(4.12) Babel One

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

(4.12) Babel One

Bericht door Visitor1982 »

Babel One
(Uitgezonden in de States op 28-01-2005)

Afbeelding
Trip en Reed zijn achtergebleven op het Romulan schip

Afbeelding
Shran en Archer in overleg

Afbeelding
Tellarite ambassadeur Gral in discussie met Archer

Afbeelding
Talas richt haar wapen op een Tellarite

Synopsis:

Ordered to transport a delegation of argumentative Tellarites to a peace conference with the blue-skinned Andorians, Archer and the crew find themselves drawn into a confusing, dangerous situation when a secret Romulan vessel begins attacking ships on all sides, including Enterprise.

Cast & Crew:

Cast:
Scott Bakula as Jonathan Archer
John Billingsley as Dr. Phlox
Jolene Blalock as T'Pol
Dominic Keating as Malcolm Reed
Anthony Montgomery as Travis Mayweather
Linda Park as Hoshi Sato
Connor Trinneer as Charles "Trip" Tucker III

Guest Cast:
Jeffrey Combs as Shran
Lee Arenberg as Gral (Tellarite)
Brian Thompson as Valdore
J. Michael Flynn as Nijil
Molly Brink as Talas
Kevin Brief as Naarg
Jermaine Soto as Maco Crewman

Creative Staff:
Director: David Straiton
Written By: Mike Sussman & Andre Bormanis
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 26 jan 2005, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dit vind ik wel een cool idee: opnieuw een 'Journey to Babel' :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (4.11) Babel One

Bericht door GPS »

Visitor1982 schreef:Begin van een 3 delige story arc.

In de scriptpagina's die ik gelezen heb zullen de Tellarites, Andorians en Romulans komen. Ook Shran zal weer van de partij zijn!

Meer info is er nog niet echt.
Nu maar hopen dat ze de Romulans niet te duidelijk in beeld brengen, dan zou het best nog eens leuk kunnen worden.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Hmmm, wanneer was het nou dat de vulcans en romulans uit elkaar gingen?
Vraag me af hoe ze er dan uitzien
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dat was volgens mij toen wij op Aarde nog in berevellen rondliepen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

HorckDude schreef:Dat was volgens mij toen wij op Aarde nog in berevellen rondliepen.
Of daarvoor. ;) Maar in boeken wordt vaak 2000 jaar genoemd. Wat dus niets zegt en mij erg kort lijkt als ze TOS al niet meer weten hoe de Romulans er uit zien.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Klinkt goed. Ik vind het '3 afleveringen per story' eigenlijk wel heel goed. Genoeg voor uitdieping, zonder dat je er te lang aan vast zit.

En deze specifiek: Shran is altijd leuk. De Romulans, mits goed uitgewerkt, wordt erg interessant denk ik.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Eerste post geupdate met plaatjes etc.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Visitor1982 schreef:Eerste post geupdate met plaatjes etc.
Altijd leuk om weer Andorians te zien.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

inderdaad
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ik ben er idd ook wel benieuwd na. Na deadalus en observer effect kunnen we er weer lekker tegen aan. En daarna ging ze het nog hebben over klingons tog? en die mirror aflevering, en dan de uss titan :D:D
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Thierry schreef:Hmmm, wanneer was het nou dat de vulcans en romulans uit elkaar gingen?
Vraag me af hoe ze er dan uitzien
ongeveer 2000 jaar, wat wel grappig was want in die tijd hadden ze de Romeinse rijk nog, waarvan de romulanen veel van gejat hebben.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Grisnakh schreef:
Thierry schreef:Hmmm, wanneer was het nou dat de vulcans en romulans uit elkaar gingen?
Vraag me af hoe ze er dan uitzien
ongeveer 2000 jaar, wat wel grappig was want in die tijd hadden ze de Romeinse rijk nog, waarvan de romulanen veel van gejat hebben.
Ja, dat komt me bekend vooor, was toch een keer in een ep verteld???
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Wat me wel misschien zal tegenvallen van Babel One is dat die ene Talas een MACO gaat verleiden, heb altijd hekel gehad aan dat soort gedoe.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Grisnakh schreef:Wat me wel misschien zal tegenvallen van Babel One is dat die ene Talas een MACO gaat verleiden, heb altijd hekel gehad aan dat soort gedoe.
Laten we hopen dat ze bloot gaat, of in ieder geval een revealing pakje aan heeft.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

lingerie heeft ze aan....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik verwacht zeer enthousiaste reacties op deze aflevering, en niet onterecht. Vond het een prima aflevering, maar heb desalniettemin nog wel wat commentaar ;)

Aflevering zit wat mij betreft prima in elkaar. Eerste stappen zijn gezet naar de vorming van de Federatie, iets wat misschien nog wel 't meest interessant is van heel Enterprise. Aanval op de Andorians, Shran over de zeik >:) Na de aanval op Enterprise was het voor de kijker natuurlijk wel duidelijk dat er een vierde partij betrokken moest zijn. Maar de reactie van de Andorians en de Tellarites was zoals het hoorde; goed uitgewerkt. Ook het einde was origineel en onverwacht, toen bleek dat de Romulans het schip remote bestuurden.

