(4.06) The Augments

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

Was wel erg goed getimed zeg met Archer uit die buis vliegend. Wel gaaf dat ie zo zwaar onderkoeld was :P .

Gelukkig zijn die Augments eindelijk verslagen. Lastig volk. Soong kwam daar ook achter dat ze wat agressief waren.

De hoeveelste nazaat is Nooning Soon eigenlijk van deze Soong?
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Nog iets, Soong noemde die nevelwolk de BrairPatch, en in Insurrection zeidde zij dat 300 jaar geleden daarna toekwamen, misschien zien we hier nog wat van?
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

Ik vond het een goede afsluiter van de arc.
De verwijzing naar Khan en dat Soong zich bezig ging houden met cybernetica vond ik wel leuk.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

toch miste ik iets bij deze arc. Het einde vond ik iig niet bevredigend, maar khad er niet echt een Trekgevoel bij.
Maar misschien dat ik beter me mond moet houden, anders denken jullie nog dat ik Ent bash :{
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Ach, het was een wat meer standaard ENT ep
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef:
GPS schreef: Brent Spinner was goed, zonder meer. Maar dat zo'n briljante geest het niet door heeft wat de Augments willen.
Hij ziet ze als zijn kinderen. Ik kan me voorstellen dat je er dan anders tegen aankijkt en tot het einde nog hoop hebt dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn.
Dat ben ik wel met je eens. Maar het proces van hoop naar teleurstelling laat zich niet zo makkelijk vangen in 40 minuten. Zeker niet als je nog verschillende andere verhaallijnen moet uitwerken. Dan komt het gewoon niet uit de verf. Maar ja, dat is iets waar heel veel slot eps van Star Trek aan lijden.
WeyounsLastClone schreef:
GPS schreef: Verder dat rare verhaal met dat Klingon schip, dat zich zo makkelijk laat afpoeieren.
Jammer, want na het vorige deel dacht ik dit wordt leuk.
Dat met die Klingons vond ik ook een beetje vreemd.
Ja, op zich hadden ze toch iets minder buitenissigs kunnen bedenken om ze af te poeieren.

Maar ik vind er meer gemiste kansen inzitten. zoals die moord op dat meisje. De leider van de Augment heeft natuurlijk door dat zij Soong heeft geholpen. Maar hij steekt haar dood en met dat gegeven wordt verder niets gedaan. Ze hadden de anderen Augments in opstand kunnen laten komen bv. Of ze hadden haar kunnen laten winnen. Nu is ze dood en verder voegt het niets aan het verhaal toe. Ze had net zo goed kunnen blijven leven. Dat had de rest van het verhaal niet veranderd.
Verder had gehoopt op een open einde. Iets waar de Augments verdwijnen, maar op zo'n manier dat het niet duidelijk is of ze dood zijn of niet. Zodat iedereen zich zit af te vragen of ze er ooit nog eens iets van zullen horen. Tot slot Het einde leek wel erg veel op het einde van TWOK.
Aan de andere kant is het wel zo dat als Ent van af het eerste seizoen zo was geweest als de laatste drie delen, dan was de serie niet gecanceld. Nu kwam het te geforceerd en te laat.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

GPS schreef:
WeyounsLastClone schreef:
GPS schreef: Brent Spinner was goed, zonder meer. Maar dat zo'n briljante geest het niet door heeft wat de Augments willen.
Hij ziet ze als zijn kinderen. Ik kan me voorstellen dat je er dan anders tegen aankijkt en tot het einde nog hoop hebt dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn.
Dat ben ik wel met je eens. Maar het proces van hoop naar teleurstelling laat zich niet zo makkelijk vangen in 40 minuten. Zeker niet als je nog verschillende andere verhaallijnen moet uitwerken. Dan komt het gewoon niet uit de verf. Maar ja, dat is iets waar heel veel slot eps van Star Trek aan lijden.
WeyounsLastClone schreef:
GPS schreef: Verder dat rare verhaal met dat Klingon schip, dat zich zo makkelijk laat afpoeieren.
Jammer, want na het vorige deel dacht ik dit wordt leuk.
Dat met die Klingons vond ik ook een beetje vreemd.
Ja, op zich hadden ze toch iets minder buitenissigs kunnen bedenken om ze af te poeieren.

