ST:Generations klopt niet

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
KiraNerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2006, 22:46
Locatie: Bajor
Contacteer:

ST:Generations klopt niet

Bericht door KiraNerys »

Toen ik gister Generations voor de zoveelste keer gezien had (ja ik moest weer weten hoe die Galaxy door de bird of prey geowned werd :P) vielen me een paar dingen op die niet kunnen (natuurkundig gezien, er klopt wel meer niet! :lachhuil:);

1: Toen Picard en Data in stellar carthography waren klopte de schaal van de planeten niet en de ster. Ik weet wel dat dat mooier is want anders krijg je miniscule zandkorreltjes als planeet en een gigantische ster op het scherm. Maar toen de computer de koers van die nexus phenomena ging berekenen zag je nog steeds de rare schaal. En het lijkt me sterk dat door de zon te laten ontploffen die nexus precies in de planeet beweegt want de ruimte tussen planeten zelf is verschrikkelijk groot :{.

2: Toen Soran die missile naar de zon lanceerde duurde het maar een paar seconden voordatdat de zon opblies. Ja hooor! In ons zonnestelsel duurt het 7 (ofzo ik weet niet meer precies) minuten voordat het licht van de zon op de aarde komt. En dat dus is met lichtsnelheid!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: ST:Generations klopt niet

Bericht door GPS »

KiraNerys schreef:Toen ik gister Generations voor de zoveelste keer gezien had (ja ik moest weer weten hoe die Galaxy door de bird of prey geowned werd :P) vielen me een paar dingen op die niet kunnen (natuurkundig gezien, er klopt wel meer niet! :lachhuil:);

1: Toen Picard en Data in stellar carthography waren klopte de schaal van de planeten niet en de ster. Ik weet wel dat dat mooier is want anders krijg je miniscule zandkorreltjes als planeet en een gigantische ster op het scherm. Maar toen de computer de koers van die nexus phenomena ging berekenen zag je nog steeds de rare schaal.
Alleen even een reactie op dat schaalverhaal van je. De rest laat ik voor de echte liefhebbers van nitpicken.
Heb jij wel eens een kaart of globe gezien, waar de verhoudingen wel kloppen? Ik niet. Kijk op een doodgewone kaart maar eens naar de breedte van de wegen. Dat klopt van geen kant. Om maar te zwijgen over steden en dorpen die zijn ingetekend. Alleen op gedetailleerde kaarten kloppen die een beetje. Op globes dus echt niet. Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar wat ik wil zeggen: al sinds jaar en dag worden voor de duidelijkheid en uit technische noodzaak van de echte verhoudingen afgeweken.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Re: ST:Generations klopt niet

Bericht door startrekfan001 »

KiraNerys schreef:Toen ik gister Generations voor de zoveelste keer gezien had (ja ik moest weer weten hoe die Galaxy door de bird of prey geowned werd :P) vielen me een paar dingen op die niet kunnen (natuurkundig gezien, er klopt wel meer niet! :lachhuil:);

2: Toen Soran die missile naar de zon lanceerde duurde het maar een paar seconden voordatdat de zon opblies. Ja hooor! In ons zonnestelsel duurt het 7 (ofzo ik weet niet meer precies) minuten voordat het licht van de zon op de aarde komt. En dat dus is met lichtsnelheid!
hier heb ik me dus ook verschrikkelijk aan geërgerd. de missile doet er een paar seconden over, en vervolgens zie je shockwave, en die doet er bijna een halfuur over!! (overdreven, maar ze gaan in de tijd dat de shockwave hun bereikt eerst nog data en riker redden en overstralen, in die tijd kunnen er 10 missiles worden gelanceerd, en de shockwave is nog steeds onderweg!)
Gebruikersavatar
KiraNerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2006, 22:46
Locatie: Bajor
Contacteer:

Bericht door KiraNerys »

Ik snap wat je bedoeld maar toen ze de koers van die nexus met de computer berekenden, lieten ze zien dat het door die uitvergrootte planeet ging als de zon opgeblazen wordt. Normaal gesproken zou die nexus er dus eigenlijk ernaast gaan (want je zag dat die nexus de uitvergrootte planeet nét raakt, het was niet in het midden) als ze de planeten niet hadden uitvergroot. Ze doen dus net alsof die uitvergrootte schaal 'echt' is.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

KiraNerys schreef:Ik snap wat je bedoeld maar toen ze de koers van die nexus met de computer berekenden, lieten ze zien dat het door die uitvergrootte planeet ging als de zon opgeblazen wordt. Normaal gesproken zou die nexus er dus eigenlijk ernaast gaan (want je zag dat die nexus de uitvergrootte planeet nét raakt, het was niet in het midden) als ze de planeten niet hadden uitvergroot. Ze doen dus net alsof die uitvergrootte schaal 'echt' is.
Zowel voor de waarnemer -Data en Picard- als de kijker van de film, is het duidelijker om met uitvergrote beelden te werken. Het kan dus best zo zijn dat de computer het feitelijk raken voor het gemak van de kijker heeft uitvergroot. Er wordt in dat geval met twee schalen gewerkt. Één waarin een deel van ruimte is te zien en een plaatselijke uitvergroting van het punt waar het omgaat. Dat is bij het gebruik van de kaarten zoals wij die kennen niet nieuws hoor.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Als je trouwens goed kijkt, zie je dat in het begin, dat stukje waarin de Enterprise-B warpt, gewoon een kopie is uit ST:TUC, net zoals de ontploffing van het Klingon schip.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Daar hoef je niet goed voor te kijken. :lachhuil:
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Ik heb ook nog wel twee vragen over de film. In één van de laatste scenes vindt Data Spot en dan moet hij huilen van vreugde (wat ie natuurlijk niet snapt). Dan loopt er over zijn linkerwang een traan. Waar komt die vandaan?

