(4.12) Babel One

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik snap het echt niet dat deze aflevering zo slecht scoorde. Het kan niet door de vorige komen, want Observer Effect was niet slecht.

2.53 miljoen kijkers is veels te laag. Als het volgende week niet boven de 3 miljoen komt dan kunnen we er vanuit gaan dat het definitief het einde is voor Enterprise en voorlopig ook voor de rest van Star Trek.

Wel jammer, net nu Enterprise een beetje een echte prequel begint te worden :(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Denk toch echt dat 't komt omdat er steeds meer mensen afhaken. Niet iedereen blijft kijken in de hoop dat het beter wordt, dus áls er dan eens een goede aflevering langskomt...
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Afhaken... Dan snap ik niet echt waarom. Dit is toch beter dan de meeste Voyager crap. Zelfs een seizoen 7 kon nog iets van 4 miljoen kijkers trekken bij Voyager... Sinds het begin van DS9 trok elk seizoen steeds minder kijkers... Dat kan toch ook niet hebben gelegen aan gebrekkige kwaliteit van DS9. Seizoen 8 van StarGate is echt te afschuwelijk voor woorden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vorig jaar was het precies hetzelfde verhaal over het cancellen. Ook slechte kijkcijfers. Na seizoen 1 en 2 en zijn veel mensen afgehaakt. Seizoen 3 is gewoon niet bij iedereen even goed gevallen, dus gingen de cijfers verder omlaag. En dan zijn ze ook nog verplaatst naar vrijdag, wat er misschien toch wel mee te maken kan hebben.

DS9 ken ik geen cijfers van. Wat Voyager betreft, die hebben veel fans gewonnen in de eerste seizoenen, waar Enterprise ze juist verloor. Verder vindt de gemiddelde Voyager fan de laatste seizoenen nog best goed.
Visitor1982 schreef:Seizoen 8 van StarGate is echt te afschuwelijk voor woorden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
True, maar Reckoning 1 was alweer ouderwets geweldig! :)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

De meeste mensen lijken zich niet te realiseren dat kijkcijfers ook betrekkelijk zijn. ENT wordt altijd nog beter bekeken dan Stargate: Battlestar Galactica, Buffy en Angel zaten rond hetzelfde kijkcijferaantal. Het probleem ligt ook veel meer bij UPN en Paramount, die het vertrouwen in Trek als geldmachine hebben opgegeven. Heel bekrompen overigens: als ze de verkoop van televisierechten in het buitenland beter zouden natrekken, alswel de verkoop van de DVD's, zouden ze inzien dat Trek nog altijd lucratief is (zeker gezien de verlaagde productiekosten van ENT)..!
Natuurlijk is Trek allang over zijn (winstgevende) hoogtepunt heen, dat is al 11 jaar zo. Dat zie je ook aan kleine dingen, als het uitblijven van nieuwe reference-boeken, of soundtracks). Steeds verder en verder zakt Trek weg, maar dat gebeurt op den duur met alle franchises die niet op hun hoogtepunt stoppen. En stoppen op je hoogtepunt is misschien wel slim, maar het hoéft niet. Want Trek is absoluut nog niet over zijn creatieve hoogtepunt heen..! Seizoen 4 bewijst dat Trek nog steeds gewoon een onwijsgave, leuke wereld is (ookal zien mensen die gedrenkt zijn in een negatieve poel van zwartheid dat natuurlijk niet). Maar voor creatieve hoogtepunten ben je bij Paramount aan het verkeerde adres. Paramount is absoluut de slechtste filmmaatschappij van dit moment: een studio met een opmerkelijke neus voor flops en verliezen. Niet voor niets is het al jaren de minst lucratieve van alle grote studio's, en ook op creatief vlak blijven aanzienwaardige films uit. Dat UPN een soort women/urban-channel wil worden, geeft temeer blijk van vertroebelde, kloterige pretenties. Het zou voor Trek het beste zijn als ze per direct zouden verhuizen van UPN naar, b.v., Sci-Fi Channel. Toegegeven, Stargate is achteruit gegaan, maar Sci-Fi weet series als ENT op zijn minst te waarderen en ruimte te geven. Syndication zou een ander alternatief zijn. Gene Roddenberry wilde niet voor niets zonder network aan de slag in de tijden van TNG; verschil is wel weer dat Paramount minder gelooft in Trek dan in 1987, en dat de geldkraan 3 kwart is dichtgeschroefd.
Het zijn slechte tijden voor Trek. De houding van UPN en Paramount maken het echter nóg slechter.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

