Enterprise seizoen 1 gekeken

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Mansfeld schreef:Toch het gevoel dat jullie soms wat te streng zijn in jullie beoordeling over ENT.
Dat komt omdat ENT een achterlijke serie was. Slechte acteurs, slechte schrijvers, slechte producers, slechte scripts, voor de tijd slechte FX en compleet onderontwikkelde personages. In het eerste seizoen zagen we niks anders dan standaard uitgemolken verhaaltjes. Daarna probeerden ze de kijker wanhopig ervan te overtuigen dat het toch echt een Star Trek-serie was door allemaal vergezochte koppelingen te maken met o.a. TOS. Iets wat ze, doordat ze er simpelweg geen moeite in wilde steken, gewoon erg slecht deden waardoor ze alleen maar enorme plotholes en inconsistenties veroorzaakten in zowel ENT als de rest van Star Trek. Dit ging de rest van de serie zo door, afgewisseld met slechtgeschreven fillers die ook niets toevoegden, waarna ze de boel nog erger maakten door de Xindi te introduceren. En aan het einde realiseerden ze zich dat ze nog even iets met een Federation moesten doen, maar ook dat viel lachwekkend uit.

ENT was gewoon wanhopig slecht, ook voor de Star Trek-franchise, en een belediging voor de kijkers. Dit alles voornamelijk door een labiele en volledig incompetente heer genaamd Brannon Braga, die na ENT verder bezig is gegaan met het vervuilen van de TV-wereld met crap als "Threshold" en het lachwekkende "FlashForward".

Al met al was het toch zeer entertaining :)

en Star Trek TOS en TNG, DS9, VOY zit ook vol met plotholes en inconsistenties. Vergezochte koppelingen zien we wel vaker terug in afleveringen.

Doch ben ik het deels wel met je eens, maar dat maakt star trek Enterprise echt niet minder leuk. De serie heeft zijn eigen charme.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Voyager »

Ik heb ook net een paar dagen geleden seizoen 1 afgekeken. Blijf bij mijn mening dat het op zich een redelijke en bij tijd en wijlen best leuke serie is, maar toch niet echt aanvoelt als een echte Star Trek serie om de een of andere reden.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Mansfeld »

Voyager schreef:Ik heb ook net een paar dagen geleden seizoen 1 afgekeken. Blijf bij mijn mening dat het op zich een redelijke en bij tijd en wijlen best leuke serie is, maar toch niet echt aanvoelt als een echte Star Trek serie om de een of andere reden.
Daar wil ik je best in bijtreden hoor. Het "voelt niet aan als een echte StarTrek serie" ,maar niettegenstaande is het wel niet zo slecht als vaak beweerd wordt.

Bovendien vind ik het eigenlijk best wel van enige creatieve moed getuigen, om wat af te wijken van wat de StarTrek fans zo gewoon zijn om zien..

weinigen zijn het met mij eens, maar ik vind ook zeker het derde seizoen erg het bekijken waard....Omdat hier echt een saga over verschillende episodes wordt verdeeld.... Gelijkaardig met bijv BSG krijg je hier een lang verhaal over het ganse seizoen... En dat werkte.Maar ik weet niet of StarTrek fans dat leuk vonden... Ik vond het super...Maar ik ga het wel nog eens herbekijken. Is al tijdje geleden... Maar 'k herinner me dat ik daar toch erg van genoten had...
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Voyager »

O maar wel een ding, ik kan die Hoshi niet uitstaan. Wat een k*twijf is dat, zeg. Ze is nog irritanter dan Wesley Crusher.

