(4.20) Demons

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dit was niet zo'n goeie ep. er gebeurde zo weinig. de laatste tien minuten waren wel leuk. :-P
Gebruikersavatar
CPT-spekkie
Ensign
Ensign
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 aug 2004, 23:57
Locatie: Gennep

Bericht door CPT-spekkie »

!¿!Mats!¿! schreef:dit was niet zo'n goeie ep. er gebeurde zo weinig. de laatste tien minuten waren wel leuk. :-P
tuurlijk waren de laatste 10 minuten leuk, daar zat vrijwel alle actie en het plot van het verhaal :-P
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Ik weet niet waarom, maar deze aflevering geeft een meer serieuze kijk op Enterprise. Het krijgt nu een beetje een volwassen indruk.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

De Osama tape was wel geinig, en dat ding dat naar Mars vloog was leuk bedacht.
Als we maar niet weer de tijdreis shit krijgen (of T'pol heeft gelogen, en hebben ze een embryo in die vrouw met phaserwond geinplanteerd)
En ze hebben een particle beam dat sneller dan licht kan reizen, "cewl" :X
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

sneller dan licht
Waar heb je dat nou weer vandaan??

Was idd wel een leuke aflevering vond ik.
Gebruikersavatar
Mr. Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 sep 2004, 19:05
Locatie: Oostrozebeke (België)
Contacteer:

Bericht door Mr. Janeway »

nou, als ze op mars op de maan schieten, zit toch wel een redelijke afstand tussen dacht ik zo
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Goede aflevering, en het bewijst voor eens en voor altijd dat al die gasten die sinds day 1 lopen te poepen dat Maywheather meer 'screentime' moet krijgen het zó bij het verkeerde eind hebben: het 'subplot' van Maywheathers 'love-interest' is zó f*cking saai dat we voor eens en voor altijd stellig kunnen zeggen: we DON'T want to see more of Maywheather....
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

neej, niet zoals B&B m schrijven misschien ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:Goede aflevering, en het bewijst voor eens en voor altijd dat al die gasten die sinds day 1 lopen te poepen dat Maywheather meer 'screentime' moet krijgen het zó bij het verkeerde eind hebben: het 'subplot' van Maywheathers 'love-interest' is zó f*cking saai dat we voor eens en voor altijd stellig kunnen zeggen: we DON'T want to see more of Maywheather....
Nee hoor, dit bewijst dat jij niet weet waar je over praat.

Voor Maywheater kunnen er ook INTERESSANTE verhalen worden geschreven. Dat kan voor ELK personage.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik vind dit best wel een interessante aflevering. Die love interest van Mayweather was idd saaie shit. Volgens mij is er nooit sprake geweest van een "vriendin" en dan komt dit wel behoorlijk uit de lucht vallen.

Verder zie ik aardig wat overeenkomsten met de huidige tijd als je de xindi aanval vergelijkt met Al Qaida terrorisme enzo.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

TMar schreef:Ik vind dit best wel een interessante aflevering. Die love interest van Mayweather was idd saaie shit. Volgens mij is er nooit sprake geweest van een "vriendin" en dan komt dit wel behoorlijk uit de lucht vallen.

Verder zie ik aardig wat overeenkomsten met de huidige tijd als je de xindi aanval vergelijkt met Al Qaida terrorisme enzo.
beetje mosterd na de maaltijd dat ze er nu pas mee beginnen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

TMar schreef:Verder zie ik aardig wat overeenkomsten met de huidige tijd als je de xindi aanval vergelijkt met Al Qaida terrorisme enzo.
Uhuh, met name als het op bewaking aankomt.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Dat wapen op Mars hadden ze mooi tegen dat Xindi-wapen kunnen gebruiken, maar goed; continuïteit (zelfs tussen afleveringen in hetzelfde seizoen) is niet Enterprise's sterkste punt.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

petrulli schreef:Dat wapen op Mars hadden ze mooi tegen dat Xindi-wapen kunnen gebruiken, maar goed; continuïteit (zelfs tussen afleveringen in hetzelfde seizoen) is niet Enterprise's sterkste punt.
Wie zegt dat ze genoeg tijd en vuurkracht hadden om het af te vuren.. Mars moet natuurlijk ook in de goede positie staan om te vuren.

Ik vond dit best wel een leuke aflevering. (Die 'vriendin' was wel lekker :P , maar dat terzijde.) Heb me niet verveeld tijdens deze aflevering. Ben trouwens wel van mening dat het 'love' gevoel wat ze proberen te creeëren tussen Tucker en T'pol nog niet echt goed uit de verf komt.
Heb wel zin in deel 2. :)
LG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2004, 10:57

Bericht door LG »

Normaal slik ik de fout(jes)(en) en onwaarschijnlijkheden wel in het plot, maar er waren in deze aflevering toch wel een paar dingen waarvan ik dacht dat Hans Kazan mee moest hebben gewerkt aan het verhaal. Wie laat er bijvoorbeeld in godsnaam een doemsdagapparaat onbewaakt op Mars staan, gratis te gebruiken voor ieder psychisch zwaar verstoorde persoon die mot heeft met aarde. En als je een anti-alien organisatie wilt gaan onderzoeken, wie stuur je dan als undercover-agent? Precies, een alien (T'pol, maar dat was wel duidelijk denk ik). Geniaal! De Ku Klux Klan infiltreer je ook met een Afro Amerikaan.