The Snob schreef:De meeste mensen lijken zich niet te realiseren dat kijkcijfers ook betrekkelijk zijn. ENT wordt altijd nog beter bekeken dan Stargate: Battlestar Galactica, Buffy en Angel zaten rond hetzelfde kijkcijferaantal. Het probleem ligt ook veel meer bij UPN en Paramount, die het vertrouwen in Trek als geldmachine hebben opgegeven. Heel bekrompen overigens: als ze de verkoop van televisierechten in het buitenland beter zouden natrekken, alswel de verkoop van de DVD's, zouden ze inzien dat Trek nog altijd lucratief is (zeker gezien de verlaagde productiekosten van ENT)..!
Natuurlijk is Trek allang over zijn (winstgevende) hoogtepunt heen, dat is al 11 jaar zo. Dat zie je ook aan kleine dingen, als het uitblijven van nieuwe reference-boeken, of soundtracks). Steeds verder en verder zakt Trek weg, maar dat gebeurt op den duur met alle franchises die niet op hun hoogtepunt stoppen. En stoppen op je hoogtepunt is misschien wel slim, maar het hoéft niet. Want Trek is absoluut nog niet over zijn creatieve hoogtepunt heen..! Seizoen 4 bewijst dat Trek nog steeds gewoon een onwijsgave, leuke wereld is (ookal zien mensen die gedrenkt zijn in een negatieve poel van zwartheid dat natuurlijk niet). Maar voor creatieve hoogtepunten ben je bij Paramount aan het verkeerde adres. Paramount is absoluut de slechtste filmmaatschappij van dit moment: een studio met een opmerkelijke neus voor flops en verliezen. Niet voor niets is het al jaren de minst lucratieve van alle grote studio's, en ook op creatief vlak blijven aanzienwaardige films uit. Dat UPN een soort women/urban-channel wil worden, geeft temeer blijk van vertroebelde, kloterige pretenties. Het zou voor Trek het beste zijn als ze per direct zouden verhuizen van UPN naar, b.v., Sci-Fi Channel. Toegegeven, Stargate is achteruit gegaan, maar Sci-Fi weet series als ENT op zijn minst te waarderen en ruimte te geven. Syndication zou een ander alternatief zijn. Gene Roddenberry wilde niet voor niets zonder network aan de slag in de tijden van TNG; verschil is wel weer dat Paramount minder gelooft in Trek dan in 1987, en dat de geldkraan 3 kwart is dichtgeschroefd.
Het zijn slechte tijden voor Trek. De houding van UPN en Paramount maken het echter nóg slechter.
Amen :-D

Maar je hebt gelijk, het beste voor Enterprise is om naar een andere zender te gaan, zonder Enterprise zal UPN nog slechter gaan lopen en uiteindelijk zal het doek vallen voor UPN. Een zender die Enterprise moet overnemen moet een zender zijn die Enterprise wel fatsoenlijk promoot en die respect toont voor Enterprise, ik denk hierbij ook aan de SciFi Channel, maar ook aan CBS, de moederzender van UPN. Dan zal Enterprise wel goed gaan lopen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat iedereen die geen Amerikaan is die verstand heeft van tv-zaken vergeet is dat de meeste kijkcijfers helemaal niet te vergelijken zijn. Zeker de kijkcijfers van tng/ds9 tegenover voy/ent niet. Tng/ds9 waren niet verbonden aan een netwerk, de zenders die het uitzonden mochten zelf kiezen op welk tijdstip ze dit deden, waardoor het dus vrijwel onmogelijk is om precies te bepalen hoeveel mensen er keken. Voy/ent worden uitgezonden op UPN, een netwerk dat niet overal in Amerika te krijgen is. Of de kijkcijfers dus goed of slecht zij is simpelweg niet te zeggen...en ze zijn zeker niet te vergelijken met de kijkcijfers van bijvoorbeeld de nieuwe BSG omdat deze serie niet eens op een regulier, landelijk, netwerk wordt uitgezonden (dan is het dus alweer heel anders met de kijkcijfers).
Omdat we dus zo weinig weten over hoe de kijkcijfers beoordeeld worden kunnen we alleen maar afgaan op bronnen die er wel redelijk verstand van hebben. Deze bronnen zeggen dat de kijkcijfers laag zijn waardoor de opbrengsten van de serie op dit moment onder de kosten zitten....ofwel paramount/upn (geen idee wie van de twee) legt geld toe op de eps. Of dit een groot probleem is zou ik niet weten en of het het einde van ent betekent zou ik ook niet weten (hoe moet ik dat weten, doe dan wel American Studies maar van Amerikaanse tv heb ik niet meer verstand dan de gemiddelde persoon die er wel eens iets over gelezen heeft).
Of het stoppen van Enterprise het einde van UPN zou betekenen weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat UPN hoe dan ook niet in de huidige structuur kan blijven bestaan wat weer te maken heeft met het feit dat Viacom (het moederbedrijf van zowel UPN als Paramount) ook eigenaar is van CBS. Er lopen al een jaar of twee een aantal zaken mbt een te groot marktaandeel van Viacom die ook rond april/mei van dit jaar tot een einde gaan komen.
Ik denk zelf dat het voortbestaan van ent meer te maken heeft met hoelang contracten van acteurs nog lopen. Bakula heeft bijvoorbeeld toen de serie begon niet voor zeven jaar getekend. Hij heeft getekend voor een aantal jaar waarbij hij voor Paramount ook nog een aantal andere projecten mocht doen (eigen projecten dus). Series gaan vaak door omdat het ontbinden van de contracten van de acteurs/crew duurde is dan een aantal jaar geld toeleggen op de serie. Uiteindelijk kan dit geld vaak nog wel terug verdiend worden met verkoop van de rechten in het buitenland en de syndication.
Conclusie van dit verhaal is dus dat we eigenlijk niks zinnigs kunnen zeggen over of ent doorgaat of niet (behalve als hier 'opeens' wel een expert op het gebied van de Amerikaanse tv rond loopt....die had zich dan wel eens eerder in de discussie mogen mengen) tenzij we op 'extrene' bronnen afgaan zoals eerder door mij aangehaald in dit topic.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

