Captain Kirk doden in TUC

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Captain Kirk doden in TUC

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vond het einde van TUC heel mooi, de originele Star Trek cast die de zonsondergang tegemoet gaan, net als in westerns.

Maar aangezien Generations perse Captain Kirk moest afmaken zou het dan niet beter zijn geweest als Kirk was gestorven in TUC?

De film gaat zoals hij ging, Kirk rent op de president af en vang het schot op. De rest van de bemanning keert terug naar het schip en een audiobestand van Kirk wordt afgespeeld (ik heb ooit ergens gelezen dat dit een optie was tijdens het schrijven of maken van TUC).

Captain Kirk in de rug doodgeschoten door een Starfleet marinier toen hij een Federatie president die streefde naar interstellaire vrede redde.

Een stuk beter dan van een brug lazeren.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 12 okt 2003, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Re: Captain Kirk doden in TUC

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Ik vond het einde van TUC heel mooi, de originele Star Trek cast die de zonsondergang tegemoet gaan, net als in westerns.

Maar aangezien Generations perse Captain Kirk moest afmaken zou het dan niet beter zijn geweest als Kirk was gestorven in TUC?

De film gaat zoals hij ging, Kirk redt op de president af en vang het schot op. De rest van de bemanning keert terug naar het schip en een audiobestand van Kirk wordt afgespeeld (ik heb ooit ergens gelezen dat dit een optie was tijdens het schrijven of maken van TUC).

Captain Kirk in de rug doodgeschoten door een Starfleet marinier toen hij een Federatie president die streefde naar interstellaire vrede redde.

Een stuk beter dan van een brug lazeren.
Wat heb jij eigenlijk met captains doden? :)

ON: Mmm, ben ik geen voorstander van, zou toch maar een erg abrubt einde zijn van Kirk's presence in Trek. In Generations werd ie dan wel weggerukt into de Nexus, en later gedood op die planeet, maar het ging geleidelijker. Eerst was ie al dood, dan weer levend, en dan echt dood.

Alhoewel het idee niet slecht is, kan ik me er toch niet echt in vinden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Wat heb jij eigenlijk met captains doden?
Niets. Ik had liever gezien dat Kirk was blijven leven in de 23e eeuw maar als hij dan toch perse dood moest, dan liever in TUC.
Nebulaguy schreef:ON: Mmm, ben ik geen voorstander van, zou toch maar een erg abrubt einde zijn van Kirk's presence in Trek. In Generations werd ie dan wel weggerukt into de Nexus, en later gedood op die planeet, maar het ging geleidelijker. Eerst was ie al dood, dan weer levend, en dan echt dood.
Geleidelijker??? Hij ging nu ook ineens dood. Met de Nexus was hij alleen vermist.

En waaarom ging hij dood? Omdat Picard een eersteklas mongool was. En wie redde hij? De Veridians, een ras dat we nooit hebben gezien en in feite niets wezenlijks van weten.

Dit zou niet het geval zijn met TUC. Ook zou de Federatie wat verliezen. De Klingons verloren hun Kanselier maar de Federatie kwam er goed van af. Hooguit een deukje in hun reputatie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Zo slecht vond ik het einde van Kirk nog niet in Gen. Opzich wel toepasselijk. Meer bij een serie passend dan bij de film, waar hij grote heldendaden begaat. Een kleinere dood is juist heel toepasselijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Van een brug afvallen omdat Picard ongelofelijk dom was, vind jij een toepasselijke dood voor Captain James T. Kirk?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:Wat heb jij eigenlijk met captains doden?
Niets. Ik had liever gezien dat Kirk was blijven leven in de 23e eeuw maar als hij dan toch perse dood moest, dan liever in TUC.
Nebulaguy schreef:ON: Mmm, ben ik geen voorstander van, zou toch maar een erg abrubt einde zijn van Kirk's presence in Trek. In Generations werd ie dan wel weggerukt into de Nexus, en later gedood op die planeet, maar het ging geleidelijker. Eerst was ie al dood, dan weer levend, en dan echt dood.
Geleidelijker??? Hij ging nu ook ineens dood. Met de Nexus was hij alleen vermist.

