Geen promoties?!?!

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Geen promoties?!?!

Bericht door 3rd RemataKlan »

SPOILERS VOOR 4x22 THESE ARE THE VOYAGES!

In 2161 is niemand van de bekende personages gepromoveerd!

Na al die jaren van kritiek op VOY mbt Harry Kim's gebrek aan promotie flikken B&B het WEER!

Dat er geen promoties waren na de hele Xindi crisis is absurd maar dat ze zes jaar later,dus na TIEN JAAR trouwe dienst nog steeds op dezelfde rang zitten is te gek voor woorden.

Na tien jaar is Sato nog steeds een Ensign, geen wonder dat ze terug gaat naar Brazillie. Maywheater nog steeds een ensign en overwoog zelfs om bij Archer te blijven!!! Reed is nog steeds een lieutenant. WTF?!

Wat een ongelooflijke crap zeg.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

anders zouden de kijkers de personages niet meer herkennen :+
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door Mivok »

3rd RemataKlan schreef:Dat er geen promoties waren na de hele Xindi crisis is absurd maar dat ze zes jaar later,dus na TIEN JAAR trouwe dienst nog steeds op dezelfde rang zitten is te gek voor woorden.
Had die serie dan 10 jaar moeten duren, oh crap. Nu 10 jaar verder is Archer zijn acteertalent nog steeds niet verbeterd.
Ace of Spades schreef:anders zouden de kijkers de personages niet meer herkennen :+
Aha, vandaar die achterlijke naamplaatjes.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mivok schreef:Aha, vandaar die achterlijke naamplaatjes.
Naamplaatjes vind ik niet eens zo'n gek idee, had vanaf het begin van de serie erbij moeten zitten IMO.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ze krijgen allemaal een gereedschapssetje voor bij hun over-all als presentje voor jaren trouwe dienst.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

lang leve starfleet
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Slechtste captains ooit!

Bericht door 3rd RemataKlan »

Kathryn Janeway en Jonathan Archer, de twee captains die weinig tot geen promoties uitdelen.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door Mivok »

3rd RemataKlan schreef:
Mivok schreef:Aha, vandaar die achterlijke naamplaatjes.
Naamplaatjes vind ik niet eens zo'n gek idee, had vanaf het begin van de serie erbij moeten zitten IMO.
Oh met naamplaatjes is niks mis, maar rode letters op een blauwe achtergrond zijn moeilijk/niet te lezen.

Ik vond het "gala"-uniform van Archer trouwens wel mooi, had van mij ook vanaf het begin van de serie erbij mogen zitten. Ipv de blauwe overalls, gaf het een heel wat betere uitstraling aan de crew van het vlaggeschip van de Aarde. Compleet met de rankingstripes op de uiteinden van de mouwen zou het misschien ook wat meer hebben uitgenodigd om mensen (ook duidelijker visueel) van rang te laten veranderen. Dat is natuurlijk een onzinreden, maar Enterprise schrijvers moeten toch ergens door geïnspireerd worden. Nu hebben ze die inspiratie om de realiteit wat te benaderen (door promoties toe te kennen) duidelijk niet gehad.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door Romulanoperative »

Mivok schreef: Ik vond het "gala"-uniform van Archer trouwens wel mooi, had van mij ook vanaf het begin van de serie erbij mogen zitten. Ipv de blauwe overalls, gaf het een heel wat betere uitstraling aan de crew van het vlaggeschip van de Aarde. Compleet met de rankingstripes op de uiteinden van de mouwen zou het misschien ook wat meer hebben uitgenodigd om mensen (ook duidelijker visueel) van rang te laten veranderen. Dat is natuurlijk een onzinreden, maar Enterprise schrijvers moeten toch ergens door geïnspireerd worden. Nu hebben ze die inspiratie om de realiteit wat te benaderen (door promoties toe te kennen) duidelijk niet gehad.
Het gala uniform deed me denken aan Space Above and Beyond, daar hadden de officiers ook zulke uniformen.

De kleren van de crew in Terra Prime was ook erg mooi, met veel wit en zwarte motieven, jammer dat ze niet dat als standaard uniform gebruikten.

BTW, is het jullie opgevallen dat T'pol tijdens een ceremonie geen Universal Translator had? (anders zou je de tieten niet goed kunnen zien, duh |:( )
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door DataLord »

Romulanoperative schreef: BTW, is het jullie opgevallen dat T'pol tijdens een ceremonie geen Universal Translator had? (anders zou je de tieten niet goed kunnen zien, duh |:( )
Welke tieten?
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

die je door de catsuit amper ziet, maar nooit nipples, jeesh, klote designers.

