(4.19) In A Mirror, Darkly (Part 02)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik vind mirror episode afleveringen vaak helemaal niks aan. En om dit nu te doen in het vermoedelijke laatste seizoen van Enterprise... Beetje jammer. Zeker omdat het ook nog eens een twoparter is. Dit had beter in een seizoen 5 gekund, als die er zou komen.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Prima vermaakt met deze aflevering.

Archer moet in het andere universum nog wel even goed zijn best doen om te worden zoals de database van de Defiant denkt dat Archer is :-)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Een geniale aflevering :9~ Vond deel 2 nog beter dan deel 1. Was leuk om de geluidseffecten uit de TOS tijdperk te horen. En om Archer zijn tegenbeeld uit de andere universum te laten zien was ook een leuke vondst. Hoor ik daar ergens Harvey uit Farscape? ;) En de jacht naar de Gorn op de Defiant was ook goed uitgewerkt, al leek de Gorn meer op een dinosaurier. Weer paar muiterijen gezien. En het einde zag ik echt niet aankomen, Hoshi die Archer vergiftigd met het drinken. Empress Hoshi Sato :-P Wel jammer dat het eindigde met een cliffhanger en we nooit meer zullen zien hoe het verder ging met de bemanning van de Defiant.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Leuke aflevering, maar waarom ze nou in GODSNAAM de Gorn pupillen geven in de CGI-versie, zal me waarschijnlijk altijd een raadsel blijven... Eerst de Tellarites met 5 vingers, nu dit weer...
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik ga hem maar is downloaden.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Yup even better dan 1. Inderdaad heel leuk tidbitje dat Archer en Hoshi hun federation record bekijken.

Maar die Gorn??? :r die was afschuwelijk. Hadden ze nou echt niet eentje kunnen maken die niet een beetje beter leek.
Damn was dat ff nep he, dat ben ik niet gewend van de huidige CGI technieken. Waarschijnlijk te laag budget, too bad. En hij leek niet eens op de orginele. Nog erger!!

Maar het feit dat Archer rare dingen begint te zien, verklaard wel zijn gedrag in ep 1, dus ik moet mijn bad acting mening met een paar puntjes herzien. Echter maar een paar, hij blijft horrible ;)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

komt er nog een vervolg?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^^^Dat mag jij gaan schrijven :-P
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

die komt er dus niet? :?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Net gezien.. erg teleurstellend.
Je hebt er eigenlijk niets aan... wat ze in deze 2 eps probeerde te doen zou meer passen bij een volledig aparte serie.

Dit is sowieso al niets anders dan opvulling voor seizoen 4. De crew zoals wij die kennen was hier zelfs niet eens bij betrokken, dus wat heb je er dan eigenlijk aan. De volgende aflevering gaan ze weer verder zonder dat deze 2 eps ooit hebben plaatsgevonden.

Ook was er nog een open einde, dus waar het verhaal zal eindigen weten we ook al niet.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ja, ik ben het wel met je eens.
Wat wel zo was, is dat toen deze aflevering werd geschreven, het nog niet bekend was dat het gecancelled zou worden (al zat het er wel dik in)
Misschien hadden ze er in een later seizoen verder mee wille gaan, of/en dan eventueel een connectie maken naar het Star Trek universum zoals wij dat kennen (nogal onlogisch omdat ze dan in TOS er wel van hadden gehoord), of ze willen hinten dat de hele enterprise serie een ander alternatief universum is, zodat alle continuiteit weer een beetje klopt :P
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

wat een kut aflevering zeg |:(
Ga dr verder niet op in... zie post datalord maar!
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Empress Sato >:)
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

datalord schreef: Je hebt er eigenlijk niets aan... wat ze in deze 2 eps probeerde te doen zou meer passen bij een volledig aparte serie.
Is waar, maar ik snap niet waarom dat de aflevering niet leuk maakt en waarom je er niets aan hebt, ze laten een stuk mirror universe zien, zie je hoe daar de enerprise 1 bezig is.
datalord schreef: Dit is sowieso al niets anders dan opvulling voor seizoen 4
????? elke aflevering is opvulling
De volgende aflevering gaan ze weer verder zonder dat deze 2 eps ooit hebben plaatsgevonden.
Natuurlijk hebben die afleveringen plaatsgevonden, snap jij wel wat het mirror universe inhoud?
Ook was er nog een open einde, dus waar het verhaal zal eindigen weten we ook al niet.
En dat zou veel vaker mogen, ik hou wel van open eindes, maar dat is persoonlijk.

Dat je een levering niet leuk vind is je goed recht en mag je gewoon zeggen, maar als dit de redenen zijn waarom een aflevering teleurstellend of (in het geval van Tha Ertenal) kut is, dan vraag ik me af wat in jullie geval de eisen zijn voor een leuke aflevering. Gaat toch om het verhaal en niet of het opvulling is of dat "je er niets aan hebt".

Ik heb er van genoten, 1 van de weinige keren met enterprise
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

DataLord schreef:Net gezien.. erg teleurstellend. Je hebt er eigenlijk niets aan...
Klingon Kor schreef:... dan vraag ik me af wat in jullie geval de eisen zijn voor een leuke aflevering. Gaat toch om het verhaal en niet of het opvulling is of dat "je er niets aan hebt". Ik heb er van genoten, 1 van de weinige keren met enterprise
Kor, I couldn't agree with ya more.

Want dat is juist precies waar het om gaat. TV wordt gemaakt om er van te genieten. Als je van bepaalde afleveringen ook nog eens belangrijke levenslessen leert, dan is dat alleen maar bonus. Maar verwacht niet dat elke uitzending vol is van dingen waar je wat aan hebt.