En waaarom ging hij dood? Omdat Picard een eersteklas mongool was. En wie redde hij? De Veridians, een ras dat we nooit hebben gezien en in feite niets wezenlijks van weten.

Dit zou niet het geval zijn met TUC. Ook zou de Federatie wat verliezen. De Klingons verloren hun Kanselier maar de Federatie kwam er goed van af. Hooguit een deukje in hun reputatie.
Dat Picard een eersteklas mongool is door de Kirk te laten sterven, mmm, vind ik wat overdreven. Maar dat de Klingons veel meer schade opliepen in TUC dan de Federation, vind ik juist. Een dode kanselier tov een ontslagen admiraal maakt een wereld van verschil.

Dat Picard de Veridians probeerde te redden is iets wat veel terugkomt. In Insurrection red hij de Ba'Ku, in Generations de Veridians, in zo veel andere eps red de TNG crew volkeren. Het is een terugkomend feit dat typisch is aan TNG. Dat we later niets meer terugzagen van de Veridians is door de schrijvers en is niet de schuld van Picard.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Jij bekijkt het negatief. Hij valt doden tijdens het redden van 300 miljoen levens. En een gevaarlijke man te stoppen, iets wat een standaard is in startrek, wat is er dan toepasselijker dan een standaarddood.!
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

De film gaat zoals hij ging, Kirk redt op de president af en vang het schot op. De rest van de bemanning keert terug naar het schip en een audiobestand van Kirk wordt afgespeeld (ik heb ooit ergens gelezen dat dit een optie was tijdens het schrijven of maken van TUC).
En dat vind jij een eervolle dood van een ST legende?? Dood worden geschoten van achteren??

En stel dat hij dat deed, dan red hij het leven van 1 president. En zoals Nemesis red hij in GEN het leven van 300 miljoen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Dat Picard een eersteklas mongool is door de Kirk te laten sterven, mmm, vind ik wat overdreven.
Picard was in de film een eersteklas mongool omdat hij besloot om terug te keren 5 minuten voor lancering van Soran's raket ipv te kiezen om terug te keren naar de Enterprise-D op het moment dat Soran aan boord was.
Nebulaguy schreef:Maar dat de Klingons veel meer schade opliepen in TUC dan de Federation, vind ik juist.
Waarom? Partijen in beide rijken probeerden het vredesproces te saboteren.

Nebulaguy schreef:Dat Picard de Veridians probeerde te redden is iets wat veel terugkomt. In Insurrection red hij de Ba'Ku, in Generations de Veridians, in zo veel andere eps red de TNG crew volkeren.
Picard moest overtuigd worden om de bevolking van Drema te redden ("Pen Pals") en hij was niet van plan om de Boraalans te redden ("Homeward")

En als Picard een klein beetje intelligentie had gehad in Generations hadden de Veridians nooit gevaar gelopen.
Nebulaguy schreef:Het is een terugkomend feit dat typisch is aan TNG. Dat we later niets meer terugzagen van de Veridians is door de schrijvers en is niet de schuld van Picard.
Het feit dat de Veridians nooit eerder hebben gezien of gehoord tot Generations en sindsdien nooit meer iets van ze hebben gezien of gehoord maakt ze vanuit een dramatisch oogpunt een nutteloos iets. 300 miljoen of 300 Veridians maakt geen verschil.

Nemesis schreef:Jij bekijkt het negatief. Hij valt doden tijdens het redden van 300 miljoen levens. En een gevaarlijke man te stoppen, iets wat een standaard is in startrek, wat is er dan toepasselijker dan een standaarddood.!
Ik heb jou altijd al een apologeet voor slecht schrijfwerk gevonden. Fijn dat je het nu toegeeft. Wat is er goed aan een standaarddood? Standaard!

Kirk stierf omdat Picard een debiel was. En die 300 miljoen Veridians stellen niets voor aangezien de kijker ze niet kent. Ze hebben geen enkele waarde, er is geen drama.
Jason B schreef:En dat vind jij een eervolle dood van een ST legende?? Dood worden geschoten van achteren??
Doodgeschoten door een Starfleet marinier tijdens het redden van een rechtschapen Federatie president die streefde naar interstellaire vrede.
Dat is iets wezenlijks. Dat is iets dramatisch. Dat is beter dan van een brug vallen (in een slappe film).
Jason B schreef:En stel dat hij dat deed, dan red hij het leven van 1 president. En zoals Nemesis red hij in GEN het leven van 300 miljoen
300 miljoen compleet onbekende wezens die geen enkele invloed hadden in het verhaal. Dat is niet dramatisch.

