Promoveren TNG personages

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Promoveren TNG personages

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik snap niet waarom de vaste TNG personages nooit echt gepromoveerd zijn en/of een hogere functie hebben gekregen. Verschillende personages hadden vijftien jaar lang dezelfde rang en functie. Ondanks dat er één jaar tussen de vernietiging van de Ent-D en de lancering van de Ent-E zat.

Neem iemand als Riker. Hij was een snelle kerel. Een rijzende ster. Hij had al een eigen schip kunnen hebben maar hij besloot om de XO te worden op de Ent-D en werd daarmee ook gepromoveerd tot Commander.

De slechtste carrierekeus die hij ooit heeft gemaakt!

Want voor de komende vijftien jaar blijft hij in die positie met die rang terwijl verschillende Academy klasgenoten hem voorbij zijn gestreeft ook al zou men toendertijd hebben gedacht dat hij als eerste zijn eigen bevel zou krijgen.

Dan laat hij vervolgens nog drie kansen op eigen bevel schieten.
De Ares en de Melbourne. En na de Borg invasie, die Riker een halt wist toe te roepen, had hij elk schip kunnen krijgen. Starfleet moest toch nieuwe schepen bouwen dus hij had meteen het nieuwste, modernste schip kunnen krijgen met een rang van Captain.

Maar nee, Riker bleef maar XO op de Ent-D en vervolgens ook nog de Ent-E. En dan pas na vijftien jaar eindelijk zijn eigen bevel.

Data, ook zo'n triest geval. Vijftien jaar lang Lt. Commander en de Ops positie. Data met zijn capaciteiten en ervaring verdiende meer.

Picard, ook iemand die niet verder kwam.

Worf is daadwerkelijk serieus gegroeid in zijn carriere. Van Security naar Command en XO USS Defiant naar Ambassadeur op Qo'noS. Maar dat gebeurde allemaal op DS9 :) Om vervolgens weer gedegradeerd te worden naar Security knopjes drukkend schoothondje van Picard. :(

Gezien de moeilijke tijden voor de Federatie zou je verwachten dat ze goede command officieren nodig hadden maar de Ent senior staff blijft bij elkaar. Zelfs nadat het schip vernietigd werd!

Dus die senior staff heeft één jaar lang niets gedaan. Wachten tot het nieuwe schip er was. Op Worf na dan. Terwijl de Federatie genoeg problemen had en nieuwe gevaren waren al in aantocht.

Iemand als Picard zou toch goed werk kunnen doen als Admiral? En voordat er Trekkies stuiptrekkend op de grond liggen te brabbelen "maar in Generation zei Kirk...", een Admiral kan makkelijk het bevel voeren over een schip. Een vlaggenschip hoort zelfs een CO met een hogere rang dan captain te hebben! Sprekend in militaire zin.

Riker onderhand eigen schip, want na 15 jaar XO, zou zijn kans verkeken zijn lijkt mij.
Data XO van Picard of Riker.

Crusher, LaForge en Troi konden blijven doen wat ze deden. Maar met name Picard en Riker, twee ervaren command officieren, toch niet.
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Ja ja ja, slechte karakterontwikkeling bij alle personages, behalve diegene die bij DS9 zijn langsgeweest. We get it, nog een topic waarin de 'almachtige' 3rd RemataKlan weer de lezer wilt inprenten hoe achtergesteld alle series behalve DS9 zijn. DS9 is de beste Star Trek serie ooit, we zullen niets anders meer denken en vanaf nu braaf al je meningen delen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Waar slaat dit nou weer op?

De punten die ik geef, zijn goed onderbouwd, beperk je daar dan toe.

Ik had ook de eerste 6 Star Trek films kunnen nemen.
Kirk die promoveert tot admiral. Spock die de diplomatieke kant op gaat. Sulu die zijn eigen bevel krijgt. Alleen Chekov trok helaas aan het kortste eind, hij was XO van de Reliant in TWOK.

