Romulans en Federation vijanden?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Romulans en Federation vijanden?

Bericht door Namoh »

Ik heb gisteren Star Trek Nemesis gekeken.

In het begin zien we Admiraal Janeway, die tegen Picard zegt dat ie naar Romulus moet.

Aangezien we Admiraal Janeway zien is dit dus na de Dominion oorlog.
Maar waarom zijn De Federation en de Romulaans opeens weer vijanden?

Tijdens de Dominion oorlog vochten ze zij aan zij.
Was het na de oorlog opeens van "euh we zijn vanaf nu geen vriendjes meer"???

En ja een hoop van de rest van de dingen die niet kloppen heb ik ook gezien, maar dit viel me op en hierover heb ik volgens mij nog niks gelezen op dit forum.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Er zal waarschijnlijk wel een hoop 'Ja hallo nemesis staat vol fouten' opemerkingen komen :')

Maar de romulans waren niet de vrienden van de federatie. Meer een geval van mijn vijand is ook jouw vijand? Laten we dan samen die sterkere vijand verslaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ze waren inderdaad absoluut geen vrienden geworden tijdens de oorlog. Eerder ongewilde samenwerking om een gemeenschappelijke vijand uit te roeien.

Feit blijft dat Nemesis hier niet goed op inhaakt. Wat vreemd is als je mensen hebt die de hele tijd beweerden veel naar Star Trek gekeken te hebben en de tijdlijn te respecteren. Die film had niet over Romulans moeten gaan. Had een groot deel van de kritiek weggenomen en had mensen de tijd gegeven te kijken naar het onderliggende verhaal, wat best heel goed is. Ohja, en ze hadden niet zinloos in auto's rond moeten gaan rijden. Ondanks het tofheidgehalte van die scene sloeg het toch echt nergens op. Film is naar mijn mening een gemiste kans omdat het idee wel goed was. De uitwerking, zoals zoveel later gedateerde nieuwe trek, is bagger. Jammer, op naar de volgende :)
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

captain crash schreef:Ze waren inderdaad absoluut geen vrienden geworden tijdens de oorlog. Eerder ongewilde samenwerking om een gemeenschappelijke vijand uit te roeien.

Feit blijft dat Nemesis hier niet goed op inhaakt. Wat vreemd is als je mensen hebt die de hele tijd beweerden veel naar Star Trek gekeken te hebben en de tijdlijn te respecteren. Die film had niet over Romulans moeten gaan. Had een groot deel van de kritiek weggenomen en had mensen de tijd gegeven te kijken naar het onderliggende verhaal, wat best heel goed is. Ohja, en ze hadden niet zinloos in auto's rond moeten gaan rijden. Ondanks het tofheidgehalte van die scene sloeg het toch echt nergens op. Film is naar mijn mening een gemiste kans omdat het idee wel goed was. De uitwerking, zoals zoveel later gedateerde nieuwe trek, is bagger. Jammer, op naar de volgende :)
Tja toch vreemd. Als je zo met elkaar samenwerkt om een grotere vijand te verslaan (wat niet gebeurt is, ze bouwen in het Delta Quadrant gewoon aan een grote vloot) zou je toch zeggen dat als alles voorbij is, je eens gaat kijken of je die samenwerking niet kunt uitbreiden ipv weer recht tegenover elkaar te gaan staan. De Dominion kunnen elk moment weer terugkomen.

Er zitten misschien grote fouten in Nemesis, maar vond het wel een leuke film om als neutrale toeschouwer te bekijken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Er is vrede met de Dominion
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Tactical_Cube schreef:Er is vrede met de Dominion
Volgens mij was het meer een verplichte overgave zodat de vormwisselaars van de dood gered konden worden.

Elke overéénkomst kan verbroken worden en dit is er 1 die toch erg snel weer verbroken zou worden, als je kijkt naar de gehele geschiedenis.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hoezo?
door odo hebben de founders ingezien dat de mensen zo slecht nog niet zijn. Zolang de federatie zich aan het verdrag houd doet de Dominion dat vast ook wel :)
en anders vernietig je gewoon het wormhole :)
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Tactical_Cube schreef:hoezo?
door odo hebben de founders ingezien dat de mensen zo slecht nog niet zijn. Zolang de federatie zich aan het verdrag houd doet de Dominion dat vast ook wel :)
en anders vernietig je gewoon het wormhole :)
Door Odo hebben ze helemaal niet ingezien dat de mensen zo slecht nog niet zijn. De grootste reden waarom ze zich hebben overgegeven is zodat ze konden worden genezen door Odo.

Tuurlijk houdt de Dominion zich niet aan dat verdrag, ze zijn toch ook zomaar die oorlog begonnen. |:(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ga ds9 dan nog maar een keer zien :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja hallo nemesis staat vol fouten. het is de slechtste film ooit van startrek. zelfs de final frontier en FC zijn beter
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Namoh schreef: Tja toch vreemd. Als je zo met elkaar samenwerkt om een grotere vijand te verslaan (wat niet gebeurt is, ze bouwen in het Delta Quadrant gewoon aan een grote vloot) zou je toch zeggen dat als alles voorbij is, je eens gaat kijken of je die samenwerking niet kunt uitbreiden ipv weer recht tegenover elkaar te gaan staan.
Waarom? Alle AQ grootmachten hebben andere belangen na de Dominion War.
Denk alleen al aan de wederopbouw van Cardiassia en omgeving, daar is een enorm machtsvacuum ontstaan, jammer genoeg hebben we nooit gezien hoe dit uitgespeeld is, maar ik kan me voorstellen dat de Romulans en de Klingons (die al helemaal) de Cardassians onder de duim willen houden, dat betekent tenslotte een grootmacht minder als tegenstander.
Terwijl de UFP hier wellicht fel tegenover staat en de Cardassians wil helpen met wederopbouwen (tot op zekere hoogte).

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de Romulans en Klingons er brood inzien om na de Dominion War gezamenlijk met de UFP een vloot op te bouwen en met vereende kracht Cardassia weer op te bouwen. :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Kan me niet voorstellen dat de cardassians klingons romulans en feds toe laten in hun rijk
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Hmm, een film met Romulans is op zich nooit een slecht idee, maar ze hadden nooit die kloon moeten verzinnen enzo.
Je kunt bijvoorbeeld ook stellen dat de betrekkingen tussen The Federation en de Romulan Star Empire iets zijn verbeterd na de samenwerking tegen The Dominion. De Romulans zijn wel behoorlijk eerzuchtig en onafhankelijk ingesteld, maar goed. Stel dan dat oude tegenstanders van Picard hier niet blij mee zijn bijvoorbeeld, door hun meerderen op een zijspoor zijn gezet, etc. Kortom, ze hebben genoeg reden om nog een appeltje te schillen met Picard. En meer laten zien van de Romulaanse cultuur. Die is echt heel boeiend! Maar wil je daar meer over weten, dan zul je bepaalde boeken moeten gaan lezen, die op zichzelf ook kneitergoed zijn :D
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik vind de keuze om de romulans te gebruiken wel goed, alleen jammer dat het zon slechte film was. Beter was geweest dat de romulans iets deden in cardassian terretorie van na de oorlog. Graag had ik wat meer Ds9 gezien in de TNG films want de Dominion is de grootste dreiging sinds de borg. Sisko zijn quoute"De Jem'hadar zijn de meeste geduchte tegenstanders die ik ooit ben tegen gekomen" Zegt genoeg.
Plaats reactie