borg

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

borg

Bericht door Tactical_Cube »

http://www.startrek.com/startrek/view/f ... /7607.html

de borg timeline, hier staat ook in waarom er later niks meer van de enterprise borg werd vernomen omdat het grotendeels helemaal vergetn was kijk maar eens zou ik zggen
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

starfleet wist er dus wel van en op deze datum
9521.6
werd er een geheum dossier aangemaakt :-D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Verzonnen ze later om fouten goed te praten die in de eerste plaats niet nodig waren...weet je waar dat op lijkt...op de verzinsels van Bush waarom het ondanks het feit dat er geen massavernietigingswapens waren toch nodig was om Irak aan te vallen...pure bullshit dus.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

maar hier lijkt het nog wel logisch als je de tijdlijn helemaal doorleest,
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Er is al wel eens eerder zo'n verhaaltje geschreven en hier en op startrek.com neergezet. Bleef ook niet veel van over >:) .
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

mjah maar ik vind dit dus best wel heel logisch, lees maar eens helemaal door zou ik zeggen
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het punt is dat het nog zo logisch kan zijn (wat het niet is, maar dat laat ik wel aan 3rd over verder) het zou niet nodig moeten zijn om zoiets als dit te verzinnen. Het zijn namelijk verzinsels, nergens worden ze bevestigd in de serie(s). Ze zijn nodig omdat schrijver/producers het nodig vonden om voor een snelle kijkcijferslag (die het niet werd) de oude vijand die het altijd zo goed deed weer tevoorschijn te halen. Het hele idee was slecht en het feit dat er nog mensen zijn die het proberen goed te praten ergert alleen maar.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Tactical_Cube schreef:mjah maar ik vind dit dus best wel heel logisch, lees maar eens helemaal door zou ik zeggen
Ik heb een stukje doorgelezen en de verzinsels die ze gemaakt hebben om alles goed te praten zijn eigenlijk vrij lachwekkend - pure goedpraterij dus.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien wel maar ik heb het ook al eens eerder op een andere site gelezen met allemaal dingen over de borg maar jammergenoeg ken ik die niet meer en dat vind ik erg jammer want er stonden erg intereanste dingen op,

ik heb nog effe 2 vraagjes over voyager want daar weet ik de antworrden niet op, wanneer kom je achter dat die ene captain door de borg is geasimileerd voordat tng de borg tegenkwam?? die blackwood ofzo, of is dat soms die in infinite regress??

en word er ook ergens in de aflevering die mezotti en die andere 2 gastjes weg gebracht?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Tactical_Cube schreef:en word er ook ergens in de aflevering die mezotti en die andere 2 gastjes weg gebracht?
Imperfection
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:maar hier lijkt het nog wel logisch als je de tijdlijn helemaal doorleest
Logische verklaringen genoeg, maar 't blijft onzin :)
captain crash schreef:Het punt is dat het nog zo logisch kan zijn (wat het niet is, maar dat laat ik wel aan 3rd over verder) het zou niet nodig moeten zijn om zoiets als dit te verzinnen.
Die discussie is er al eens geweest ergens bij de bespreking van seizoen 3 :) Daar kwam ongeveer het volgende uit. Dit staat zelfs in de tijdlijn:
StarTrek Timeline: The Borg schreef:While delivering a commencement address at Princeton University, Zefram Cochrane strays from his prepared text and starts talking about what "really happened" during the events of April 4-5, 2063. He mentions a group of "cybernetic creatures from the future" trying to stop his first warp flight, their ultimate goal being to "enslave the human race." He further says the creatures were defeated by a group of humans ... who were also from the future.
Dit zijn belangrijke zaken, die zeker in de (StarFleet) database blijven staan. Toen Archer en z'n vriendjes de Borg tegenkwamen wist hij zelfs nog dat Cochrane het bovenstaande heeft gezegd. Het was dus een bevestiging dat er een zeer gevaarlijke vijand bestond en dat dit een mogelijke toekomst zou zijn. Op dat moment zouden dus overal de belletjes moeten gaan rinkelen, en zou the Borg bij alle hoge ranks bekend moeten zijn.
Maar ach nee.. het was Archer maar, dus laten we 't vergeten .. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ze wisten voor de rest niks zeker en als je er daarna voor een eeuw niks van hoort denk je er niet zoveel aan, maar later met die el aulorians hebben ze een rapport gemaakt maar nog steeds was er nix zeker dus hoefde de publiciteit er niks mee.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Tactical_Cube schreef:maar nog steeds was er nix zeker dus hoefde de publiciteit er niks mee.
Denk je dat als er mogelijk een levensbedreigende vijand is dat de publiciteit dat niet bekend gaat maken :eek: ? Ook al is het niet zeker?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als starfleet nix los laat lijkt het me nogal moeilijk erachter te komen