Maar TNG personages zijn niet opgedoken in die films. Wel in DS9, waardoor die serie een beter voorbeeld was. Maar je hoeft niet eens naar DS9 te kijken. Gewoon kijken naar TNG en haar films is al genoeg aangezien het daar over gaat.
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Gaat erom dat je duidelijk wilt maken dat de personages wat betreft rank stilstonden. En op de een of andere manier kom jij automatisch weer terug op DS9 en dat belicht je dan weer positief (Worf naar DS9 + hogere rang). We weten nu wel zo'n beetje dat alles aan DS9 goed is, je hoeft het dus niet in bijna elk topic terug te laten komen. ;)
Onbewust lijkt het wel alsof je een drang hebt alle series onderuit te halen, om daarmee DS9 net weer ietsje hoger de hemel in te prijzen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dit gaat helemaal niet om DS9. Ik moest het er wel even bij halen omdat TNG regular Worf naar DS9 ging. En daar groeide zijn carriere behoorlijk. Maar dan komt hij weer bij TNG en is hij weer simpele security chief.

Als ik alleen maar had gezegd "dus die senior staff heeft één jaar lang niets gedaan" dan was iemand anders gekomen met "behalve Worf, die ging naar DS9".
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

3rd, je hebt gelijk (zoals bijna altijd), maar het wel waar wat Chewie zegt. Elk topic die jij maakt heeft een op één of andere manier te maken met het feit dat jij DS9 goed vind en andere series slecht (vooral ENT). Om mijn mening wat te beargumenteren, hier een lijstje van de door 3rd aangemaakte topics.

ENT: Is ENT discriminerend?
Achterliggende gedachte: Enterprise is discriminerend, DS9 niet door zwarte Captain

ENT: Wat voor zin heeft een prequel als...
Achterliggende gedachte: Enterprise is niet goed, omdat het zich niet aan de continuiteit houdt. DS9 is perfect hierin.

ENT: Het Enterprise NX01's Dodental
Achterliggende gedachte: Enterprise heeft nooit doden. In de oorlog bij DS9 zijn er zoooooveel slachtoffers gevallen

ENT: NX01's Missie Overzicht
Achterliggende gedachte: Enterprise heeft bijna alleen maar vijanden gemaakt, dit is niet goed.

VOY: Kapitein doden in "Caretaker"
Achterliggende gedachte: het is raar dat de mensen die het niet eens waren met Janeways besluit de de kapitein niet hebben gedoodt. Bij Sisko hebben heeft de crew hiervoor nooit een reden gehad.

ALG: Wat hebben de Romulans met de Romeinse mythologie?
Achterliggende gedachte: In enterprise stelt dit ras zich voor, maar bijvoorbeeld in DS9 zijn ze er ook, maar daar rep je met geen woord over.

ALG: Bewijs BotF = Starfleet's oprichting
ff laten zien dat Enterprise het weer fout had...

ALG: Ouderloos, ongehuwd en geen kinderen
Sisko is de enige die wel close family heeft die nog in leven zijn. Ds9 is zo goed...

DS9: Jaloers op DS9 newbies
Even laten merken dat DS9 de beste serie is, doordat je jaloers bent op mensen die het nog niet hebben gezien...

ALG: Uur Voor Uur topics
Ik heb ze niet allemaal doorgelezen, maar volgens mij heb je overal DS9 gekozen en zegt dat de andere series Büll Shit zijn. Ik vind vaak wel dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je door dit soort topics dit weer even extra moet benadrukken

DS9: Disc by Disc
Ook hier zeg je ongeveer dat alle afleveringen goed zijn (paar uitzonderingen oké), maar volgens mij maak je ook deze topics weer aan om te laten merken hoe goed je DS9 vind.

DS9: Sisko en Dax
Even weer DS9 de hemel in prijzen, door 'kijkend naar andere series' even te laten merken dat niet overal een romance uit hoeft te komen.

DS9: "In The Pale Moonlight" Written by Brannon Braga
Even laten merken dat Braga een slechte schrijver is, door even aan te nemen dat hij één van de beste DS9 afleveringen had geschreven.

DS9: Stel de seizoensfinales op
Ook hier prijs je ongeveer alle afleveringen de hemel in door woorden te gebruiken als: grootse,prachtig,waanzinnig,strakke,spannende... nouja, ga zo maar door.

nouja, ik kan er nog een heleboel opnoemen.
Nogmaals, je hebt vaak wel gelijk, maar ik ben het met chewie eens dat je niet (bijna) elk bericht met een achterliggende gedachte hoeft te posten...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nog meer gezeik? Want zo ja, vooral niet posten, het slaat namelijk nergens op.

