(4.18) In A Mirror, Darkly (Part 01)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Heb even beginstukje gekeken; het neerschieten van de Vulcan was wel echt geniaal. :-D
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Bakula is slechter dan normaal. Zijn over the top Evil Archer is verschrikkelijk.

Vaughn Armstrong als Captain Forrest daarentegen is heerlijk om te zien.

Waarom had hij niet de captain van deze serie kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

was waarschijnlijk wel leuker geweest

Archer zuigde zwaar in deze ep

T'pol daarintegen was leuk om zo te zien

En Hoshi als hoer van het schip >:)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik heb de intro gezien.

prachtig!!! :pray2:
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

wat een kut intro zeg. Muziek waardeloos. Klopt gewoon niet. Ep von'k nog wel lache
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Of het Terran Empire is pas in de 22e eeuw geland op de Maan of ze gebruiken 200 jaar dezelfde ruimtepakken.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Romulanoperative schreef: Intro is wel leuk, maar stel eens voor hoe ie zou zijn als Jerry Goldsmith hem geschreven had :Y) RIP, beste film componist ever.
Ik wil geen discussie in een discussie starten, maar John Williams is de beste (film)componist ever. Goldsmith, Morrincone, Zimmer, allemaal geweldig, maar Williams is 'in a league of his own'...

Goede aflevering, wel een beetje veel 'build-up'... ben wel heel erg benieuwd naar deel 2, al is het alleen om de beloofde CGI Gorn.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het voor Enterprise een leuke episode, maar tja...niet voor mij. Duidelijk niet aan mij besteed, het lijkt wel of heel de aflevering uit nits naar trekkies is opgebouwd.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Ik vond het wel een te smaken ep. Bakula acteerde idd crap.

Ow ik wil even een totaal off-topic fanboy ID'tje lanceren.
Als ze nu eens een Star Trek reeks maken in het tegengesteld universum? Terran Empire e.d. >:).
Gebruikersavatar
CPT-spekkie
Ensign
Ensign
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 aug 2004, 23:57
Locatie: Gennep

Bericht door CPT-spekkie »

capt. Fabio L. schreef:Als ze nu eens een Star Trek reeks maken in het tegengesteld universum? Terran Empire e.d. >:).
Dat zou eens zeer lache serie worden, maar dan moeten ze wel af en toe de andere kant weer tegen komen natuurlijk.

Wat ik daarentegen nog steeds niet vind kloppen is dat de defiant zogenaamd 100 jaar na enterprise is maar hij ziet er toch echt niet geavenceerder uit.

Enterprise heeft TFT de 1701 en dergelijke nog lang niet, maar goed

Wat me trauwens wel opviel was dat de iss enterprise geavenceerder was dan de nx-01 want de iss had al trackter beams. Maar ja dat vind ik ook niet zo gek als ze alles van de vulcans jatten :X

Ik kan bijna niet wachten op deel 2.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Vind het wel wat aan de vreemde kant dat de vulcans (aan het begin) niet tegenovergesteld zijn.

Eigenlijk zou het in een spiegel universum zodanig moeten zijn dat Vulcans emoties niet beheersen, Klingons softy's zijn geworden i.p.v. flodders etc.
Het klopt dus sowieso al niet.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Vind het wel wat aan de vreemde kant dat de vulcans (aan het begin) niet tegenovergesteld zijn.

Eigenlijk zou het in een spiegel universum zodanig moeten zijn dat Vulcans emoties niet beheersen, Klingons softy's zijn geworden i.p.v. flodders etc.
Het klopt dus sowieso al niet.
Nou, dan nog kan het heel goed kloppen hoor. Ik zou graag naar een artikel in de Kijk verwijzen. Het is ongeveer een jaar geleden dat het erin is verschenen. Het artikel ging over tegengestelde universums. Allez gewooon over het oneindig veel verschillende universums die er zijn. Nou ik wil jullie er niet mee lastig vallen, want het is erg off-topic.

Nu, dat de Defiant er zo 'lomp' uitziet vind ik niet erg. Het is gewoon een jaren 60 design. In die tijd zag het er ook wel allemaal erg modern uit voor de mensen. Nja weet je, accepteer het gewoon :-P :) :Y)
Laatst gewijzigd door capt. Fabio L. op 25 apr 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DataLord schreef:Vind het wel wat aan de vreemde kant dat de vulcans (aan het begin) niet tegenovergesteld zijn.