The Snob schreef:De meeste mensen lijken zich niet te realiseren dat kijkcijfers ook betrekkelijk zijn. ENT wordt altijd nog beter bekeken dan Stargate: Battlestar Galactica, Buffy en Angel zaten rond hetzelfde kijkcijferaantal. Het probleem ligt ook veel meer bij UPN en Paramount, die het vertrouwen in Trek als geldmachine hebben opgegeven. Heel bekrompen overigens: als ze de verkoop van televisierechten in het buitenland beter zouden natrekken, alswel de verkoop van de DVD's, zouden ze inzien dat Trek nog altijd lucratief is (zeker gezien de verlaagde productiekosten van ENT)..!
Natuurlijk is Trek allang over zijn (winstgevende) hoogtepunt heen, dat is al 11 jaar zo. Dat zie je ook aan kleine dingen, als het uitblijven van nieuwe reference-boeken, of soundtracks). Steeds verder en verder zakt Trek weg, maar dat gebeurt op den duur met alle franchises die niet op hun hoogtepunt stoppen. En stoppen op je hoogtepunt is misschien wel slim, maar het hoéft niet. Want Trek is absoluut nog niet over zijn creatieve hoogtepunt heen..! Seizoen 4 bewijst dat Trek nog steeds gewoon een onwijsgave, leuke wereld is (ookal zien mensen die gedrenkt zijn in een negatieve poel van zwartheid dat natuurlijk niet). Maar voor creatieve hoogtepunten ben je bij Paramount aan het verkeerde adres. Paramount is absoluut de slechtste filmmaatschappij van dit moment: een studio met een opmerkelijke neus voor flops en verliezen. Niet voor niets is het al jaren de minst lucratieve van alle grote studio's, en ook op creatief vlak blijven aanzienwaardige films uit. Dat UPN een soort women/urban-channel wil worden, geeft temeer blijk van vertroebelde, kloterige pretenties. Het zou voor Trek het beste zijn als ze per direct zouden verhuizen van UPN naar, b.v., Sci-Fi Channel. Toegegeven, Stargate is achteruit gegaan, maar Sci-Fi weet series als ENT op zijn minst te waarderen en ruimte te geven. Syndication zou een ander alternatief zijn. Gene Roddenberry wilde niet voor niets zonder network aan de slag in de tijden van TNG; verschil is wel weer dat Paramount minder gelooft in Trek dan in 1987, en dat de geldkraan 3 kwart is dichtgeschroefd.
Het zijn slechte tijden voor Trek. De houding van UPN en Paramount maken het echter nóg slechter.
:stupid:

Seizoen 4 krijgt goede kritieken in de verschillende bladen en reviews, maar juist na dit seizoen zou het gecancelled worden? Een serie als Andromeda, wat toch niet echt een goede serie valt te noemen, is al een paar seizoenen te lang doorgegaan als de kwaliteitseis zou gelden voor het voortbestaan van een serie.