Je hebt niet eens de moeite genomen om een aantal opgenoemde topics fatsoenlijk door te lezen en meer dan de helft van je voorbeelden heeft niets met DS9 te maken. Net als dit topic overigens.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ach, laat ze toch zeiken 3rd. Het is niet iedereen weggelegd om prikkelende stellingen te plaatsten waar iig een mooie discussie uit kan rollen. De meesten hebben al moeite met 'raad-je-plaatje' 114.

Ik heb er nog niet zo'n moeite mee dat de personages in de TNG serie niet promoveerden, dit beslaat 'slechts' een tijdsbestek van 7 jaar, is nog net acceptabel om je rang te behouden (zeker de seniors).

In de films verbaasde ik mij er wel over, dit zijn dé aangewezen projecten om een character als Riker of Data te promoveren. Er is niks mis met het feit dat zowel Picard als Riker een eigen schip zouden hebben, dat zie je ook in de films met Sulu en Kirk. In een serie zou dat productietechnisch een stuk moeilijker zijn. Omdat je als je het goed wilt doen dan ook 2 complete crews moet gaan onderhouden en dat werkt niet goed in een serie, wel in een film. Overigens vind ik het simpele feit dat Janeway als Admiral komt opdraven en Picard gaat commanderen echt een aanfluiting voor de kwaliteiten van Picard, Riker en Data. Maar met name Riker en Picard hebben dat ook zelf over zich afgeroepen (ja, ik ga Braga's aanpak binnen Nemesis even verdedigen >:)). Dit is een voorbeeld van wat 3rd eerder aangaf dat als je een aantal keren je promotie weigert (Riker, Picard) er anderen je plaats gaan innemen.

Data is in nagenoeg elk opzicht superieur aan de menselijke rassen en zit daarom helemaal verkeerd met zijn rang, hij hoort niet als uitvoerend mannetje op een sterrenschip te zitten. Hij hoort als Fleet Admiral en meesterstrateeg de grote lijnen uit te zetten bij Starfleet of hier iig een adviserende rol in te hebben. Die had binnen de serie al Sky High moeten gaan, omdat voor de carriere van een androïde nu eenmaal andere normen gelden dan voor een mensachtige. Het zou het geheel ook wat meer body hebben gegeven want mensen hebben iets met rangen (neem sommige users op dit forum alleen al!) als er dan een cheatende robot iedereen voorbij streeft levert dat ongetwijfeld interessante emoties en verhaallijnen op.
Laatst gewijzigd door Mivok op 16 jan 2004, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Re: Promoveren TNG personages

Bericht door Jimbo »

3rd RemataKlan schreef:Ik snap niet waarom de vaste TNG personages nooit echt gepromoveerd zijn en/of een hogere functie hebben gekregen. Verschillende personages hadden vijftien jaar lang dezelfde rang en functie. Ondanks dat er één jaar tussen de vernietiging van de Ent-D en de lancering van de Ent-E zat.
3rd RemataKlan schreef:Neem iemand als Riker. Hij was een snelle kerel. Een rijzende ster. Hij had al een eigen schip kunnen hebben maar hij besloot om de XO te worden op de Ent-D en werd daarmee ook gepromoveerd tot Commander.

De slechtste carrierekeus die hij ooit heeft gemaakt!

Want voor de komende vijftien jaar blijft hij in die positie met die rang terwijl verschillende Academy klasgenoten hem voorbij zijn gestreeft ook al zou men toendertijd hebben gedacht dat hij als eerste zijn eigen bevel zou krijgen.

Dan laat hij vervolgens nog drie kansen op eigen bevel schieten.
De Ares en de Melbourne. En na de Borg invasie, die Riker een halt wist toe te roepen, had hij elk schip kunnen krijgen. Starfleet moest toch nieuwe schepen bouwen dus hij had meteen het nieuwste, modernste schip kunnen krijgen met een rang van Captain.

