Dat is niet perse waar, het is misschien waar dat ze dan geen claim hebben op de volledige ruimte die zich tussen al hun leden bevinden, maar dat betekend zeker niet dat er geen federatie of Klingon Empire kan zijn, tussen de NAVO leden, bijvoorbeeld Nederland en Amerika zit toch ook een stuk zee wat van niemand is.
Het is wel waar dat het hele andere scenarios zou kunnen opleveren. Maar ze zouden bijvoorbeeld een grens van1 lichtjaar per planeet kunnen trekken (ik noem maar wat). Als je dan allemaal planeten dicht op elkaar hebt zitten heb je een afgesloten stuk ruimte en terecht in dat geval, maar als jij als species maar 3 planeten hebt verspreidt over 60 lichtjaar (ook hier noem ik maar wat) is het mijns inziens niet behoorlijk om alle ruimte daartussenin te claimen zodat niemand er meer langs kan.
Ja zo kan je zelf de holocaust goed praten
En ook dat is niet waar want de Holocaust was ten eerste geen zelfverdediging (misschien in de optiek van Hitler wel en in dat geval buiten proportioneel) dus gaat je redenatie niet op.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Tactical_Cube schreef:Maar de meeste van die zogenaamde 'wandaden' waren in hun situatie wel veroorloofd en Janeway heeft haar crew toch maar van een onmgelijke missie weten thuis te krijgen.
Nouja, daar valt dus over te discussieren.. wat ook gedaan is. Het probleem is dat de schrijvers wel de goede bedoelingen hadden alleen niet alles altijd even tactvol brachten waardoor, bij nader inzien, het juist absurde acties werden.
Tactical_Cube schreef:Zoals Janeway zelf in één van de afleveringen zegt heeft Starfleet zijn regels niet geschreven voor de situatie waarin Voyager zich bevond.
Klopt, maar je kan niet voor elk mogelijk scenario regels gaan schrijven. Het gaat om de principes van Starfleet, en daar nam Insaneway (© 3rd RemataKlan) het nooit zo nauw mee. Willekeurig voorbeeld: door duidelijk afgebakend gebied van aliens gaan, ondanks nadrukken verteld te zijn dat dit niet de bedoeling is, en vervolgens de aliens uitroeien omdat ze hun eigen gebied gaan verdedigen. Dat soort geintjes hebben weinig te maken met regels volgen; dat is gewoon massamoord.
Ik heb net de aflevering The Swarm gezien. Aangezien het hier over gaat.
In die aflevering doet ze inderdaad iets wat niet in haar karakter past, namelijk het moedwillig overtreden van starfleet regulations voor het betreden van andermans terrein. (alsof ze even door Romulan space gaat om een bocht af te steken bij wijze van spreken). Dit wordt ook duidelijk vermeld door Tuvok en die geeft ook zijn bezwaar aan. Janeway aanvaard het en wuift het weg "ik laat me niet in de weg zitten door een paar "bullies"". Uiteraard is dit niet bepaald netjes. Okay ze gaan het gebied door en komen iemand tegen die ook gewond is. Hij verteld dat hij is aangevallen, alleen maar omdat hij in hun gebied kwam. Dan wordt Voyager ontdekt en komt The Swarm achter ze aan. Net op het moment dat alles mis lijkt te gaan (oh heerlijk typisch trek) vind Harry de oplossing. Ze schieten het dichtsbijzijnde schipt van de romp, waarnaar die vernietigd wordt samen met een paar andere schepen. Dan zie je het effect op voyager, maar dat duurt eventjes (veels te kort om het hele cascade effect over al die schepen te laten die op voyager zitten) dat in je hoofd met de opmerking van Paris dat The Swarm de aanval staakt en dat The Swarm hun formatie breken kom ik tot de conclusie dat niet iedereen vermoord is.