Moest het even kwijt. ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door X-File »

Ik hou van mijn Hoshi zoals mijn koffie.
In een jute zak vastgebonden op de rug van een ezel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Ik hou van mijn Hoshi zoals mijn koffie.
In een jute zak vastgebonden op de rug van een ezel.
:lol:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Mansfeld »

Ik vond dat er vooral een paar zwakke mannelijke karakters inzaten. Dat vrouwtje Hoshi viel best wel mee.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

Het ging toch ook alleen maar over Archer, trip & T'poll, de rest was toch gewoon bijzaak. En Hoshi rol was toch al naar een paar afleveringen om zeep geholpen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Het ging toch ook alleen maar over Archer, trip & T'poll, de rest was toch gewoon bijzaak. En Hoshi rol was toch al naar een paar afleveringen om zeep geholpen :lachhuil:
In welk opzicht?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Miriam schreef:Het ging toch ook alleen maar over Archer, trip & T'poll, de rest was toch gewoon bijzaak. En Hoshi rol was toch al naar een paar afleveringen om zeep geholpen :lachhuil:
In welk opzicht?
Over het algemeen ging het ook prima met de Universal translator. al waren er natuurlijk wel afleveringen waar hoshi nog wel nodig was.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:Het ging toch ook alleen maar over Archer, trip & T'poll, de rest was toch gewoon bijzaak. En Hoshi rol was toch al naar een paar afleveringen om zeep geholpen :lachhuil:
In welk opzicht?
Over het algemeen ging het ook prima met de Universal translator. al waren er natuurlijk wel afleveringen waar hoshi nog wel nodig was.
Ze was gewoon een communication officer, én had mad language skills. Zo'n positie lijkt me vrij normaal, en zij was juist goed voor die positie zodat ze alsnog het eea kon ontcijferen als de toen nog primitieve computers dat niet konden. Ze hebben haar in ieder geval vaak genoeg nodig gehad, en ze was vaak met nieuwe talen bezig. In seizoen 3 speelde ze een belangrijke rol bij de Xindi-onderhandelingen en het uiteindelijke armen en disarmen van het Xindi-wapen.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door CmdrCrichton »

Wat dat betreft was Mayweather tien keer nuttelozer.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Blind Guardian »

meh, ik vond hoshi er eigenlijk wel leuk uit zien, volgens mij het enige karakter waar ik haar echte naam van ken ...

tenminste niet zo enorm slettebek als t'pol :nothanks:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door MajinSource »

:stupid:

Ik vond Hoshi ook een leuk character, plus een hele leuke actrice :*D
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

Maywheater was inderdaad overduidelijk de token black guy :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door MajinSource »

Miriam schreef:Maywheater was inderdaad overduidelijk de token black guy :lachhuil:
Oftewel: De Neger Omdat Het Moet (DNOHM) :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door EMH »

^^ Kregen ze subsidie voor.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door X-File »

Zat er een neger in de vaste cast van Enterprise?

Laten we heel Trek onder de loep nemen:
TOS: Nyota Uhura.
- De typische telefoonmiep: een vrouw, en ze is toevallig ook nog zwart! Had weinig te doen naast het de telefoon opnemen. Eerlijk is eerlijk: tijden waren anders. Plus: de eerste interraciale kus op tv kwam van deze tante! Nichelle Nichols/Nyota Uhura is een icoon, onaantastbaar. Het ontbreken van een duidelijke karakter ontwikkeling, of afleveringen gefocust op haar is te vergeven.

TNG: Eigenlijk drie, maar een ging als Klingon door het leven, en de ander kwam amper voorbij en was technisch gezien ook niet mens.
- Worf kreeg genoeg aandacht. Zijn karakter groeide. Minpunt alleen: hij kon niet gezien worden als neger in de serie, voor zover wij weten zagen alle Klingons er zo uit. En hoewel er weinig andere negroïde Klingons aan de bak kwamen in Trek, was de make-up van Michael Dorn dusdanig goed, dat hij nauwelijks te onderscheiden was van andere Klingons. Waarvoor hulde dan ook.
- Geordi LaForge, STALKER extraordinaire. Goed beschouwd een van karakters die het minste naar voren kwam. Vaak was hij de straight man in de (onbedoelde) komische routines van Data. Hij had maar een paar afleveringen, en die waren vaak disturbing of slaapverwekkend. Hij werd weinig tot nooit als een daadwerkelijk interessant karakter neergezet. Daarentegen mag wel gezegd worden dat hij van alle bemanningsleden het snelst promotie maakte. Jeuj!
- Guinan: Hoe vaak kwam Whoopi nu echt voorbij? Bij mijn weten ontbreekt ze in sommige seizoenen totaal. Jammer, ik vond het altijd een leuk karakter.

