borg

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Afbeelding

Billgatus of Borg :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Kijk, DAS pas eng
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Nebulaguy schreef:
Vis schreef:
Thierry schreef:ohhhh. Is er enig idee wie de eerste queen was?
Picard was de eerste die een Queen tegen kwam in 2366, te zien in Star Trek : First Contact.
2373.

2366 was Best of Both Worlds.
in first contact zegt ie dat die queen altijd bij m was ten tijde van BoBW, vis heeft gelijk ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik zeg 't nogal krom, hij is geassimileerd in 2366, waar hij voor 't eerst de Queen tegenkwam. De Queen zelf komt pas in Star Trek:First Contact op 't doek. (Toch? :))
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:yes: en daar 'bekent' hij ook dat ze dr eerder ook al bij was, ook al zag je dr niet :-P
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

oftewel dat was gewoon een verzinsel van de schrijvers die een queen wilde hebben (grove fout grove fout :shake: )
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Alle ellende begint bij First Contact :)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Toch is 't een goeie film :S
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

First Contact is best wel ok ja. Dat gegeven dat de Queen er al was in BOBW valt niet echt onder "fouten", is gewoon een leuk extra'tje.
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Ace of Spades schreef:
Spocko schreef:Warpsnelheden en afstanden zijn al vaak zat verknoeid, ik weet nu even de titel niet meer,m aar toen de defiant geen warp had en ze zaten DIEP in cardasiaans gebied hadden ze er enkele WEKEN voor nodig thuis te komen. Goh, Ik wist niet dat de federatie en cardassia in hetzelfde zonnestelsel liggen ;)
Full impulse komt dichtbij de snelheid van warp 1, nogal snel dus. Een zonnestelsel ben je zo uit. Daarbij grenzen Cardassia en de Federation aan elkaar. Enkele weken is best aannemelijk.
eeeh full impulse is slechts een kwart van de snelheid van het licht (in het TNG tijdperk) dus wat je zegt slaat nergens op
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Ace of Spades schreef:afstand aarde zon is geen lichjaar hoor. Het licht doet daar 8 seconden over :naughty:
jezus, leer je feiten eens, tis 8 minuten
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Raynor's Revenge schreef:edit: @ace :P

en waarom staat dan in elk boek dat ik erover heb gelezen (en heb ik nota bene op school geleerd) dat we de afstand tussen de aarde en de zon een lichtjaar noemen omdat het licht er een jaar over doet? :S

trouwens, 'neptune and back in six minutes' is met warp 5, right? dat zouden ze dan toch in een halve seconde kunnen doen (volgens jou theorie) :S
dan zou ik je boeken nog maar eens nakijken. De afstand tussen de aarde en de zon is 8 licht minuten
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Spocko schreef:
Ace of Spades schreef:afstand aarde zon is geen lichjaar hoor. Het licht doet daar 8 seconden over :naughty:
jezus, leer je feiten eens, tis 8 minuten
jezus leer s lezen, hij had zichzelf allang verbeterd :(
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Ace of Spades schreef:wrom heb ik dan altijd geleerd dat het 8 seconden was. Een jaar is veel met lichtsnelheid.....

w8 ff opgezocht. 8 seconden is fout, het is 8 minuten (srry)
http://allesoversterrenkunde.nl/ schreef:Lichtjaar

Sterrenkundige afstandsmaat; de afstand die het licht, met een snelheid van ca. 300.000 km/s, in één jaar aflegt. Een lichtjaar is gelijk aan 9,46 biljoen km. Soms worden ook de afstandseenheden lichtseconde en lichtminuut gebruikt (m.n. voor afstanden in het zonnestelsel); 1 lichtseconde is 300.000 km; 1 lichtminuut is 18 miljoen km. De afstand van de aarde tot de zon is iets meer dan 8 lichtminuten.
ik reageer metteen op de reacties om dat er te bloody veel zij en ik anders de helf vergeet, maar sorry, je kent je feiten wel ;)
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Ace of Spades schreef:oftewel dat was gewoon een verzinsel van de schrijvers die een queen wilde hebben (grove fout grove fout :shake: )
dit bedoel ik dus, Niet alles is een fout! misschien moet je er een beetje je fantasie bij gebruiken maar kom zeg, we zijn toch Sci-fi liefhebbers hiero! Die fi staat voor Fiction hoor!! :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dit begint op spam te lijken...