Ik heb er ook van genoten, al moet ik toegeven dat er afleveringen zijn waar ik meer van heb genoten. Maar een aflevering neer knallen alleen omdat je er niets aan hebt vind ik onredelijk.
Laatst gewijzigd door Kira1701 op 01 mei 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

zo denk ik er nou ook over. :pray2:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Voor mij is het het enige goede van deze nutteloze twoparter de alternatieve openingscredits iig tot het moment van die nep uitziende maanlanding.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Eerste post geupdate met plaatjes etc... Ik vond deel 2, net als deel 1 weinig aan...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

3rd RemataKlan schreef:Voor mij is het het enige goede van deze nutteloze twoparter de alternatieve openingscredits iig tot het moment van die nep uitziende maanlanding.
Anders maak jij toch een betere als je het zo goed weet.

Jullie moeten wel begrijpen dat die eikeltjes (B&B) de productiekosten proberen te drukken, om meer $$$ voor zichzelf over te houden voor hun pensioen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Romulanoperative schreef:
3rd RemataKlan schreef:Voor mij is het het enige goede van deze nutteloze twoparter de alternatieve openingscredits iig tot het moment van die nep uitziende maanlanding.
Anders maak jij toch een betere als je het zo goed weet.

Jullie moeten wel begrijpen dat die eikeltjes (B&B) de productiekosten proberen te drukken, om meer $$$ voor zichzelf over te houden voor hun pensioen.
Wat een onzin! B&B bepalen helemaal niet het budget voor Enterprise, ze bepalen ook helemaal niet waar het geld naar toe gaat... Dat is allemaal in handen van Paramount.
Aesar
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:09
Locatie: Lisse

Bericht door Aesar »

Wat goed gevonden..dit is natuurlijk een inleiding tot de ontdekking dat er als het ware een derde mirroruniverse is, met als verschil dat henry archer incompetent is en zo geen jonathan archer kan krijgen. En er komt gewoon wel een seizoen 5, waar ze alles goed doen...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Aesar schreef:En er komt gewoon wel een seizoen 5, waar ze alles goed doen...
In die mirror universe, geen schijn van kans, ENT is even evil in het onze als in de alternate universes. Maar daar zijn de fans in opstand gekomen en hebben de serie overgenomen, of B&B vermoordt, of Bacula kon daar wel acteren, of T'pol had geen blowjoblippen, of is Enterprise propaganda voor de heersende macht, enzovoorts

Wel jammer dat deze eps een doodlopende weg zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik moet wel zeggen dat ik het heel knap vind hoe ze het Mirror Universe gevoel van zowel TOS als DS9 NIET te pakken hebben gekregen. Het had van beiden een beetje maar van niets genoeg...krijg je als je wederom een idee uit een andere serie nodig hebt om een verhaal te kunnen vertellen. Pluspunt aan deze ep vond ik dat je van een aantal acteurs kon zien dat ze eigenlijk wél kunnen acteren maar er simpelweg door de scripts de kans niet voor kregen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

EMH die mats is zegt:

Geweldige aflevering :pray2: :pray2: :pray2: :-P
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

captain crash schreef:Ik moet wel zeggen dat ik het heel knap vind hoe ze het Mirror Universe gevoel van zowel TOS als DS9 NIET te pakken hebben gekregen. Het had van beiden een beetje maar van niets genoeg...krijg je als je wederom een idee uit een andere serie nodig hebt om een verhaal te kunnen vertellen. Pluspunt aan deze ep vond ik dat je van een aantal acteurs kon zien dat ze eigenlijk wél kunnen acteren maar er simpelweg door de scripts de kans niet voor kregen.
^
Mee eens, de sfeer van het mirror universe hadden ze totaal niet te pakken. Ik kan het niet precies verwoorden, maar de karakters voelden gewoon niet aan als de evil Spock, Sulu, Sisko, Garak of de Intendant. Ze waren wel allemaal evil, maar niet, tja, mirror universe-evil.

Emperess Sato bijv was maar een schaduw van the Intendent. Op zich acteerde Linda Park wel aardig, maar tegen het geniale acteerwerk van Nana Visitor kan ze toch niet op. :)

Eerlijk gezegd kreeg ik tijdens het kijken van de eps zin om de DS9 mirror universe eps te gaan kijken. ;)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

EMH schreef:EMH die mats is zegt:

Geweldige aflevering :pray2: :pray2: :pray2: :-P
mee eens. :-P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:roll: juist... nu ik heb best genoten van deze two parter, phlox was echt geweldig :thumbs: en reed was ook best lekker bezig.

weet iemand trouwens waar je t nummer dat tijdens de intro speelt vandaan zou kunnen downen?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Raynor's Revenge schreef:en reed was ook best lekker bezig.
Toen ik dit in eerste instantie las keek ik wel even vreemd op aangezien op mijn beeldscherm het woordje 'bezig' als enigste woord net op de volgende regel viel. ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

HorckDude schreef:
Raynor's Revenge schreef:en reed was ook best lekker bezig.
Toen ik dit in eerste instantie las keek ik wel even vreemd op aangezien op mijn beeldscherm het woordje 'bezig' als enigste woord net op de volgende regel viel. ;)
Dus hoe een lage resolutie verwarring kan veroorzaken :lol:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Tja, en RR heeft natuurlijk al de reputatie samen met Ace hè ;)

Maar mn resolutie is 1024x768, dus dat valt mee. Het viel er net vanaf omdat ik de Office werkbalk aan de rechterkant van mijn scherm heb staan. :)
Plaats reactie