Een jaar na de Amerikaanse Nemesis premiere

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Een jaar na de Amerikaanse Nemesis premiere

Bericht door 3rd RemataKlan »

In de VS ging op 13-12-2002 Star Trek Nemesis in premiere... en flopte.

Was je toen blij, teleurgesteld, verdrietig of onverschillig?


Ik was dolblij!

Zondagavond zag ik de boxofficecijfers, die van vrijdag en zaterdag waren al bekend en op basis van die cijfers werd een schatting gemaakt wat zondag zou worden. Het zag er niet goed uit. $18 miljoen in het openingsweekend maar, minder dan INS, die al een teleurstellende boxoffice opbrengst had.

En als slagroom op de taart behaalde de film niet eens de nummer 1 positie in eigen openingsweekend door te verliezen van de JLo film 'Maid In Manhattan' die uiteindelijk, $93 miljoen, meer dan twee keer zoveel als Nemesis, ophaalde.

De cijfers overtroffen mijn stoutste dromen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

goh, wat zijn we weer positief vandaag zeg.

als jij blij bent als een film flopt terwijl je hem nog niet eens hebt gezien vind ik dat eigenlijk best wel stom van je. als je de film toen al had gezien en hem vreselijk vond, oke, maar als je van tevoren al zegt het is een k*tfilm, ik hoop dat het het een flop wordt, maar ik heb hem nog niet gezien, vind ik dat een raar standpunt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik had het script gelezen.
Ik was enigszins op de hoogte van Logan's eerdere werk.
Ik had verschillende interviews gelezen van cast- en crewleden.
Ik was volledig op de hoogte van Rick Berman's andere Star Trek-werk, met name zijn eerdere Star Trek-film producties.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

en is de film dan meteen slecht.

als je het script hebt gelezen, hoe wist je toen zeker dat dat het volledige goed script was?
interviews zeggen ook niet alles.
als logan en berman's eerdere werk je niet aanstond, hoe weet je zeker dat ze nou niet anders hadden bedacht en dat het compleet anders was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:en is de film dan meteen slecht.

als je het script hebt gelezen, hoe wist je toen zeker dat dat het volledige goed script was?
Omdat het klopte met alle stukjes film die werden vrijgegeven en de informatie die in interviews naar voren kwam. En het verhaal zelf klopte precies met die informatie.
uss defiant schreef:interviews zeggen ook niet alles.
niet alles nee.
uss defiant schreef:als logan en berman's eerdere werk je niet aanstond, hoe weet je zeker dat ze nou niet anders hadden bedacht en dat het compleet anders was.
omdat ik mijn hoofd niet in mijn reet heb zitten. Ik ga er niet automatisch van uit dat het ineens anders, ineens beter zal zijn met dezelfde mensen die al jaren IMO onder de maat produceren. Het script en de interviews versterkten alleen maar het gevoel dat het niet anders en beter zou zijn.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

dit is dan wel allemaal jou vermoeden, maar zekerheid had je niet. vind je het zelf trouwens niet een beetje raar dat je hoopt dat een film weinig opbrengt.

en over dat script, dat geeft nog steeds niet het hele verhaal weer, je wist totaal niet zeker of dat het 100% complete script was. dalek was het een verouderd script, dat had gekund.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:dit is dan wel allemaal jou vermoeden, maar zekerheid had je niet.
Ik vond wel dat gebaseerd op bovengenoemde punten er uit van kon gaan dat de film middelmatig tot slecht zou zijn.
uss defiant schreef:vind je het zelf trouwens niet een beetje raar dat je hoopt dat een film weinig opbrengt.
Nee hoor. Ik zou het erg vinden als een slechte film, zeker een slechte Star Trek film veel geld zou opbrengen want dat zou betekenen dat er hoogstwaarschijnlijk weer zo'n soort film zou komen.

uss defiant schreef:en over dat script, dat geeft nog steeds niet het hele verhaal weer, je wist totaal niet zeker of dat het 100% complete script was. dalek was het een verouderd script, dat had gekund.
Het verhaal uit het script kwam overeen met de informatie die vrijkwam over de film. Stukjes film, interviews en achtergrondinformatie bewezen dat het script origineel en niet verouderd was. Sommige stukjes dialoog, bepaalde scenes of een subplot konden nog veranderen maar het algehele verhaal klopte.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 14 dec 2003, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

ach, ik heb de film uiteindelijk wel gezien en 't was idd bagger (met ongeveer dezelfde voorninfo als 3rd) dus misschien was 't beter geweest om het ook maar niet te kijken...

wat de cijfers mij deden? Eerlijk gezegd heeft het mij totaal onverschillig gelaten, 't boeit me niet meer, star trek gaat voorlopig ten onder aan het uitmelken van paramount en een chronisch gebrek aan creativiteit en mij kan 't weinig tot niets schelen...eng he
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het boeit je nu niet meer, maar toendertijd, was je toen ook onverschillig?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah, want het werd eigenlijk algemeen verwacht, er is zoveel gesleulteld aan die film (mede ook omdat Stewart en Spiner zo nodig hun eigen dingetjes d'r ook in moesten hebben) en er was al zoveel uitgelekt...en dan die trailer, daar lieten ze alle 'betere' stukjes meteen al in zien.

Eerlijk gezegd, het feit dat die film het slecht deed liet me toen ook al onverschillig jah...best eng, netzo als de kijkcijfers van ent nu, het doet me niks dat het bagger is (ik denk eerder: zie je maar weer dat er toch nog mensen zijn die wel om kwaliteit geven en dus gewoon niet kijken)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

ik kijk alle afleveringen van Star Trek Enterprise;

er zitten goede afleveringen tussen;
ik zie het gewoon als een startrek historie die plaats vindt in een alternative universe
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:Jah, want het werd eigenlijk algemeen verwacht, er is zoveel gesleulteld aan die film (mede ook omdat Stewart en Spiner zo nodig hun eigen dingetjes d'r ook in moesten hebben)
Ja daar stoorde ik me ook aan. Met name Spiner en zijn dubbelrol. Stewart en Spiner hadden ze zich daar niet mee moeten bemoeien. Stewart was al de fout in gegaan met INS.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik was teleurgesteld, had er meer van verwacht...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Het was enorm teleurstellend :r ; en daarnaast ook nog ongeloofwaardig :r
Gesloten