Mis je entie?

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Mis je enterprise?

Ja
52
44%
Nee
47
40%
Kan me niet boeien ik keek het tog al niet
18
15%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

mis nieuwe afleverimngen
thanks god dat in seizoen 1 thuis heb liggen plus nog wat eps op de comp van seizoen 3 en 4 ;-(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik mis het nu dus helemaal niet wat ik wel erg zal missen tot september is Charmed ik wil echt weten wat er verder gebeurt
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Nee ik mis het (nog?) niet. Zijn genoeg andere leuke series en er is tennis op.
De laatste aflevering was ook zo slecht dat ik geen zin heb in een vervolg.. :{
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Wat mij betreft mogen ze weer vanaf het begin beginnen. Op een gegeven moment heb ik te lang gemist en begreep ik een aantal dingen niet meer. Toch liever tng, is veel beter in losse eps te volgen. En ook leuker :)
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik vind het jammer dat Enterprise gestopt is, juist nu het echt leuk begon te worden, afgezien van die allerlaatste aflevering.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

TMar schreef:Ik vind het jammer dat Enterprise gestopt is, juist nu het echt leuk begon te worden, afgezien van die allerlaatste aflevering.
Het vierde seizoen was wel iets sterker dan de eerste drie, maar eigelijk leek het nog steeds nergens op, als je het vergelijkt met andere series.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vind seizoen 4 een verslechtering tov de eerdere seizoenen.

Seizoenen 1 en 2 hadden nog wat aardige ideeën, vreselijke uitvoering weliswaar maar wel aardige en soms originele ideeën.

Seizoen 4 was niets meer dan lijkenpikkerij. Meeliften op het succes van de originele serie, belachelijke fanboy verhalen produceren. Tijd verspillen aan complete onzin dingen zoals het Klingon voorhoofd. De serie probeerde niet eens meer origineel of uniek te zijn. En voor die mensen die weinig tot geen kennis hebben van het Trek universum zou er amper een touw aan vast te knopen zijn. Dat is Coto's bijdrage. :r
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Ik mis Enterprise niet. Ik mis wel een nieuwe Star Trek serie op televisie daarvoor moet het geen Enterprise zijn.
Seizoen 4 was niets meer dan lijkenpikkerij. Meeliften op het succes van de originele serie, belachelijke fanboy verhalen produceren. Tijd verspillen aan complete onzin dingen zoals het Klingon voorhoofd. De serie probeerde niet eens meer origineel of uniek te zijn. En voor die mensen die weinig tot geen kennis hebben van het Trek universum zou er amper een touw aan vast te knopen zijn. Dat is Coto's bijdrage.
TNG, DS9, VOY, ENT en zelfs alle films zijn allemaal lijkenpikkers dan. Het zijn allemaal spin-offs en rijden mee op het succes van TOS.

De serie zelf dan...

De positieve kantjes:
Eerst was ik wat tegen het idee van een prequal maar ik groeide er wel in... het idee begon ik meer te mogen...
Als ik de serie nu bekijk op z'n geheel (en ondertussen heb ik alle afleveringen al gezien) denk ik dat ze tijd tekort hebben gehad. Ze waren nu onderweg met het vierde seizoen maar konden het niet afmaken want ik was benieuwd wat een eventueel vijfde seizoen zou worden.
Qua special effects is hij echt goed (net zoals andere trek series trouwens) De make up bij sommige aliens, het schip zelf... hoewel het allemaal nieuw uitzag, was ik er wel van overtuigd dat dit schip voor Kirk was (gezien de enorme verschillen qua techniek, budget...) Het acteerwerk in bepaalde ondermaats geschreven series (met als ultiem slechtste aflevering TATV) was subliem. Die mensen maakten van zo iets (wat duidelijk slecht geschreven is), iets zeer goeds...