A. Het effect op voyager met alle toeters en bellen explosies e.d. zouden veel langer moeten duren
B. Er zou zo'n ontploffing vanuit The Swarm moeten komen, dat Voyager geheid zwaar beschadigd raakt omdat ze geen schilds hebben.

De enige conclusie hier is dat er dus massamoord of uitroeien bij aan te pas komt. Ik ben het geheel eens met het feit dat ze de regels overttreed e.d. , maar ja, dat zien we Kirk, Picard en Sisko ook doen.

Graag zie ik een volgend voorbeeld waarmee je kan aangeven dat je gelijk hebt.

ps. Voldoende argumentatie? of is dit alleen maar omdat ik gelijk wil hebben? ik hoop dat je ziet dat ik hier wel wat anders wil )
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:Dat is niet perse waar, het is misschien waar dat ze dan geen claim hebben op de volledige ruimte die zich tussen al hun leden bevinden, maar dat betekend zeker niet dat er geen federatie of Klingon Empire kan zijn
Het kan er wel zijn maar of een ander ras dit ook serieus zou nemen is natuurlijk wel de vraag. Want elk ras dat de ruimte gaat verkennen, heeft natuurlijk geen behoefte aan een ras/rijk dat hen niet toelaat tot hun natuurlijke bronnen of voor de handel. Gezien het feit dat ik verder geen buitenaardse naties ken gebruik ik de mensheid(zij) (federatie) als voorbeeld. Maar zodra een Klingon zegt dat zij geen toegang krijgen tot de Klingon ruimte dan komt de al oude 'gunboat policy' weer en zullen zij met geweld proberen om tot die grondstoffen te komen. Want we hebben het gezien toentertijd met het oude keizerrijk Japan. Dus claims op gebied zijn alleen van kracht als men dat nodig vind of er geen last van heeft.

Tactical_Cube schreef:tussen de NAVO leden, bijvoorbeeld Nederland en Amerika zit toch ook een stuk zee wat van niemand is.
Dat is toentertijd afgesproken met een elkaar. Een eventueel buitenaards ras kan zich onmogelijk houden aan afspraken gemaakt door mensen. Dus als de Cardassians onze maan claimen dan kan men hier wel zeggen dat mag niet maar wie zijn wij om dat te zeggen?
Tactical_Cube schreef:Het is wel waar dat het hele andere scenarios zou kunnen opleveren. Maar ze zouden bijvoorbeeld een grens van1 lichtjaar per planeet kunnen trekken (ik noem maar wat). Als je dan allemaal planeten dicht op elkaar hebt zitten heb je een afgesloten stuk ruimte en terecht in dat geval
Jij kan heel veel terecht vinden maar wat vinden zij er van? Het is onzin om met onze beperkte visies nu een kijk te geven op hoe het hoort te gaan in het heelal, dat slaat nergens op. Dat soort taferelen werken hier nu nog niet eens laat staan als we ooit de ruimte in gaan :lachhuil:

Tactical_Cube schreef:maar als jij als species maar 3 planeten hebt verspreidt over 60 lichtjaar (ook hier noem ik maar wat) is het mijns inziens niet behoorlijk om alle ruimte daartussenin te claimen zodat niemand er meer langs kan.
Stel nu dat een iranees het onzin vind dat er niet eens 1 moskee is in een gemeente met 2.000.000 inwoners en dus zorgt dat dat wel gebeurd dan vind jij dat toch ook onzin of niet?

Dus TC je kan je in allerlei bochten wringen om dit soort dingen goed te praten het gaat niet werken en janeway blijft een incompetente captain :roll:

Dit is voor de swarm het zelfde als voor België toen het Duitse leger via hun land naar Frankrijk wou....
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door Frank »

Oeh, een The Swarm discussie. Da's lang geleden :*) .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Beste Voyager Karakter

Bericht door EMH »

Het enige leuke aan The Swarm vond ik de dementerende dokter. Die kan iig zeggen "Ich habe es nicht gewusst" :*)
Plaats reactie