(4.19) In A Mirror, Darkly (Part 02)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

MajinSource schreef:Hmz... maar toch vond ik de ep Living Witness van VOY toch ook een klein beetje een mirror.
Ja, maar de aflevering is zeker niet in het mirror universum.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Frank schreef:Je merkte bij DS9 al dat de mirror-episodes ook steeds wat minder werden.
Met "Resurrection" als absoluut dieptepunt.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Frank schreef:
MajinSource schreef:Heeft Voyager en TNG geen mirror? ;(
Nee. Maar het mirror-universum hoeft natuurlijk niet in elke serie voor te komen. Zou niet reeel en waarschijnlijk dus ook niet leuk zijn. Je merkte bij DS9 al dat de mirror-episodes ook steeds wat minder werden.
het zou toch leuk zijn geweest.

het is gewoon leuk om alles te zien op de manier zoals het eigenlijk niet is.

(ofzoiets :?)
Advance
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 nov 2004, 23:59

Bericht door Advance »

Beetje laat maar gisteren pas deel 2 gezien.
Vondt dit eigenlijk een van de leukste ent. afleveringen om naar te kijken, maar ja ik vindt alternate dimensions/mirror episodes altijd leuk om naar te kijken. Vorige aflevering niet echt op gemerkt, maar het klopt wel dat de evil Archer niet echt geloofwaardig overkomt als evil charakter.
Misschien voor de verhaallijn een beetje zinloze afleveringen, maar wel vermakelijk.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Ik nog niet gezien, ik wacht wel lekker tot hij hier op TV is...
Bij Enterprise zit ik toch niet te springen op de volgende ep
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Ik vond deze episodes een bijzondere invalshoek geven hoe de federation zich ook had kunnen ontwikkelen, aan de andere kant ben ik het met het commentaar eens en was het behoorlijk ongeloofwaardig (wat wil je als je zo'n enorm verhaal in twee episodes wil proppen)
Ook heb ik een aantal keer behoorlijk zitten gniffelen. Een aantal hoogtepunten:
  • Cochrane en kornuiten die de (behoorlijk naive) gelandde vulcans gelijk overweldigen en hun schip overnemen. Hier heb ik ook wel eens over nagedacht toen ik First Contact zag.
  • De alternatieve intro. Deze is een stuk representatiever voor de geschiedenis van de mens dan de originele. Vanaf de maanlandings scene werd het eerder melig. Maar toch leuk bedacht.
  • Het was voor mij een welkome afwisseling van het soms toch wat 'onmenselijke' star trek. Doorgaans zijn starfleet mensen (en al helemaal de crews van de Enterprise) een soort ultieme weergave van onberispelijke normen en waarden. Zelfs in Enterprise, waar de prime directive nog niet is bedacht. Dit is natuurlijk prachtig utopisch, maar deze afleveringen vol intriges, geweld, rebellie vond ik ook wel eens heerlijk.
  • Flox als geflipte sadistische dokter. Geweldig.
  • Het logo van de Earth Empire doet denken aan het Babylon 5 rangers logo. De dramatische, duistere, sfeer vond ik uberhaupt in de verte wel wat weghebben van B5, net als de spanningen tussen de races.
  • Empress Hoshi Sato :9~
  • De ST:TOS referenties; leuk om de oude uniformen, de hippe kleurige brug inrichting, en het lompe ruimteschip van TOS eens in een moderne interpretatie te zien. Al helemaal dat die roestbak 'future technology' was :-)
  • Het idee om met een schip de hele empire omver te gooien. Leuk dat ze eens laten zien dat (veel) geavanceerdere technologie wel degelijk effect kan hebben. Meestal komt er een of andere technobabble pulse of worden tijdreis plots gladgestreken op een voorspelbare 'alles komt weer goed en alles wordt in ere hersteld' manier.
Al met al matig als zijnde science fiction, maar toch vermakelijk. Het was tenminste geen 13-in-een-dozijn voorspelbare episode.

Het verhaal is ook symbolisch voor het einde van Enterprise. Alles waar Enterprise voor staat wordt vernietigd.
Laatst gewijzigd door wumpus op 11 jun 2005, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Nog niet gezien (ik vloeg ENT via de TV, dus in september gaan we verder :*) ) Maar wat ik van andere heb gehoort is dit wel een geinige Ep
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

3rd RemataKlan schreef:Voor mij is het het enige goede van deze nutteloze twoparter de alternatieve openingscredits iig tot het moment van die nep uitziende maanlanding.
ben ik bijna helemaal met je eens :)
de alternatieve openingcredits zijn geniaal (zelfs mijn vriendin - FALIKANT TEGEN ENTERPRISE - kon zoveel creativoteit van een ten dode opgeschreven serie niet geloven);
de two-parter zelf was gewoon wel goed; de opening (ZC die schiet) en het einde (HdS die wint) zijn gewoon goed;

Enterprise heeft er wat R2 betreft ineens 2 goede afleveringen bij (grand total: 6)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Welke 6 Zijn dat dan ?
Plaats reactie