!! De toekomst van Star Trek films !!

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

!! De toekomst van Star Trek films !!

Bericht door Mr Hayes »

Tsja, Star Trek Nemesis: er is veel over geschreven, meestal in negatieve zin. En na het bekijken van de film was ik ook erg teleurgesteld. Daarom leek het me een goed idee om eens over de toekomst van Star Trek te praten. Dus, hoe moet de toekomst van de Star Trek films er uit zien?:


- Allereerst moet het geen simpele aaneengesloten film zijn met een simpel begin en een gesloten einde. de karakters zijn natuurlijk gewoon weer fit genoeg voor een nieuw avontuur, maar juist daar ligt het probleem. Het avontuur mag na 120 minuten niet afgelopen zijn. Die eerste 120 minuten moeten het begin zin van b.v een vierdelige Star Trek filmreeks van in totaal 480 minuten. Neem nu als goed voorbeeld de Star Wars saga, of de Lord of the Rings reeks. Niet alleen de Trekkies, maar ook de wat meer kortzichtige bioscoopganger moet namelijk geboeid raken, als er opeens een open einde blijkt te zijn na 120 minuten. En on top of all, een open einde maakt nieuwsgierig…….nieuwsgierig na de volgende film in de eerste echte Star Trek saga……

- Dan de lengte van de films onderling. Ik nam zojuist even het voorbeeld van een film van 120 minuten. Persoonlijk zou ik nog meer tevreden zijn, als de lengte van de film wordt uitgebreid naar bijvoorbeeld 150 minuten. Dat betekent zowiezo meer fun for the whole family, maar het laat ook veeel meer ruimte over voor een goede verhaalreeks. En dat is niet alles, schrijvers moeten zich dan wel gedwongen voelen om hun best te doen, om een lekker vol aantal van 150 minuten vol te maken.

- Star Trek moeten echte big budget films worden. Na de recente flops in de afgelopen Star Trek reeks, zal die kans misschien niet zo groot zijn, en Paramount zal daar dus niet veel voor voelen, maar in mij ogen is dat een zeer goede respectabele oplossing om de films nog mooier en interessanter te maken. Er moet iets minder gebruik gemaakt worden van computers en andere fx toepassingen, en meer van beeldschone toplocaties in de wereld die kunnen instaan voor mooie typische buitenaardse planeten in het melkwegstelsel. Oke, dit moet niet overdreven worden, aangezien Star Trek zich in de ruimte afspeelt, maar het kan absoluut niet kwaad om eens mooie shots te filmen in het Amazonegebied.

- Het moet afgelopen zijn met de simpele James Bond-achtige actieheldverhalen. Ikzelf ben ook een James Bond fan, waardoor ik ook steeds meer de simpele verhaallijn zag van een actieheld (Picard) die de schurk (een depressieve grijze El Auriaan, een slinkse cyborgmadam, een Baku Vanessa look a like en de kale Reman) te pakken zodat het gevaar (vernietigen van een planeet d.m.v. een koersverlegging van de Nexus, het ruimtetijdcontinuum om gort gooien door een 21e eeuwse Aarde te assimileren, de bewoners van een wonderplaneet herplaatsen op de Nazi manier en met een superwapen de Federation even om zeep helpen) op tijd geweken is. De verhalen moeten veel intelligenter worden (hoor mij nou eens). Het is mijn taak niet om dat te doen, maar ik kan wel wat mooie finishing tough details geven voor een nieuwe filmreeks:

- Typische Star Trek elementen moeten duidelijker op de voorgrond gedrukt worden, zodat het allemaal wat herkenbaarder wordt, maar ook zodat het meer indruk op mensen maakt. De ietwat donkere sfeer in de afgelopen films moeten niet opnieuw weer aanwezig zijn. De Dominion War is over. Het is vrede, dus doe nou bijvoorbeeld als inleiding op de nieuwe ‘Star Trek saga’ iets aan de uit‘eindelijk’e toetreding van de Bajorans tot de Federation. Laat de continuiteit van de afgelopen Star Trek series verdergaan, maar laat op de een of andere manier de series ook een beetje ‘mergen’. Laat b.v. Admiral Janeway deze speciale gelegenheid leiden samen met vooraanstaande Bajorans, zoals Kira Nerys. Betrek ook Picard erbij.
Dit was nog meer het begin. Andere elementen zijn wat meer nodig ter verduidelijking van het typische Star Trek gevoel. Dit zal vaag klinken, maar niet als de Golden Gate Bridge weer eens goed ingezoomd op het witte doek verschijnt. Laat wat shots zien van de zetel van de Federation president, en laat eens wat scenes afspelen op de Utopia Planitia Fleetyards. Ook mooi zo zijn om eens een kijkje te nemen in New Berlin op de Maan. Verder zou het leuk zijn om van b.v. de Enterprise weer een schip te maken met burgers. De Ten Forward in Insurrection was donker en alleen maar gevuld met vooraanstaande mensen uit Starfleet ter gelegenheid van een wel mooi gefilmd First Contact. En, wat IK persoonlijk supermooi zou vinden is, om het gigantische Space Dock weer eens te zien!

- En dan nog iets belangrijkers: de eerstvolgende film mag, nee MOET, van mij langer op zich wachten. Na Nemesis is het zeeer riskant om bovenstaande ‘ideetjes’ al tot uitvoer te brengen. Star Trek moet eventjes rusten, want zoals velen weten, kunnen er na een goeie rust meestal weer frisse dingen gebeuren. In dit geval, een totaal opgefriste Star Trek filmreeks in de vorm van een vierdelige saga.

Zo, en wat zouden jullie graag willen zien gebeuren met toekomstige Star Trek films? ;-)
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 18 aug 2003, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

das een grote lap tekst... :{
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Oooh, en dus worden grote lappen tekst van mij niet geaccepteerd??? :{ ;)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

NEEN! :P




oke, oke, ik ben gewoon te lui om het allemaal door te lezen...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Geef us een zinnige visie op mijn topic, kleine rotsnol :+ :-D
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

euhm... ik ben het helemaal met je eens!
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

3rd kan nog veel langere lappen tekst typen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ik geloof niet in God :{
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik denk niet dat het mogelijk iedereen, of maar te zeggen 50% geboeid te houden, daar is gewoon 150 minuten te kort voor in een thema van Star Trek.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

En de 120 min. van Star Trek: First Contact volstaan wel? :S Lees nou es ff goeddddd :{
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Maarehh, ikzelf had zo graag dit giga grote ding weer willen zien in Nemesis? (sorry moderator, ik wil 'm laten zien in TRUE GLORY :P)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

yeah Starbase Alpha rulez, leve Star Trek IV.
Maar on-topic iets verder 8472 zou me wel interesseren, een nieuwe alliantie Romulan-Vulcan (dus na Unification) zou ook wel leuk kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

