Enterprise goes Blu-ray

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Enterprise goes Blu-ray

Bericht door Nemesis »

trekcore schreef: Just as news of the Star Trek: The Next Generation remastering project broke initially through a tweet from LeVar Burton (Geordi La Forge), the first details of Star Trek: Enterprise's transition to blu-ray have emerged in a similar fashion.........
Lees hier het hele verhaal: Trekcore

Enterprise is sneller te maken dan de rest, omdat deze m.u.v. CGI al in 1080 is opgenomen.
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Enterprise goes Blu-ray

Bericht door Trekscaper »

Ik vermoed niet heel veel anders dan de iTunes versie en de HDNET versie.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Enterprise goes Blu-ray

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:
trekcore schreef: Just as news of the Star Trek: The Next Generation remastering project broke initially through a tweet from LeVar Burton (Geordi La Forge), the first details of Star Trek: Enterprise's transition to blu-ray have emerged in a similar fashion.........
Lees hier het hele verhaal: Trekcore

Enterprise is sneller te maken dan de rest, omdat deze m.u.v. CGI al in 1080 is opgenomen.
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet :)
En het zijn ook maar 4 seizoenen :roll:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Enterprise goes Blu-ray

Bericht door MajinSource »

Ik heb ze hier thuis, ben aan het herkijken nu halverwege S2 :)
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: Enterprise goes Blu-ray

Bericht door roelofjan1986 »

Ik intussen in Seizoen 4. Wat me bij seizoen 4 opviel is dat de kwaliteit ineens stukken beter was. Vanaf dit seizoen hebben ze niet meer met de traditionele 35mm cameras gefilmd maar zijn ze overgegaan op digitaal (wat in de verre toekomst een 4k master voor dat seizoen wel onmogelijk maakt helaas) De 1080p masters die destijds gemaakt, voldeed voor die tijd voordat er HDtvs waren ruim aan de eisen maar heeft hier en daar nogal last van ruis. Wellicht dat ooit de originele negatieven voor seizoen 1 tm 3 opnieuw worden ingescant en het er nog beter uitziet dan het al doet. Seizoen 4 ziet er nu omdat het digitaal opgenomen is echt het allermooist uit.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enterprise goes Blu-ray

Bericht door Nemesis »

Ik heb de box met alle seizoenen voor mijn broer uit engeland laten overkomen. Daar zitten gelukkig met de NL ondertitels in elk seizoen. TOch nog weer een reden om geen zweed te zijn :) (die hebben geen ondertitels in S3 en S4, lekker lullig).

Het schijnt, ik heb het nog niet gezien, maar je hoort het veel online, dat de CGI tegenvalt, omdat die 720p is en geen 1080p. ofwel, hier hebben ze niets in veranderd.
Plaats reactie