[First Contact] Borg Speech van JPL

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
CU2morO
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2002, 02:46
Contacteer:

[First Contact] Borg Speech van JPL

Bericht door CU2morO »

heeft iemand de speech die jean luc picard houd in first contact tegen lilly (goed gespeld?) over de bord (dat iedere keer als de borg binnenvallen, de mensheid uitwijkt naar andere werelden) in text?
ik heb hier wel de divx liggen, maar me codecs willen niet meewerken :|
is leuk sig materiaal :P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Sigs zijn hier niet toegestaan.

"They invade our space and we fall back, They assimilate entire worlds and we fall back. The line must be drawn here, this far, no farther. And I will make them pay for what they've done!"

Eigenlijk klopt de hele quote niet.

Starfleet heeft zich nooit teruggetrokken toen de Borg UFP ruimte binnenviel en nog nooit is er een Federatie planeet geassimileerd.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

3rd RemataKlan schreef:Sigs zijn hier niet toegestaan.

"They invade our space and we fall back, They assimilate entire worlds and we fall back. The line must be drawn here, this far, no farther. And I will make them pay for what they've done!"

Eigenlijk klopt de hele quote niet.

Starfleet heeft zich nooit teruggetrokken toen de Borg UFP ruimte binnenviel en nog nooit is er een Federatie planeet geassimileerd.
Ik denk dat Picard bedoeld met "we".. de non-borg. Dan klopt de quote wel.
WE fall back. Nou, genoeg rassen op te noemen. El-Audrians bijvoorbeeld. Picard weet d'r wel meer op te noemen, door zijn Locutus-tijd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Picard is een Federatieburger en Starfleet officier. Met "We" bedoelde hij de Federatie en Starfleet.

En je kunt niet terugtrekken bij een Borg invasie aangezien elke keer de manier van leven op het spel staat. Elke slag is cruciaal. Want als je verliest, assimileert de Borg je thuisplaneet.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

theoretisch bedoeld......
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Zover hadden ze vast niet gedacht bij het schrijven van het script. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Toen ik voor het eerst de trailer zag waar de speech in verwerkt was, dacht ik dat de Borg enkele Federatieplaneten had geassimileerd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Je hebt gelijk.......maar het blijft een sterke quote op de manier dat Picard het brengt :Y)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Er staat trouwens in de ST montly mag. van september de gehele? quote van de speech die picard zei tegen Lilly. Als je wil kan ik hem van de week wel overtikken. hij staat er uitgebreider dan wat 3rd schreef
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

complete quote:
Picard: No! We've made too many compromises already, too many retreats. They Invade our space and we fall back, they assimilate entire worlds and we fall back, not again, the line must be drawn here! This far no further! And I will make them PAY for what they've done!
ook leuk:
Picard: And he piled upon the whale's white hump, a sum of all the rage and hatred felt by his whole race, if his chest had been a cannon he'd have shot his heart upon it. Moby Dick.

Lilly: Actually, I've never read i
Picard: We have not lost the Enterprise, Mr. Worf. We are not going to lose the Enterprise, not to the Borg, not while I'm in command.
dijkje
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2003, 14:31

Bericht door dijkje »

3rd RemataKlan schreef:Picard is een Federatieburger en Starfleet officier. Met "We" bedoelde hij de Federatie en Starfleet.
En waarom denk je dat? Hij kan net zo goed de non-borg bedoelen. Dat is hij inmiddels ook weer. :)
En je kunt niet terugtrekken bij een Borg invasie aangezien elke keer de manier van leven op het spel staat. Elke slag is cruciaal. Want als je verliest, assimileert de Borg je thuisplaneet.
Sommige rassen hebben toch ook kolonies? Die worden uiteraard ook geassimileerd door de borg. Dan kun je je toch wel terugtrekken? :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Belgarath schreef:
3rd RemataKlan schreef:Picard is een Federatieburger en Starfleet officier. Met "We" bedoelde hij de Federatie en Starfleet.
En waarom denk je dat? Hij kan net zo goed de non-borg bedoelen. Dat is hij inmiddels ook weer. :)
En je kunt niet terugtrekken bij een Borg invasie aangezien elke keer de manier van leven op het spel staat. Elke slag is cruciaal. Want als je verliest, assimileert de Borg je thuisplaneet.
Sommige rassen hebben toch ook kolonies? Die worden uiteraard ook geassimileerd door de borg. Dan kun je je toch wel terugtrekken? :)
klopt, ik heb gister first contact nog eens gekeken en ik merkte op dat toen picard dat bericht binnenkreeg dat admiral hayes (?) zei dat er een kolonie was veroverd door de borg. hier trekken zij zich dus terug en klopt het wel wat picard zegt.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Borg Speech van Jean-Puc Licard!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:klopt, ik heb gister first contact nog eens gekeken en ik merkte op dat toen picard dat bericht binnenkreeg dat admiral hayes (?) zei dat er een kolonie was veroverd door de borg. hier trekken zij zich dus terug en klopt het wel wat picard zegt.
Goh, ik heb de film maanden geleden voor het laatst gezien en wat mij bijstaat is dat Hays Picard wakker maakt met de mededeling "our colony on Iwor Prime was destroyed this morning. Longe range sensors have picked up... Picard: "Yes I know. The Borg".

Maar jij hebt de film gisteren nog gezien dus zult het vast beter weten.

En dat Picard met "we" elk ras in de Melkweg, ook die hij niet kent, bedoeld is natuurlijk vanzelfsprekend. Dat is logisch, Trekkie-logica. En dat snap ik niet, dat is voor mij te hoog gegrepen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Jean Luc is nu eenmaal een toffe gast en begaan met zijn omgeving, dus kunnen "WE" wel aannemen dat ie opkomt voor alle rassen..... 8-)
3rd RemataKlan schreef:Trekkie-logica. En dat snap ik niet, dat is voor mij te hoog gegrepen.
vanzelfsprekend..... ;)
Gesloten