(4.13) United

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:OK. Maar geloofwaardiger dan beide andere bij elkaar vond ik een beetje een boude uitspraak.
Het is gewoon zo. De personages zijn echter, geen technobabble crap oplossingen, geen militaire onwetendheid die stuitend is, geen DNA magie gezeik of ongelofelijk veel gesteun op tijdreizen. Supersterke vijand die telkens verslagen wordt.

Het parallele universum concept is een legitiem scifi concept wat je ziet terugkomen in allerlei verhalen. Dat dezelfde personages rondlopen hoort daarbij. Dat is het doel van het concept. Om te laten zien hoe de bekende personages zijn in een wereld met een andere geschiedenis. Als er wordt gekozen voor andere personages dan verlies je dat belangrijke element.

Verder is het parallele universum iets wat ELKE Trek serie heeft gebruikt.
Al die alternatieve tijdlijnen die je ziet bv.
Dank je voor het antwoord. Ik wou ook verder niet ingaan op de geloofwaardigheid van de inhoud van TOS, omdat ik daar te weinig van afweet. Maar ik vond het Voyager en Enterprise onrecht aandoen om te zeggen dat TOS geloofwaardiger is dan beide. Dat wat ik van TOS afweet doet me dat betwijfelen namelijk. Dat is dus niet echt op inhoudelijk niveau, maar meer op conceptueel niveau. De vormgeving van TOS is voor mij een groot struikelblok voor de geloofwaardigheid van TOS en zoals gezegd het mirror universe ook.

De echtheid van de personages. Ik denk dat dit voor Kirk, McCoy en Spock zeer waarschijnlijk wel geldt. Maar voor zover ik weet wordt altijd geklaagd dat de andere personages bij TOS niet echt veel gebruikt en ontwikkeld worden.

Bij Voyager vind ik dat er ook wel aandacht wordt besteed aan de karakters, en dan met name The Doctor en Seven vind ik goede voorbeelden.

Dat mensen klagen over technobabble vind ik een beetje vreemd altijd. Die mensen zijn bijna 4 eeuwen verder. Dan is het toch juist ongeloofwaardig als je het de hele tijd zou kunnen volgen wat ze doen? Zouden we met ons intellectuele niveau alles moeten kunnen begrijpen wat er tot de 24e eeuw ontwikkeld is? Ik begrijp wel dat het ook niet leuk is als we niets snapten van wat er gebeurt en dat je met 'technobabble' (te) makkelijk iets in het verhaal op kan lossen, maar ongeloofwaardig vind ik het niet.

En dat zo'n parallel universum een concept is dat overal gebruikt wordt, betekent niet dat het concept automatisch goed en geloofwaardig is. Mocht tijdreizen bestaan, dan kan ik in alternatieve tijdlijnen nog inkomen. Zoiets heeft dan een oorzaak. Maar dat er een parallel universum is waar er precies 1 kopie van iedereen rondloopt vind ik ongeloofwaardig. Logischerwijs zou ik zeggen dat dan in beide universa beide versies van een persoon tegelijk geboren zou moeten worden en tegelijk moeten sterven. We weten al dat dit niet zo is.
Mocht iemand mij het uit kunnen leggen dan zou ik daar ook blij mee zijn en dan kan ik met nog meer plezier naar de mirror-afleveringen kijken.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

De Mirror afleveringen vond ik nooit leuk. Ze waren totaal overbodig en alles is zo overdreven. Ik vind het helemaal niet interessant hoe het zou zijn als de karakters anders waren geweest.

Bij VOY wordt trouwens iets teveel aandacht besteed aan The Doctor en Seven. Verder is The Doctor wel veranderd en Seven bijna niet.

Ik ben het eens dat de Technobabble nodig is in Star Trek, maar niet om onverklaarbare gebeurtenissen zomaar ineens te resetten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:[Dat mensen klagen over technobabble vind ik een beetje vreemd altijd. Die mensen zijn bijna 4 eeuwen verder. Dan is het toch juist ongeloofwaardig als je het de hele tijd zou kunnen volgen wat ze doen? Zouden we met ons intellectuele niveau alles moeten kunnen begrijpen wat er tot de 24e eeuw ontwikkeld is? Ik begrijp wel dat het ook niet leuk is als we niets snapten van wat er gebeurt en dat je met 'technobabble' (te) makkelijk iets in het verhaal op kan lossen, maar ongeloofwaardig vind ik het niet.
Het is saai en met een hoop technobabble uit moeilijke situaties komen vermoordt het drama. Dat is hetzelfde wanneer men even een magische spreuk uitspreekt en alles is opgelost.