DS9: Het Trek antwoord op Chuck Norris is zowaar de baas op DS9. Oh, en hij heeft een zoon.
- Benjamin \"Black Mamba\" Sisko, zoon van de profeet, Q mepper, wormgat berijder (oeh!), oorlogsheld... Don\'t fuck with this guy. Jammer dat ik het acteerwerk van Avery Brooks niet altijd kan waarderen. IT IS REAL!
- Jake Sisko, de Wesley Crusher van DS9. Hoogst irritant, totdat hij besluit dat hij wat wil gaan doen met zijn leven. En voor de verandering besluit hij niet gelijk voor Starfleet te kiezen, letten we op Crusher boy? Genoeg screentime, genoeg karakter ontwikkeling. De begin seizoenen misschien wat vervelend, maar later kon ik Jake wel waarderen.

VOY: Euh... Tuvok?
- Jep, Voyager heeft ook een excuus neger gevonden, in de vorm van Vulcan Tuvok. Tuvok is eigenlijk geen Vulcan, Tuvok is een getergde neger die alles behalve aan boord van het schip waar captain Janeway de scepter zwaait wilt dienen. De volgende zeven jaar fronst de wannabe Vulcan (hij wordt ook wel een Vigger genoemd) dan ook vanachter zijn security console de brug in, nooit iemand in de ogen kijkend - en dat was nog voor Neelix. Maakt Tuvok wel eens wat mee qua karakter ontwikkeling? Niet bepaald, behalve dan het dagelijks opkroppen van zijn frustratie en woede, wat zelfs een echte Vulcan nooit vol zou kunnen houden. Well played Tim Russ, well played.

ENT: Maywheater...
- Ik geloof jullie op je woord. Ik heb lang niet alles van Enterprise gezien, maar als jullie beweren dat er een neger in de serie zat, als onderdeel van de crew, dan geloof ik dat.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

X-File schreef: - Ik geloof jullie op je woord. Ik heb lang niet alles van Enterprise gezien, maar als jullie beweren dat er een neger in de serie zat, als onderdeel van de crew, dan geloof ik dat.
Afbeelding
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door EMH »

De stille van de serie :lachhuil:
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Ik ben geen grote ST fan en ben na (het in mijn ogen dramatische) Voyager afgehaakt. Ik heb wel weer eens zin in een ST serie dus heb toch maar besloten Enterprise te bekijken. Ben nu op drie kwart van seizoen 1.

Mijn bevindingen (van een niet grote ST fan die Enterprise niet eerder gezien had):
- Zwakke cast. Eigenlijk zijn er maar 3 characters die er toe doen en eigenlijk is één daarvan vrij nutteloos (Trip) omdat hij meer BFF is dan iets anders, Archer is een generieke ST kapitein en doet het in ieder geval beter dan Janeway. T'pol is wellicht de mooiste ST babe in de history van ST. Zeker een plus, visueel gezien, maar heeft te weinig inbreng.
- Veel zwakke afleveringen
- Ik HAAT tijdreis elementen in SF series: ik vind het een extreem zwakte bod van de schrijvers. Op de een of andere manier stoor ik me er ditmaal NIET aan. Temporal cold war is best een grappig idee, maar ze gebruiken het erg slecht. Alles is direct en zo subtiel als een kettingzaag.
- Teveel "monster of the week" afleveringen. Veel te weinig lange termijn planning
- Acties hebben geen/weinig lange termijn gevolgen (vast probleem bij ST series)
- De "sfeer" bevalt me wel. Is iets ontastbaars, maar is erg belangrijk voor een serie.
- Voor een ST serie die zich aan het begin van de menselijke ruimte ontdekkingen afspeelt, kiezen de schrijvers veel te veel voor de makkelijke oplossingen. Problemen met bacterien? De oplossing is een prikje in de nek. Problemen met zwaartekracht? De oplossing is een prikje in de nek. Problemen met de lucht? De oplossing is een prikje in de nek. Dat soort zaken haalt voor mij veel van het plezier weg.

