<Reviewtopic> 2.06 Marauders

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Wat geef je Marauders?

*****
1
20%
****
1
20%
***
0
Geen stemmen
**
1
20%
*
2
40%
anders, namelijk...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

<Reviewtopic> 2.06 Marauders

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Production: 032
Season: 2 Episode: 6
DVD Disc: 2
Air Date: 10.30.2002
Mission Date: Unknown
With Enterprise's deuterium reserves running low, Archer and the crew visit a small mining colony in hopes of replenishing their supply. The alien colonists, however, claim that they can't spare any deuterium, and ask Archer to return at the end of the season. Archer manages to negotiate, and eventually reaches an agreement with the colony's leader, Tessic — the deuterium in exchange for medical supplies, power cells and assistance in repairing the colony's extraction pumps. In a puzzling move, Tessic also insists that the pump be repaired within two days.
As the Enterprise crew is helping with repairs, a Klingon ship enters orbit. Tessic panics, insisting that Archer and his people hide. As Archer watches, a small group of Klingons beams to the surface, greeting Tessic in what appears to be a friendly manner. The leader of the Klingons, Korok, is significantly less friendly when he learns that Tessic does not have the deuterium he has requested. Tessic asks for more time to produce it, but Korok becomes enraged, and orders Tessic to have the deuterium ready in four days. Finally, the reason for the colonists' strange behavior becomes clear — these Klingon marauders have been preying on them for five seasons, taking all the first-yield deuterium they can produce. When Tessic and the others tried to rebel, it resulted in the deaths of eight colonists. Defeated, Tessic tells Archer to just take the deuterium he needs and leave.

Archer, however, is angered by the situation, and believes that the crew of Enterprise may be able to aid the colonists. He convinces Tessic to allow them to try, and reveals a plan: the colonists will surreptitiously move their village and rigs so that when the Klingons arrive for their next visit, they will be lured into a combustible fuel field. To protect them in battle, T'Pol offers some rudimentary self-defense training, while Reed and Hoshi lead the colonists in target practice.

When the Klingons do arrive, Archer's scheme is a success — the colonists defend themselves against the marauders, and the Klingons are tricked into entering an area that appears to be barren desert. This "desert," however, is the deuterium field, and flaming deuterium explodes from the wellheads surrounding them. As the Klingons are surrounded by a ring of fire, Tessic approaches, warning the Klingons to leave and never return. Rattled, Korok and his crew beam back to their ship.

As Archer and his crew prepare to leave, a grateful Tessic gifts them with 2,000 liters of deuterium — significantly more than the initially agreed upon amount.
Cast:
Scott Bakula as Jonathan Archer
John Billingsley as Dr. Phlox
Jolene Blalock as T'Pol
Dominic Keating as Malcolm Reed
Anthony Montgomery as Travis Mayweather
Linda Park as Hoshi Sato
Connor Trinneer as Charles "Trip" Tucker III

Guest Cast:
Larry Cedar as Tessic
Steven Flynn as Maklii
Bari Hochwald as E'lis
Jesse James Rutherford as Q'Ell
Robertson Dean as Korok
Wayne King, Jr. as Klingon #1
Peewee Piemonte as Klingon #2

Creative Staff:
Director: Mike Vejar
Teleplay By: David Wilcox
Story By: Rick Berman & Brannon Braga

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bron: startrek.com
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

hier heb ik ookveel plezier naar gekeken!

****!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

As Archer and his crew prepare to leave, a grateful Tessic gifts them with 2,000 liters of deuterium — significantly more than the initially agreed upon amount.

Less than two days after the departure of the NX01 the Klingons return and nuke the colony from orbit.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

weer een prachtig hoogstandje in de enterprise zooi ,maar niet heus
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Erg jammer dat de Klingons te kakken worden gezet in deze ep.
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

leuke ep eigenlijk wel archer is wer eens heel nobel (word irri) maar oke als je dat ff niet ziet .
wel leuk dat ze de klingons zo mooi te pakken nemen :P
***
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoe nemen ze die dan te pakken?

Wat weerhoudt die Klingons ervan om een dag later terug te komen en die kolonie uit te moorden?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ik weet zeker dat ik alle ep's van het tweede seizoen gezien heb. Maar deze heeft blijkbaar heel weinig indruk op me gemaakt. Kan me er tenminste niets van herinneren. :S
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Hoe nemen ze die dan te pakken?

Wat weerhoudt die Klingons ervan om een dag later terug te komen en die kolonie uit te moorden?
Ik kan me deze aflevering niet in detail herinneren, maar volgens mij wordt dit uitgelegd in de aflevering.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rogueborg schreef:Ik kan me deze aflevering niet in detail herinneren, maar volgens mij wordt dit uitgelegd in de aflevering.
Ja, door Archer met een gezegde: Give a man a fish, and he eats for a day. Teach him to fish, and he eats for a lifetime. Met andere woorden: leer je te verdedigen, en je bent veilig. Complete bullshit, want:
3rd schreef:Less than two days after the departure of the NX01 the Klingons return and nuke the colony from orbit.
Meest waarschijnlijke respons van de Klingons inderdaad. Daar doen ze niks tegen met hun nieuwe zelfverdedigingstechnieken en struikeltouwtjes :lol: Voor de 12 jarige kijkers is Archer echter de sympathieke held ipv een medeplichtige aan massamoord.

- T'Pol en d'r zelfverdediging was hilarisch
- Trip en dat jochie verschrikkelijk irritant
- Wanneer ze de boel ombouwen zit er geen A-Team muziekje bij ;(
- Zweterige Archer is ranzig, ik wil Picard!
- De gevechten zijn gewoon om te huilen. Zeer, zeer triest.