weet je, ik heb hier een week terug een lap tekst getypt, waarvan ik dacht dat her nog enige zinvolle klanken in zaten. Geen EEN die daarop eens reageert.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wel best Mr Hayes, ik heb eens de tijd genomen voor je artikel te lezen, aangezien je je druk maakt - best terecht - over het off topic gehalte.
- Allereerst moet het geen simpele aaneengesloten film zijn met een simpel begin en een gesloten einde. de karakters zijn natuurlijk gewoon weer fit genoeg voor een nieuw avontuur, maar juist daar ligt het probleem. Het avontuur mag na 120 minuten niet afgelopen zijn. Die eerste 120 minuten moeten het begin zin van b.v een vierdelige Star Trek filmreeks van in totaal 480 minuten. Neem nu als goed voorbeeld de Star Wars saga, of de Lord of the Rings reeks. Niet alleen de Trekkies, maar ook de wat meer kortzichtige bioscoopganger moet namelijk geboeid raken, als er opeens een open einde blijkt te zijn na 120 minuten. En on top of all, een open einde maakt nieuwsgierig??.nieuwsgierig na de volgende film in de eerste echte Star Trek saga??
Daar ligt volgens mij al een probleem, voor de fans is dit niet erg, maar de andere mensen die naar Star Trek zouden kunnen gaan kijken, willen een einde, en hebben meestal ook geen weet van de voorgeschiedenis: dus de film zou toch op zichzelf moeten kunnen bestaan, zonder de connectie met de continuiteit te verliezen.
Star Trek moeten echte big budget films worden. Na de recente flops in de afgelopen Star Trek reeks, zal die kans misschien niet zo groot zijn, en Paramount zal daar dus niet veel voor voelen, maar in mij ogen is dat een zeer goede respectabele oplossing om de films nog mooier en interessanter te maken. Er moet iets minder gebruik gemaakt worden van computers en andere fx toepassingen, en meer van beeldschone toplocaties in de wereld die kunnen instaan voor mooie typische buitenaardse planeten in het melkwegstelsel. Oke, dit moet niet overdreven worden, aangezien Star Trek zich in de ruimte afspeelt, maar het kan absoluut niet kwaad om eens mooie shots te filmen in het Amazonegebied.
Niet mee akkoord, in VOY en DS9 kregen we al genoeg zogezege buitenaardse grondbeelden, dat moet er niet meer bij van mij. Je weet toch dat het op Aarde is, dus waarom? Een schip of station lijkt nog eens in de ruimte te zitten.
De ietwat donkere sfeer in de afgelopen films moeten niet opnieuw weer aanwezig zijn.
Pardon, dat is nu NET het interessante aan Nemesis, waardoor dat ik het een film vindt die EINDELIJK goed is, zonder dat losse sfeertje van TOS films.
Laat wat shots zien van de zetel van de Federation president, en laat eens wat scenes afspelen op de Utopia Planitia Fleetyards. Ook mooi zo zijn om eens een kijkje te nemen in New Berlin op de Maan
Granted, maar alleen de fans zullen opgelucht zijn, de rest heeft daar geen boodschap aan.
In dit geval, een totaal opgefriste Star Trek filmreeks in de vorm van een vierdelige saga.
Tjee, als we het voordeel nemen van TWOK, TSFS, TVH dan zou zo'n vierdelige saga 10 jaar duren, tegen dan kijkt de helft al niet meer, het idee van TLOR is veel beter, maar TLOR heeft gewoon veel meer kijkcijfers, dus de haalbaarheid van zo'n Trek-saga is gewoon veel kleiner. Het idee is niet slecht, maar de haalbaarheid....

Al bij al vind ik je ideeen voor de fans best ok, maar ik denk dat Paramount centen wil zien, en dan is de haalbaarheid een stuk lager. Spijtig genoeg natuurlijk.
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Als er nog meer film komen waar de TNG crew in speelt, dan zal Data zeker van partij zijn, denk ik. Of heb ik niet gelijk ?
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Sky schreef:Als er nog meer film komen waar de TNG crew in speelt, dan zal Data zeker van partij zijn, denk ik. Of heb ik niet gelijk ?
heb je Nemesis gezien, want daar zit je antwoord in
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Bericht door PoofBird »

Ik hoop gewoon op een ST film met de DS9 crew.
Die serie heeft een aantal open verhaallijntjes die ik graag ontwikkeld zou willen zien.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik heb dus alles gelezen 8-)

