Het grote 'hoe had nemesis beter kunnen zijn' topic

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Het grote 'hoe had nemesis beter kunnen zijn' topic

Bericht door captain crash »

Ik weet dat er meer van dit soort topics zijn maar dit topic is niet bedoeld als afzeiktopic. Ik heb nemesis vrijdag voor het eerst 'serieus' gezien en vond de film niet beter dan de eerste keer dan ik 'm zag maar ik was wel erg geraakt door de 'deleted' scenes die op de dvd stonden. Als een aantal van de scenes wel in de film hadden gezeten hadden we geweten dat de crew echt uit elkaar aan het gaan was (en waar iedereen heen ging) en we hadden geweten waarom Picard zo 'geraakt' was door het bestaan van zijn kloon. Dit topic is er op gericht om een betere versie van Nemesis te verzinnen er vanuit gaande dat het nog steeds om klonen van de crew gaat en dat het einde van de film hetzelfde moet blijven.

Ik zou het volgende anders gedaan hebben. Ik zou geen Romulans en Remans gebruikt hebben maar Vorta's die met een of twee Founders erboven die het niet eens waren met het gesloten 'vredesverdrag' met de Federatie. Naarmate de film vordert zou gebleken zijn dat toen het Alpha Quadrant door de Founders aangewezen was als mogelijke bedreiging en de Federation als moeilijst verslaanbare tegenstander de Founders besloten tot het kloonproject zoals uitgelegd in Nemesis. Een idee hier achter is dat Changelings vroeg of laat ontdekt zouden kunnen worden (zoals eind seizoen 3 van ds9 te zien is) en klonen van mensen vanwege het hebben van hetzelfde DNA niet. De film zou zich verder gewoon min of meer zo afgespeeld hebben als hij nu gedaan heeft alleen zou de 'opper-kloon' (de picard kloon dus) niet zo heel erg voor zijn eigen agenda gegaan zijn maar meer onder leiding van de vorta's (en founders) gestaan hebben.
Ik zou verder de eindscene zoals in de deleted scenes van de dvd te zien is erin gelaten hebben, de scene waarin Riker feitelijk weggaat, de nieuwe FO komt (had er wel een ander figuur voor genomen) en die stoel :lol:
Tot slot had ik ook veel duidelijker gemaakt dat Picard de kloon van hemzelf ziet als zijn eigen 'zoon' of 'familielid'. Ik zou er een korte verwijzing naar de ep 'Family' in gedaan hebben en naar de film 'generations' waarin duidelijk wordt dat hij geen familie meer heeft en hoe moeilijk hij het daarmee heeft. Op die manier wordt het feit dat hij zijn eigen kloon (of 'zoon') moet doden aan het einde veel dramatischer dan het was.
Ohja, ik zou de loze autoscene eruit halen :) en daarvoor in de plaats wat meer serieuze karakterontwikkeling erin stoppen.

Dit is het voor nu wel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het idee dat enkele Founders het oneens waren vind ik niet passen bij DS9. Ongeacht hoe lang het duurde, de Great Link moest overeenstemming hebben.


Als ik binnen het verhaal van Nemesis moet blijven met kloon Shinzon, Remans etc dan zou ik het als volgt doen.

Shinzon is niet slecht. Hij is een kloon van Picard en Picard is iemand met een sterk moraal kompas, een strak beeld van goed en slecht. Als Shinzon dan een kloon van Picard zou zijn, moet hij deze kerneigenschappen ook hebben andes heeft het geen nut om hem een kloon te maken, zoals nu het geval was in de film. Dit wilt niet zeggen dat Shinzon hetzelfde is als Picard, zijn Reman opvoeding heeft daar voor gezorgd maar diep van binnen is hij goed.

Shinzon wilt de Aarde ook niet vernietigen want waarom zou hij? Dit is ook een groot probleem wat ik had met de film: Shinzon's belachelijke motivaties, compleet verzonnen, nergens op gebaseerd.

