(4.22) These Are The Voyages...

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Guess who? schreef:
WeyounsLastClone schreef:Mooie aflevering! Gewaagde aanpak, met Troi en Riker, maar bleek goed uit te pakken als catalysator voor leuke gesprekken met de Enterprise-crew en het in beeld brengen van de opmars naar de Federation.
En vind jij het ook zo een mooie aflevering als serie-afsluiter?
In combinatie met 'Terra Prime' vond ik het een mooie afsluiting van Enterprise.

T'Pol vond ik weer geweldig, iets wat ik de laatste twee seizoenen niet meer tegenkwam. Archer kon ik weer enigszins uitstaan en had een mooie rol. Ik vond dit een interessante en geslaagde serie-afsluiting, en een stuk minder gezapig dan de andere serie-afsluitingen. Oeh, Voyager komt precies thuis in de laatste aflevering. Oeh, 'vrede' met de Dominion precies in de laatste aflevering. Daarom vond ik het een gedurfde aanpak om in de laatste aflevering TNG-figuren een rol te geven, maar die bleken niet in de weg te staan van de Enterprise-crew. Erg leuk dat Riker de rol van chef vertolkte en zo de main crew allemaal een soort afscheidsinterviewtje had.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Niet in de weg te staan??? Whatever.

Elke keer wanneer het daadwerkelijk over de ENT personages zo gaan, dat het enigszins interessant zou gaan worden, zette Riker het programma op pauze en versnelde hij naar een ander moment wat betrekking op hem had.
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

En nu even de kleine lettertjes onderaan Brunts post uitvergroot:
Brunt schreef: Wat een k*taflevering was dit. Echt een schande voor de Star Trek
:lol2:
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

ik vond het best een erg mooie aflevering. goed verhaal en riker natuurlijk (zucht... the old days). het laatste stukje was erg mooi, vooral de drie schepen in beeld.

wat ik wel jammer vond dat je de speetch niet ziet...

zelf geef ik het een 7.
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Bericht door Vulcanwizzard »

Shit , ik heb die laatste gemist
|:( ik had hem zo graag gezien :Z ben in gedommeld in mijn stoel, tja wat ouder he
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vulcanwizzard schreef:Shit , ik heb aan die laatste niet veel gemist
:)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Je valt zelfs VOOR de aflevering al in slaap :lachhuil:
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Ik heb net pas de laatste aflevering zitten kijken. De aflevering op zich was niet veel bijzonders... Wel leuk dat Riker en Troi terug kwamen, maar ik vond de achtergrond (dat deel van Riker) erg shallow.... Enneuh... HALLO! Die twee zijn getrouwd hoor! Zag je niets van... Was meer een cousellor / number one verhouding daar... wat kil zeg...
Daarnaast.... waarom moest Tucker dood? Gaat toch nergens over? En het wordt in het begin al verklapt. En als dan eindelijk die scene komt... die gaat ook nergens over. Een samikaze actie om het schip te redden? Oh nee, de kapitein. Ik heb vaker gezien dat wezens een schip proberen in te nemen, maar zo'n stomme actie heb ik nog nooit gezien! Wat zonde zeg!
Oja... en dat Troi het ineens heeft over de chef van Enterprise en dat die toch zo bijzonder was en dat iedereen zo vaak z'n hart bij hem luchtte... WTF? Waar komt dat nou weer vandaan? Ik vond ENT echt een leuke serie, maar dit is zeer teleurstellend...

Maar hoe dan ook.... ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje vochtige ogen en een brok in mijn keel kreeg toen het afgelopen was... ;( toch wel erg jammer.... maar oké, dat kwam ook een beetje omdat ik die prachtige stem van mijn all-time schatje Patrick Steward hoorde :*D
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

captain crash schreef:Ik snap niet hoe jullie niet zien dat er een groot plan is rond Enterprise...het plan zit als volgt in elkaar:

Een aantal nadenkende psychologen ontdekte een paar jaar geleden dat er een groot probleem is met Star Trek fans. Het probleem was dat ze hun kelder nooit uitkwamen of nooit van hun zolders afkwamen. Hier moest iets aan gedaan worden...dit was niet goed voor de geestelijke gezondheid van deze mensen waardoor ze de rest van hun levens vermoedelijk minder productief zouden zijn dan nodig...misschien ook wel vaker ziek zouden zijn waardoor ze meer geld zouden kosten...en in ieder geval eerder zouden overlijden. Hier moest dus wat aan gedaan worden! Na lange voorlichtingscampagnes bleek niets te helpen. Toen zijn ze met B&B gaan praten...deze twee mannen gingen zich verschikkelijk schuldig voelen over de schade die zij in de loop van de jaren hadden aangericht en daarom besloten ze ervoor te zorgen dat mensen wel van Star Trek af moesten stappen. Ze zijn met dit plan begonnen aan het begin van het vijfde seizoen van Voyager en met Enterprise doorgegaan...en zoals jullie merken is het zeker zeer succesvol :)