Maar nee, Riker bleef maar XO op de Ent-D en vervolgens ook nog de Ent-E. En dan pas na vijftien jaar eindelijk zijn eigen bevel.
Riker - Commander, wou ZELF geen captain worden heeft het elke keer afgeslagen.
3rd RemataKlan schreef:Data, ook zo'n triest geval. Vijftien jaar lang Lt. Commander en de Ops positie. Data met zijn capaciteiten en ervaring verdiende meer.
Data - Er is mij vertelt dat hij geen hogere rang mag hebben omdat hij een androide is en dus geen menselijke gevoelens, zoiets.
3rd RemataKlan schreef:Picard, ook iemand die niet verder kwam.
Picard - Captain, zou idd hoger kunnen zijn.
3rd RemataKlan schreef:Worf is daadwerkelijk serieus gegroeid in zijn carriere. Van Security naar Command en XO USS Defiant naar Ambassadeur op Qo'noS. Maar dat gebeurde allemaal op DS9 :) Om vervolgens weer gedegradeerd te worden naar Security knopjes drukkend schoothondje van Picard. :(
Worf - lt. Commander, ook groot verschil, heb je al uitgelegt
3rd RemataKlan schreef:Gezien de moeilijke tijden voor de Federatie zou je verwachten dat ze goede command officieren nodig hadden maar de Ent senior staff blijft bij elkaar. Zelfs nadat het schip vernietigd werd!

Dus die senior staff heeft één jaar lang niets gedaan. Wachten tot het nieuwe schip er was. Op Worf na dan. Terwijl de Federatie genoeg problemen had en nieuwe gevaren waren al in aantocht.
ik neem toch aan dat die aanwezig zijn met de bouw van de E-E, zodat ze ook precies weten wat voor een schip het is.[/quote]

La Forge - van lt. jg naar commander. en van command naar Engineering.
Crusher - Commander, als je CMO bent dan is het moeilijk om een hogere rang te krigen.
Troi - van lt. Comdr. naar Commander, kan eigelijk ook niet hoger omdat ze ship's counselor is.

ikvind het dus eigelij nog allemaal wel meevallen, de meeste zijn toch wel gegroeit of ze konden niet meer groeien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mivok schreef:Ik heb er nog niet zo'n moeite mee dat de personages in de TNG serie niet promoveerden, dit beslaat 'slechts' een tijdsbestek van 7 jaar, is nog net acceptabel om je rang te behouden (zeker de seniors).
Voor de serie heb ik er ook weinig moeite mee. Ik concentreer me nu vooral op de lijnofficieren. Hooguit Riker die een jaar na BOBW een eigen schip zou krijgen, hij kon zo elk schip uitkiezen. Hij was de man die de Borg tegenhield. :) Maar dan had Frakes wel uit de serie gemoeten wat dan wel de deur had geopend voor Data als XO.
Mivok schreef:In de films verbaasde ik mij er wel over, dit zijn dé aangewezen projecten om een character als Riker of Data te promoveren. Er is niks mis met het feit dat zowel Picard als Riker een eigen schip zouden hebben, dat zie je ook in de films met Sulu en Kirk. In een serie zou dat productietechnisch een stuk moeilijker zijn. Omdat je als je het goed wilt doen dan ook 2 complete crews moet gaan onderhouden en dat werkt niet goed in een serie, wel in een film.
Het zou in een film niet makkelijk zijn maar niet onmogelijk. De films zouden daar dan op afgestemd moeten worden.

Admiral Picard had nog steeds in bevel van de Enterprise kunnen zijn. Helemaal tijdens de Dominion War. Dan had de Enterprise daadwerkelijk een vlaggenschip kunnen zijn.