Overall, ik vind Enterprise niet half zo slecht als de meeste. Wellicht omdat ik wel weer eens een space opera serie wil zien of omdat ik Voyager zo verschrikkelijk vond. Is het een matige serie? Ja, absoluut zwak en er is zoveel meer mogelijk in de ST wereld dat het jammer is dat het er niet uit komt. Wel ga ik ook seizoen 2 kijken omdat de meeste SF series beter worden na het 1e seizoen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Anthony schreef:Ik ben geen grote ST fan en ben na (het in mijn ogen dramatische) Voyager afgehaakt.
Nice. Daarmee zit je op één lijn met veel mensen hier :)
Anthony schreef:Mijn bevindingen (van een niet grote ST fan die Enterprise niet eerder gezien had):
- Zwakke cast. Eigenlijk zijn er maar 3 characters die er toe doen en eigenlijk is één daarvan vrij nutteloos (Trip) omdat hij meer BFF is dan iets anders, Archer is een generieke ST kapitein en doet het in ieder geval beter dan Janeway. T'pol is wellicht de mooiste ST babe in de history van ST. Zeker een plus, visueel gezien, maar heeft te weinig inbreng.
Dit wordt helaas niet veel beter gedurende de serie. De focus ligt voornamelijk op Archer, Tripp, T'pol en Malcolm Reed. Hoshi en Mayweather hobbelen altijd wat mee, maar maken verder niet heel veel ontwikkelingen door. Naarmate de serie vordert, en wat serieuzer/donkerder wordt, wordt de band tussen veel van de karakters wel een stuk beter. Oh, en ik vergeet bijna het beste aan heel de serie: Phlox! Je moet van de acteur John Billingsley houden, maar ik vind 'm geweldig. Ook het Phlox-karakter wordt steeds beter.
Anthony schreef:- Veel zwakke afleveringen
Seizoen 1 is wat dat betreft echt een opzet. Wat mij wel aansprak was zien hoe het allemaal nieuw voor ze was, en ze zelf meer bekend raakten met het schip. Alleen zaten er aardig wat saaie en standaard afleveringen tussen waarbij ze een planeet vinden en de hele dag in een grot zitten of weer zo'n volkje tegenkomen met 20 inwoners in een dorpje. In S2 wordt dit grotendeels voortgezet, maar vond ik de afleveringen een stuk interessanter.
Anthony schreef:- Ik HAAT tijdreis elementen in SF series: ik vind het een extreem zwakte bod van de schrijvers. Op de een of andere manier stoor ik me er ditmaal NIET aan. Temporal cold war is best een grappig idee, maar ze gebruiken het erg slecht. Alles is direct en zo subtiel als een kettingzaag.
Time travel wordt inderdaad vaak als gimmick gebruikt. Zeker als het even in één episode voorbij komt. In Babylon 5 gebeurde het tegenovergestelde. Daar werd een seizoen lang vanalles opgezet voor een enorm cool time travel plot. In ENT komt het nog regelmatig terug in de latere seizoenen, en gaat het ook nog een (veel) belangrijkere rol spelen. Maar briljant schrijfwerk is het zeker niet, ook niet in de latere seizoenen.
Anthony schreef:- Teveel "monster of the week" afleveringen. Veel te weinig lange termijn planning
Dit is mijn grootste probleem met Enterprise. Het mooiste aan series vind ik als er een duidelijke rode draad is en daar in elke episode altijd iets mee gedaan wordt. Bij ENT zijn S1 voornamelijk redelijk veel losstaande verhalen. In S2-S3 volgt een duidelijk groter verhaal, en daarna werd het helemaal duidelijk dat ze geen flauw idee meer hadden wat ze met S4 moesten doen. S4 is geheel gevuld met kleine verhaaltjes van 2-3 afleveringen. Heb dat seizoen één keer gezien toen het voor het eerst werd uitgezonden. S1-3 nog eens met plezier opnieuw gekeken (dan kun je ook veel sneller door de snelle episodes heen), maar 4 bestaat voor mij niet.