Ik denk dat een ander probleem van ST en andere sci-fi dat het niet 'cool' (meer) is in de huidige tijd.

Fantasy heeft een flinke oppoetsbeurt gekregen met de LotR-films, maar science fiction wordt nog veel als nerderig gezien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daar heeft het weinig tot niets mee te maken, punt is dat Star Trek nog steeds onder een grote producent valt en series als de nieuwe BSG en de miniserie Dune e.d. niet (zie mijn verhaal hierboven).

En of SF uit is...daar hebben we het al een aantal keer over gehad...nee...alleen de SF zoals Star Trek die krampachtig probeert te brengen misschien wel.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb hem net effe gezien en hij was erg leuk

maar ik vind dat de romulan senate wel verdacht veel op die uit nemesis lijkt.

op naar de volgende...
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Tactical_Cube schreef:
maar ik vind dat de romulan senate wel verdacht veel op die uit nemesis lijkt.

...... |:( |:( |:( |:(
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

prachtige ep!!! :pray2:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ondanks dat dat Romulan schip erg vergezocht is, dat de technologie belachelijk ver gevorderd is, ondanks dat Bakula nog steeds niet lekker acteert, ondanks dat de beveiliging op het beste schip uit de vloot belachelijk slecht is en ondanks dat de Romulans hier mee te maken hebben, heb ik me prima vermaakt met deze ep. Ik vond em best spannend en Shran is altijd leuk :+ .
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

zie reactie boven Ace. :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

;-(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Volgens mij heb ik deze niet eens gezien :?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Begin stukje met Hoshi was ook wel leuk :*)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Rogueborg schreef:Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Jij bent er ook zo eentje die alleen op de positieve dingen let?
Want naast Combs kan ik niet veel meer positiefs verzinnen.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

hij is tenminste goed bezig, inplaats van al die negatieve hier die al het slechte eruit halen.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

!¿!Mats!¿! schreef:hij is tenminste goed bezig, inplaats van al die negatieve hier die al het slechte eruit halen.
:Z
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

!¿!Mats!¿! schreef:hij is tenminste goed bezig, inplaats van al die negatieve hier die al het slechte eruit halen.
:clap:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Oftewel, de slechte dingen verdoezelen. Blind voor de waarheid dus.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Oftewel, de positieve punten benadrukken. Niet blind staren op fouten. ;)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Henry86 schreef:
Rogueborg schreef:Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Jij bent er ook zo eentje die alleen op de positieve dingen let?
Want naast Combs kan ik niet veel meer positiefs verzinnen.
Jij kunt niet veel positiefs verzinnen? Dan moet je toch echt een keer langs de oogarts. Dit was SF van de hoogste plank. Als ze vanaf het begin zo waren begonnen, zaten er nu veel meer mensen enterprise te kijken.

Dat jij enterprise niet leuk vindt, hoeft nog niet te betekenen dat iedere aflevering slecht is.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Rogueborg schreef:
Henry86 schreef:
Rogueborg schreef:Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Jij bent er ook zo eentje die alleen op de positieve dingen let?
Want naast Combs kan ik niet veel meer positiefs verzinnen.
Dit was SF van de hoogste plank.
:lol: :lol: :lol: :rofl:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Thierry schreef:
Rogueborg schreef:
Henry86 schreef:
Rogueborg schreef:Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Jij bent er ook zo eentje die alleen op de positieve dingen let?
Want naast Combs kan ik niet veel meer positiefs verzinnen.
Dit was SF van de hoogste plank.
:lol: :lol: :lol: :rofl:
Ik ben blij dat je het met me eens bent :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Thierry schreef:
Rogueborg schreef:
Henry86 schreef:
Rogueborg schreef:Sterke aflevering. Combs is erg goed als Shran.
Jij bent er ook zo eentje die alleen op de positieve dingen let?
Want naast Combs kan ik niet veel meer positiefs verzinnen.
Dit was SF van de hoogste plank.
:lol: :lol: :lol: :rofl:
Farscape, dat is Science Fiction van de bovenste plank, dit niet.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ace of Spades schreef: Farscape, dat is Science Fiction van de bovenste plank, dit niet.
Ik zeg ook niet dat de gehele serie Enterprise Science Fiction is van de bovenste plank, maar deze aflevering wel.

Maar in een ding heb je gelijk Farscape is inderdaad een geweldige serie, met veel echt goede en leuke afleveringen.
Plaats reactie