De negatieve kantjes:
Iets waarvan ik huiver als ik de reclame lees van de DVD-boxen die uitkomen: De karakterontwikkeling. Dit was echt niet goed (alhoewel TOS daarin nog slechter scoorde)... Het idee om mensen buiten Star Trek aan te trekken klonk me goed in de oren, maar ze vergaten dat er al een heleboel fans al fan waren en die hebben ze niet echt betrokken... In z'n geheel is het net of er 3 series in 1 zijn: seizoenen 1 en 2 zijn gelijk qua type dan seizoen 3 en dan seizoen 4. De serie zocht en zocht maar vond niet want ze kreeg geen extra fans bij en het had de trek-fans verwaarloost dus resultaat: bijna geen kijkers. En wees eerlijk als je in de serie maar blijft zoeken naar je goede vorm en na t 3e seizoen het nog niet hebt gevonden dan ben je slecht bezig...

Conclusie:
Ik denk dat deze serie er wat té vlug gekomen is na voyager. Ik had al zoiets toen men DS9 en VOY door elkaar ging spelen op tv iets van ze zijn t hier echt aan pushen. Na VOY dacht ik: Ze zullen wel even stoppen want ze hebben al zoveel series. Maar nee dan kwam Enterprise... Ik denk dat paramount of het bedrijf dat de Trek-bussiness runt gewoon nog meer die sinaasappel uitpersen die Star Trek noemt wou uitpersen. Want face it, het is een hele bussiness en een hele economie die erachter zit...

Is deze serie dan slechter of beter dan de rest van het Star Trek wereldje. Best niet. Er hadden allang nieuwe mensen moeten komen aan het hoofd --> vers bloed (kijk hoe DS9 is uitgedraaid nadat Berman er zich niet meer in moeide) zorgt ervoor dat de serie een nieuw elans krijgt. Iets wat een Coto tevergeefs en te laat in de serie bracht. Dus ik denk dat ook een volgende film een flop wordt want dezelfde persoon blijft draaien aan het hoofd.

En iets wat ENT-fans zal pijn doen: de serie was weinig vernieuwend zoals TOS en TNG wel waren...

In de toekomst zou men best bij een nieuwe Star Trek serie (gierig zoals paramount soms wel is...) nieuwe mensen aan het hoofd zetten. Opnieuw de fans laten series toesturen (zoals bij TNG wel kon) om verse ideeën te krijgen. Ook moet men proberen nieuwe Trek - fans proberen te verkrijgen zonder daarbij te vergeten wat oude Star Trek fans te verwaarlozen. (Iets waar Enterprise duidelijk in gefaald is) En uiteindelijk... voor men eraan begint laat men er es zeer goed over nadenken, hoe, waar... voor men een volgende serie begint...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr.Q schreef:TNG, DS9, VOY, ENT en zelfs alle films zijn allemaal lijkenpikkers dan. Het zijn allemaal spin-offs en rijden mee op het succes van TOS.
TNG en DS9 en zelfs VOY deels hadden nog hun eigen stijl en kwamen met goede ideeën aanzetten.

De eerste ENT seizoenen deden dat ook. Hadden nog een beetje aandacht voor de personages. De uitwerking was waardeloos maar het kwam niet elke week aanzetten met bekende fanboy fanwank ideeën.

ENT S4 daarentegen is het ene fanboy verhaal na het andere gebaseerd op bekende TOS elementen. Voor nieuwe Trek kijkers is er amper een touw aan vast te knopen. De 'arcs' zelf hebben niet genoeg materiaal voor de screentijd die het in beslag neemt.

Augments arc: boordenvol knipogen naar de 23e en 24e eeuw wat nergens op sloeg en voor nieuwe kijkers onbegrijpelijk is: 3 afleveringen
Schadebeperking van de Vulcans: 3 afleveringen
Klingon make up budget uitleggen: was het noodzakelijk? absoluut niet: 2 afleveringen.
Romulan gedoe wat 1 aflevering te lang duurde: 3 afleveringen
Mirror afleveringen waarbij de gewone crew niet in voorkomt, nutteloos: 2 afleveringen.
Zogenaamde Federatiestichting aan het einde van het seizoen. Waarom wilden de personages dit? Waarom waren zij voor deze alliantie? De producers probeerden het niet eens te verkopen aan de kijkers! Maar blijkbaar is het belangrijk. Waarom? De fans weten het omdat in de latere series de Federatie er is maar de personages horen dit niet te weten en nieuwe kijkers ook niet.