Anthony schreef:- De "sfeer" bevalt me wel. Is iets ontastbaars, maar is erg belangrijk voor een serie.
Voor mij voornamelijk vanwege Archer in de eerste twee seizoenen. Heb echt het "exploring"-gevoel bij veel afleveringen. In S3 slaat het wat om en wordt het serieuzer; dat vond ik ook wel goed en leken ze ook echt een doel te hebben.
Anthony schreef:- Voor een ST serie die zich aan het begin van de menselijke ruimte ontdekkingen afspeelt, kiezen de schrijvers veel te veel voor de makkelijke oplossingen. Problemen met bacterien? De oplossing is een prikje in de nek. Problemen met zwaartekracht? De oplossing is een prikje in de nek. Problemen met de lucht? De oplossing is een prikje in de nek. Dat soort zaken haalt voor mij veel van het plezier weg.
Dat is ook iets waar Star Trek erg veel last van heeft. In zowel TNG als VOY was dat vrijwel altijd de oplossing. Zeker toen Seven of Nine erbij kwam was er altijd wel iets wat ze met haar Borg-shizzle kon oplossen. Uiteindelijk wordt dat zo slaapverwekkend. Alleen in DS9 leken ze daar wat serieuzer mee om te gaan. in ENT wordt dit trouwens wel een stuk beter tegen het einde van S2 en in S3.
Anthony schreef:Overall, ik vind Enterprise niet half zo slecht als de meeste. Wellicht omdat ik wel weer eens een space opera serie wil zien of omdat ik Voyager zo verschrikkelijk vond. Is het een matige serie? Ja, absoluut zwak en er is zoveel meer mogelijk in de ST wereld dat het jammer is dat het er niet uit komt. Wel ga ik ook seizoen 2 kijken omdat de meeste SF series beter worden na het 1e seizoen.
Kan ik je zeker aanraden. Ik vind persoonlijk S2 en S3 het beste. Tijdens het "live" kijken toen het werd uitgezonden is het geheel voor mij redelijk verpest omdat we vrijwel elke week weer teleurgesteld door een filler. En S4 doorkomen was een hel, en dat maakte het helemaal erg. Maar toen ik het opnieuw keek in één keer achter elkaar viel het allemaal wel mee (behalve S4 die niet bestaat). Vooral de sfeer op het schip en Phlox maakten het prima kijkbaar.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef: ...Reactie...
Dank @Vis voor de reactie/verduidelijking...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Anthony schreef:
Vis schreef: ...Reactie...
Dank @Vis voor de reactie/verduidelijking...
Np :) Komt niet vaak meer voor dat we 't over Star Trek hebben op dit forum, dus discussie/reviews zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef:Dat is ook iets waar Star Trek erg veel last van heeft. In zowel TNG als VOY was dat vrijwel altijd de oplossing. Zeker toen Seven of Nine erbij kwam was er altijd wel iets wat ze met haar Borg-shizzle kon oplossen. Uiteindelijk wordt dat zo slaapverwekkend. Alleen in DS9 leken ze daar wat serieuzer mee om te gaan. in ENT wordt dit trouwens wel een stuk beter tegen het einde van S2 en in S3.
Ik begrijp niet waarom een serie met zoveel potentie, zo zwak om gaat met zulke zaken. Een serie als Babylon 5 was daar zoveel beter in. Door bijzondere elementen toe te voegen voelt het authentieker. Een alien die full-time rond loop met een masker om te kunnen overleven (niet de Vorlons, een andere), om zwaartekracht te creeeren moet een schip draaien en is dus langzamer dan andere schepen. Dat zijn leuke zaken die iets toevoegen. Voeg negatieve elementen toe/bijzondere oplossingen/gevolgen van technologieen. Het hoeft niet eens veel gevolgen te hebben, maar het helpt wel bij het bouwen van een wereld.

