Enterprise seizoen 1 gekeken

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Anthony schreef:Ik heb een paar afleveringen "gescaned" gezien, omdat deze gewoonweg niet door te komen waren, maar als gevolg heb ik welicht iets gemist. Waarom gaan we van tijdreizen "bad guy" Suliban naar "bad guy" Sphere-Builders zonder dat de twee worden gelinkt of dat de Suliban verhaallijn wordt afgesloten?

Iemand die iets meer er over kan vertellen? Ik zit nu bij het begin vn het 4e seizoen, dus wellicht komt het nog...
In S4 is het hele Suliban/Sphere Builder-gebeuren afgesloten en komen allemaal kleine losse verhaaltjes die ze snel hebben verzonnen en proberen ze krampachtig links te maken naar andere Star Trek-series om mensen ervan te overtuigen dat ENT toch écht Star Trek is.

Ze hadden in ieder geval beiden te maken met de Temporal Cold War. Wat een enorme chaos is, want natuurlijk hebben de schrijvers daar nooit goed over nagedacht. De Sulibon werden door bepaalde facties uit de toekomst aangestuurd om allemaal trouble te maken wat uiteindelijk gewenste effecten zou hebben in de toekomst, dit in ruil voor genetische modificaties, technologie, etc.

De Sphere Builders kwamen uit een ander realm, en konden niet goed leven in onze ruimte en probeerde dat met die spheres te veranderen. In de toekomst werden ze echter verslagen door de Federatie, en middels timetravel begonnen ze met een plan om ervoor te zorgen dat de Federatie nooit zou ontstaan. Met hun kennis hielpen ze de Xindi die hun als goden zagen, en vervolgens vertelden ze de Xindi dat de aarde hun zou aanvallen, etc.

Een echt duidelijke link is er geloof ik niet, behalve dat het allemaal neerkomt op timetravel shizzle, en dat is "cool".
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef:
Anthony schreef:Ik heb een paar afleveringen "gescaned" gezien, omdat deze gewoonweg niet door te komen waren, maar als gevolg heb ik welicht iets gemist. Waarom gaan we van tijdreizen "bad guy" Suliban naar "bad guy" Sphere-Builders zonder dat de twee worden gelinkt of dat de Suliban verhaallijn wordt afgesloten?

Iemand die iets meer er over kan vertellen? Ik zit nu bij het begin vn het 4e seizoen, dus wellicht komt het nog...
In S4 is het hele Suliban/Sphere Builder-gebeuren afgesloten en komen allemaal kleine losse verhaaltjes die ze snel hebben verzonnen en proberen ze krampachtig links te maken naar andere Star Trek-series om mensen ervan te overtuigen dat ENT toch écht Star Trek is.

Ze hadden in ieder geval beiden te maken met de Temporal Cold War. Wat een enorme chaos is, want natuurlijk hebben de schrijvers daar nooit goed over nagedacht. De Sulibon werden door bepaalde facties uit de toekomst aangestuurd om allemaal trouble te maken wat uiteindelijk gewenste effecten zou hebben in de toekomst, dit in ruil voor genetische modificaties, technologie, etc.

De Sphere Builders kwamen uit een ander realm, en konden niet goed leven in onze ruimte en probeerde dat met die spheres te veranderen. In de toekomst werden ze echter verslagen door de Federatie, en middels timetravel begonnen ze met een plan om ervoor te zorgen dat de Federatie nooit zou ontstaan. Met hun kennis hielpen ze de Xindi die hun als goden zagen, en vervolgens vertelden ze de Xindi dat de aarde hun zou aanvallen, etc.

Een echt duidelijke link is er geloof ik niet, behalve dat het allemaal neerkomt op timetravel shizzle, en dat is "cool".
Begrijp ik het goed:
- Ze houden op met de Suliban verhalen en leggen dus eigenlijk niet uit waar alle inmengingen van de Suliban naar zouden leiden en wat voor gevolgen dat heeft?
- Die aflevering waarbij er ene schip uit de toekomst in handen is van de Enterprise en allerlij volkeren opeens achter de enterprise aan zitten, geen uitleg hoe al deze volken dit wisten? Geen oorlog tussen de aarde en deze volken na de oorlogsverklaring (aanval enterprise)?
- Geen duidelijke uitleg hoe een volk dat 50 artificiele manen kan bouwen, deze in zijn geheel naar een andere dimentie kunnen verplaatsen en niet in staat zijn een enkel ruimteschip te stoppen? Je zou denken dat er meerdere schepen mee zouden kunnen gaan met de "manen"

Ik geloof direct dat wat je zegt waar is. Maar wat een verschrikkelijk slechte lange termijn planning is er dan geweest van de schrijvers.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door sonpas »

daar bestaat een woord voor in Star Trek........

hmmmmm.....wat was dat nu juist weer?.
ahja!!!!