Shinzon heeft een probleem met Romulus maar niet zodanig dat hij het volk wilt uitroeiien of onderdrukken. Zijn wens is om de Remans vrijheid en een waardig bestaan te geven en een goede band met de Federatie maakt zoiets mogelijk.

Het gedoe met Shinzon's aandoening zou ik weghalen. Shinzon haat Picard ook niet. Hij wilt Picard beter leren kennen, ziet hem meer als een verloren familielid, een (oudere) broer.

Shinzon heeft wel een speciale band met de Viceroy (die trouwens een naam en ontwikkeling krijgt). Soort vader of mentor.

Ik zou het verhaal dan zodanig uitbouwen dat Shinzon wel de Senate weet over te nemen met steun van de Remans en verschillende (militaire) hardliners. Het is niet zo dat de hele Romulan strijdkrachten achter hem staan maar voorlopig heeft hij het voor het zeggen. De hardliners willen dat de Empire zich verder uitbreidt en de sterkste macht in het AQ/BQ wordt. De Klingons zijn nog steeds verzwakt, de Federatie is nog aan het opbouwen, Starfleet is weliswaar groter dan voor de oorlog maar Imperial Navy heeft ook niet stil gezete. Verder ziet de Federatie Romulus als een bondgenoot dus de hardliners zien dit als een goede kans. Als de agressieve uitbreiding begint dan zal de rest van de Imperial Navy het idee steunen anders loopt het slecht af voor Romulus.

Geen gedoe met de vernietiging van de Aarde of zo en de hardliners willen niet de hele Federatie vernietigen, dat lukt ze toch niet.

Shinzon wordt dus gebruikt door zijn Viceroy. De Viceroy en andere hoge Remans werken samen met de hardliners.

Maar de Remans zijn niet dom en willen hun vrijheid krijgen ten koste van de Romulans. De Viceroy is namelijk van plan een groter conflict met de Federatie te ontketenen, de schuld hiervan krijgen de Romulans, en dan de Romulans te laten vallen. Hierdoor zouden de Romulans twee fronten krijgen. Eén tegen de Federatie en één thuis tegen de Remans waarvan ze dachten dat ze de steun hadden. Romulus zou zo'n strijd uiteindelijk verliezen waardoor de Remans hun vrijheid bemachtigen en tegelijkertijd hun wraak hebben op de Romulans.

Shinzon is in dit alles een tragisch figuur. Verraden door zijn Viceroy die hem gebruikt om een bloedbad aan te richten. Ik weet niet of hij dood gaat. In ieder geval zal hij niet de slechtste vijand in Star Trek ooit zijn.

Verder geen gedoe dus met dat achterlijke B4 verhaal. Ook geen fanboy gevecht tussen de Enterprise-E en de overdreven Scimitar. Er zou wel een gevecht kunnen zijn tussen verschillende Romulan schepen en een Starfleet taskforce, eventueel onder leiding van Captain Riker. Dit gevecht zou dan wel spannend zijn, niet continu terugvallen naar de Brug met "shields down to 56.4659 percent!" en grote, zware schepen die rondvliegen alsof het kleine wendbare jagers zijn. Worf is nog steeds ambassadeur. Hij staat niet achter een console in Starfleet uniform. Hij is niet de clown. Mogelijke cameo van Martok. Janeway komt er NIET in voor. Admiral Ross zou wel tof zijn maar een TNG Admiral zoals Nechayev of Nakamura beter. Bij de Romulans misschien Andreas Katsulas als Tomalok in beeld laten komen.

Data sterft niet! Zijn emotiechip bestaat!

Het is mogelijk om Sela in de film te betrekken, in de rol van Donatru. Hoe wisten de Romulans dat ene Jean Luc Picard in de toekomst mogelijk captain zou zijn van de Enterprise? Nou dankzij het ondervragen van ene Tasha Yar. Kan de film beginnen met de aanval op Narendra III. Is mogelijk.