Afbeelding-knop anyone?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Raynor's Revenge schreef:dit begint op spam te lijken...

Afbeelding-knop anyone?
Niet iedereen heeft zoveel ervaring als jij op deze boards! ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dan nog...

ik een ervaren forummer, yeah right :X
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Goed dan na al post wisseling als nog mijn reactie aan Spocko.

@ Spocko
Houdt het dan bij stomme fouten zeg je. Nu kan ik erg flauw gaan doen door te vragen wat een stomme fout is en wat een niet stomme fout is. Maar dat zal ik niet doen. Waar het hier om gaat is dat ook kleine of niet direct in het oog springende fouten ook storend kunnen zijn. Zeker als je er een hele reeks van hebt. Dan wordt het echt storend. Het is niet die ene Tribble of een transporter die beter werkt dan in TOS. Het is de som van die dingen.

Het Borg verhaal klopt sinds de Voyager al niet meer en ook in FC wordt het er niet beter op. Dat ben ik echt wel met je eens. Maar om dan in ENT. er op door te gaan kan ik moeilijk juist noemen. Picard zegt dat de tijdlijn niet veranderd is, dus hij zal de Borg niet kennen tot Q er mee op de proppen komt. Maar dat gaat alleen op als tussen het FC en de vierentwintigste eeuw niets meer, maar dan ook niets meer, van de Borg wordt vernomen.
Ik heb de indruk dat het jou er omgaat dat de Borg in het verhaal voorkomen. Wel dat had heel goed gekund zonder de continuïteitslijn geweld aan te doen. Men had aan de Pool resten Borg kunnen vinden die plotseling agressief werden waardoor de verbinding tussen de Pool en wat dan ook aan de andere kant wordt verbroken. Acher en z’n seksbom worden er op af gestuurd. Maar voor dat ze aankomen vind er een alles vernietigende explosie plaats en er is niets meer terug te vinden. Geen restje Borg, geen stukje geleerden. Net zoiets als de aflevering in Voy, waar ze de kopie van zich zelf te hulp komen en ook alleen nog maar ondefinieerbare restjes vonden. Dus geen berichten naar het DQ. Dus geen assimilatie die door overlevenden wordt opgemerkt oid. Dan doen de Borg mee en hoeft men zich ook niet in allerlei bochten te wringen om de tijdlijn kloppend te maken. Of dat een goede aflevering zou zijn geworden weet ik niet, maar de continuïteit blijft dan gewaarborgd. Maar als je uitgaat van de aflevering zo als die is uitgezonden, dan had ik toch op z’n minst verwacht dat elke gezagvoerder geheime orders had om naar ze uit te kijken en Star Fleet te waarschuwen als ze men ze vond. Te meer daar men een invasie verwacht. Dit soort orders bestaat bij Star Fleet kijk maar naar die ep met Janeway en haar Omega perikelen.