ENT Seizoen 4 is weinig meer dan een referentiekaart voor de rest van Trek.

Wat als het geen Trek serie was geweest. Wat had Coto dan gedaan? Dingen jatten van andere series?
killfree
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2005, 15:42

Bericht door killfree »

nee :*D
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

3rd RemataKlan schreef:TNG en DS9 en zelfs VOY deels hadden nog hun eigen stijl en kwamen met goede ideeën aanzetten.

De eerste ENT seizoenen deden dat ook. Hadden nog een beetje aandacht voor de personages. De uitwerking was waardeloos maar het kwam niet elke week aanzetten met bekende fanboy fanwank ideeën.
De eerste seizoenen waren de zoveelste Trek series, maar dan zich afspelend voor Star Trek. In het vierde seizoen was het veel meer een 'prequel', door de verwijzingen naar Star Trek.

ENT Seizoen 4 is weinig meer dan een referentiekaart voor de rest van Trek.
Heb je wel gelijk in, maar ook de andere seizoenen waren niet origineel.

Wat als het geen Trek serie was geweest. Wat had Coto dan gedaan? Dingen jatten van andere series?[/quote]
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Seizoen 4 is absoluut niet prequel en al helemaal niet origineel.

De bedoeling van een prequel is niet alles uitleggen en/of een referentiekaart maken.

De eerste twee seizoenen hadden tenminste nog aardige concepten, sommige waren heel goed zelfs, alleen de uitwerking was zeer slecht.

Seizoen 3 is die hele Xindi 'arc' wat teruggrijpen was naar het cliche van de Aarde is in gevaar. Het hele verhaal was goed voor 6 hooguit 8 afleveringen maar B&B gingen het uitsmeren over een heel seizoen. En zelfs de helft van dat seizoen is gevuld met afleveringen die niets tot weinig met de Xindi te maken heeft.

En toen kwam Coto's fanboy seizoen 4. Lijkt wel alsof hij de grote Trek forums is afgegaan om te kijken naar de meest terugkerende overdreven fanboy ideeën en is dat vervolgens gaan verfilmen. Alleen zijn uitwerking was wat beter dan die van B&B in de eerste twee seizoenen.

Wat Coto heeft gedaan is hetzelfde als Stargate SG-1 een heel seizoen gaat wijden aan de gebeurtenissen en rassen uit Stargate Atlantis.
Of een seizoen van Buffy gaan wijden aan Angel's Wolfram & Hart.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Het probleem bij het annuleren van Star Trek is gewoon de schrijvers. Mensen willen naar Star Trek kijken en iedere week een goeie aflevering zien. En zeker niet 3 weken een middelmatig tot slechte en dan een goeie.

Coto schreef enkele interessante verhalen maar geef toe zelfs in het "goeie" vierde seizoen zitten toch enkele afleveringen die gewoon ronduit slecht zijn.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik mis Ent niet echt aangezien dat ik het toch al niet echt volgde.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr.Q schreef:Coto schreef enkele interessante verhalen maar geef toe zelfs in het "goeie" vierde seizoen zitten toch enkele afleveringen die gewoon ronduit slecht zijn.
Dat vind ik dus niet. Zijn verhalen waren niet interessant of origineel. Verder ging hij het uitsmeren over zogenaamde arcs terwijl hij niet genoeg materiaal had om zoiets te doen. Dus als je een verhaal maakt voor drie afleveringen maar het verhaal is ten eerste niet erg goed of origineel en ten tweede niet uitgebreid genoeg voor de tijd die het krijgt dan blijf je met een crap verhaal achter.
En met die arcs heeft seizoen 4 maar weinig verhalen want niet erg zou zijn als de arcs goed waren maar dat waren ze niet.

De paar losstaande afleveringen die er tussen zaten waren van hetzelfde lage niveau als de eerste twee seizoenen.