Berman & Braga :lachhuil:
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Net de laatste aflevering gezien van seizoen 4.

Wat mij het meeste opvalt van seizoen 4, is dat er verhaallijnen/(dubbel)afleveringen zijn met een verhaallijn die je eigenlijk over een heel seizoen moet uitspreiden. Afleveringen waar zoveel gebeurt, met een zo'n grote impact (tenminste indien acties gevolgen zouden hebben in de ST wereld) dat dje het met gemak zou kunnen verspreiden over een heel seizoen en er zelfs een goed verhaal van zou kunnen maken.

Waarom???
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Simpele uitleg: Braga & Berman zijn idioten.

Ze kregen behoorlijk veel kritiek op Enterprise na de eerste drie seizoenen, en de kijkcijfers waren ook niet bijzonder goed. Dat er een S4 kwam was geloof ik niet eens bekend tot vrij laat, daarom waren ze helemaal klaar met hun verhaal aan het einde van S3.

Braga & Berman probeerden iedereen in S4 ervan te overtuigen dat dit toch écht Star Trek was door allemaal bestaande Star Trek-verhalen erin te rammen en links te forceren met Enterprise. Borg, Klingon, start van de Federatie, etc. Dit zat alleen vol met enorm grote plotholes en ging soms recht in tegen de canon van eerdere series. En dat is in ieder geval op dit forum bij velen niet goed ontvangen.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef:Simpele uitleg: Braga & Berman zijn idioten.

Ze kregen behoorlijk veel kritiek op Enterprise na de eerste drie seizoenen, en de kijkcijfers waren ook niet bijzonder goed. Dat er een S4 kwam was geloof ik niet eens bekend tot vrij laat, daarom waren ze helemaal klaar met hun verhaal aan het einde van S3.

Braga & Berman probeerden iedereen in S4 ervan te overtuigen dat dit toch écht Star Trek was door allemaal bestaande Star Trek-verhalen erin te rammen en links te forceren met Enterprise. Borg, Klingon, start van de Federatie, etc. Dit zat alleen vol met enorm grote plotholes en ging soms recht in tegen de canon van eerdere series. En dat is in ieder geval op dit forum bij velen niet goed ontvangen.
Dank voor de verduidelijking.

Nu maar hopen dat er een nieuwe serie komt (next/next generation) waar men wel een lange termijn visie heeft...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:Simpele uitleg: Braga & Berman zijn idioten.

Ze kregen behoorlijk veel kritiek op Enterprise na de eerste drie seizoenen, en de kijkcijfers waren ook niet bijzonder goed. Dat er een S4 kwam was geloof ik niet eens bekend tot vrij laat, daarom waren ze helemaal klaar met hun verhaal aan het einde van S3.

Braga & Berman probeerden iedereen in S4 ervan te overtuigen dat dit toch écht Star Trek was door allemaal bestaande Star Trek-verhalen erin te rammen en links te forceren met Enterprise. Borg, Klingon, start van de Federatie, etc. Dit zat alleen vol met enorm grote plotholes en ging soms recht in tegen de canon van eerdere series. En dat is in ieder geval op dit forum bij velen niet goed ontvangen.

In seizoen 4 zat geen borg..

er zijn links gelegd met kahn en soong
mirror universe

start van de federatie was altijd al een punt in enterprise

serieus.. seizoen 4 van enterprise is één van de beste st-seizoenen over alle series heen
alleen de mirror universe en de laatste aflevering zijn echt beneden peil
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:In seizoen 4 zat geen borg..
Ahja, die kwamen eerder voorbij inderdaad, met alle gevolgen voor de continuïteit van dien.
Nemesis schreef:er zijn links gelegd met kahn en soong
mirror universe
Waarin een hond van ras verandert.
Nemesis schreef:start van de federatie was altijd al een punt in enterprise
Waar in de eerste drie seizoenen vrijwel geen aandacht aan is besteed.
Vis schreef:En dat is in ieder geval op dit forum bij velen niet goed ontvangen.
En dan zijn er mensen als Nemesis:
Nemesis schreef:serieus.. seizoen 4 van enterprise is één van de beste st-seizoenen over alle series heen
:')