Eind goed, al goed...
Hmmmm, waarom zitten al die mensen waar je het over had nu nog steeds in/op hun keldertjes/zoldertjes? Ze kijken nu alleen naar andere series...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

LadyXochi schreef:... Enneuh... HALLO! Die twee zijn getrouwd hoor! Zag je niets van... Was meer een cousellor / number one verhouding daar... wat kil zeg...
Ja, dar klopt want deze Riker en Troi komen niet uit de tijd van nemesis. Dit wordt dacht ik ook keurig uitgelegd en als je TNG had gekeken dan had je herkent dat de tng aflevering uit ongeveer 7e seizoen TNG was.
LadyXochi schreef:.
Oja... en dat Troi het ineens heeft over de chef van Enterprise en dat die toch zo bijzonder was en dat iedereen zo vaak z'n hart bij hem luchtte...
In TNG hadden ze guinan waarmee de hele crew kon spreken en hun hart kon luchten. Het is dan IRL ook een bekend gegeven dat mensen veel zeggen tegen hun barkeepers. De chef van enterprise is dan de barkeeper van de enterprise.
Laatst gewijzigd door Paulstartrek op 28 sep 2006, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

LadyXochi schreef:Ik heb net pas de laatste aflevering zitten kijken. De aflevering op zich was niet veel bijzonders... Wel leuk dat Riker en Troi terug kwamen, maar ik vond de achtergrond (dat deel van Riker) erg shallow.... Enneuh... HALLO! Die twee zijn getrouwd hoor!
These are the Voyages speelt zich toch nog af op de Enterprise-D? (en niet na Nemesis)
Toen had Troi ook nog Worf achter haar aan. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

@ Paul: niet seizoen 3, maar seizoen 7, namelijk de ep "Pegasus". Hierin wordt Riker geconfronteerd met zijn verleden op de uss pegasus. (prachtep overigens. The pegasus dus, niet these are the voyages)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Nou het was iig om te demonstreren dat het de normale riker en troi waren en niet eens de Mr en Mrs riker zoals werd aangenomen.
(btw wel ff verbeterd, thnks)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Riker en Troi zagen er in These are... iig uit alsof ze nodig op Sonja Bakker dieet moesten. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Ach naarmate je ouder wordt wordt je ook dikker :P
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Gul_Evek schreef:Ach naarmate je ouder wordt wordt je ook dikker :P
Valt best mee!! toch? :+
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Gul_Evek schreef:Ach naarmate je ouder wordt wordt je ook dikker :P
Hoe oud is CC dan in godsnaam :eek:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
Gul_Evek schreef:Ach naarmate je ouder wordt wordt je ook dikker :P
Hoe oud is CC dan in godsnaam :eek:
Dat weet ik niet. Maar als verstand met de jaren komt, ben jij nog prenataal. En wat dat betekent kun je opzoeken in een woor-den-boek.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Miriam schreef:
Gul_Evek schreef:Ach naarmate je ouder wordt wordt je ook dikker :P
Hoe oud is CC dan in godsnaam :eek:
beginnen we weer? :S
Hannibal
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2006, 12:56
Contacteer:

Bericht door Hannibal »

Ik vond het een mooie aflevering maar niet een waardig slot van een prachtige serie waarvan ik het toch erg jammer van vind dat het is afgelopen, deze serie had uiteindelijk veel grootser kunnen worden als men niet zo kleinzichtig was geweest bij UPN denk ik zo.
Maar ja, mijn reactie komt best laat en ik schaam me best erg dat ik gewoon nu pas het einde van de serie heb gezien.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het enige wat deze aflevering makkelijk bood was dat je makkelijk even een aantal jumps kon maken, maar dat is ten eerste niet goed gedaan en ten tweede slaat de hele ep nergens op... wat moeten we nou met riker en troi, als het een lame tijd rijs epje was geworden was het nog beter geweest dan dit.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Tactical_Cube schreef:het enige wat deze aflevering makkelijk bood was dat je makkelijk even een aantal jumps kon maken, maar dat is ten eerste niet goed gedaan en ten tweede slaat de hele ep nergens op... wat moeten we nou met riker en troi, als het een lame tijd rijs epje was geworden was het nog beter geweest dan dit.
Zoeits als endgame
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Wil je je mond spoelen. :+
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik vind in een bepaald opzicht de finale van ENT beter dan die van VOY.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Ik vind in een bepaald opzicht de finale van ENT beter dan die van VOY.
Het voordeel en grote overeenkomst aan beide eps, vond ik dat het daarna afgelopen was.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

:rofl:
Plaats reactie