...

Ik kan me geeneen positief punt bedenken voor deze aflevering, kan het dus wederom niet serieus nemen en krijgt van mij een rating van 0.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Je zou die lachwekkende en trieste confrontatie met de Klingons op het einde eens moeten vergelijken met de dramatische en grimmige confrontatie met de Jem'Hadar op het einde van DS9 "Rocks And Shoals".
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Je zou die lachwekkende en trieste confrontatie met de Klingons op het einde eens moeten vergelijken met de dramatische en grimmige confrontatie met de Jem'Hadar op het einde van DS9 "Rocks And Shoals".
Je bedoelt die waar Sisko zijn positie verraad door te gaan praten, maar de Jem'Hadar niks mee doen? |:(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

:roll:

Als je mee wilt praten zorgt er dan voor dat je weet waar je het over hebt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:Je zou die lachwekkende en trieste confrontatie met de Klingons op het einde eens moeten vergelijken met de dramatische en grimmige confrontatie met de Jem'Hadar op het einde van DS9 "Rocks And Shoals".
Je bedoelt die waar Sisko zijn positie verraad door te gaan praten, maar de Jem'Hadar niks mee doen? |:(
Bekijk de aflevering nog maar eens. Sisko probeert tot een overeenkomst te komen met 3rd Remataklan om een gevecht juist uit de weg te gaan. Daarnaast hadden ze het aanvalsplan van de Jem'Hadar al ontvangen, en hadden ze (J'H) dus sowieso geen kans.

Archer laat het diplomatieke achterwege en gaat touwtjes spannen en Klingons voor de kop slaan met een tak!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad. Overigens had 3rd Remata'klan al laten zien een eergevoel te hebben. Sisko had dit al eerder gezien met andere Jem'Hadar zoals Omet'iklan.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

nou weet ik ook waar jou naam vandaan komt. ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik wist het lekker eerder :P

ach ja diplomatie je moet het eigenlijk altijd proberen alleen weet ik niet of ik het bij die Jem Hadar had gedaan ook al was 3rd niet super moordlustig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Och kerel, blijf toch weg hier :(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

och meid ga toch vissen

het blijven jem hadar en zei zouden het in hun positie niet gedaan hebben, als het geen oorlog was zou ik het ook gedaan hebben maar de federatie was in oorlog als de profets niet geholpen hadden was de federatie verloren geweest
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:het blijven jem hadar en zei zouden het in hun positie niet gedaan hebben, als het geen oorlog was zou ik het ook gedaan hebben maar de federatie was in oorlog als de profets niet geholpen hadden was de federatie verloren geweest
Riiiight :S En leer Nederlands :(

Je hebt duidelijk géén idee waar die aflevering over ging. Ga 'm eerst nog maar eens kijken voordat je nog meer domme reacties post.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik weet wel waar het over ging en het is heel nobel van Sisko wat ie deed maar ook erg stom.

De hadar daar hadden al eerder niet geluisterd naar 3rd stel dat ze het weer niet hadden gedaan en Sisko dood geschoten hadden.

Hij hoort dat risico niet te nemen in dat geval
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Last van dezelfde kwaal als Rogueborg. :roll:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

vertel jij dan eens met je beperkte gedachtengangen waar het om gaat
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

!¿!Mats!¿! schreef:nou weet ik ook waar jou naam vandaan komt. ;)
:o nu pas. Weet je ook dat TOS gewoon Star Trek is? :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:vertel jij dan eens met je beperkte gedachtengangen waar het om gaat
Ik heb al meerdere malen bewezen dat mijn gedachtegang lang niet zo beperkt is als de jouwe.

Ga jij eerst maar een gezond verstand kweken want dat is heel, heel hard nodig.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 30 aug 2005, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat een kut ep
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

captain crash schreef:Wat een kut ep
dat woord zocht ik :*)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

EMH schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:nou weet ik ook waar jou naam vandaan komt. ;)
:o nu pas. Weet je ook dat TOS gewoon Star Trek is? :*)
nee, want dat is niet.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Vis schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:Je zou die lachwekkende en trieste confrontatie met de Klingons op het einde eens moeten vergelijken met de dramatische en grimmige confrontatie met de Jem'Hadar op het einde van DS9 "Rocks And Shoals".
Je bedoelt die waar Sisko zijn positie verraad door te gaan praten, maar de Jem'Hadar niks mee doen? |:(
Bekijk de aflevering nog maar eens. Sisko probeert tot een overeenkomst te komen met 3rd Remataklan om een gevecht juist uit de weg te gaan. Daarnaast hadden ze het aanvalsplan van de Jem'Hadar al ontvangen, en hadden ze (J'H) dus sowieso geen kans.
Inderdaad ze hadden geen schijn van kans. Maar door dat gelul van Sisko wel! Maar daar reageren ze niet op.
3rd schreef:Last van dezelfde kwaal als Rogueborg
En die is?
Dat je jezelf nog al heel wat vind, is niet echt geweldig. Maar daar ben ik wel aan gewend. Maar met anderen kleineren laat je pas echt zien hoe volwassen je bent. Bravo ]:(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

!¿!Mats!¿! schreef:
EMH schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:nou weet ik ook waar jou naam vandaan komt. ;)
:o nu pas. Weet je ook dat TOS gewoon Star Trek is? :*)
nee, want dat is niet.
:roll:
Plaats reactie