Nou bij de decon scenes, dat was genieten..... todat iemand Porthos begon in te smeren :-P
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

en dan zeuren ze dat star trek te sexy is |:(
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

ach ''these are the voyages'' is gewoon crap.
ze hadden veel te druk met riker en troy om zich bezig te houden met de personages van enterprise.
waarom hebben ze niet gewoon meteen ''these are the voyages'' onder de naam star trek the next generation gezet!!!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tpol schreef:.....waarom hebben ze niet gewoon meteen ''these are the voyages'' onder de naam star trek the next generation gezet!!!
Omdat deze ep daar te slecht voor is? ;)
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

jah dat klopt maar toch was meer tng dan ent (en dan heb ik het niet over de kwaliteit want hij was OOK te slecht voor enterprise!)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tpol schreef:jah dat klopt maar toch was meer tng dan ent (en dan heb ik het niet over de kwaliteit want hij was OOK te slecht voor enterprise!)
Riker en Troi maken het niet ineens TNG. Het grootste deel vd aflevering bestond nog altijd uit Enterprise crap.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Kunnen mensen binnen Star Trek ook postuum gepromoveerd worden, bijvoorbeeld Trip voor zijn heldhaftige :{ aktie?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Mivok schreef:Kunnen mensen binnen Star Trek ook postuum gepromoveerd worden, bijvoorbeeld Trip voor zijn heldhaftige :{ aktie?
Vast wel. Maar om de één of andere reden denk ik zo, dat het er niet meer van komt. :-P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mivok schreef:Kunnen mensen binnen Star Trek ook postuum gepromoveerd worden, bijvoorbeeld Trip voor zijn heldhaftige :{ aktie?
Postuum een promotie? Een onderscheiding ja, dat komt regelmatig voor maar een promotie???
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

^ Bij een promotie heeft niemand toch baat?
Bij een onderscheiding namelijk wel, want dan krijgen de nabestaanden meer geld (in onze tijd).
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Dennis schreef:^ Bij een promotie heeft niemand toch baat?
Bij een onderscheiding namelijk wel, want dan krijgen de nabestaanden meer geld (in onze tijd).
Welke onderscheidingen bedoel je? Als het de Nederlandse betreft, daar gelden andere regels voor. Bij het leven moet je voor je onderscheiding kanselarij rechten betalen. Bij sommige zelfs elk jaar en horen je nabestaanden dat ding na je overlijden in te leveren. Dat kost dus alleen geld.
In sommige gevallen wordt , echt bij hoge uitzondering, een onderscheiding postuum toegekend. voorzover ik weet zijn daar geen kosten aan verbonden.

In verschillende landen hebben, in verschillende tijden, ook postuum promoties plaatsgevonden. Vooral Napoleon was daar goed in. Dat kon soms voor de nabestaanden goed uitpakken, omdat zij dan recht kregen op een (beter) pensioen. Gebeurde niet altijd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Geen promoties?!?!

Bericht door Section31 »

Mivok schreef:Ik vond het "gala"-uniform van Archer trouwens wel mooi, had van mij ook vanaf het begin van de serie erbij mogen zitten. Ipv de blauwe overalls, gaf het een heel wat betere uitstraling aan de crew van het vlaggeschip van de Aarde. Compleet met de rankingstripes op de uiteinden van de mouwen zou het misschien ook wat meer hebben uitgenodigd om mensen (ook duidelijker visueel) van rang te laten veranderen. Dat is natuurlijk een onzinreden, maar Enterprise schrijvers moeten toch ergens door geïnspireerd worden. Nu hebben ze die inspiratie om de realiteit wat te benaderen (door promoties toe te kennen) duidelijk niet gehad.
Het dress uniform was wel aardig, het grote minpunt vond ik alleen dat het nog een jumpsuite was, het moet gala zijn maar toch is het een overall wat uit één stuk bestaat.
Het was mooier geweest als het uit twee delen bestond met een echte broek.
En ik zou niet gekozen hebben voor die paarse kleur. :)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Ze denken gewoon dat als ze iets orgineels doen dat het dan niet meer leuk is voor de kijkers omdat die dat van ENT niet gewend zijn :+
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

omdat het in deze aflevering allemaal een holobestand is, is het niet zeker dat de personages niet gepromoveerd zijn, door onvolledige rapporten kunnen er fouten zijn die niet kloppen met wat er echt gebeurd is. Dus ter verdedeging van ent het kan een foutje in de geschiedenis zijn :P

ik ben al lang blij dat we archers speech niet hoefden aan te horen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Onvolledige rapporten over zgn. de belangrijkste crew uit de geschiedenis die zorgde voor het onstaan van de Federation? Right.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ach ik dacht laat ik ent eens proberen te verdedegen kzei niet dat het zou lukken
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

het is hopeloos. Doe de moeite niet :-P
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

'neeh berman heefd het deze keer echt gewoon verknald
en come on wie schrijft nou een series finale die afspeeld op het holodeck
en dus helemaal niet echt zo gegaan is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het is wel echt zo gegaan

maar nog effe 1 keer ter verdedeging waar ik gister aan dacht

in flashback gaat het over Captain Sulu en zegt Janeway dat hij niet lijkt op zijn protret op Starfleet HQ omdat holografiche imaging toen nog niet echt correct was, en aangezien dat dus al niet goed was en dat zich na enterprise afspeelde zou het alsnog kunnen zijn dat ze die pips verkeerd hadden
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rangen en uiterlijk zijn heel wat anders :)
Plaats reactie