Ieder z'n mening Nemesis, maar misschien moet je de boel nog eens herkijken.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Als ik eerlijk ben vind ik enterprise minder slecht dan Voyager. Voyager is meer "Star Trekkie" dan Enterprise, maar is het aanzien niet waard. Beide zijn slecht, maar enterprise vind ik de minst slechte.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Waarschijnlijk is dat weer om te draaien als je nu VOY helemaal kijkt en er net mee klaar bent :)

Het voordeel van Voyager is dat er tenminste nog een groot verhaal in zit. Afgezien van losstaande verhalen elke week draait alles om het dichterbij huis komen. In ENT is zoiets er helemaal niet door de seizoenen heen. Verder ontwikkelen de karakters zich een stuk verder in VOY (wow, dat we dat ooit zeggen over Voyager); voornamelijk omdat ze gewoon veel meer de tijd hebben gehad.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef:Waarschijnlijk is dat weer om te draaien als je nu VOY helemaal kijkt en er net mee klaar bent :)

Het voordeel van Voyager is dat er tenminste nog een groot verhaal in zit. Afgezien van losstaande verhalen elke week draait alles om het dichterbij huis komen. In ENT is zoiets er helemaal niet door de seizoenen heen. Verder ontwikkelen de karakters zich een stuk verder in VOY (wow, dat we dat ooit zeggen over Voyager); voornamelijk omdat ze gewoon veel meer de tijd hebben gehad.
Dat ze naar huis willen is evenveel een verhaal als het rondtrekken in de ruimte. In praktijk zijn beide hetzelfde: nieuwe volkeren, geen lange termijn planning en meer van hetzelfde.

Maar wellicht heb je gelijk wat betreft het herzien van mijn mening. Ik heb Voyager nooit echt een kans gegeven (snel afgehaakt). Ik denkd at ik de serie ga bekijken en net als met Enterprise mijn bevindingen hier posten...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Nemesis schreef:serieus.. seizoen 4 van enterprise is één van de beste st-seizoenen over alle series heen
:')

Ieder z'n mening Nemesis, maar misschien moet je de boel nog eens herkijken.

sorry, niet alle series, maar alle star trek series.:)
en zoals altijd, sta jij niet alleen in je mening, maar ik zeker ook niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Alle Star Trek-series snap ik. Maar ik snap niet hoe een seizoen dat overduidelijk totaal niet is uitgedacht, en vol zit met wanhopige pogingen om nog zoveel mogelijk "Star Trek"-verhalen erin te gooien en dan nog even snel het begin van de Federatie uitleggen op ook maar enige wijze beter is dan de rest van Star Trek waarbij toch echt wat meer moeite is gedaan.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Nemesis »

Ik geef alleen mijn mening.
Ik was niet bij de ontwikkeling van de series en kan dus ook niets vergelijken over de moeite die erin gestoken is.

De reden waarom ik deze mening heb:
- De afleveringen zijn spannend en bevatten de juiste humor en dosis star trek, zoals het bedoeld is.
- Dubbel/triple afleveringen heb ik altijd al erg leuk gevonden, omdat er veeld dieper op zaken ingegaan worden.

De vulcan trilogie, de soong trilogie, de klingon trilogie, storm front part 2, het verhaal omtrent aarde en xenofobie
stuk voor stuk goede verhalen...
ja, de nood om uit te leggen waarom klingons geen voorhoofdribbels hebben is flauwekul en ook nog eens onjuist, maar één detail hoeft de rest niet te verpesten. Er zijn zoveel details in al die andere series die ook afwijken en slecht zijn.

de combinatie van al deze goede aflevering in één seizoen maken seizoen 4 vind ik één van de beste seizoen van alle star trek series, en misschien wel de beste.

Alles bij elkaar ook waarom ik Broken Bow ook de beste pilot aflevering vind van alle star trek series, het is echt spannend. Bij de pilots van TNG, DS9 en VOY zijn niet echt spannend..