En het was zijn eigen president die streefde naar interstellaire vrede. Als de president op dat moment was omgelegd, had het tot een grote oorlog geleid tussen de Federatie en de Klingons.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

300 miljoen compleet onbekende wezens die geen enkele invloed hadden in het verhaal. Dat is niet dramatisch.

En het was zijn eigen president die streefde naar interstellaire vrede. Als de president op dat moment was omgelegd, had het tot een grote oorlog geleid tussen de Federatie en de Klingons.
Oke, misschien heb je gelijk, maar op de GEN manier heeft hij ze alle twee kunnen redden. en wat zou kirk nou het liefste willen. 1 president redden en geen 300 miljoen mensen, of allebij??? en ik vond dat hij aan het eind nog heel dramatisch aan zijn einde kwam hoor.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Jason B schreef:
300 miljoen compleet onbekende wezens die geen enkele invloed hadden in het verhaal. Dat is niet dramatisch.

En het was zijn eigen president die streefde naar interstellaire vrede. Als de president op dat moment was omgelegd, had het tot een grote oorlog geleid tussen de Federatie en de Klingons.
Oke, misschien heb je gelijk, maar op de GEN manier heeft hij ze alle twee kunnen redden. en wat zou kirk nou het liefste willen. 1 president redden en geen 300 miljoen mensen, of allebij??? en ik vond dat hij aan het eind nog heel dramatisch aan zijn einde kwam hoor.
Als Kirk aan z'n einde kwam in TUC, is het feit dat hij X aantal jaren later 300 miljoen levens zou kunnen redden irrelevant.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jason B schreef:Oke, misschien heb je gelijk, maar op de GEN manier heeft hij ze alle twee kunnen redden. en wat zou kirk nou het liefste willen. 1 president redden en geen 300 miljoen mensen, of allebij??? en ik vond dat hij aan het eind nog heel dramatisch aan zijn einde kwam hoor.
Ik denk dat Kirk zou willen dat Picard gewoon terug was gegaan naar de Enterprise terwijl Soran aan boord was en makkelijk door Worf kon worden opgepakt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 12 okt 2003, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ja oke das ook wel weer zo. maar stel dat hij dat geweten had, dat hij een x aantal jaren later ook nog eens het leven van zoveel mensen kan redden: dan zou hij dat toch doen??
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
Jason B schreef:Oke, misschien heb je gelijk, maar op de GEN manier heeft hij ze alle twee kunnen redden. en wat zou kirk nou het liefste willen. 1 president redden en geen 300 miljoen mensen, of allebij??? en ik vond dat hij aan het eind nog heel dramatisch aan zijn einde kwam hoor.
Ik denk dat Kirk zou willen dat Picard gewoon terug was gegaan naar de Enterprise terwijl Soran aan boord was en makkelijk door Worf kon worden opgepakt.
Maar dan blijft Kirk achter bij de Veridians, nee? So, en dat zou dan het einde zijn voor Kirk, op een planeet achtergelaten worden? Vind ik even irrealistisch.

Nee Kirk zou terug de Nexus in moeten, kunnen de schrijvers hem altijd nog eens terughalen, moest dat ooit nodig zijn.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Maar dan blijft Kirk achter bij de Veridians, nee? So, en dat zou dan het einde zijn voor Kirk, op een planeet achtergelaten worden? Vind ik even irrealistisch.

Nee Kirk zou terug de Nexus in moeten, kunnen de schrijvers hem altijd nog eens terughalen, moest dat ooit nodig zijn.
Ik had geloof ik ergens gezie of gelezen dat Shatner het ook wel eens zat was en een einde wou maken aan zijn karakter, en dat hij dat in GEN het een mooi einde vond.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Waarom zou hij achter blijven op Veridian?

Als Picard vanuit de Nexus naar de Enterprise was gegaan toen Soran nog aan boord was (of zelfs nog eerder om zijn broer en neefje te redden) dan had hij nooit Kirk's hulp hoeven te hebben.