Maar ik vind er meer gemiste kansen inzitten. zoals die moord op dat meisje. De leider van de Augment heeft natuurlijk door dat zij Soong heeft geholpen. Maar hij steekt haar dood en met dat gegeven wordt verder niets gedaan. Ze hadden de anderen Augments in opstand kunnen laten komen bv. Of ze hadden haar kunnen laten winnen. Nu is ze dood en verder voegt het niets aan het verhaal toe. Ze had net zo goed kunnen blijven leven. Dat had de rest van het verhaal niet veranderd.
Verder had gehoopt op een open einde. Iets waar de Augments verdwijnen, maar op zo'n manier dat het niet duidelijk is of ze dood zijn of niet. Zodat iedereen zich zit af te vragen of ze er ooit nog eens iets van zullen horen. Tot slot Het einde leek wel erg veel op het einde van TWOK.
Aan de andere kant is het wel zo dat als Ent van af het eerste seizoen zo was geweest als de laatste drie delen, dan was de serie niet gecanceld. Nu kwam het te geforceerd en te laat.
Dat van die moord op dat meisje had ik ook het idee dat het een beetje overbodig en nutteloze sensatie was. Hetzelfde met Smike in deel 2. En met Malik's broer in deel 1. (Niet bij nagedacht, maar nu ik dit type blijkt dat Malik in elke aflevering 1 van z'n broers/zussen heeft vermoord!) Had veel meer effect kunnen hebben op de rest van de Augments.

De ontwikkeling van Soong vond ik persoonlijk wel goed gedaan, gegeven het feit dat ze er zo weinig tijd voor hadden. Als je in afl. 2 ook kijkt met het vermoorden van die wetenschapper en daarna Phlox in die cilinder. Daar zie je duidelijk dat Soong verandert. Hij wil er nog niet aan dat zijn creaties niet goed zijn, maar het begint al wel te komen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef: ......De ontwikkeling van Soong vond ik persoonlijk wel goed gedaan, gegeven het feit dat ze er zo weinig tijd voor hadden. Als je in afl. 2 ook kijkt met het vermoorden van die wetenschapper en daarna Phlox in die cilinder. Daar zie je duidelijk dat Soong verandert. Hij wil er nog niet aan dat zijn creaties niet goed zijn, maar het begint al wel te komen.
Op zich ben ik dat wel met je eens. Het wordt wel goed in gang gezet, maar daarna moet er in veertig minuten te veel gebeuren en dan sneeuwt die ontwikkeling onder en dat is jammer.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tja, dat is wel typisch for een ENT ep
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

was weer een goede ep.

maar hij was niet degene die Data maakte?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

paar generaties eerder/later ;)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja daar had hij het ook over. :{
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

-=porthos=- schreef:Was wel erg goed getimed zeg met Archer uit die buis vliegend. Wel gaaf dat ie zo zwaar onderkoeld was :P .

Gelukkig zijn die Augments eindelijk verslagen. Lastig volk. Soong kwam daar ook achter dat ze wat agressief waren.

De hoeveelste nazaat is Nooning Soon eigenlijk van deze Soong?
Hebben jullie me post nie gelezen (zie quote) ? Daar verwijs ik toch al naar Nooning Soong, de 'vader'van Data. De Soong in Ent is Arik Soong.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

martine schreef:beetje raar dat t'pol tijd had om zich om te kleden tijdens de achtervolging.
Vulcans kleden zich extreem gedisciplineerd en snel om en zien ook het esthetische belang in van een goede outfit.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het gewoon leuk, niks meer, niks minder. Een makkelijk einde ook.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

toch best raar die stille hint op het allerlaatste van soong. dat hij in de gevangenis gaat denken over cybernetica en dat het wel een paar generaties zou gaan duren.

goede aflevering
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Henry86 schreef:
martine schreef:beetje raar dat t'pol tijd had om zich om te kleden tijdens de achtervolging.
Vulcans kleden zich extreem gedisciplineerd en snel om en zien ook het esthetische belang in van een goede outfit.
typisch geval van ontkenning.......... |:(
Bird of Prey
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05

Bericht door Bird of Prey »

Volgens mij werd het meisje om verhaaltechnische redenen vermoord. Op het laatst worden immers alle 'evil' Augments opgeblazen. Het meisje heeft echter de kant van Soong gekozen en daarmee haar soortgenoten verraden. Ook zij wil immers niet dat die Klingon kolonie wordt vernietigd.