Ik zou dit dan nog niet een geweldige film hebben gevonden, denk ik, aangezien ik de Remans en een kloon niet zo geweldig vind, maar de Romulans zouden er wel meer bij betrokken zijn en ik vind ook dat het geloofwaardiger zou zijn. Shinzon zou een stuk interessanter worden. De Viceroy zou dan de echte tegenstander zijn maar een echte slechterik is hij weer niet. Verder zouden de TNG personages in hun waarde worden gelaten.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Nemesis had NOOIT gemaakt moeten worden verhaal is flut B4 is flut enz. enz.
Ik had ooit de stille hoop dat Star trek X zou gaan over het redden van Voyager uit het DQ. En voordat iedereen nu weer komt met 2 crews weinig tijd diepgang enz. Het kan de gehele film gaan over de Enterprise met af en toe wat beeldcontact met Voyager. Wat dan weer beperkt kan blijven tot 1 (Janeway) of 2 Karakters. Op het eind nog ff samen een batlle tegen weet ik veel wat voor tegenstander en voila we zijn weer thuis. De bioscoopgangers welke niet op de hoogte zijn van Voyager kunnen d.m.v. een briefing S.F.C. aan Picard binnen 1 minuut op de hoogte worden gebracht.

"As you know XX years ago Voyager dissapeard .......... We thought it was lost forever but 3 years later we found out it was send to the DQ, and we've been in contact eversince. Now it's time for you to bring them home. We have found a way ......................bla bla bla."

Ach er zal wel het 1 en ander op aan te merken zijn, dat is er altijd maar veel slechter als Nemesis had het niet kunen worden. En het was ALTIJD beter geweest dan Endgame.

Ronald
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een TNG film gewijdt aan de redding van Voyager.

Dat was slechter geweest dan Nemesis en Endgame.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Jij hebt wel een duidelijke rechtlijnige mening zeg. Alle ideeen die niet in DS9 of jouw gedachtengang passen worden enigzins afgezeken.
Ik kan op een aantal punten wel mee gaan maar dit is weer een rare opmerking.

BTW Slechter dan Endgame kan niet dus het was in dat opzicht altijd beter geweest en ach Nemesis.................

Ronald
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ronald42 schreef:Jij hebt wel een duidelijke rechtlijnige mening zeg. Alle ideeen die niet in DS9 of jouw gedachtengang passen worden enigzins afgezeken.
Wijs mij even aan waar ik jou afzeik.
Ronald42 schreef: Ik kan op een aantal punten wel mee gaan maar dit is weer een rare opmerking.
Jij wilt een TNG film spenderen aan de thuiskomst van Voyager. Ipv een TNG film wijden aan TNG.

Ook zou jouw film de serie VOY beroven van een finale.

Verder staat er niets op het spel. Het gaat om VOY thuiskomst en om het schip dan niet thuis te laten komen maakt de film nutteloos. Dus moet de nadruk dan liggen op de TNG personages. Maar die personages hebben geen enkele binding met de VOY personages.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

3rd RemataKlan schreef:
Ronald42 schreef:Jij hebt wel een duidelijke rechtlijnige mening zeg. Alle ideeen die niet in DS9 of jouw gedachtengang passen worden enigzins afgezeken.
Wijs mij even aan waar ik jou afzeik.
Ronald42 schreef: Ik kan op een aantal punten wel mee gaan maar dit is weer een rare opmerking.
Jij wilt een TNG film spenderen aan de thuiskomst van Voyager. Ipv een TNG film wijden aan TNG.

Ook zou jouw film de serie VOY beroven van een finale.

Verder staat er niets op het spel. Het gaat om VOY thuiskomst en om het schip dan niet thuis te laten komen maakt de film nutteloos. Dus moet de nadruk dan liggen op de TNG personages. Maar die personages hebben geen enkele binding met de VOY personages.