Daarna, de allerlaatste shot, waar de schepen in warp gaan, waarschijnlijk richting aarde... Werk schip is dat nou, die in warp gaat? Er staat NCC 6091 of 6097 en volgens mij staat er nog een letter achter. Het is echt heel moeilijk te zien, maar misschien dat iemand het schip herkende?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat is de Nebula-class USS Farragut NCC-60597. :)
En waarschijnlijk heeft Data vochtopslag. Ik bedoel hij kan zelfs als reddingsboei dienen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Er vliegt toch ook een Oberth-class bij? :)

edit:
Afbeelding

Die kleine dus, de grote is idd een Nebula.

Oberth
Nebula
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

En een Miranda. Echter het NCC-nummer dat ze gaf kwam overeen met die van de Farragut. :)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

LadyXochi schreef:Ik heb ook nog wel twee vragen over de film. In één van de laatste scenes vindt Data Spot en dan moet hij huilen van vreugde (wat ie natuurlijk niet snapt). Dan loopt er over zijn linkerwang een traan. Waar komt die vandaan?
Dat is idd best raar maar lijkt naar mijn idee ook niet veel op een standaard traan, kan aan mij liggen maar vond het een beetje geelachtig :?
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

data moet zvm op mensen lijken, dus heeft hij traanklieren die bij de kleur van zn ogen passen (geel).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

startrekfan001 schreef:data moet zvm op mensen lijken, dus heeft hij traanklieren die bij de kleur van zn ogen passen (geel).
Waarom is mijn traanvocht dan niet blauw?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Androids die huilen. Whats next borg die weer mens worden :lachhuil:
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Miriam schreef:Androids die huilen. Whats next borg die weer mens worden :lachhuil:
Da's ook al zo vaak gedaan...
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Miriam schreef:Androids die huilen. Whats next borg die weer mens worden :lachhuil:
jij kijkt te weinig of geen star trek :nothanks:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

sarcasme blijft een kunst... altijd jammer als mensen het niet snappen :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:lachhuil: :lachhuil: :lachhuil:
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Raynor's Revenge schreef:sarcasme blijft een kunst... altijd jammer als mensen het niet snappen :)
sarcasme is niet mn sterkste punt idd :Y)
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Raynor's Revenge schreef:sarcasme blijft een kunst... altijd jammer als mensen het niet snappen :)
Dan ga je er al van uit dat het probleem bij de ontvanger ligt, maar communicatie werkt 2 kanten op. Je hebt gelijk. Sarcasme is een kunst, en sommige mensen kunnen het niet :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

leuk en aardig, maar in de eerste plaats was ik niet degene die een sarcastische opmerking plaatste, dat was miriam. ten tweede vond ik het, ondanks dat het een opmerking van miriam was ( ;) ) best een mooie, en ook duidelijk sarcastische opmerking, dus daar kan het volgens mij niet aan gelegen hebben :)
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

t zal wel weer aan mij liggen ;-(
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Raynor's Revenge schreef:leuk en aardig, maar in de eerste plaats was ik niet degene die een sarcastische opmerking plaatste, dat was miriam. ten tweede vond ik het, ondanks dat het een opmerking van miriam was ( ;) ) best een mooie, en ook duidelijk sarcastische opmerking, dus daar kan het volgens mij niet aan gelegen hebben :)
Misschien omdat jij miriam beter kent dan ik? Of in ieder geval weet dat zij meer weet dan een nitwit die niet genoeg afleveringen heeft gezien om te weten dat dat al meerdere malen behandeld is. Er zijn genoeg van dat soort mensen. Hoe dan ook... als iemand de sarcastische toon niet hoort (wat sowieso al lastig is bij tekst) wil dat niet per se zeggen dat dat komt doordat ie niet weet wat sarcasme was. Dat was mijn punt.

Overigens gebruik ik zelf altijd (!) om sarcasme aan te geven in een zin, maar ook dat komt niet altijd over. Ik geloof dat ik het heb van BBC subs for the hearing impaired.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

uhm jonges zullen we dit niet weer gaan uitmelken? LadyXochi, bedankt dat je het voor me opneemt ;) maar dit was eigenlijk wel een stomme reactie van mij, ik ken miriam goed genoeg dat ik dat had moeten weten. dat van die (!) is een goeie. ga ik ook doen :*D
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Mkay! ^O^
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

:Z
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

wat was dat weer een nuttige post miriam. :stupid:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Dat was een reactie op dat sarcasme gedoe van hier boven.

Generations was verder wel een redelijke film. Al vraag ik me wel af hoe ze uit de nexus zijn gekomen.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

ze "deden" het gewoon. ga dat aub ook niet weer uitmelken, het was niet onscreen dus niet canon, gewoon poef. ;)
Plaats reactie