Waar zou volgens jou Star trek XI over moeten gaan?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

3rd RemataKlan schreef: Een aanval op de basis zou beter zijn geweest dan het ENIGE EFFECTIEVE wapen overhandingen aan de vijand en kenbaar maken dat de Aarde niets weet.
Jaja... Waarom zou je uberhaupt moeite doen voor vrede... Schiet ze uit de lucht, dat is op de lange termijn vast de beste oplossing voor de aarde... |:(

Wellicht dat het vaker voorkomt in het echt (dat aanvallen in plaats van gaan praten), maar daarom is het hier juist wel een mooi gebaar om te laten zien dat het ook anders kan. Lijkt me een betere boodschap om mee te geven dan: als iets er gevaarlijk uitziet, vernietig het.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Alsjeblieft zeg.

Dus het ENIGE EFFECTIEVE wapen overhandigen aan de VIJAND is wijzer.

jaja, alleen in de demente geest van Trekkies.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Belgarath schreef:Jaja... Waarom zou je uberhaupt moeite doen voor vrede... Schiet ze uit de lucht, dat is op de lange termijn vast de beste oplossing voor de aarde... |:(
Wat zou jij als oplossing gekozen hebben? Of ben je 't met Janeway d'r beslissing eens? :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

10 gaat over de grote kosmische stofzuiger... de grote komische stuifzuiger die ook wel bekend staat als de rechtzetter van het universum, de kosmische stofzuiger is een gigantisch ding van ongekende proporties, als eerste zal hij Rick Berman en Brannon Barga opzuigen...
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

err.. wrong. 10 ging over romulans, maar je bedoelde vast en cker 11 :-P
he, maar das best een goed id btw... laten we ze ff mailen...
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

3rd RemataKlan schreef:Alsjeblieft zeg.
Dus het ENIGE EFFECTIEVE wapen overhandigen aan de VIJAND is wijzer.
jaja, alleen in de demente geest van Trekkies.
Jij zou vast ook niet recht op gewapende vijanden aflopen... Ghandi deedt het wel, en heeft op die manier ook Engeland verdreven uit zijn land...

Soms zijn dingen die in eerste instantie dom lijken zo gek nog niet.

En wellicht was het idee van Janeway gevaarlijk, maar zoals al eerder werd gezegd, de aarde had die verdediging uberhaupt niet. Voyager was behoorlijk ver weg. Nu kon voyager het wapen gebruiken om de aarde te beschermen door het vertrouwen te winnen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Heb je de hele discussie gevolgd?

Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen denken dat 8472 ineens 100% te vertrouwen is. Want dat doe je als je het enige effectieve wapen overdraagt in ruil voor vrede. En omdat het wapen niet direct gebruikt kon worden betekent niet dat ze het in de toekomst misschien niet nodig hebben. Nu hebben ze er sowieso niks meer aan.
Belgarath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 287
Lid geworden op: 11 dec 2003, 11:50

Bericht door Belgarath »

Vis schreef:Heb je de hele discussie gevolgd?
Uiteraard. Maarreh, had ik moeten aannemen dat wat jullie zeggen ook de enige waarheid is? ;) Volgens mij is vrij duidelijk dat ik het niet met het standpunt eens ben. En ik noem er een voorbeeldje bij. :)
Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen denken dat 8472 ineens 100% te vertrouwen is. Want dat doe je als je het enige effectieve wapen overdraagt in ruil voor vrede. En omdat het wapen niet direct gebruikt kon worden betekent niet dat ze het in de toekomst misschien niet nodig hebben. Nu hebben ze er sowieso niks meer aan.
Dus je ziet een trainingskamp wat duidelijk zo ver is, dat ze al bijna kunnen infiltreren. Je bent zelf nog 30 jaar van huis. Hoe kun je de aarde helpen?
Vernietigen.. juist, als ze starfleet nabouwen, nemen ze vast ook nog wel meer moeite om hun vijand uit te schakelen, en komen ze er vast wel achter dat diezelfde lui als voyager in het alfa-quadrant niet het wapen hebben.