Star Trek had geen technobabble en daarom vind ik het vreemd wanneer fans roepen dat technobabble erbij hoort.

Je zag Scotty niet een techpraat geven over hij iets kon doen, hij stelde het voor en deed het, je zag het hem kort doen en klaar. "Galileo Seven" is een goed voorbeeld. Geen onbegrijpelijke uitleg van wat hij gaat doen, geen tijdvulling. Want dat is technobabble ook nog.

En je punt van intellectuele niveau slaat helemaal nergens op. Hebben de schrijvers die deze technobabble verzinnen dan wel het intellectuele niveau van de 24e eeuw?
WeyounsLastClone schreef:En dat zo'n parallel universum een concept is dat overal gebruikt wordt, betekent niet dat het concept automatisch goed en geloofwaardig is. Mocht tijdreizen bestaan, dan kan ik in alternatieve tijdlijnen nog inkomen. Zoiets heeft dan een oorzaak. Maar dat er een parallel universum is waar er precies 1 kopie van iedereen rondloopt vind ik ongeloofwaardig. Logischerwijs zou ik zeggen dat dan in beide universa beide versies van een persoon tegelijk geboren zou moeten worden en tegelijk moeten sterven. We weten al dat dit niet zo is.
Mocht iemand mij het uit kunnen leggen dan zou ik daar ook blij mee zijn en dan kan ik met nog meer plezier naar de mirror-afleveringen kijken.
Niet elk personage komt terug in een parallel universum. En ik snap niet waarom je een alternatieve tijdlijn wel begrijpt. Wanneer zo'n alternatieve tijdlijn onstaat worden de personen toch ook niet ineens totaal anders? Het parallele universum wat Star Trek en DS9 lieten zien was een alternatieve tijdlijn. Net als TNG "Yesterday's Enterprise" of "Parallels". Voyager's "Year Of Hell" "Future's End", "Relativity", "Endgame". Enterprise's "Shockwave", "Twilight", "Azati Prime", "Stormfront".
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

WeyounsLastClone schreef: Dat mensen klagen over technobabble vind ik een beetje vreemd altijd. Die mensen zijn bijna 4 eeuwen verder. Dan is het toch juist ongeloofwaardig als je het de hele tijd zou kunnen volgen wat ze doen? Zouden we met ons intellectuele niveau alles moeten kunnen begrijpen wat er tot de 24e eeuw ontwikkeld is? Ik begrijp wel dat het ook niet leuk is als we niets snapten van wat er gebeurt en dat je met 'technobabble' (te) makkelijk iets in het verhaal op kan lossen, maar ongeloofwaardig vind ik het niet.
Technobabble is gewoon saai. Waarom zouden we vermoeid moeten worden met iets waar we amper iets van snappen en wat natuurlijk allemaal uit de duim gezogen is. Zoals 3rd al zei, het verpest het drama. Jouw punt over dat ze in de 24e eeuw verder zijn met technologie en dus ook erover praten kan ik toch wel enigsinds inkomen, omdat als je nu een computerexpert in deze tijd er met zijn collega's over hoord praten ook allemaal vaktermen gebruiken waar mensen uit de 16e eeuw ook niets van zouden begrijpen. Maar feit blijft dat het gewoon vreselijk irritant is om aan te horen en dat vooral in Voyager de hoeveelheid technobabble is doorgeschoten. In Enterprise komt echter voor zover ik heb gezien erg weinig technobabble voor, wat ik waardeer.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Star Trek Voyager schreef:Technobabble is gewoon saai.
Dat is jouw mening
Star Trek Voyager schreef:Waarom zouden we vermoeid moeten worden met iets waar we amper iets van snappen en wat natuurlijk allemaal uit de duim gezogen is.
Het is niet vermoeiend. Het geeft diepte aan de situatie waarin ze verkeren. Het geeft het idee dat het iets is wat bestaat en wat uitgedacht is, ook al snappen wij het niet. Wist je trouwens dat van bijna alle series een technical manual is gemaakt dat ingaat op alle technologische aspecten in Star Trek waar technobabble ophield? Ik vind de technobabble mooi klinken. Ik weet veel van techno en de babble af. :) Ik doe aan technobabble in mijn aparte topic. Wist je dat het gebaseerd op huidige natuur- en scheikunde?
Natuurlijk weet ik dat het fictie is, maar dat doet geen afbreuk aan het vleugje realiteit en inleving dat het geeft aan de serie.
Star Trek Voyager schreef:Zoals 3rd al zei, het verpest het drama.
Dan is de technobabble op het verkeerde moment gebruikt. Technobabble doet, op de juiste momenten, totaal geen afbreuk aan het drama. Wederom ben ik van mening dat de technobabble juist meer effect eraan toevoegt. Bovendien hoort het er bij.
Star Trek Voyager schreef:Maar feit blijft dat het gewoon vreselijk irritant is om aan te horen en dat vooral in Voyager de hoeveelheid technobabble is doorgeschoten. In Enterprise komt echter voor zover ik heb gezien erg weinig technobabble voor, wat ik waardeer.
Okee, jij vind het irritant, maar dat is geen feit. De technobabble in VOY was nog niks vergeleken met TNG. Geordi is de uber-king in de technobabble. :) En ik geniet er iedere keer van. Technobabble komt voor in alle Star Trek series.