Maar wat is het uberhaupt voor schip? Lijkt me erg geavanceerd voor die tijd. Sterke shields, ontzettend wendbaar, holograph technologie, etc. Al die subspace antennes is voor het remote gebeuren neem ik aan. Zouden de Romulans zoiets moeten hebben in die tijd? En hadden de Romulans uberhaupt warp? Time travel misschien? De uniformen van de Romulans lijken namelijk wel verdacht veel op die uit Nemesis. Aan de andere kant waren de wapens niet echt bijzonder, en gingen ze niet veel sneller dan warp 5.
In ieder geval nog erg veel mogelijkheden wat ze mooi kunnen spreiden over de volgende afleveringen. En dan nog de vraag wat er onder die leuke helm met lampjes zat te bliepen. Was dat stuk nek niet grijs? Misschien hebben ze de Remans er weer bijgehaald. Een van die Romulans was trouwens Brian Thompson, die altijd zo'n Alien Bounty Hunter speelde in The X-Files. Mooi figuur :)

Acteerwerk was gewoon goed. Maar dat kan ook niet anders met Shran, nog altijd m'n favoriete Enterprise karakter :pray2: Ondanks m'n staande commentaar op Bakula kwam Archer hier standvastig over, zoals een fatsoenlijke captain ook moet zijn. Ook was er genoeg humor wat ik zeker kon waarderen. Begon al goed met Hoshi, die ik ook graag nog veel meer ga zien de komende aflevering. Shran was geweldig natuurlijk, en ook de Tellarites hebben ze erg goed neergezet. En dan nog 'n MACO gevloerd door 'n Andorian female :lol: Maareh, Andorians zijn toch 'n soort insecten? Horen die vrouwtjes boobies te hebben? ;)

Dan nog wat losse dingen. Waar zijn de uniformen van de humans? Het is een diplomatieke missie, daar hoort 'n ander pakkie bij. Het was in ieder geval het eerste wat in Journey to Babel terugkwam. De special effects waren wel aardig. Als is nogsteeds duidelijk te zien dat ze met 'n krap budget zitten. De zoomout op 't einde was in ieder geval wel cool.

Al met al zat er genoeg in.. politiek, spanning, humor, actie, drama. Hier mogen er meer van komen. Ook genoeg vragen, dus hebben we weer 'n week wat om over te praten ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Na het commentaar van Vis begin toch wel een beetje uit te kijken naar seizoen 4 en deze aflevering in het bijzonder. Dat heb ik bij Enterprise nog niet vaak gehad! :)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Vis vindt een aflevering van ENT goed...

En nu maar hopen dat er geen universums exploderen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Net als WLC begin ik nu toch wel nieuwsgierig te worden naar het vierde seizoen. Ok, nog een week. We zullen zien.
Gebruikersavatar
famo
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 apr 2004, 17:43
Locatie: antwerpen (belgië)
Contacteer:

Bericht door famo »

Vis schreef:Ook het einde was origineel en onverwacht, toen bleek dat de Romulans het schip remote bestuurden.
Ik ben het vrij eens met vis, alleen had ik in het begin al door dat het op afstand bestuurd werd, het lag er nogal dik bovenop.

Ook vind ik dat het schip niet echt voor is op zijn tijd. Ik vind juist dat die holographic projectors een mooie voorloper zijn van een cloacking device.

Jammer alleen dat de gevechten vanop de brug werden uitgevoerd. Daartegenover stond een prachtbeeld van Romulus op het einde.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben het eens met Vis tot zijn conclusie over het einde dat onverwacht zou zijn...dat was het niet. Ik heb teveel SF in mijn leven gekeken of zie zaken simpelweg vlugger dan anderen...maar nee, onverwacht was het niet echt. Maargoed, neemt niet weg dat dit voor het eerst dit seizoen een ep was die echt wel aardig was en die ook geen zooi maakt van andere zaken enzo. Alleen het acteren...hmz...Bakula...nee...is het toch echt NIET als captain, sorry.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik ben van plan om voorlopig mijn enterprise boycot wat milder te laten worden, door season 4 te gaan bekijken...
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Geen slechte aflevering, ik had niet gezien dat ze niet op het schip zouden zitten, maar ik had het kunnen weten toen ze niet doorhadden dat er "indringers" waren. Romulans hoorde die technologie nog niet te hebben denk ik, maar misschien hebben ze wat hulp van een paar van die Vulcans gehad?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik kan weinig over het einde zeggen omdat ik de spoilers al had gelezen en ik het dus al wist... en die mensen die nu beweren dat ze het al hadden zien aankomen: zeg dat voortaan dan eens voordat je een aflvering hebt gezien en ik ben ook niet helemaal overtuigd van het feit of die mensen geen spoilers hebben gelezen... dan kun je natuurlijk ook niet verrast worden.