Voyager zou in de serie al nooit thuis hebben mogen komen. En ja het zou een TNG film zijn want het zo gewoon een missie voor hen zijn niet meer. Voy. Karaters kunnen zelfs ernstig beperkt worden in opdraven. Als ze 7of9 maar hadden laten zien BIG screen. :-D

Ronald

PS afzeiken is wellicht te sterk uitgedrukt maar was wat mij te binnenschoot.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ronald42 schreef:Voyager zou in de serie al nooit thuis hebben mogen komen. En ja het zou een TNG film zijn want het zo gewoon een missie voor hen zijn niet meer.
Je hebt het wel over een bioscoopfilm. Als je maar een missie wilt zien, zet je een TNG dvd op. Een bioscoopfilm hoort meer te zijn dan een two-parter met een groter budget.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

3rd RemataKlan schreef:
Ronald42 schreef:Voyager zou in de serie al nooit thuis hebben mogen komen. En ja het zou een TNG film zijn want het zo gewoon een missie voor hen zijn niet meer.
Je hebt het wel over een bioscoopfilm. Als je maar een missie wilt zien, zet je een TNG dvd op. Een bioscoopfilm hoort meer te zijn dan een two-parter met een groter budget.
Veel two-parters zijn IMHO natuurlijk beter dan diverse films. Time's arrow en chain of command schieten me zo snel ff te binnen. Natuurlijk zou het dan allemaal spectaculaider en grootser moeten maar toch. Nemesis is Paramount grootste fout mbt de Star trek reeks.
Een totaal nieuwe crew en verhaallijn lijkt mij inderdaad geen slechte optie alleen moet je dan voor de film wel een hele goede regiseur hebben omdat die crew onevervaren is. In de serie kregen ze de kans om te groeien zoals Picard en consorten.

Ronald

Ronald
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ronald, lees de eerste post van dit topic, kijk naar je eigen reactie bedenk wat mijn probleem daarmee is en probeer het goed te doen of start je eigen 'ik zeik nemesis nog een keer af' topic (of post verder in een topic dat hier toch al over gaat natuurlijk)

@3rd, waarom is het onrealistisch dat er Founders zijn die het NIET met de beslissing eens zijn? Het is uiteindelijk toch min of meer een 'noodoplossing' geweest die verzonnen is door Odo en de Female shapeshifter, bij mijn weten heeft de rest van de link hier niet tot nauwelijks iets in te zeggen gehad. Jah, ze zijn nu beter, maar wat nou als er Founders zijn die het er niet mee eens waren/zijn? Of...nog erger, er zijn netzo als Odo Changelings afgeschoten naar andere delen van het AG, BQ en GQ (vermoedelijk ook DQ), wat nou als die het er niet mee eens zijn bij terugkeer?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

captain crash schreef:@3rd, waarom is het onrealistisch dat er Founders zijn die het NIET met de beslissing eens zijn? Het is uiteindelijk toch min of meer een 'noodoplossing' geweest die verzonnen is door Odo en de Female shapeshifter, bij mijn weten heeft de rest van de link hier niet tot nauwelijks iets in te zeggen gehad. Jah, ze zijn nu beter, maar wat nou als er Founders zijn die het er niet mee eens waren/zijn?
De Founder doen pas iets als er overeenstemming is. Dit was ook het geval met Odo's berechting.

Verder moesten alle Founders wel terug naar het Gamma Kwadrant want anders zouden ze sterven. Misschien was de Female Founder nog maar de enige Founder in het Alpha Kwadrant toen de oorlog eindigde.
captain crash schreef:Of...nog erger, er zijn netzo als Odo Changelings afgeschoten naar andere delen van het AG, BQ en GQ (vermoedelijk ook DQ), wat nou als die het er niet mee eens zijn bij terugkeer?
Deze Changelings hebben verder geen macht. Niets duidt erop dat er andere Changelings betrokken waren in de oorlog. Mochten ze terugkeren naar de Great Link dan zullen ze de beslissingen van de Link accepteren. Zoniet dan kunnen ze ook niet blijven.

Uit de gebeurtenissen in DS9 bleek dat het Dominion zich hield aan afspraken.


Verder vind ik het niet nodig om een TNG film, zeker de laatste, te maken met specifieke DS9) elementen zoals Founders, Vorta, Dominion splintergroepen.