Gaan we naar de afstanden. Ik weet ook de titel van die ep, die je bedoelt niet uit mijn hoofd en eerlijk gezegd heb ik geen zin om het op te zoeken, want ik denk dat ik weet wat je bedoelt: Na het opblazen van een Dominion werf worden de warp motoren van de Defiant uitgeschakeld. Ze stranden dan niet enkele weken van huis maar meer dan 17 jaar. In de aflevering erop stortten ze neer op een planeet samen met een Dominion schip. Ze weten dan een zender te bemachtigen en kunnen een bevriend schip waarschuwen die ze in de volgende aflevering weer thuis afzet.
Overigens is 17 lichtjaar (het is minder want bijna de lichtsnelheid is toch echt langzamer dan het licht) best redelijk dichtbij. Als je bedenkt dat de planeet Pluto op gemiddeld twee en een halve lichtdag van de zon staat, de dichtstbijzijnde ster ongeveer vier lichtjaar en de Voy zo’n duizend lichtjaar per jaar kan halen, ja dan is Cardessia idd aan het eind van de straat. Dus ik weet best dat men met dit soort zaken regelmatig fout in gaat in de andere series en de films. Maar dat is geen reden om ze te gaan herhalen. Naar mijn mening is dat het minachten van je publiek als je niet in staat bent (of wilt zijn) om dit soort fouten te vermijden. En in Ent. valt het wel heel erg op.

Of Ent goed of niet goed is, daar heb ik mijn mening al over gegeven. Herhalen lijkt me overbodig. Nu weet ik ook wel dat zelfs de zg objectieve maatstaffen om kwaliteit te meten enigszins subjectief zijn. Maar hoe ik het ook wend of keer, ik kan er met geen mogelijkheid de kwalificatie goed er aan geven.
Om het Star Trek te noemen? Ja, het staat er op en er komen rassen, technologie en uitdrukkingen uit Star Trek in voor. Maar daar houd het echt wel mee op. Heus als ik op een Volvo een Rolls Royce embleem zet wordt het daar door echt geen Rolls. Maar voor de zoveelste keer, dat heeft NIETS met kijkplezier te maken. Je kunt best met plezier naar iets kijken. In sommige gevallen juist omdat het slecht is.

Als je zegt dat er niet zoveel fouten zijn die niet goed te praten zijn, dan draai je de zaak om. Als iets fout is, dan kun je er een prachtig verhaal bij verzinnen, maar het blijft fout. Het feit dat je het goed moet praten laat al zien dat het fout is.
Ja, ik kan me ook voorstellen dat in bepaalde gevallen zaken vergeten worden. Een andere hobby van mij is geschiedenis (een vorm er van) en daar kom ik regelmatig zaken in tegen die ondertussen vergeten zijn. Maar dat zijn niet zulke concrete zaken en ze zijn terug te vinden. Concrete gebeurtenissen worden echt wel opgeslagen.

In TOS wordt door de Vulcans gesuggereerd dat de Vulcans sinds Surak al zo leven. Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn. Dat kan, zeker met die gesloten mentaliteit van de Vulcans. Maar als dat nog maar zo kort daarvoor (± 100 jaar) was veranderd, dan had dat in de discussies tussen Kirk en Spock tot uiting gekomen en zeker in de discussies tussen Bones en Spock.
Ja, er kan in een paar jaar veel veranderen in de politieke verhoudingen. Maar van vijanden naar federatiegenoten in drie stappen lijkt me wel erg onwaarschijnlijk. Maar goed dat zal een strijdpunt blijven. Iig tot Paramount er een al dan niet geloofwaardige draai aan heeft gegeven.

De cloack, want daar gaat het mij om, niet om de Romulans, is de fout. Het zijn niet alleen de Romulans die zoiets gebruiken. Ook andere rassen beschikken er over. En in TOS hebben ze er nog nooit van gehoord. Dat kan natuurlijk niet. Met de Romulans op zich kan ik best leven. Ze hadden naar mijn mening wat geheimzinniger in gebracht mogen worden. Maar goed het zij zo. Eigenlijk is het zo, dat ik vind dat men de serie mooi om de Romulans had kunnen bouwen. Al dan niet uitmondend in de Romulan war. Bv Acher die z’n best doet om contact te maken met de Romulans om een oorlog te voorkomen. Als dat ondanks zijn pogingen mislukt omdat de Romulans helemaal geen vrede willen, zou dat een mooi dramatisch einde aan de serie gegeven hebben.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Spocko!! Gooi al die zooi eens in 1 post man :X
Spocko schreef:dit bedoel ik dus, Niet alles is een fout! misschien moet je er een beetje je fantasie bij gebruiken maar kom zeg, we zijn toch Sci-fi liefhebbers hiero! Die fi staat voor Fiction hoor!!
Vertel mij niet wat science-fiction is. Kweet nie hoe het mij jou zit, maar ik kijk al naar science-fiction sinds ik zelf de tv aan kon zetten dus ik weet heus wel wat het betekend.
Ja, ik ben dus een liefhebber. Moet ik daarom alle crap die schrijvers verzinnen voor lief nemen en zeggen: "het is niet echt dus het kan".
Het gaat er niet om of het kan of niet, maar of het geloofwaardig is en of ik het vind passen en het goed uitgewerkt word. En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.