Het lijkt mij een goed plan om StarTrek Films even te laten rusten.
Laten we zeggen dat Paramount B&B hun "Enterprise" af laat maken, na 7 seizoenen dus. Daarna een jaartje of 2 wachten zodat B&B langzaam weg gefade zijn. dan moeten ze een stel goeie schrijvers inhuren en hun vertellen dat ze een StarTrek saga willen met 3 of 4 films die samen 1 avontuur vormen. Ze laten opbouwen naar een ultieme space battle (DS9 DOM-WAR style). Dus dat je zeg maar net als in The Matrix trilogy een goed verhaal hebt dat langzaam doet opbouwen naar de big battle with the machines. De groot machten van de AQ in het laatste deel zij aan zij tegen dit ultime kwaad (wat makkelijk een supperieur ras kan zijn van buiten onze galaxy) romulans, cardessians, klingons, federation, breen, bajoran, ferengie echt zo'n beetje alle AQ rassen tegen dit kwaad. in de voorgaande films kan je de tot stand koming laten zien van deze kick-ass aliantie, en wat voorafgaande battles, LOTR style "The battle for helmsdeep is over, but the battle for middle-earth has just begon"
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Bericht door PoofBird »

klinkt leuk, al ideeën wat dit ultieme kwaad is?

Borg, 8472, of iets anders?

Wat erg mooi zou zijn, is als ze Enterprise in de komende seizoenen zo laten ontwikkelen (met de Temporal Cold War) dat er een verhaallijn ontstaat die alle series verenigt.
Vooral met de tijdreizen van Enterprise zou je verstrekkende lijnen kunnen uitleggen.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

PoofBird schreef:Wat erg mooi zou zijn, is als ze Enterprise in de komende seizoenen zo laten ontwikkelen (met de Temporal Cold War) dat er een verhaallijn ontstaat die alle series verenigt.
Vooral met de tijdreizen van Enterprise zou je verstrekkende lijnen kunnen uitleggen.
vind je dat?
Dan haal je zeg maar meer dan 30 jaar startrek onderuit door de NX-01 door de tijd te laten reizen en alle series/tijdperken aan elkaar te laten knopen.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

22339 schreef:
PoofBird schreef: Wat erg mooi zou zijn, is als ze Enterprise in de komende seizoenen zo laten ontwikkelen (met de Temporal Cold War) dat er een verhaallijn ontstaat die alle series verenigt.
Vooral met de tijdreizen van Enterprise zou je verstrekkende lijnen kunnen uitleggen.
vind je dat?
Dan haal je zeg maar meer dan 30 jaar startrek onderuit door de NX-01 door de tijd te laten reizen en alle series/tijdperken aan elkaar te laten knopen.
Nou, of alle partijen moeten zich na het incident niets meer kunnen herrinneren. Of iets alá Voyagers - Year of Hell. Dan knoop je ze niet echt aan elkaar.
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Bericht door PoofBird »

22339 schreef:
PoofBird schreef:Wat erg mooi zou zijn, is als ze Enterprise in de komende seizoenen zo laten ontwikkelen (met de Temporal Cold War) dat er een verhaallijn ontstaat die alle series verenigt.
Vooral met de tijdreizen van Enterprise zou je verstrekkende lijnen kunnen uitleggen.
vind je dat?
Dan haal je zeg maar meer dan 30 jaar startrek onderuit door de NX-01 door de tijd te laten reizen en alle series/tijdperken aan elkaar te laten knopen.
Dat is niet de bedoeling. Ze kunnen wel verbindingen leggen met latere gebeurtenissen, die in een film reeks (ds9-cast met tng en voy cameo's) tot een ontknoping kunnen leiden waarin borg, 8472. Q, de temporal war facties, romulans, dominion en tal van anderen in betrokken zijn.
lijkt me leuk.

Het is idd waarschijnlijk dat de NX-01 zich niets zal herinneren. Als de temporal war verder ontwikkeld wordt, kan er van alles veranderen, waardoor de hele Enterprise mission vanaf het begin anders verloopt. Dat zou iig logisch zijn, maar verhaaltechnisch een hoop rotzooi geven.
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