Kirk had dan als hij had gewild naar de Enterprise-B kunnen gaan.
Scotty, Chekov en Harriman staren naar buiten en Kirk verschijnt achter hen en zegt "Hi there, did I miss something?"
Jason B schreef:Ik had geloof ik ergens gezie of gelezen dat Shatner het ook wel eens zat was en een einde wou maken aan zijn karakter, en dat hij dat in GEN het een mooi einde vond.
Shatner kreeg tijdens de opnams spijt van zijn beslissing om Kirk dood te laten gaan en wilde erop terugkomen. Rick Berman, die de originele Star Trek niet moet, wilde daar niets van weten.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 12 okt 2003, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ja dat had cker mooi geweest. maar ja het is altijd makkelijk praten achteraf, maar wel jammer dat ze dat niet hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

je wordt wel erg grof vind je niet 3rd. Mongool, Debiel. Zoek even op wat het betekent en denk dan even twee keer na voordat je het gaat rondbazuinen!
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Re: Captain Kirk doden in TUC

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef: Captain Kirk in de rug doodgeschoten door een Starfleet marinier toen hij een Federatie president die streefde naar interstellaire vrede redde.

Een stuk beter dan van een brug lazeren.
Is wel leuk, maar wel typisch Amerikaans natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:je wordt wel erg grof vind je niet 3rd. Mongool, Debiel. Zoek even op wat het betekent en denk dan even twee keer na voordat je het gaat rondbazuinen!
Boe hoe! Jij hebt al twee reacties gegeven in dit topic sinds ik het woord 'mongool' gebruikte en dan ga je nu zitten huilen?
Nemesis schreef:Is wel leuk, maar wel typisch Amerikaans natuurlijk
Ik zie niet in hoe. Tenzij je bedoelt dat heldenmoed en zelfopoffering iets typisch Amerikaans is. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 13 okt 2003, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Ik zie niet in hoe. Tenzij je bedoelt dat heldenmoed en zelfopoffering iets typisch Amerikaans is. :)
Dat bedoel ik ja, zie je altijd in 'typisch' Amerikaanse films/series. ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik huil niet. En zoek het nu maar op en zeg mij maar eens wat het betekent en wat je voor je hebt. Ik scheld jouw huid ook niet vol.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik scheld jou niet uit voor mongool of debiel.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dat je het woord gebruikt geeft al aan dat je geen respect hebt voor anderen!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ ;(
The One schreef:Dat bedoel ik ja, zie je altijd in 'typisch' Amerikaanse films/series. ;)
Ah valt wel mee. En de zonsondergang tegemoet gaan, is ook vrij Amerikaans he. ;)
Gebruikersavatar
queen_dax
Ensign
Ensign
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:02
Locatie: ergens achter de sterren
Contacteer:

Bericht door queen_dax »

we nemen een Lucky Luke
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik denk dat de dood van Kirk in TUC de film nog dramatischer zou maken, wat opzich niet verkeerd is...

Generations heb ik nooit echt een geweldige film gevonden... Ze hadden Kirk lekker in die Nexus moeten laten zitten... Wie weet zit hij er nog wel... Misschien een idee voor Star Trek: Enterprise om Kirk daar uit te halen... >:)
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Wel, het zou in TUC idd dramatischer worden, maar mij lijkt dat eigenlijk wel een "goede" manier om dood te gaan. Dan zou hij dood gaan in een heldendaad, maar het enige detaill is dan het feit dat hij ook weer zorgt dat alles op zijn pootjes komt door wat hij erna zegt.

Dus hij had alles weer recht getrokken, nadat hij die president gered had, en als je het zo bekijkt, dan is de dood in generations toch het beste :{
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik denk dat de dood van Kirk in TUC niets bijdraagt en ben daarom blij dat ze er niet voor gekozen hebben. Zijn dood in GEN is inderdaad een beetje zinloos maar om hem in die nexus te laten zitten en te pas en te onpas in andere tijden op te roepen vind ik al helemaal niets.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Het had igg een meer gewaardeerde heldhaftige dood geweest die de geschiedenis boeken in gegaan zou zijn.

Dus ik stem wel voor de dood van KIRK in TUC.
Gesloten