Spocko schreef:jezus, leer je feiten eens, tis 8 minuten
:roll: Zal ik het ff vor je uitrekenen? Ik moet al genoeg dingen onthouden, dus fuck me niet met een foutje over minuten/seconden.

gemiddelde afstand aarde-zon (ja deze verandert in de tijd)=0.0579 * 10^12 m
lichtsnelheid = 2.99792458 * 10^8 m/s
t = x/v
t = 0.1496 * 10^12 / 2.99792458 * 10^8 = ongeveer 4.9901 * 10^2 seconden
oftewel ongeveer 8.3169 minuten
Spocko schreef:eeeh full impulse is slechts een kwart van de snelheid van het licht (in het TNG tijdperk) dus wat je zegt slaat nergens op
Kan wel. Ik herrinnerde me ergens gelezen te hebben dat full impulse bijna lichtsnelheid was. Geef mij een bron en dan zal ik mijn ongelijk toegeven
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 25 okt 2004, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ace of Spades schreef:En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.
Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.

Edit: Eigenlijk best vergelijkbaar met de vraag; "wat was er eerder? het kip of het ei?" =) Iemand moet de bron van die borg geweest zijn, die ene persoon moet wel individueel zijn.
Laatst gewijzigd door DataLord op 25 okt 2004, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

DataLord schreef:
Ace of Spades schreef:En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.
Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.
Juist wel en dat is het mooie aan de borg. Waarom zou er een ruler moeten zijn? Het zijn geen mensen, er is alleen een computersysteem voor nodig, geen queen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

DataLord schreef:
Ace of Spades schreef:En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.
Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.
Een fout kan ik nog inkomen, maar op zich is het voor mij geen probleem, ik vond het een heel erg koele rol, ijskoud bij wijze van spreken. En dat sprak me wel aan in FC, in Voyager werd dat heel wat minder en uiteindelijk blijf ik het jammer vinden dat ze niet in Scorpion voorkwam.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ace of Spades schreef:
DataLord schreef:
Ace of Spades schreef:En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.
Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.
Juist wel en dat is het mooie aan de borg. Waarom zou er een ruler moeten zijn? Het zijn geen mensen, er is alleen een computersysteem voor nodig, geen queen.
'k heb er nog een editje bij gezet.. (jou kennende heeft dat geen zin want de snelheid van jouw reply is als warp 9)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

DataLord schreef:
Ace of Spades schreef:En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.
Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.

Edit: Eigenlijk best vergelijkbaar met de vraag; "wat was er eerder? het kip of het ei?" =) Iemand moet de bron van die borg geweest zijn, die ene persoon moet wel individueel zijn.
Your King is fast as te wind *D

wrom? Als een hele samenleving zich implanteerd met technologie, waar is dan een individu voor nodig? Iedereen beslist samen en tegelijk via een link wat ook meteen met alle drones bij elkaar word verwerkt tot een logische beslissing
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