-----------------------
3rd Remataklan schreef:Het is saai en met een hoop technobabble uit moeilijke situaties komen vermoordt het drama.
Wat overigens niet altijd zo is.
3rd Remataklan schreef:Dat is hetzelfde wanneer men even een magische spreuk uitspreekt en alles is opgelost.
Ja, daarom houd ik ook niet van Charmed, Angel en Buffy enzo. Die zitten namelijk equivalent aan spreuken als oplossing als Star Trek met Technobabble als oplossing. Ik bedoel, ja, er zijn eps waar de technobabble de uitkomst biedt, maar in mijn ogen maakt dit het verhaal erg interessant. Het heeft er blijkbaar mee te maken of je technobabble leuk vindt of niet. Jullie duidelijk niet dus doet het in jullie ogen afbreuk aan het drama. In mijn ogen niet. Dit wil niet zeggen dat elke ep zo moet zijn. De reden waarom is te lezen in mijn reactie hierboven.
3rd Remataklan schreef:Star Trek had geen technobabble en daarom vind ik het vreemd wanneer fans roepen dat technobabble erbij hoort.
TOS is niet de enige Star Trek show. Technobabble hoort er wel bij.
3rd Remataklan schreef:Je zag Scotty niet een techpraat geven over hij iets kon doen, hij stelde het voor en deed het, je zag het hem kort doen en klaar. "Galileo Seven" is een goed voorbeeld. Geen onbegrijpelijke uitleg van wat hij gaat doen, geen tijdvulling. Want dat is technobabble ook nog.
Jammer ja. Het is altijd wel interessant om te weten hoe hij het gaat doen. Ookal "snap" je niet precies wat hij zegt.
3rd Remataklan schreef:En je punt van intellectuele niveau slaat helemaal nergens op. Hebben de schrijvers die deze technobabble verzinnen dan wel het intellectuele niveau van de 24e eeuw?
Nee, daar heb je gelijk in. Het heeft idd niet echt iets te maken met intelligentie, maar het is wel doordacht. Tech manuals van alle series is daar het bewijs van. Canon of niet, het geeft een aardig goede beschrijving van gegeven details uit de serie.
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

Ik vind technobabble niet zo storend, mits het met mate word gebruikt, en je zelf ook een beetje snapt wat er gebeurt. In Deep space nine werd dit gedaan, maar in Voyager heb ik het gevoel(TNG heb ik nog niet gezien) dat technobabble de overhand voert in veel afleveringen. Dit vind ik jammer, want ik heb liever dat ik naar interessante begrijpbare gesprekken tussen personage's luister dan naar iets wat voor het drama in de serie geen invloed heeft of zelf afbreuk aan doet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik kan er over het algemeen mee leven ik kan er echter niet mee leven dat als ze een keer een oplossing via een technisch blaatje vinden deze een volgende keer niet meer gebruikt kan worden zonder dat hier uitleg aan gegeven wordt. Hier maken zowel Voyager als Enterprise zich regelmatig schuldig aan en dat stoort wel (maar minder erg dan slechte karakterontwikkeling, negeren van tijdlijnen, eigen tijdlijn tegen spreken en 'hippe' afleveringen maken met acteurs uit series die wel succes hadden die feitelijk nergens op slaan).
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Star Trek Voyager schreef:Ik vind technobabble niet zo storend, mits het met mate word gebruikt, en je zelf ook een beetje snapt wat er gebeurt. In Deep space nine werd dit gedaan, maar in Voyager heb ik het gevoel(TNG heb ik nog niet gezien) dat technobabble de overhand voert in veel afleveringen. Dit vind ik jammer, want ik heb liever dat ik naar interessante begrijpbare gesprekken tussen personage's luister dan naar iets wat voor het drama in de serie geen invloed heeft of zelf afbreuk aan doet.
En hier ben ik het wel mee eens. :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