Praten, ja kan. Maar ze vertrouwen je voor geen meter. Welk gebaar kun je maken om ze wat vertrouwen te geven? Het ENIGE wapen (waar je de aarde niet mee kunt beschermen de komende 30 jaar) wat effectief is ... daar zullen ze vast van staan te kijken. Ofwel omdat ze denken: wow die zijn stom, maar dan vinden ze je ook neit meer gevaarlijk :-P . Of niet... en je krijgt wel vertrouwen. De dapperste leiders waren die, die vrede durfden te sluiten. Of had je liever een duitsland na WOII gehad zoals na WOI?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ehm, wat je nu zegt is redelijk onrealistisch bij een levenssoort die onverbiddelijk de zwakkeren vernietigd en dit zegt op een emotieloze toon. Als 8472 dat wapen krijgt, maakt dat hen toch niet uit, dan maken ze je daarna af, ipv ervoor.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Belgarath schreef:Uiteraard. Maarreh, had ik moeten aannemen dat wat jullie zeggen ook de enige waarheid is? ;) Volgens mij is vrij duidelijk dat ik het niet met het standpunt eens ben. En ik noem er een voorbeeldje bij. :)
Nee ok, van ons is ook maar 'n mening uiteraard :)
Belgarath schreef:Vernietigen.. juist, als ze starfleet nabouwen, nemen ze vast ook nog wel meer moeite om hun vijand uit te schakelen, en komen ze er vast wel achter dat diezelfde lui als voyager in het alfa-quadrant niet het wapen hebben.
Dat betwijfel ik dus nog :) Ze doen ontzettend veel moeite om heel Starfleet te kunnen immiteren. Als ze wisten de Aarde niet over het wapen beschikte, hadden ze gewoon 9 van hun schepen gestuurd, en weg was de aarde. (Zie planet killers)
Belgarath schreef:Praten, ja kan. Maar ze vertrouwen je voor geen meter.
Maar in hoeverre moet je 8472 geloven? Zoals het in Voyager is gebracht wilden ze eerst ons hele galaxy vernietigen, en nadat ze Janeway hadden gesproken waren ze er van overtuigd dat heel ons heelal geen dreiging vormt en gingen ze weer weg. Lijkt me niet waarschijnlijk.

Helemaal niet praten lijkt me toch beter. Zo blijft 8472 in het ongewisse over de Aarde, laat je een indruk achter (wat genoemd werd, de mogelijkheid tot aanvallen zoveel lichtjaren weg van de Aarde), en houd je een effectief wapen.

Zoals 8472 op mij overkwam vóór In The Flesh hadden ze met veel liefde 'vreden' gesloten, zich gerealiseerd dat de Aarde nu weerloos was, en om er zeker van te zijn dat de Aarde in de toekomst niet alsnog een dreiging kon vormen, de hele planeet opgeblazen.

[En weer hebben ze het voor elkaar gekregen een mysterieus en sterk ras als slappelingen neer te zetten ;-( Dat is gelijk een reden waarom het vrij zinloos is hier nog een film over te maken.]
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik hoop nou helemaal dat hij komt en ik hoop met de crew van TNG want dat einde van Nemesis kan niet hé? :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

!¿!Mats!¿! schreef:ik hoop nou helemaal dat hij komt en ik hoop met de crew van TNG want dat einde van Nemesis kan niet hé? :)
Nee, inderdaad dat einde kan niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

De rest wel dan? :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Niet echt verrassend toch? :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

hoezo niet?
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Volgens mij kan een film als vervolg op voyager juist uitstekend.

Die moet dan niet over de voyager crew gaan maar over wat de gevolgen zijn geweest van de fouten die gemaakt zijn.

- Hoe gaat starfleet om met de techniek uit de toekomst die voyager meegenomen heeft, je hebt hier best met een leuke paradox te maken.
- Er is communicatie met het Delta kwadrant, hoe gaat starfleet vrede sluiten met de rassen waar voyager ruzie mee heeft gemaakt.
- de dokter heeft meer geleerd dan voor mogelijkwas en eigenlijk heeft Janeway besloten dat hij een individu is geworden. Wat betekend dit voor alle andere EMH's. Discriminatie als deze in de mijnen moeten blijven.
-etc.. etc..

Mogelijkheden genoeg om een film te maken over de gevolgen van de voyager reis. En volgens mij hoeft dat helemaal geen saaie film te worden. Alleen even zoeken naar de nodige actie
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ik hoop dat ze een prequel film gaan maken over enterprise..........
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

martine schreef:ik hoop dat ze een prequel film gaan maken over enterprise..........
Volgens mij moet jij vroeg naar bed vanavond. :Z
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Klingon Kor schreef:Volgens mij kan een film als vervolg op voyager juist uitstekend.

Die moet dan niet over de voyager crew gaan maar over wat de gevolgen zijn geweest van de fouten die gemaakt zijn.

