ideeen die ent van andere series heeft gejat

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

Ik vond mijn twee voorbeelden wel zeer treffend. Bij cause en effect geven ze t zelf toe bij de extra's bij dat seizoen...

Ik ben ook begonnen met de Enterprise DVD-boxen en weet je zo slecht zijn die verhalen niet. Voor mij is da efkes gewoon 45 min. genieten zonder meer.

Bij DS9 waren de eerste 3 seizoen ook zo als de eerste twee van ENT. Verhalen die daarvoor werden geschreven kon men net voor TNG gebruiken. 't leuke van DS9 is wanneer de Jem Hadar komt en de klingon-twist. (net voor de ongeveer de periode dat Worf toekomt - einde seizoen 3)

Ik geloof dat deze serie niet de kans heeft gekregen om echt uit te groeien tot wat het moest worden... En daarvoor zijn er verschillende redenen.

Dus om even terug te komen: bijna elk verhaal kan je linken met een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

met het linken is dus ook niks mis mee,
Enterprise heeft idd de tijd niet echt gehad want seizoen 4 was goed te noemen, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de druk waar ze onder stonden. Maar wie weet hoe seizoen 5 was geworden
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 mei 2005, 00:16

Bericht door Dr.Q »

t komt ook over, zoals het al gezegd is, als opnieuw "breek enterprise" af post. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het eerste seizoen van TNG de slechtste seizoen van star trek was. En kijk tot wat TNG is gegroeid...

Als je spreekt over bepaalde dingen die t zelfde zijn: bekijk hebben alle Star Trek series het volgende gemeenschappelijk:
- De "main crew" sterft nooit, gelijk wat er mag gebeuren. (tenzij op het eind van de serie of in een film om dan al dan niet terug te komen, met uitzondering van Tasha Yar)
- Als er een onbekende junior officer megaat met ander "main cast" leden naar een onbekende planeet dan is het groot kans dat die sterft op die planeet.
- De kapitein is als een gek "verliefd" op z'n schip.
- Hoe sterk het andere schip ook is, het schip van de serie zal zware schade hebben maar nooit vernietigd worden (tenzij in een zeer stomme act)
- De meerderheid aan boord is altijd een "aardling" (is da juist?!?)
- Altijd is er iemand aan boord die meer menselijk wil worden of er kritiek op uit (Spock, Data, Odo, The Doctor/Tuvok/Seven of Nine, T'Pol)
- gelijk hoe "the federation" wint altijd
- Als ze t niet kunnen halen dan brengen ze één of andere technobabbel boven
- ...

Ik kan het lijstje zo gemakkelijk verder gaan. Maar moest ik me er aan storen dan geniet ik er niet van. Want uiteindelijk moe je niet iets afbreken waarvan eigenlijk alles hetzelfde is. Moest alle 700 afleveringen onder dezelfde crew worden geplaatst, je zou er nog geen verschil van merken...
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Vergelijk "Dawn" en "The Enemy"(TNG) eens:

- Chief Engineer komt op een onherbergzame planeet en krijgt daar te maken met een vijandige alien.
- Ze kunnen niet zonder elkaar om te overleven.
- Moeten samen zien dat ze weer contact krijgen met de Enterprise die ze op het laatste moment redt.
Plaats reactie