WOW... Nog beter dan het vorige deel. Kijk, ze kunnen het wel... Jammer dat het nu net te laat is :{
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:WOW... Nog beter dan het vorige deel. Kijk, ze kunnen het wel... Jammer dat het nu net te laat is :{
Na vier seizoenen is het "net te laat". :nuts2:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat ze nu fatsoenlijke afleveringen maken is juist een goede reden voor UPN. Drie jaar lang flut afleveringen maken, terwijl ze nu laten zien dat 't veel beter kan ;)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:WOW... Nog beter dan het vorige deel. Kijk, ze kunnen het wel... Jammer dat het nu net te laat is :{
Na vier seizoenen is het "net te laat". :nuts2:
Ok, laat dat "net" maar weg dan, maar het blijf jammer...
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Mja, je kunt veel zeggen, maar deze was inderdaad gewoon best wel goed.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Leuke aflevering verder. Dit had het minimum niveau van elke aflevering moeten zijn vanaf het begin van Enterprise.

Spot zal deze aflevering mooi vinden, menselijke arrogantie op en top :lol: Hoop toch wel dat ze in de komende aflevering een verklaring geven voor de marauder. Bijvoorbeeld voor de manoeuvres aan 't einde. Ook weer mooie FX. Maar dreven Tucker & Reed nou door die ring van dat Vulcan schip heen? :)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Geweldige aflevering, die wederom laat zien dat dit seizoen het beste is wat Trek ooit heeft gehad. Zelfs DS9 kan niet tippen aan de ongelooflijke dynamiek van zowel verhaal, karakters als prestaties op het esthetische vlak ('eye-and-ear-candy').
Het Marauder-schip met zijn acrobatische ontwijkmogelijkheden (uiteraard gestuurd door de telepatische gedachten van een Aenar), de Remans, het goed gecoördineerde gevecht tussen Shran en Archer, de mooie special effects (wéér een waanzinnig eind-shot!), het geweldige camerawerk (Hoshi en Maywheather scene aan het tafeltje, echt fenomenaal!), en de prelude voor de Federation, maken deze aflevering tot een van de allerbeste Trek afleveringen ooit gemaakt; een die past in dit decennium.
Gebruikersavatar
Eagle
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
Locatie: Wezep

Bericht door Eagle »

Ik vond dit weer een top aflevereing :) .

Mja DS9 en Voyager werd ook beter bij 3e/4e seizoen. (8>
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Enig klein minpuntje vond ik dat wederom het Arkonian ship-design uit Dawn is gerecycled als Tellarite ship (nadat hij ook werd gebruikt als Xindi-Arboreal ship in seizoen 3).
Maar goed, ik ben waarschijnlijk de enige die me dáár druk om maakt...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ja, ik vond United ook geweldig, de beste van seizoen 4 tot nu toe, in mijn ogen. Ik vond de humor, de drama (Talas dood en Shran's reactie) en de spanning en de special effects heel goed. Het duel tussen Archer en Shran's zag er cool uit en was duidelijk een ode aan TOS. En moest lachen toen Archer de antenna van Shran had eraf gesneden, dat vond ik geweldig om zo'n duel te beëindigen. Damn, wat haat ik UPN nog meer na deze geweldige aflevering :(
Aesar
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:09
Locatie: Lisse

Bericht door Aesar »

Wat een geweldige aflevering:D

@The Snob
Waaraan herken je een Aenar (lijkt verdomd veel op mijn nick:P) en een Remun? En wat doet die Aenar daar?

misschien komen we het volgende week te weten
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Aesar schreef:Wat een geweldige aflevering:D

@The Snob
Waaraan herken je een Aenar (lijkt verdomd veel op mijn nick:P) en een Remun? En wat doet die Aenar daar?

misschien komen we het volgende week te weten
Een Aenar is een albino Andorian, spierwit dus. Een Reman was al te zien in Nemesis.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ahh.. dat was dus een aenar. Zeker poos geleden verstoten door de andorians ofzo. Wel vette aflevering btw.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik heb hier echt van genoten. Eindelijk eens weer echte spanning en een goede dosis humor. Echt jammer dat ze moeten stoppen.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Een goede aflevering met een mooi einde, jammerlijk waren niet alle afleveringen zo, want dan was het maken nog welwat langer door gegaan.
Aesar
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:09
Locatie: Lisse

Bericht door Aesar »

Brrrrrr steeds als ik dat shot zie waarin je eerst de vier rassen ziet en dat ze uitzoomen en al die schepen, blijf ik rillingen krijgen:D
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ach ja. Hm.. maybe gaat paramount nu wel denken van: he, toch wel goede aflevering, we geven startrek toch nog een kans, nu weten we dat coto door moet gaan!! En gaat coto solo ofzo :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

On the heels of STAR TREK: ENTERPRISE's cancellation last week, the new episode "United" managed to tick up one-tenth of a point in the Fast National ratings. According to The Futon Critic, "United" earned a 1.8/3 for UPN on Friday.