als de fbi iets superheheim houd weten wij dat tog ook niet
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Het gaat er niet om dat iedereen het was vergeten ofniet. Op het moment dat JLP 'voor het eerste' met de Borg in aanraking kwam had dat ras gewoon in de database moeten staan. En Data had het op m'n minst binnen 'n milliseconde moeten weten. Het is gewoon een grove fout die er nodeloos in is gebakken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Het gaat er niet om dat iedereen het was vergeten ofniet. Op het moment dat JLP 'voor het eerste' met de Borg in aanraking kwam had dat ras gewoon in de database moeten staan. En Data had het op m'n minst binnen 'n milliseconde moeten weten. Het is gewoon een grove fout die er nodeloos in is gebakken.
Eigenlijk zit de fout al een serie eerder he, de ouders van Seven is ook nog zo'n onverklaarbaar raadsel. Hoe kunnen die zoveel tijd eerder op een missie gaan om de Borg te zoeken als de Borg nog niet bekend zijn? En nu niet met het argument aankomen dat ze dus misschien al wel bekend waren gezien Enterprise...toen die eps gemaakt werden was er geen Enterprise en dus ook geen verklaring.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Yup dat is ook een fout van Voyager. Daar geldt eigenlijk hetzelfde. Dat de Borg bestond was bekend. Het was bekend dat ze hele werelden vernietigden. Dat Starfleet Command er sceptisch tegenover stond is ook nog wel te begrijpen. Maar ondanks dat hadden ze zich wel moeten bedenken dat Cochrane toch best gelijk had kunnen hebben.
Als we Enterprise weglaten was het in dit geval ook een potentieel gevaar wat in de database opgenomen had moeten worden. En in dat geval had Data het geweten. Of had iemand anders het gemakkelijk kunnen vinden door in Starfleet-Google 'cybernatic' in te typen ;)
Ze hadden best een andere manier kunnen bedenken om Seven bij de Borg te doen belanden. En in Enterprise was er helemáál geen reden om over de Borg te beginnen. ;-(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:als starfleet nix los laat lijkt het me nogal moeilijk erachter te komen

als de fbi iets superheheim houd weten wij dat tog ook niet
Jij gaat burgers op een zelfde lijn plaatsen als hooggeplaatste militairen als het op gevoelige informatie aankomt. Bravo.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:als starfleet nix los laat lijkt het me nogal moeilijk erachter te komen

als de fbi iets superheheim houd weten wij dat tog ook niet
Jij gaat burgers op een zelfde lijn plaatsen als hooggeplaatste militairen als het op gevoelige informatie aankomt. Bravo.
3rd, ik ben het met jou eens (voor het eerst denk ik) Burgers en de FBI zijn iets verschillends, maar Tactical_Cube heeft ook gelijk dat niemand het weet als Starfleet Command niks los laat.

Trouwens grote delen van de borg historie zijn fout. Zoals al tallose malen in verschillende topic's gezegt is. (sorry captain)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Wat moet je hier nu over zeggen. Zoiets als: Ik maak een fout en wring me in allerlei bochten om het niet fout te laten lijken.
Heb ik ook wel eens gedaan. Toen trapte de mensen voor wie het bedoeld was er ook niet in. Dus T-C wees wijzer en laat je niet besodemieteren.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Wat heeft Q met geheel te maken eigenlijk ?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

q is degene die picard naar zn eerste contact met de borg bracht
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dat klopt, maar tot op heden was er nauwelijks iets bekend over de Borg is het niet... Sterker nog Picard wist niet wat hem overkwam toen hij contact legde met de Borg... Dus hoogsuit behalve de paar overlevenden el-auriens, was er geen serieuze angst voor de borg...

Laten we bijvoorbeeld zeggen, dat er een persoon hier op de aarde komt, en gaat verklaren dat er een alien invasie op weg is, dan word hij toch ook in een gesticht gestopt...

Okay, al zo er een groep wezens zijn die dit zeggen, dat gelooft nauwelijks iemand hun...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Blind Guardian schreef:Wat heeft Q met geheel te maken eigenlijk ?
ikke schreef:q is degene die picard naar zn eerste contact met de borg bracht
ik beantwoorde toch gewoon je vraag? snap je nieuwste post nie echt :S
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Laat maar zitten...

Maar de Borg horen gewoon niet in enterprise thuis net zomin als de ferengi, en die xindi en de suliban
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ja de ferengi zijn toch pas in tng voor t eerst 'ontdekt'? en hier stonden ze geloof ik zelfs al in de vulcandatabase :S
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

jep een van de velen fouten van enterprise
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Ach dat gemuggezift. Ik ben nu het boek "Federation" aan het lezen. Deze laat niets heel van de tijdlijn van "Generations" & "First contact" en wat al niet meer. Desalniettemin is het best een aardig en vermakelijk boek. Zo kijk ik ook tegen Ent. aan echt ik heb heus geen oogkleppen op maar het is wel zo dat het nogsteeds de beste SF serie is die er op dit moment draait. Stargate is wel aardig maar het geknutsel straalt er van af.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

oops 8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

neen zoals al eerder gezegt is dat niet het enigste probleem... een ander probleem is dat ik gewoon startrek bui ben... en dat ik van mening ben dat ze nou moeten kappen...
Plaats reactie