Al met al een goede aflevering.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maak je geen zorgen, ik ben niet zo erg geboeid door ent dat ik de moeite neem spoilers te lezen. Voorspelbaarheid zit er bij mij in dat ik de ep zit te kijken en simpelweg halverwege weet hoe het gaat aflopen. Maargoed, dat is ook niet zo vreemd gezien de grote hoeveelheid SF die ik mijn leven gezien heb. Eigenlijk had ik zelf bij Alias voor het eerst een serie die niet heel erg voorspelbaar was qua einde van de eps (West Wing is dat bijvoorbeeld over het algemeen wel heel erg).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ja ok, ik kan best geloven dat jij van te voren wist dat het schip bestuurd werd met een remote control Andorian Albino en dat ze gewoon op Romulus zaten. Maar zou het zo leuk vinden als mensen dat eens posten voordat de aflevering voorbij is :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah maar dan moet je je dus vooraf gaan verdiepen in de ep...ergo spoilers lezen...en dat doe ik niet tenzij er een hele heftige discussie hier op het forum ontstaan is (wat bij deze ep niet zo was...wat over het algemeen als het om ent gaat weer een heel positief teken is).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat ze remote bezig waren had ik totaal niet verwacht. Ook geen spoilers gelezen vooraf dus. Achteraf gezien wel, door die subspace antennes. Verder was het een vaag schip, dus ze konden overal zitten. En er werd letterlijk gezegd "We are in enemy territory..." ipv "The ship is...". Weinig hints dus. Maarja, 't was ook al best wel laat toen ik 'm zag ;)
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik heb hier echt van genoten! :D

Het was gewoon spannend al is nog niet duidelijk wat die Romulans willen (hoezo recycling uit Nemesis). Waarschijnlijk voorkomen dat er een alliantie ontstaat tussen Andorians, Tellarites, Aarde/Vulcan.

Ik vind het wel een slimme oplossing, een 'radiografisch' bestuurbaar schip :). Maar of de Romulans daar op dat moment er technologisch toe in staat zijn, betwijfel ik ten zeerste. Het zou natuurlijk kunnen dat ze bij het ontwikkelen van dit prototype hulp hebben gehad van een ras dat technologisch veel verder is. Dat zou een hoop verklaren. Maar als dit weer te maken blijkt te hebben met die temporal cold war, wordt ik gek want die temporal cold war zit me helemaal tot hier! Ruim 3 jaar hebben we dat geneuzel gehad.

En Bakula, ach, hij doet denk ik erg z'n best in deze aflevering maar het is nog geen karakter. Hij heeft wel eigenschappen die bij hem horen maar hij heeft geen eigen persoonlijkheid. Archer is een van de meest platte karakters die ik ooit op tv heb gezien. Als hij nou misschien een beetje een stereotype was, dan had ik em misschien nog leuk gevonden. Hij heeft geen trekjes, zoals Janeway wat had met d'r haar en koffie, geen catchphrases for crying out loud om O'Neill maar eens te quoten!

Ik denk dat van Enterprise Phlox, Trip en Reed echt karakter hebben. Phlox heeft rare beesten en trekt rare snuiten (zoals die hele brede lach), Trip heeft een leuk zuiderlijk accent, sterke gevoelens en passie, Reed is een echte brit en dat helpt al heel wat. Hoshi heeft ook wel aardig een eigen karakter maar je ziet daar niet altijd wat van. Mayweather heeft veel teweinig tekst en screentime om daar echt iets mee te doen al maakt deze acteur het beste ervan. T'Pol, tja, een beetje curieuze Vulcan, ze is in ieder geval anders geworden dan de andere Vulcans. In de laatste paar afleveringen blijft ze enigzins op de achtergrond, zogenaamd de geschriften van Surak bestuderen. Maar van alle karakters is denk ik Archer het minst ontwikkeld en dat vind ik raar. Kirk was een persoonlijkheid, Picard was een persoonlijkheid en ook Sisko en Janeway. Ik denk als Enterprise na dit seizoen stopt, dat het onder meer ook debet is aan Captain Archer. Hij is slecht gecast en slecht geschreven. Er is meer nodig dan een lief hondje om een karakter te ontwikkelen!
Plaats reactie