TATV - Riker's situatie (spoilers!)

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

TATV - Riker's situatie (spoilers!)

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dit topic bevat kleine spoilers mbt ENT's finale These Are The Voyages!!!


Wat Riker's holorecreatie over de stichting van de Federatie te maken had met zijn dilemma uit "Pegasus" is mij een compleet raadsel. En ik denk ook wel van de meeste hier.

Stichting van de Federatie: rassen die hun verschillen opzij zetten, eenheid creëren door te gaan samenwerken voor een gemeenschappelijk doel.

Pegasus: wel of niet de waarheid vertellen over een illegale missie die verschillende levens heeft gekost?

Waarom niet een andere situatie van Riker?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ehm.. denk niet dat iemand hier 'n antwoord op kan geven.

Net als Shran's verhaal wat nergens op sloeg, Trip z'n dood waar vervolgens NIKS (!!!!) mee wordt gedaan, etc.

:shake:
3rd schreef:Pegasus: wel of niet de waarheid vertellen over een illegale missie die verschillende levens heeft gekost?
Waardoor raakt Riker nou uiteindelijk overtuigd om toch met Picard te gaan praten? Door die belachelijke gesprekjes die hij als Enterprise-kok voerde?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Dat vraag ik me ook af.

Het ergste is dat Riker helemaal geen gesprek met Picard heeft gehad!

Hij ging de waarheid vertellen toen de Enterprise-D vastzat in die asteroide. Ik moet "Pegasus" maar eventjes nakijken of Riker de tijd had om Picard iets te vertellen maar dat hij plots werd weggeroepen.
Vis schreef:Ehm.. denk niet dat iemand hier 'n antwoord op kan geven.
Ik zal een poging wagen. :)

Toelating van een wereld tot de Federatie. Dat zou kunnen.
Bv, de nieuwe Xindi thuiswereld.
Riker is daarbij en besluit om op het holodeck te gaan kijken naar de oprichting van de Federatie want Jonathan Archer speelde zowel daar als bij het hele Xindi gebeuren een rol.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Heb net "The Pegasus" nog eens bekeken. Wat een goede aflevering trouwens! Sterk verhaal, karakters worden erg goed neergezet. Ook de interactie is zó sterk. Riker en Pressman (Terry O'Quinn :pray2:), Picard en Riker, Picard en Sirol. Als ik dit weer zie kan ik echt niet begrijpen dat mensen enthousiast kunnen zijn over Enterprise.

En dan natuurlijk de Captain Picard Day! :lol: Hilarisch. Om dat kleine stukje heb ik harder gelachen dan om heel ENT bij elkaar :)
3rd RemataKlan schreef:Het ergste is dat Riker helemaal geen gesprek met Picard heeft gehad!
Inderdaad! Dus WTF?! doen B&B bij het schrijven van een aflevering? Als ze 40 minuten haden besteed aan het kijken naar TNG hadden ze kunnen zien dat hun hele verhaal nérgens op slaat. Absurd! ...
3rd RemataKlan schreef:Hij ging de waarheid vertellen toen de Enterprise-D vastzat in die asteroide.
Yup, en Picard wist op dat moment nog niet waar het precies om ging. Dus daarmee alleen wordt heel het ENT plot al onderuit gehaald.

Laten we zeggen dat Picard goed kan toneelspelen, dan nog zie ik niet in waar Riker Picard iets had kunnen vertellen. ENT doet vermoeden dat er verschillende uren overheen gaan dat Riker op het holodeck zit, dat kan gewoon niet. Te zien is dat de Enterprise-D opzoek is naar The Pegasus. Maar in al die tijd was Riker gewoon on duty. Z'n shift eindigde pas toen ze de Pegasus allang hadden gevonden, maar besloten verder te gaan scannen om de Romulans te slim af te zijn. Dus we moeten geloven dat Riker tijdens z'n shift op het Holodeck aan 't spelen is? Ahum! Ná zijn shift gaat hij naar Picard en ondanks aandringen vertelt hij niets. Hierna is er opzich genoeg tijd voor Riker om op het holodeck te spelen, maar dit valt al buiten de ENT aflevering.

Maargoed, zoals dus duidelijk is te zien hoort Picard pas voor 't eerst over dat cloak-geval ver nadat de ENT aflevering is afgelopen en Riker is helemaal niet apart naar Picard gegaan. Daarnaast krijg ik de indruk dat Riker helemaal niet twijfelt of hij de waarheid nu wel of niet moet vertellen, hij weet allang dat hij 12 jaar geleden verkeerd zat, en dat dit z'n laatste kans is om het recht te zetten. Hij wacht alleen op het goede moment. Dat moment komt wanneer de Enterprise moet worden gered. Hij komt dan naar voren, wetende dat Picard er vervolgens alles aan zal doen om te voorkomen dat die gevaarlijke experimenten worden voortgezet. Dus overtuiging zoeken door drama op een klassiek schip? Wat mij betreft totaal niet relevant.
3rd RemataKlan schreef:Toelating van een wereld tot de Federatie. Dat zou kunnen.
Bv, de nieuwe Xindi thuiswereld.
Riker is daarbij en besluit om op het holodeck te gaan kijken naar de oprichting van de Federatie want Jonathan Archer speelde zowel daar als bij het hele Xindi gebeuren een rol.
Ah op die manier. Dat is inderdaad een stuk logischer. Ik kan nogsteeds niks anders bedenken dan dat Riker door interactie met de NX-01 crew erachter wil komen of hij Picard de waarheid over The Pegasus danwelniet moet vertellen. En heel de oprichting van de Federatie heeft er dus geen ene !#)% mee te maken. En ook die kok-crew gesprekken zijn maar zeer oppervlakkig en gaan voornamelijk over iets heel anders.

Ik kan er echt niet bij hoe ze dit hebben kunnen verzinnen :{
Plaats reactie