- Hoe gaat starfleet om met de techniek uit de toekomst die voyager meegenomen heeft, je hebt hier best met een leuke paradox te maken.
- Er is communicatie met het Delta kwadrant, hoe gaat starfleet vrede sluiten met de rassen waar voyager ruzie mee heeft gemaakt.
- de dokter heeft meer geleerd dan voor mogelijkwas en eigenlijk heeft Janeway besloten dat hij een individu is geworden. Wat betekend dit voor alle andere EMH's. Discriminatie als deze in de mijnen moeten blijven.
-etc.. etc..

Mogelijkheden genoeg om een film te maken over de gevolgen van de voyager reis. En volgens mij hoeft dat helemaal geen saaie film te worden. Alleen even zoeken naar de nodige actie
Vele zoniet alle van deze onderwerpen komen aan bod in de boeken Homecoming & Thew father shore. Of je hebt ze al gelezen of je had ze moeten schrijven. *D
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ronald42 schreef:
martine schreef:ik hoop dat ze een prequel film gaan maken over enterprise..........
Volgens mij moet jij vroeg naar bed vanavond. :Z
oh maar ik was ook nog niet klaar hoor.

ik hoop dat ze een pequel film gaan maken over enterprise...........

en dat ze dan met alles en iedereen de lucht in gaan. BOEM!!!!KNAL!!!!BATS!!!! daar gaan de siliconen van t'pol en dat knullige scheepje van ze......

oh en wat zweeft daar in de ruimte? een arm van archer. HOEZEE, dood aan enterprise.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Ronald42 schreef:
Klingon Kor schreef:Volgens mij kan een film als vervolg op voyager juist uitstekend.

Die moet dan niet over de voyager crew gaan maar over wat de gevolgen zijn geweest van de fouten die gemaakt zijn.

- Hoe gaat starfleet om met de techniek uit de toekomst die voyager meegenomen heeft, je hebt hier best met een leuke paradox te maken.
- Er is communicatie met het Delta kwadrant, hoe gaat starfleet vrede sluiten met de rassen waar voyager ruzie mee heeft gemaakt.
- de dokter heeft meer geleerd dan voor mogelijkwas en eigenlijk heeft Janeway besloten dat hij een individu is geworden. Wat betekend dit voor alle andere EMH's. Discriminatie als deze in de mijnen moeten blijven.
-etc.. etc..

Mogelijkheden genoeg om een film te maken over de gevolgen van de voyager reis. En volgens mij hoeft dat helemaal geen saaie film te worden. Alleen even zoeken naar de nodige actie
Vele zoniet alle van deze onderwerpen komen aan bod in de boeken Homecoming & Thew father shore. Of je hebt ze al gelezen of je had ze moeten schrijven. *D
Ik heb ze niet gelezen, misschien eens meenemen uit de bieb (als die ze heeft)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Klingon Kor schreef:
Ronald42 schreef:
Klingon Kor schreef:Volgens mij kan een film als vervolg op voyager juist uitstekend.

Die moet dan niet over de voyager crew gaan maar over wat de gevolgen zijn geweest van de fouten die gemaakt zijn.

- Hoe gaat starfleet om met de techniek uit de toekomst die voyager meegenomen heeft, je hebt hier best met een leuke paradox te maken.
- Er is communicatie met het Delta kwadrant, hoe gaat starfleet vrede sluiten met de rassen waar voyager ruzie mee heeft gemaakt.
- de dokter heeft meer geleerd dan voor mogelijkwas en eigenlijk heeft Janeway besloten dat hij een individu is geworden. Wat betekend dit voor alle andere EMH's. Discriminatie als deze in de mijnen moeten blijven.
-etc.. etc..

Mogelijkheden genoeg om een film te maken over de gevolgen van de voyager reis. En volgens mij hoeft dat helemaal geen saaie film te worden. Alleen even zoeken naar de nodige actie
Vele zoniet alle van deze onderwerpen komen aan bod in de boeken Homecoming & Thew father shore. Of je hebt ze al gelezen of je had ze moeten schrijven. *D
Ik heb ze niet gelezen, misschien eens meenemen uit de bieb (als die ze heeft)
Voor een ieder die wil weten hoe het verder gaat met de Voy crew zeker een aanrader. Zelf kan ik mij eigenlijk alleen nog maar concentreren voor de DS9 boeken. Moet iets met inleving te maken hebben. Maar deze Voyager boeken waren wel lekker *** uit 5
Gesloten