Het is simpelweg belachelijk om te denken dat Starfleet goede, ervaren lijnofficieren een jaar lang op hun handjes laat zitten. Zeker gezien de problemen die de Federatie had. Maquis, Klingons, Dominion.
Mivok schreef:Overigens vind ik het simpele feit dat Janeway als Admiral komt opdraven en Picard gaat commanderen echt een aanfluiting voor de kwaliteiten van Picard, Riker en Data. Maar met name Riker en Picard hebben dat ook zelf over zich afgeroepen (ja, ik ga Braga's aanpak binnen Nemesis even verdedigen ). Dit is een voorbeeld van wat 3rd eerder aangaf dat als je een aantal keren je promotie weigert (Riker, Picard) er anderen je plaats gaan innemen.
Ik vind wel dat je nu even fictie van werkelijkheid moet scheiden. Met deze redenering kan ik ook zeggen "Janeway had achter slot en grendel moeten zitten". Wie bepaalt het lot van de personages? Dat doen de schrijvers. Die bepalen wat de personages doen en niet doen, welke keuzes ze maken en hoe ze groeien. En de schrijvers/producers hebben bepaald dat de TNG personages 15 jaar lang in dezelfde rol bleven zitten en 1 personage bij wie dit niet gebeurde, werd uiteindelijk gereset.
Mivok schreef:Data is in nagenoeg elk opzicht superieur aan de menselijke rassen en zit daarom helemaal verkeerd met zijn rang, hij hoort niet als uitvoerend mannetje op een sterrenschip te zitten. Hij hoort als Fleet Admiral en meesterstrateeg de grote lijnen uit te zetten bij Starfleet of hier iig een adviserende rol in te hebben.
Data is in sommige opzichten superieur maar hij is geen mens(achtige). Hij is kunstmatig. Hij heeft geen echt instinct. Vulcans hebben vaak een uitstekend denkvermogen, denken logisch na, net als Data maar toch is het niet zo dat de top van Starfleet Command gedomineerd wordt door Vulcans. Ik denk ook dat Starfleet wat moeite zou hebben om een machine de CO te maken van een Starfleet. Maar het zou heel interessant zijn geweest om Data te zien als XO. Dat zou hem wel een stap dichterbij CO hebben gebracht.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jimbo schreef:Riker - Commander, wou ZELF geen captain worden heeft het elke keer afgeslagen.
Dat is dus de fictie. De schrijvers hebben bepaald om Riker telkens een eigen bevel af te slaan. Maar ze konden ook bepalen om Riker een eigen bevel te nemen. Zeker na de vernietiging van de Ent-D.
Jimbo schreef:ik neem toch aan dat die aanwezig zijn met de bouw van de E-E, zodat ze ook precies weten wat voor een schip het is.
Er wordt toch geen rekening gehouden met de wensen van de senior staff. De Enterprise-D was vernietigd, er was geen Enterprise-D senior staff meer. De officieren konden ergens anders worden ingezet.

Zie je het al voor je dat er aan Picard wordt gevraagd welke kleur tapijt hij wilt hebben?
Jimbo schreef:ikvind het dus eigelij nog allemaal wel meevallen, de meeste zijn toch wel gegroeit of ze konden niet meer groeien.
Groeien kan altijd. Picard, Riker en Data al helemaal. Voor Crusher, Troi en LaForge zou het wat beperkter zijn gezien hun omstandigheden.

In het toekomstbeeld van "All Good Things" waren ze wel allemaal verder gegaan in hun carriere. Behalve Troi die dood was.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

3rd RemataKlan schreef:
Jimbo schreef:Riker - Commander, wou ZELF geen captain worden heeft het elke keer afgeslagen.
Dat is dus de fictie. De schrijvers hebben bepaald om Riker telkens een eigen bevel af te slaan. Maar ze konden ook bepalen om Riker een eigen bevel te nemen. Zeker na de vernietiging van de Ent-D.
ja maar als ze hem een eigen bevel zouden geven, dan moet ie idd weg. kan ook niet echt
3rd RemataKlan schreef:
Jimbo schreef:ik neem toch aan dat die aanwezig zijn met de bouw van de E-E, zodat ze ook precies weten wat voor een schip het is.
Er wordt toch geen rekening gehouden met de wensen van de senior staff. De Enterprise-D was vernietigd, er was geen Enterprise-D senior staff meer. De officieren konden ergens anders worden ingezet.

Zie je het al voor je dat er aan Picard wordt gevraagd welke kleur tapijt hij wilt hebben?
hij zoekt idd niet zijn tapijt uit, maar ze zijn betrokken bij de bouw van z'n schip, Geordi bv. als hij bij de bouw is van de engenering dan weet hij precies hoe z'n schip werkt, Crusher ook, het is wel fijn als je precies weet waar je wat moet zoeken als je op je eerste dag een bijna dode moet behandelen.
3rd RemataKlan schreef:
Jimbo schreef:ikvind het dus eigelij nog allemaal wel meevallen, de meeste zijn toch wel gegroeit of ze konden niet meer groeien.
Groeien kan altijd. Picard, Riker en Data al helemaal. Voor Crusher, Troi en LaForge zou het wat beperkter zijn gezien hun omstandigheden.

In het toekomstbeeld van "All Good Things" waren ze wel allemaal verder gegaan in hun carriere. Behalve Troi die dood was.
ja dan kunnen ze groeien (NA de srie en de films) Crusher,Troi,LaForge kunnen alleen maar groeien als ze van het schip afgaan. Niet tijdens te serie want dan heb je elke keer een ander crew.