DataLord schreef:Ik vind de queen niet echt zo'n fout hoor... Er moet toch 'iemand' zijn die de Borg ruled? Ze kunnen nog steeds collectief zijn.
Als er al iemand het hoofd van de Borg is had deze wat mij betreft niet naar voren hoeven komen omdat het een stuk mysterie van de Borg heeft weggehaald. We komen te veel over de Borg te weten en dit haalt een deel van de spanning weg.
Persoonlijk vind ik de Borg Queen niet echt een continuiteitsfout, maar ik vind het wel zeer jammer dat ze geintroduceerd is.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ace of Spades schreef:
Your King is fast as te wind *D

wrom? Als een hele samenleving zich implanteerd met technologie, waar is dan een individu voor nodig? Iedereen beslist samen en tegelijk via een link wat ook meteen met alle drones bij elkaar word verwerkt tot een logische beslissing[/quote]

Ja maar wie wil nou vrijwillig drone worden. :-P
Ze hebben dan niet eens meer een "Mind of their own"
Het lijkt me toch logisch dat in ieder geval 1 ruler is. Computer/persoon,... dat maakt mij ook weer niet uit.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

De borg, ze blijven vage gastne. Je kan gewoon bij hun aankloppen, en als je niets sloopt zien je niet als bedreiging en kan je 'm gewoon weer peren, voorbeeld: kijk maar naar ST:FC
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Thierry schreef:De borg, ze blijven vage gastne. Je kan gewoon bij hun aankloppen, en als je niets sloopt zien je niet als bedreiging en kan je 'm gewoon weer peren, voorbeeld: kijk maar naar ST:FC
-_-
Die ep waarin je Seven of Nine als kind ziet met haar ouders zou een beter voorbeeld zijn.
Gebruikersavatar
Spocko
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2004, 13:46
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Spocko »

Ace of Spades schreef:Spocko!! Gooi al die zooi eens in 1 post man :X
Spocko schreef:dit bedoel ik dus, Niet alles is een fout! misschien moet je er een beetje je fantasie bij gebruiken maar kom zeg, we zijn toch Sci-fi liefhebbers hiero! Die fi staat voor Fiction hoor!!
Vertel mij niet wat science-fiction is. Kweet nie hoe het mij jou zit, maar ik kijk al naar science-fiction sinds ik zelf de tv aan kon zetten dus ik weet heus wel wat het betekend.
Ja, ik ben dus een liefhebber. Moet ik daarom alle crap die schrijvers verzinnen voor lief nemen en zeggen: "het is niet echt dus het kan".
Het gaat er niet om of het kan of niet, maar of het geloofwaardig is en of ik het vind passen en het goed uitgewerkt word. En dat word de queen niet. De queen personificeerd de borg, terwijl het een collective hoort te zijn. Voor eerdere discussies hierover zie Algemeen of iets dergelijks.

Spocko schreef:jezus, leer je feiten eens, tis 8 minuten
:roll: Zal ik het ff vor je uitrekenen? Ik moet al genoeg dingen onthouden, dus fuck me niet met een foutje over minuten/seconden.

gemiddelde afstand aarde-zon (ja deze verandert in de tijd)=0.0579 * 10^12 m
lichtsnelheid = 2.99792458 * 10^8 m/s
t = x/v
t = 0.1496 * 10^12 / 2.99792458 * 10^8 = ongeveer 4.9901 * 10^2 seconden
oftewel ongeveer 8.3169 minuten
Spocko schreef:eeeh full impulse is slechts een kwart van de snelheid van het licht (in het TNG tijdperk) dus wat je zegt slaat nergens op
Kan wel. Ik herrinnerde me ergens gelezen te hebben dat full impulse bijna lichtsnelheid was. Geef mij een bron en dan zal ik mijn ongelijk toegeven

Tja, wat kan ik zeggen, ik ben nog neit zo ervaren hoor, met die forums enzo :{

Maar hoedan ook, die bron van die impulse, dat is te vinden in de star trek encyclopedea in de warp speed table door Micheal Okuda...... redelijk betrouwbaar dus :)
Plaats reactie