Je topic heeft "Hoe had Nemesis beter kunnen zijn" en vervolgens dump je zowat alles van Nemesis.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah uit ds9 blijkt dat maar we hebben in ds9 nog niet gezien hoe er gereageerd is op het toch erg vernederende verlies, ook niet door de Vorta's en Jem'Hadar. Maargoed, als we er dan even vanuit gaan dat het geen Founder aan de leiding is, wat denk je dan van opstandige Cardassiers die hun handen hebben weten te leggen op kloontechnieken van de Dominion, of misschien nog beter, vernederde Breen?

Trouwens, het idee dat de kloon (diei k trouwens een andere naam zou hebben gegeven) niet evil moet zijn ben ik het mee eens en B4 hoeft van mij idd ook helemaal niet terug te komen. En als er iemand dood moet gaan dan is het Picard wat mij betreft en niet Data.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WEYOUN: "Our cloning facilities on Rondac III have been destroyed. I could be the last Weyoun."
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hmz niet aan gedacht, maar je hebt helemaal gelijk, echter, zou die kennis alleen bekend zijn bij de Founders? Lijkt me niet...bovendien, die klonen zijn in mijn verhaalopzet ook al 'eerder' gemaakt en niet ten tijde van het einde van de oorlog. Dus eigenlijk doet het er helemaal niet toe of er nog gekloond kan worden of niet.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Hoe had Nemesis beter gekund wel ik ben geen schrijver maar,

* B4 had er nooit moeten komen (Volkomen nutteloos)
* Autorit door de woestijn (Volkomen nutteloos had ik al eens gezegd toch?)
* Data had niet dood hoeven gaan (Ze beamen wel meer "Net" op tijd weg)

Dit weggelaten had wat meer tijd overgelaten voor het uitdiepen van het hoe en waarom kloon verhaal. Ook had er dan wellicht tijd geweest voor het wat "Grappigere" einde Nieuwe FO & Stoel. Nu blijf je aan het eind eigenlijk met een kutgevoel achter. Om echt te kunnen zeggen DAT moet anders moet ik hem eens voor de 3de keer gaan bekijken en daar specefiek opletten.
Oja ik vond de special effects te duidelijk digitaal gedaan het zag er niet "natuurlijk" meer uit zoals in de voorgaande films dat vond ik ook storend.

Hopende hier mee wel een passend antwoord te hebben gegeven. Wellicht kom ik er binnenkort nog eens op terug.

Ronald
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ronald42 schreef:Oja ik vond de special effects te duidelijk digitaal gedaan het zag er niet "natuurlijk" meer uit zoals in de voorgaande films dat vond ik ook storend.
Liever goede SFX die er wat digitaal uitzien dan de kutdingen die we tijdens de TOS-films zagen, en zelfs in de battle-scene van First Contact.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wat was er mis met de FX uit de TOS films (muv TFF) en First Contact?

En je kunt zeggen van de FX uit die films wat je wilt, in ieder geval bewogen de schepen zich beter dan in NEM.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Wat was er mis met de FX uit de TOS films (muv TFF) en First Contact?
TMP: De Air Tram ziet er zo fake uit als maar kan zijn.
TWOK: Gevechten tussen Miranda en Constitution Class zijn duidelijk op slechts 5cm (modellen in kamer) aan het gebeuren.
TSFS: Ontploffende Enterprise is maar 5cm groot, je ziet de koordjes zelfs hangen!
TVH: de probe beweegt totaal onnatuurlijk in de ruimte, de shuttle die de crew komt rescuen beweegt ook nogal "schokkerig".
TFF: comment overbodig
TUC: is tamelijk goed.

First Contact: On Screen battle is echt van zuigkwaliteit, hoe die schepen getroffen worden is echt zwak, dat had in 96 beter gekund.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

3rd RemataKlan schreef:Wat was er mis met de FX uit de TOS films (muv TFF) en First Contact?

En je kunt zeggen van de FX uit die films wat je wilt, in ieder geval bewogen de schepen zich beter dan in NEM.
Hmm wilde na het zien van TFF gisteren hier eigenlijk een thread van maken maar het is al bekend dat die FX daar enstig slecht waren. TMP was nog beter. En dat was toch al wat jaartjes eerder.