Ik vraag niet van je om gelijk te hebben. Maar mijn mening is wel gestoeld op de dingen zoals ik het ervaar en niet op aannames of interpretaties van de redenen van de producers.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Voyager »

Vis schreef:Waarschijnlijk is dat weer om te draaien als je nu VOY helemaal kijkt en er net mee klaar bent :)

Het voordeel van Voyager is dat er tenminste nog een groot verhaal in zit. Afgezien van losstaande verhalen elke week draait alles om het dichterbij huis komen. In ENT is zoiets er helemaal niet door de seizoenen heen.
Is dat met TNG en TOS ook niet het geval dan? Van het ontbreken van een groter verhaal, bedoel ik.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Vis »

Voyager schreef:
Vis schreef:Waarschijnlijk is dat weer om te draaien als je nu VOY helemaal kijkt en er net mee klaar bent :)

Het voordeel van Voyager is dat er tenminste nog een groot verhaal in zit. Afgezien van losstaande verhalen elke week draait alles om het dichterbij huis komen. In ENT is zoiets er helemaal niet door de seizoenen heen.
Is dat met TNG en TOS ook niet het geval dan? Van het ontbreken van een groter verhaal, bedoel ik.
Zelfs zonder duidelijke missie door alle seizoenen heen zaten die series nog een stuk consistenter in elkaar dan ENT. Ook waren het hele andere tijden, dus veel van de verhalen waren geheel nieuw. De rode draad was dan min of meer het verkennen van de ruimte en steeds nieuwe dingen tegenkomen.

Bij ENT kun je daar niet meer mee wegkomen, zeker niet als de meeste zaken gewoon gekopieerd worden en enkel in een modern jasje worden gestoken. Maar in de latere seizoenen van TNG was ook wel goed te merken dat ze niet echt meer een duidelijk idee hadden van wat ze nu nog moesten doen en waren er per seizoen weer wat nieuwe arks.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Anthony »

Vis schreef:
Voyager schreef:
Vis schreef:Waarschijnlijk is dat weer om te draaien als je nu VOY helemaal kijkt en er net mee klaar bent :)

Het voordeel van Voyager is dat er tenminste nog een groot verhaal in zit. Afgezien van losstaande verhalen elke week draait alles om het dichterbij huis komen. In ENT is zoiets er helemaal niet door de seizoenen heen.
Is dat met TNG en TOS ook niet het geval dan? Van het ontbreken van een groter verhaal, bedoel ik.
Zelfs zonder duidelijke missie door alle seizoenen heen zaten die series nog een stuk consistenter in elkaar dan ENT. Ook waren het hele andere tijden, dus veel van de verhalen waren geheel nieuw. De rode draad was dan min of meer het verkennen van de ruimte en steeds nieuwe dingen tegenkomen.

Bij ENT kun je daar niet meer mee wegkomen, zeker niet als de meeste zaken gewoon gekopieerd worden en enkel in een modern jasje worden gestoken. Maar in de latere seizoenen van TNG was ook wel goed te merken dat ze niet echt meer een duidelijk idee hadden van wat ze nu nog moesten doen en waren er per seizoen weer wat nieuwe arks.
Ik ben het maar deels met je eens. Zeggend at Voyager een echte lange termijn visie heeft omdat er één enkel doel is, is hetzelfde als zeggen dat TOS een lange termijn visie had omdat ze proberen zoveel mogelijk werelden te verkennen. Ben het dus niet met je eens.

Het probleem van Enterprise is veel meer dat de schrijvers niet wisten wat ze nou eigenlijk wilde. Het eerste en tweede seizoen seizoen waren een ratjetoe aan afleveringen, het tweede seizoen was een poging om een lange termijn verhaal te brengen, maar het was absoluut niet uitgedacht en men keek maar waar het verhaal zou eindigen. Het vierde seizoen had enkele leuke verhaallijnen maar die waren te kortzinnig, en zouden perfect geweest zijn als ze dat verhaal voor een heel seizoen hadden gebruikt. Alsof je WW2 in een enkele aflevering zou behandelen terwijl je een serie hebt die zich in die tgijd afspeelt.

Wat werkte bij TNG hoeft niet meer te werken bij latere series en deet dat ook niet (op DS9 na). Als Voyager of Enterprise uit was gekomen voor TNG dan waren dat klassiekers geweest zoals TNG dat nu is (ik ben overigens geen fan van TNG). Ik ben nu op aanraden van enkele hier Voyager aan het bekijken en zie veel van dezelfde valkuilen die ik eerder heb gezien bij andere series.