En wat ik zei van Data dat hij niet hoger in rang mag zijn, weet iemand hoe dat zit.
8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jimbo schreef:ja maar als ze hem een eigen bevel zouden geven, dan moet ie idd weg. kan ook niet echt
Waarom niet? :)
Jimbo schreef:hij zoekt idd niet zijn tapijt uit, maar ze zijn betrokken bij de bouw van z'n schip, Geordi bv. als hij bij de bouw is van de engenering dan weet hij precies hoe z'n schip werkt, Crusher ook, het is wel fijn als je precies weet waar je wat moet zoeken als je op je eerste dag een bijna dode moet behandelen.
Hoe kom je erbij dat ze betrokken zijn bij de bouw van het schip? Zo'n Sovereign class project was al opgestart toen ze nog op de Ent-D zaten, misschien nog wel eerder. Hetzelfde geldt ook voor de USS Sovereign.

Verder is de inrichting hetzelfde. De Sickbay en Engineering op de USS Sovereign is hetzelfde als op de USS Enterprise-E. Hooguit wat kleine uiterlijke verschillen. Overal wordt er de standaardapparatuur geinstalleerd.
Jimbo schreef:ja dan kunnen ze groeien (NA de srie en de films) Crusher,Troi,LaForge kunnen alleen maar groeien als ze van het schip afgaan. Niet tijdens te serie want dan heb je elke keer een ander crew.
In de films kon hun carriere ook groeien. Kijk maar naar de TOS films. Met name Picard en Riker.
Jimbo schreef:En wat ik zei van Data dat hij niet hoger in rang mag zijn, weet iemand hoe dat zit.
Staat mij niets van bij.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

ja maar als ze hem een eigen bevel zouden geven, dan moet ie idd weg. kan ook niet echt
Als je de post van Mivok had gelezen had je geweten dat het wel kan, Kirk en Sulu als voorbeeld.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

captain crash schreef:
ja maar als ze hem een eigen bevel zouden geven, dan moet ie idd weg. kan ook niet echt
Als je de post van Mivok had gelezen had je geweten dat het wel kan, Kirk en Sulu als voorbeeld.
ik heb nog iets verder gelezen als jou, er staat namelijk dat het met een film wel te doen is zoiets, maar met een serie niet omdat je dan 2 crews moet hebben 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Dat is helemaal niet nodig. Als Riker tijdens de serie zijn eigen bevel had gekregen, was hij simpelweg uit de serie gegaan. Met hier en daar een gastoptreden.

Ik snap niet waarom er een personage gecreeërd werd waarvan zo duidelijk werd vastgesteld dat hij een rijzende ster was en zelfs meerdere kansen geven op eigen bevel als hij toch al die tijd bij de serie zou blijven.

Dat is eigenlijk niet goed voor het personage zelf.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 17 jan 2004, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Volkomen gelijk. Riker had veel eerder dan in Nemesis CO moeten zijn. Maar niet te vroeg. De eerste keer dat hij in TNG de kans kreeg om te promoveren had het zeker niet gehoeven en zat er nog logica in dat hij het afwees. Ik begon echter wel te twijfelen toen hij maar bleef afzeggen en zeker dat hij nog XO bleef na de vernietiging van de ENT-D.
Het was beter dat hij gewoon verder ging met een eigen schip als CO en dat Picard gewoon zelf op de ENT-E had kunnen gaan wachten.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

vergeet niet dat spock ook al van alles is geweest. eerste officier, kapiteit, ambasadeur. scotty krijgt ook zijn eigen schip. man in 15 jaar is kirk al 4 keer gedegradeerd en gepromoveerd. ik moet zeggen dat ik het toch wel met 3rd eens ben hoor.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Scotty kreeg nooit zijn eigen schip. Of vergis jij je met Sulu?

Kirk is maar één keer gedegradeerd. Namelijk in The Voyage Home.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

3rd RemataKlan schreef:Scotty kreeg nooit zijn eigen schip. Of vergis jij je met Sulu?

Kirk is maar één keer gedegradeerd. Namelijk in The Voyage Home.
in de eerste film was hij toch ook admiral, maar nam hij het over van Captain Decker. Toen had hij weer de Captain rang. het is dus wel vaker geweest 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hij bleef de rang van admiral houden.