Ik heb vier jaar met pieken en dalen toch wel van Enterprise genoten (nee, ik ben niet de meest kritische kijker), maar Demons hing toch wel van onwaarschijnlijkheden aan elkaar. Dat had stukken beter gekunnen en gemoeten.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Ik vond het al raar dat ze Trip stuurden, het is zoiets als Collin Powell undercover laten gaan bij al-qaeda |:(

En hoezo doomsday device? Je laat een schip van achter Mars een photon torpedo (of zoiets) vuren, terwijl een ander schip, op een flinke aftand, aan de kant van de doomsday device het wapen naar het doel leidt. |:(
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

het begin van de aflevering was erg saai moet ik zeggen.
maar de laaste 10 minuten was hijgoed ik hoop dat terra prime net zo goed word als de laatste 10 min van demons.
dan hebben we toch nog 1 goede aflevering van enterprise voor de deur staan aangezien these are the voyages een verschrikking blijkt te zijn voor ent fans.
LG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2004, 10:57

Bericht door LG »

Met doomsdag apparaat bedoel ik dat er een enorm kanon op mars staat dat complete steden van het gezicht van de aarde kan vegen. En dat deze "terroristische organisatie" nu eerst via het jeugdjournaal verkondigd van "He jongens, we hebben hier een groot kanon, dat jullie het weten, en we gaan er mee schieten, je weet wel, die ene op mars, joehoe" neemt niet weg dat iedere terrorist met boerenkoolverstand eerst schiet en dan pas zegt wie het gaat doen.

Een atoombom kan je ook onklaar maken door een paar draadjes los te knippen. Maar dat betekent nog niet dat je dat ding onbewaakt op een schoteltje met een strik erom in Noord Korea bewaard.

De kat op het spek binden noemen ze dat hier.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het was wel een leuke aflevering

maar om trip en tpol te sturen terwijl het om een kind van hun ging is echt het domste wat je kan doen als je undercover moet
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

inderdaad maar archer maakt wel vaker van die beslissingen ;) :-P
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd Archer met zijn domme stem die zogenaamd stoer moet zijn ofzo
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

nou janeway is geen betere captain hoor :-P
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik wou net zeggen. :-P
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Tpol schreef:nou janeway is geen betere captain hoor :-P
janeway heeft uitstraling
janeway heeft diplomatiek
janeway is gewoon cool
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Tactical_Cube schreef: janeway heeft uitstraling
Wat je uitstraling noemt...
Tactical_Cube schreef: janeway is gewoon cool
En daarmee ben jij een uitstervende diersoort, want mensen die het met je eens zijn, zijn erg zeldzaam hier.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

die worden gelijk weg gepest ze hebben de kans niet
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Janeway heeft uitstraling, echt waar :)
lekker streng enzo
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

Ace of Spades schreef:Janeway heeft uitstraling, echt waar :)
lekker streng enzo
Vooral in vergelijking met Chakotay. die ziet er een beetje sukkelig uit
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

3rd RemataKlan schreef:RoboCop heeft maar één kannon en om effectief te zijn moet het kannon gericht staan op zijn doel zonder iets anders er tussen. Wat ook betekent dat die zijde van Mars richting het doel moet staan.

Starfleet bombardeert de faciliteit en de bedreiging is geneutraliseerd. 5 Minuten in deel 2 en alles is goed.
Ach je hebt gelijk. Maar toch heb ik me erg vermaakt met deze aflevering. EINDELIJK wordt de Maan en Mars eens goed in beeld gebruikt, en beide hemellichamen maken deel uit van het verhaal. Dit zijn leuke plots om een lange film over te maken.

Want laten we eerlijk zijn. Het is uiterst realistisch om te denken dat er OOK in die tijd 'republikeins' denkende aartsconservatieven waren die liever alles bij het oude wilden laten. Ik moest bij deze aflevering zowaar denken aan de politieke situatie in Nederland.

Turrlijk, het doet allemaal niet af aan het feit dat de episode te gehaast is, en weer typisch 'Enterprise' is. Maar sinds lange tijd vond ik dit weer een goede 'stand alone' aflevering. Verder vond ik de rol van Paxton heerlijk om naar te kijken. Erg overtuigende 'baddy'.

Nogmaals, dit is voer voor een veel grotere film, en ja, ik ben het met je eens, de afloop van deze tweedeler is te makkelijk. Maar ik vind 'm leuk!
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

Tactical_Cube schreef:
Tpol schreef:nou janeway is geen betere captain hoor :-P
janeway heeft uitstraling
janeway heeft diplomatiek
janeway is gewoon cool
tis maar wat je uitstraling noemt :P
diplomatiek... hmm te erg soms
janeway cool in welke tijd leef jij???
Plaats reactie