Wat heeft ST toch ongelooflijk veel potentie, het komt er alleen niet uit dankzij de schrijvers en strategen achter de series... :fire:
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik schaar me bij de mensen die seizoen 4 van Enterprise wel goed vonden, ik vind het ook 1 van de beste Trek-seizoenen. Ik vond dat Manny Coto Enterprise echt naar een hoger plan heeft getild in seizoen 3, en met name seizoen 4. Wat anderen zien als 'wanhopig laten zien dat het Trek is', zie ik als een mooie hommage. De arcs over drie afleveringen werkten wat mij betreft ook goed: de serie blijft toegankelijk, maar er is meer tijd om een interessant verhaal neer te zetten.

Om te zeggen dat het een bijeengeraapt zooitje is waar niet over nagedacht is, is voor mijn gevoel te kort door de bocht. De meeste van de 3-episodes-arcs zitten an sich goed in elkaar, zijn spannend, en bevatten de juiste mix van actie, verhaal, en humor, die voor mij belangrijk is in Star Trek. Als je seizoen 4 met een open mind bekijkt, dan moet je de verhalen en afleveringen an sich kunnen waarderen lijkt me.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door CmdrCrichton »

Seizoen 3 en 4 waren prima, de allerlaatste aflevering was alleen meuk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Blind Guardian »

CmdrCrichton schreef:Seizoen 3 en 4 waren prima, de allerlaatste aflevering was alleen meuk.
.. Die aflevering dat alles een zieke hologram droom was van Riker bedoel je daar kon ik nog mee leven eigenlijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door USS Enterprise »

Ik vond de laatste aflevering ook wel aardig.
Alles blijkt idd een hologram verhaal te zijn en je ziet het mooiste star trek schip langs vliegen, de Galaxy klasse. :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mwah, voor hetzelfde geld kan je die laatste aflevering zó interpreteren dat alleen die laatste ep een hologramverhaal is dat door Riker afgespeeld wordt en het programma dat ie speelt is dan een waarheidsgetrouwe hologramversie van de verhalen die in de voorgaande eps zich écht afgespeeld hebben in het verleden. Je ziet Riker trouwens nergens in een andere ep, alleen in die laatste. Anders zou je hem in bijna alle eps moeten tegenkomen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Nemesis »

USS Enterprise schreef:Ik vond de laatste aflevering ook wel aardig.
Alles blijkt idd een hologram verhaal te zijn en je ziet het mooiste star trek schip langs vliegen, de Galaxy klasse. :)
dat geldt mijn inziens ook alleen voor de laatste aflevering, en verder niet
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Paulstartrek »

De laatste aflevering is ook dat hij wegens een kwestie even de gebeurtenissen in het verleden meespeelt zoals deze toen hebben plaatsgevonden.
Ik vond het zelf goed verzonnen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

Het was een waardige afsluiter, voor een bagger serie. Howel qua verhaal hadden ze beter een eigen universum kunnen verzinnen
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door el spoque »

Het was een miskleun van een aflevering, als afsluiter van wat best een aardige tot goeie reeks was.
Eigenlijk is de laatste aflevering een TNG aflevering die zich afspeelt tijdens ST-TNG: The Pegasus. Riker worstelt met het probleem of hij nu al dan niet Picard moet inlichten over The Pegasus, en draait daarvoor een holodeck programma over de Enterprise crew. Het Enterprise gedeelte van deze afelevering speelt zich tien jaar na de Pilot af, en gaat ook over de oprichting van de Federation. Als ik dit zo lees, zou dit best een leuke aflevering kunnen geweest zijn, maar dat was het niet.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door HelloCath »

Die laatste aflevering heb ik verdrongen..
Wat een kl*te afsluiter voor een serie.
De enige leuke aan de aflevering was de laatste scene met alle Enterprise's "To boldy go etc"
Laatst gewijzigd door HelloCath op 06 dec 2013, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Miriam »

Die eerste vier seizoenen heb ik verdrongen..
wat een klote serie.
Het enige leuke aan die serie was die laatste aflevering met dat holodeck programma.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door EMH »

^^^Enterprise was een ware homage aan Roddenberry.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Enterprise seizoen 1 gekeken

Bericht door Dark*staR »

Ik heb de eerste afleveringen van Enterprise opnieuw gezien. Binnenkort verder met aflevering acht.
Plaats reactie