Eigenlijk is mijn grootste probleem met de ST series in het algemeen, dat er zoveel potentie is en er niets mee wordt gedaan. De schrijvers zijn te lui en melken de trouwe kijkers uit zonder zich echt in te spannen. Het lijkt of alles op de automatische piloot wordt gedaan.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door sonpas »

Ik ben juist ook door de 4 seizoenen ENT......

het was voor mij ook een tweede run en idd...... de 2de keer valt het allemaal best wel mee....misschien omdat we wat ouder geworden zijn en ons minder druk maken ;) :*)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door GPS »

Tja, dan zal ik het toch ook maar weer eens proberen.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Heb nu ook het tweede seizoen en een deel van het 3e gezien. Heb een paar duidelijke bevindingen:

- Deze afleveringen zijn iets beter dan het eerste seizoen (nog altijd enkele draken van afleveringen)
- Het karakter "Commander Shran" (dat blauwe mannetje met antennes), vind ik wel aardig.
- Eigenlijk een lange tijd geleden dat ik een ST volk wel aardig vond: Andorians wel geestig. Alleen jammer dat ze geen enkele moeite doen het volk verder te ontwikkelen. Hoe ziet de architectuur er uit, wat vinden ze belangrijk, hebben zae een gevoel voor humor, etc. Het blijft oppervlakkig bij ST volkeren. De schrijvers creeeren liever een nieuw volk iedere aflevering dan dat ze een bestaand volk uitwerrken en interesanter maken. Geef mij 5 alien volkeren en een paar kleinere volkeren vanaf het begin met één of twee andere "nieuwe" volkeren (met als gevolg dat het BIJZONDER is als er een nieuw volk gevonden wordt) dan 100 rassen in een paar seizoenen zonder enige diepgang
- Geen enkele lange termijn visie. Geen duidelijk lange termijn verhaallijn
- Acties hebben eigenlijk geen gevolgen, er is altijd een "we zijn zo onder de indruk van het menselijk moraal" momentje. En er is een happy end... Yak!
- Geen enkele lange termijn visie wat betreft het het bouwen van een wereld. Nog altijd zijn er veel afleveringen waarin we opeens weer een nieuw ras aantreffen. En kolonies in "the middle of nowhere" met een veelvoud aan rassen. Zo tenenkrommend irritant. Alsof a) het gebruikelijk is dat veel rassen/volkeren gaan wonen tussen andere volkeren/rassen zonder een duidelijk voordeel voor diegene die het doen b) alsof er geen enkele informatie is verzameld en er iedere keer nieuwe rassen opduiken c) alsof iedere koning/president in een dorpje woont en makkelijk te bereiken/benaderen is d) alsof het gebied rondom een nederzetting niet duidelijke bewijzen heeft dat er een nederzetting in de buurt is; bewerkt land, wegen, ruines, bepaalde flora/fauna etc. Je zou denken dat ze onderhand we enige planning zouden hebben en vantevoren bedenken dat bepaalde volkeren op bepaalde plaatsen wonen en waarom...


Vraag me af in hoeverre andere dezelfde problemen ondervinden als ik.

Ik heb me voorgenomen om het 3e seizoen af te maken en ook het 4e seizoen te bekijekn. Ik zal mijn bevindingen later hier posten.
Laatst gewijzigd door Anthony op 09 dec 2012, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Blind Guardian »

Ik wil Enterprise best wel aan doen maar ik plak er geen Star Trek voor omdat ik dat gewoon niet waardig vind zonder Star Trek is die serie best wel te doen ...

Dus geen een scifi serie van vier seizoenen die het net niet gemaakt heeft.

Ik heb de Xindi altijd zo raar gevonden zes 'intelligente' rassen op een planeet , hier kan een intelligent ras niet eens met zichzelf overweg laat staan zes intelligente rassen die allemaal voortkomen uit verschillende zoogdieren en insecten ... brrr ...
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Ik heb een paar afleveringen "gescaned" gezien, omdat deze gewoonweg niet door te komen waren, maar als gevolg heb ik welicht iets gemist. Waarom gaan we van tijdreizen "bad guy" Suliban naar "bad guy" Sphere-Builders zonder dat de twee worden gelinkt of dat de Suliban verhaallijn wordt afgesloten?

Iemand die iets meer er over kan vertellen? Ik zit nu bij het begin vn het 4e seizoen, dus wellicht komt het nog...
Plaats reactie