Het zou niet echt 'eervol' zijn als enterprise, behalve de 'bad guys', ook iemand van de 'good guys' zou opblazen. (simpel gezegd)

Het is dus beter voor de verhaallijn dat die meid wordt omgebracht door Malik. (Bovendien wordt dan ook meer duidelijk dat hij een psychopaat is.) Nadat het meisje dood is blijft dus een schip over met alleen maar bad guys en psycho's. Enterpise kan hierop natuurlijk naar hartelust schieten. :)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Bird of Prey schreef:Volgens mij werd het meisje om verhaaltechnische redenen vermoord. Op het laatst worden immers alle 'evil' Augments opgeblazen. Het meisje heeft echter de kant van Soong gekozen en daarmee haar soortgenoten verraden. Ook zij wil immers niet dat die Klingon kolonie wordt vernietigd.

Het zou niet echt 'eervol' zijn als enterprise, behalve de 'bad guys', ook iemand van de 'good guys' zou opblazen. (simpel gezegd)

Het is dus beter voor de verhaallijn dat die meid wordt omgebracht door Malik. (Bovendien wordt dan ook meer duidelijk dat hij een psychopaat is.) Nadat het meisje dood is blijft dus een schip over met alleen maar bad guys en psycho's. Enterpise kan hierop natuurlijk naar hartelust schieten. :)
yup en das nou precies de reden dat enterprise voorspelbaar en eigenlijk een slechte serie is.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Bird of Prey schreef:Volgens mij werd het meisje om verhaaltechnische redenen vermoord. Op het laatst worden immers alle 'evil' Augments opgeblazen. Het meisje heeft echter de kant van Soong gekozen en daarmee haar soortgenoten verraden. Ook zij wil immers niet dat die Klingon kolonie wordt vernietigd.

Het zou niet echt 'eervol' zijn als enterprise, behalve de 'bad guys', ook iemand van de 'good guys' zou opblazen. (simpel gezegd)

Het is dus beter voor de verhaallijn dat die meid wordt omgebracht door Malik. (Bovendien wordt dan ook meer duidelijk dat hij een psychopaat is.) Nadat het meisje dood is blijft dus een schip over met alleen maar bad guys en psycho's. Enterpise kan hierop natuurlijk naar hartelust schieten. :)
Weet niet of er alleen maar bad guys overblijven. En een schip vol embryo's laten ontploffen is nu ook niet eervol. Bovendien was het Malik die het schip opblies nadat hij de oproep van de Enterpise om de overlevenden te redden van de hand had gewezen.
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

martine schreef:
Bird of Prey schreef:Volgens mij werd het meisje om verhaaltechnische redenen vermoord. Op het laatst worden immers alle 'evil' Augments opgeblazen. Het meisje heeft echter de kant van Soong gekozen en daarmee haar soortgenoten verraden. Ook zij wil immers niet dat die Klingon kolonie wordt vernietigd.

Het zou niet echt 'eervol' zijn als enterprise, behalve de 'bad guys', ook iemand van de 'good guys' zou opblazen. (simpel gezegd)

Het is dus beter voor de verhaallijn dat die meid wordt omgebracht door Malik. (Bovendien wordt dan ook meer duidelijk dat hij een psychopaat is.) Nadat het meisje dood is blijft dus een schip over met alleen maar bad guys en psycho's. Enterpise kan hierop natuurlijk naar hartelust schieten. :)
yup en das nou precies de reden dat enterprise voorspelbaar en eigenlijk een slechte serie is.
Idd, dat is een van de eerste tekenen van een slecht verhaal: voorspelbaarheid.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee hoor, voospelbaar is niet per definitie slecht (vaak wel, maar t is niet een verplicht verband)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

een film kan ook harstikke spannend zijn als je de afloop al hebt gezien
Plaats reactie