ottooo schreef:
Sky schreef:Als er nog meer film komen waar de TNG crew in speelt, dan zal Data zeker van partij zijn, denk ik. Of heb ik niet gelijk ?
heb je Nemesis gezien, want daar zit je antwoord in
Jazeker, daar is mijn vraag ook op gebaseerd, komt Data bij een mogelijke volgende film (met TNG crew) terug ? Of was de explosie echt vernietigend, want je weet maar nooit met zulke films.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Sky schreef:
ottooo schreef:
Sky schreef:Als er nog meer film komen waar de TNG crew in speelt, dan zal Data zeker van partij zijn, denk ik. Of heb ik niet gelijk ?
heb je Nemesis gezien, want daar zit je antwoord in
Jazeker, daar is mijn vraag ook op gebaseerd, komt Data bij een mogelijke volgende film (met TNG crew) terug ? Of was de explosie echt vernietigend, want je weet maar nooit met zulke films.
Data is dood, weg, kapot, niet meer, foetsie etc etc, we hebben allen die B4 als eventuele back door om data terug te krijgen maar dan nog is het "Data" niet dan is het B4 met Data's memory's
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Bericht door PoofBird »

22339 schreef:Data is dood, weg, kapot, niet meer, foetsie etc etc, we hebben allen die B4 als eventuele back door om data terug te krijgen maar dan nog is het "Data" niet dan is het B4 met Data's memory's
en hoe is het ook al weer met Lore afgelopen?
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

PoofBird schreef:
22339 schreef:Data is dood, weg, kapot, niet meer, foetsie etc etc, we hebben allen die B4 als eventuele back door om data terug te krijgen maar dan nog is het "Data" niet dan is het B4 met Data's memory's
en hoe is het ook al weer met Lore afgelopen?
Slechter dan met jou hoop ik :D
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Re: !! De toekomst van Star Trek films !!

Bericht door Spriety »

... Wat dacht je van DIT idee :

Een Star Trek filmsaga van 5 films of filmcycli:

1) The Beginning :
=> De crew van Enterprise monstert aan en beleeft allerlei avonturen in een 150 tot 180 minuten durende film of meerdere films.
2) The Early years :
=> Een tussenverhaal tussen Enterprise en The Original Series beleeft allerlei avonturen.
3) Continued exploring :
=> De crew van The Original Series beleeft allerlei avonturen.
4) The Triple Saga :
=> Aangezien The Next Generation, Deep Space 9 èn Voyager in dezelfde tijd spelen wordt dit wat ingewikkelder. De drie verhaallijnen komen tot een mooie apotheose samen om de 5e film(cyclus) in te leiden.
5) The Undefined Future :
=> Gebaseerd op alle voorgaande verhaallijnen (bestaande èn hier geschetste) wordt er een mogelijke toekomst INCLUSIEF de paradox van de Omega directive geschetst. Dit zou wel eens een echte tijdreis-epos kunnen inhouden.

Is dit wat?

Even vlug doorgedacht!
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Re: !! De toekomst van Star Trek films !!

Bericht door PoofBird »

Spriety schreef:Is dit wat?

Even vlug doorgedacht!
hoe wil je in godsnaam in film maken met de crew van TOS?

in de jaren 80 waren ze al te oud, en nu helemaal.

verder snap ik niet wat je met 1) bedoelt. Het lijkt er op dat je de crew van de huidige ENT bedoelt. Is dat dan een film over hun eerste missies (in de plaats van de serie) of aansluitend op de serie?

Punt 2) lijkt me interessant.

Punt 4) lijkt me iets om mee te beginnen, voordat die crews te oud worden.

punt 5) zal gedaan moeten worden, of in film of in eps. We willen natuurlijk wel nieuwe ST na Enterprise.
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Re: !! De toekomst van Star Trek films !!

Bericht door Spriety »

... Ik zei dus al "Even vlug doorgedacht".

Ik wilde hiermee dit item èchte inhoud geven en aan jouw reactie gezien spelen meerdere mensen met dit idee.
;)
Gebruikersavatar
PoofBird
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2003, 21:48

Bericht door PoofBird »

ok

dan is 4) het leukst, 5) noodzakelijk voor het voortbestaan van Star Trek, 2) een eventuele mogelijkheid en 3) een onmogelijke en onwenselijke film.

Ik vraag me nog steeds af wat je precies met 1) bedoelt :)
Gesloten