Een CO hoeft niet perse de rang van captain te hebben. Kan ook lager of hoger zijn.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

3rd RemataKlan schreef:Hij bleef de rang van admiral houden.

Een CO hoeft niet perse de rang van captain te hebben. Kan ook lager of hoger zijn.
ja dat is wel, maar was ook daadwerkelijk Captain in de eerste film. Hij droeg een Captain's uniform en had ook de rangen van Captain en iedereen zei Captein. Dan ben je dus Catain ;)

Toen hij voor de eerste keer weer op het schip kwam was ie nog admiral. Nadat hij decker vertelde dat ie de CO zou worden heeft ie ook tegen Decker gezegt dat ie geen Catain meer zou zijn maar Commander. Vervolgens was Kirk Captain en Decker Commander. 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

De gezagvoerder van een schip wordt meestal 'Captain' genoemd, ongeacht zijn rank, ook officieren met een rang lager of hoger dan 'Captain'. Dat zegt helemaal niets.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

The Silencer schreef:De gezagvoerder van een schip wordt meestal 'Captain' genoemd, ongeacht zijn rank, ook officieren met een rang lager of hoger dan 'Captain'. Dat zegt helemaal niets.
kijk nou maar eens oop dit plaatje, daar staat Kirk recht met de Captain strepen en NIET die van Admiral 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb het script van TMP even nagekeken. Daar wordt dus vermeld dat Kirk zijn uniform met admiral's stripes inruilt voor één met captain's stripes.

Captain Decker krijgt een tijdelijke reductie in rang.

Waarom dit precies gebeurt, ontgaat me eerlijk gezegd.

Is het namelijk ook zo dat een CO met een hogere rang dan captain toch nog aangesproken wordt als captain?

Als ik het me goed herinner wordt Kirk niet aangesproken als captain in TWOK, TSFS en TVH. En in TUC zijn er meerdere officieren met de rang van captain aan boord de Ent-A.

Maar goed, dit wilt niet zeggen dat Kirk een degradatie had gekregen. Althans niet een (bljivende) degradatie als straf. Dat is hem maar één keer overkomen. Namelijk in TVH voor het negeren van de chain of command in TSFS.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Het is ook geen 'wet' van Meden en Perzen. Maar volgens mij zouden ze Kirk best aan kunnen spreken met Captain, ook al is hij Admiral. In hedendaagse marines is met 'Captain' de commandant bedoeld als er meerdere personen met die rang zijn (zoveer ik weet, ben geen expert op militair gebied) hoewel Amerikanen dan toch meestal het woord 'Skipper' gebruiken, want minder verwarring sticht.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

The Silencer schreef:Het is ook geen 'wet' van Meden en Perzen. Maar volgens mij zouden ze Kirk best aan kunnen spreken met Captain, ook al is hij Admiral. In hedendaagse marines is met 'Captain' de commandant bedoeld als er meerdere personen met die rang zijn (zoveer ik weet, ben geen expert op militair gebied) hoewel Amerikanen dan toch meestal het woord 'Skipper' gebruiken, want minder verwarring sticht.
Is Skipper niet het woord voor de kerel die in verbinding staat met de machinekamer op de brug? Er is toch nog een captain, die ook zo aangesproken wordt? Het zou ook kunnen dat ik minder JAG moet kijken, want daar wordt dat zo vermeld.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Met het woord 'Skipper' wordt verwezen naar de gezagvoerder van een schip, de kapitein (de positie 'kapitein van het schip' die niet noodzakelijkerwijs ook de rang kapitein hoeft te hebben).
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

3rd RemataKlan schreef:Scotty kreeg nooit zijn eigen schip. Of vergis jij je met Sulu?

Kirk is maar één keer gedegradeerd. Namelijk in The Voyage Home.
nee, in die aflevering van tng met scotty wordt er toch een keer gezegd dat hij de kapitein van dat wrak was. of niet? hmm nou begin ik te twijfelen.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

p.s dat van die 4 x was niet echt serieus bedoeld hoor. hij is volgens mij wel vaker dan 1 keer gedegradeerd. wat ook al gezegd was in TMP en voyage home en hij heeft het zo vaak aan de stok met starfleet command.

ik wou er gewoon mee zeggen dat in tng idd. weinig gepromoveerd wordt.
Gesloten