"Babel One" had a 1.7/3 following "Observer Effect"'s 1.6. The final household rating and overall audience information for "United" has not yet been published. ENTERPRISE was last in its timeslot last Friday.
self-sealing stembolt
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:19
Locatie: Vulcan's Forge

Bericht door self-sealing stembolt »

The Snob schreef:Geweldige aflevering, die wederom laat zien dat dit seizoen het beste is wat Trek ooit heeft gehad.
Zover zou ik niet gaan, maar het is zeker één van de beste Star Trek seizoenen. :)

Laat je niet misleiden door negatievelingen die zo confortabel zijn in hun haat jegens Berman & Braga dat ze blind zijn geworden voor verbetering. Mensen als Manny Coto, Mike Sussman en de Reeves-Stevens hebben met dit seizoen zo'n grote kloof geslagen tussen 'hun' Trek en typische B&B-Trek dat Enterprise in z'n huidige vorm bijna een nieuwe serie te noemen valt. Bovendien sterken ze de gehele serie door elementen uit de eerste twee seizoenen uit te werken of hier en daar wat te corrigeren.

En continuiteitsfouten, laat me niet lachen. Na zoveel jaar Star Trek hadden we allemaal wel onze ideeën over hoe de 22e eeuw er uit moet hebben gezien, maar in feite was er zeer weinig on-screen bevestigd. Zeker, ik had een aantal dingen anders gedaan als het aan mij was geweest. Maar al in al worden er dit seizoen veel dingen opgelost en hebben de vele links naar TOS en de andere series veel waarde (voor mij in ieder geval). Enterprise bewandelt de paden van de Star Trek canon met stijl en respect.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

self-sealing stembolt schreef:
The Snob schreef:Geweldige aflevering, die wederom laat zien dat dit seizoen het beste is wat Trek ooit heeft gehad.
Zover zou ik niet gaan, maar het is zeker één van de beste Star Trek seizoenen. :)
Een seizoen waar we tot nu toe pas 13 afleveringen van zagen, waaronder Stormfront ;) Maar ook Home en Daedalus vind ik duidelijk een heel stuk minder dan de laatste paar afleveringen. Wat tot nu toe dus nog maar weinig overlaat. Imo te weinig om nu al te gaan spreken van 'een van de betere van StarTrek', laat staat 'het beste'.
self-sealing stembolt
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:19
Locatie: Vulcan's Forge

Bericht door self-sealing stembolt »

Vis schreef:Een seizoen waar we tot nu toe pas 13 afleveringen van zagen, waaronder Stormfront ;) Maar ook Home en Daedalus vind ik duidelijk een heel stuk minder dan de laatste paar afleveringen. Wat tot nu toe dus nog maar weinig overlaat. Imo te weinig om nu al te gaan spreken van 'een van de betere van StarTrek', laat staat 'het beste'.
Klopt, maar als notoire spoiler-hound weet ik van de meeste van de komende afleveringen al hoe het verhaal in elkaar steekt. En de production reports voor "Affliction"/"Divergence" en met name "Through a Mirror, Darkly" zijn als een natte droom voor de Enterprise-gezinde TOS fan. Nou ja, deze TOS fan in ieder geval. :)

"Daedalus" was inderdaad vrij zwak, maar "Home" vond ik een prima character aflevering. Vulcan, de Columbia, wat gevolgen van Archer's reis door de hel in seizoen 3, vijandigheid jegens aliens op aarde, en niet in de laatste plaats het opduiken van het United Earth symbool, hehe... "Daedalus" vind ik eigenlijk de enige zwakke aflevering van seizoen 4 tot nu toe.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

self-sealing stembolt schreef:.........En continuiteitsfouten, laat me niet lachen.
Nou ja, fijn dat er je er om kunt lachen. Je bent vermoedelijk de enige.
Ik kan het niet. Wat ik verder van Enterprise heb gezien, toegegeven van het vierde seizoen nog weinig, stemt me niet vrolijk. En echt niet alleen om de continuïteitsfouten. Tenzij het vierde seizoen een koerswijziging van 180 graden en een kwaliteit verbetering van tenminste 50 % met zich mee brengt, zal ik Ent niet missen.
Plaats reactie