Eigenlijk zou het in een spiegel universum zodanig moeten zijn dat Vulcans emoties niet beheersen, Klingons softy's zijn geworden i.p.v. flodders etc.
Het klopt dus sowieso al niet.
Nee dat is dus fout. In het 'mirror' universum zoals te zien in TOS was alleen de mensheid anders en daardoor ook de rassen waarmee het contact had gehad. Spock was nog steeds een koele kikker en de Halkonians pacifistisch.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Nee dat is dus fout. In het 'mirror' universum zoals te zien in TOS was alleen de mensheid anders en daardoor ook de rassen waarmee het contact had gehad. Spock was nog steeds een koele kikker en de Halkonians pacifistisch.
Hoe bedoel je dit? het is lang geleden dat ik de TOS aflevering heb gezien, Spock was idd een koele kikker, maar toch niet de vulcan zoals we die kennen, ook niet echt een lekkere
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

In de mirror epsiodes van DS9 waren de Terrans ook geen lieverdjes net zo als de Bajorans. De Klingons waren ook vechterbazen maar wel anders dan in het "gewone" universum.



Zit er ook een evil Porthos in trouwens? :-P
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

EMH schreef:Zit er ook een evil Porthos in trouwens? :-P
Ja, als je goed hebt opgelet zit er ipv een beagle, een groter en gemener exemplaar in z'n hut.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TMar schreef:
EMH schreef:Zit er ook een evil Porthos in trouwens? :-P
Ja, als je goed hebt opgelet zit er ipv een beagle, een groter en gemener exemplaar in z'n hut.
Ik moet de episode nog zien. :9~
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

3rd RemataKlan schreef: Nee dat is dus fout. In het 'mirror' universum zoals te zien in TOS was alleen de mensheid anders en daardoor ook de rassen waarmee het contact had gehad. Spock was nog steeds een koele kikker en de Halkonians pacifistisch.
Maar waarom alleen mensen dan? Ik bedoel.. Wij zijn niet de enige in het universum. En er was weldegelijk te zien dat er wel pogingen waren om andere rassen te weerspiegelen.

Kira was idd ook al alles behalve "normaal".
Vulcans bleken minder te zijn veranderd. Misschien vanwege hun "neutrale" gedrag ofzo? Een weerspiegeling van neutraal is er ook niet als je kijkt naar goed of slecht.
Nexz
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:25

Bericht door Nexz »

Hmm, heb hem net bekeken. Geniaal introtje. Super *D. Leuke ep >:) kan niet wachten op Part II.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

De intro van deze aflevering moest weergeven waarom de mensheid in deze universum zo anders waren dan de gewone starfleet. Namelijk door eeuwen van oorlogen is er een knop omgegaan. Ze zijn niet meer pacifistisch maar wantrouwig en willen dus niets liever dan gewoon heersen. Hoe kunnen ze dit voor elkaar krijgen? Nou door de vulcans uit te schakelen, hierdoor hebben ze veel toegang tot geadvanceerde technologieen gehad en hebben ze dus het heelal willen overnemen.

Het was een leuke episode, maar ik vond het totaal niet bij de serie passen. Het was gewoon een idee voor een andere serie of film die ze hadden en maar in het enterprise universum hebben gegooid
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik ben hem toch maar aan het downloaden.
Gebruikersavatar
Mr. Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 sep 2004, 19:05
Locatie: Oostrozebeke (België)
Contacteer:

Bericht door Mr. Janeway »

zie ik dit nu goed of heeft hij een speelgoed geweer in z'n hand :-P Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr. Janeway op 27 apr 2005, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Dat uiteinde ziet er idd niet al te effectief uit nee. :-P
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

geweldige intro :p erg cool

vooral het voortsukje was leuk *D

vond porthos ook wel erg lachen



Afbeelding
porthos in a mirror darkly
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dankjewel dat je dat veraad. :-P
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

^^^ Ja eh...dan moet je het topic ook niet openen, hè flappie? :huh:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Waarom verandert Porthos van ras :?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

omdat zon lieve hond als de normale porthos natuurlijk niet bij de slecht geacteerde slechte Archer past.

:roll: dat snap je toch wel? :roll:

Wat me nu opvalt is dat Mulgrew een veel betere actrice is, zij is eng als ze slecht is :P >:)

archer is nog minder angstaanjagend dan normaal
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vind 't belachelijk, maargoed :)
Gebruikersavatar
Nussbaum
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2005, 17:18

Bericht door Nussbaum »

Ik vond het wel een goede aflevering. Het zou een leuke spin geweest zijn voor een startrek serie. Echter Archers karakter was weer slecht neergezet, zoals gewoonlijk. Zou wel een leuke twist geweest zijn, een universum waar Archer wel geloofwaardig overkwam.

Nu maar hopen dat ze deze middelmatigheid in het tweede deel kunnen volhouden, ik ben benieuwd.
Plaats reactie