Fanwank Seizoen 4 vind ik een zeer overgewaardeerd seizoen en misschien zelfs het slechtste seizoen van de serie.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Berman & Braga Discuss Trek Continuity

Rick Berman felt that complaints about guest stars in the series finale of Star Trek: Enterprise were not warranted, but his co-writer Brannon Braga said that he understood why the show's actors might have been upset.

In a new Dreamwatch interview posted at Sci Fi Pulse, the two executive producers said that they had worked all along to maintain continuity with previous Star Trek shows, something they tried to do as well in "These Are the Voyages..." Berman admitted, "There were some grumblings about the fact that we brought Jonathan Frakes and Marina Sirtis in from another series" to reprise their roles as Riker and Troi. "The feeling was that if this was going to be the finale of Enterprise, then why bring characters in from another series? But I think when people see the episode and realize what we were able to truly do - which is pay the respect to our characters the way we have - I think it's going to receive a very positive response toward the Enterprise crew." Braga noted that those who have been critical of the episode were probably agitated already about it being the final installment of the series and that the unique concept might have been better appreciated under other circumstances.

The producers also felt that, while the fourth season of the series received a lot of attention for utilizing elements from the other Star Trek shows, it was an extension of what had been done all along. "We did always feel we were utilizing continuity from the original series," Braga said. "It wasn't until the fourth season when we - Rick, myself and Manny Coto - consciously decided to go deeper and stronger with that, but we never thought we weren't doing it. Should we have gone stronger with the continuity elements earlier...who knows if that would have increased the ratings?"

For his part, Berman insisted that Trek canon is not always as clear-cut as some viewers might suggest. "There have been a lot of fans that have discussed the fact that Brannon and I have ignored the continuity of Star Trek and ignored canon," he said. "That could not be farther from the truth. We live and breathe this continuity and we're dealing with every element to try to keep a continuity going, but at the same time to create an entertaining series on a weekly basis year after year...we have to bend the rules a little bit." He added that some of Star Trek's own storylines contradict themselves.

The interview appears in issue #130 of Dreamwatch. These excerpts appear at Sci Fi Pulse.

bron: trektoday.com
En dit maakt alles goed ... :S
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

maak dan ook geen prequel als je al inziet dat je de regels moet buigen
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 05 jun 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Dat dacht ik dus ook bij het lezen van het artikel...
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Enterprise had een hoop slechte afleveringen, daar ben ik het mee eens, maar ik vind het toch jammer dat een star trek serie op zo'n manier aan zijn eind moest komen. Ik was toch altijd wel weer benieuwd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

leuke ava, wumpus
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Hail to the Earth Empire :-)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Enterprise zal ik niet gaan missen, vind het opzich wel een leuke serie ,maar van de meeste dingen klopt er geen bal van.
Ik had zelf wel 1 seizoen willen zien van de Earth - Romulan Wars
:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Ik mis het nog steeds niet.

:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

En waarom wel? :*)
:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Omdat ik de handtekening van Archer nog niet heb en ook wil ik zijn hondje nog een koekje geven. Daarom doen de eendjes kwak en knak als ze door de Chinese kok klaar worden gemaakt voor het Pekingeend menu.

:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Ja das logisch
:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Logisch is Enterprise niet, de stekker uit Enterprise trekken wel.

Hoezee!!!

:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

*Wil de stekker uit Enterprise trekken*
'Hey! Hij is er al uit!' :+
:honger: :honger: :honger: :honger: :honger: :honger:
Gebruikersavatar
clentjes
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 484
Lid geworden op: 02 jul 2002, 19:28
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door clentjes »

wat is Enterprise? ;)
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Dark*staR schreef:Omdat ik de handtekening van Archer nog niet heb en ook wil ik zijn hondje nog een koekje geven. Daarom doen de eendjes kwak en knak als ze door de Chinese kok klaar worden gemaakt voor het Pekingeend menu.
Ik las even dat je Porthos door een Chinese kok wou laten klaarmaken, maar dat valt gelukkig nog mee :Y)
Plaats reactie