NEM tja te digitaal je ziet het gewoon. Het komt bij wijze van spreken zo uit een videogame. Daar hadden wel wat meer dollars aan uitgegeven kunnen worden. Ook dit ziet het bioscoop publiek en is een slechte reclame.

Ronald
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ronald42 schreef:
3rd RemataKlan schreef:Wat was er mis met de FX uit de TOS films (muv TFF) en First Contact?

En je kunt zeggen van de FX uit die films wat je wilt, in ieder geval bewogen de schepen zich beter dan in NEM.
Hmm wilde na het zien van TFF gisteren hier eigenlijk een thread van maken maar het is al bekend dat die FX daar enstig slecht waren. TMP was nog beter. En dat was toch al wat jaartjes eerder.

NEM tja te digitaal je ziet het gewoon. Het komt bij wijze van spreken zo uit een videogame. Daar hadden wel wat meer dollars aan uitgegeven kunnen worden. Ook dit ziet het bioscoop publiek en is een slechte reclame.

Ronald
Het digitaal uitzien van SFX vind ik juist goed en leuk, het blijft sci-fi he, dus mogen de SFX me overdonderen, ook al lijkt het serieus digitaal, je weet toch gewoon dat het CGI's zijn, dus waarom daarover zeuren?
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Nebulaguy schreef:
Ronald42 schreef:
3rd RemataKlan schreef:Wat was er mis met de FX uit de TOS films (muv TFF) en First Contact?

En je kunt zeggen van de FX uit die films wat je wilt, in ieder geval bewogen de schepen zich beter dan in NEM.
Hmm wilde na het zien van TFF gisteren hier eigenlijk een thread van maken maar het is al bekend dat die FX daar enstig slecht waren. TMP was nog beter. En dat was toch al wat jaartjes eerder.

NEM tja te digitaal je ziet het gewoon. Het komt bij wijze van spreken zo uit een videogame. Daar hadden wel wat meer dollars aan uitgegeven kunnen worden. Ook dit ziet het bioscoop publiek en is een slechte reclame.

Ronald
Het digitaal uitzien van SFX vind ik juist goed en leuk, het blijft sci-fi he, dus mogen de SFX me overdonderen, ook al lijkt het serieus digitaal, je weet toch gewoon dat het CGI's zijn, dus waarom daarover zeuren?
Tuurlijk maar het mag er toch ook wel natuurlijk uit zien kijk naar (En nu hoop ik dat ik niet vloek) Star wars. Ook daar weet je dat het CGI's zijn maar toch ziet het er allemaal veel echter uit. Nee NEM had net als TFF indertijd slechte SFX en dat is zeker in deze tijd jammer en onnodig.

Ronald
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Nou, dat hoeft voor mij helemaal niet, het bestaat niet, dus mag het er gerust "gemaakt" uitzien. :) DS9 S7 heeft dezelfde SFX, ik vind ze prachtig.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Nebulaguy schreef:Nou, dat hoeft voor mij helemaal niet, het bestaat niet, dus mag het er gerust "gemaakt" uitzien. :) DS9 S7 heeft dezelfde SFX, ik vind ze prachtig.
Maar dat is anders. Er is een wereld van verschil (Of zou er moeten zijn) tussen de buggetten van een televisie serie en een bioscoop film. Maar wellicht drukte de salaris eisen van de acteurs wel enstig zwaar op de begroting. :-D

Ronald
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:TMP: De Air Tram ziet er zo fake uit als maar kan zijn.
Film van 25 jaar geleden.
Nebulaguy schreef:TWOK: Gevechten tussen Miranda en Constitution Class zijn duidelijk op slechts 5cm (modellen in kamer) aan het gebeuren.
De alternatieven zijn als volgt.
1. Shot van de Enterprise die vuurt. Shot van de Reliant die geraakt wordt.
2. Enterprise en Reliant zijn beide in beeld maar de ruimte tussen beide schepen is zo groot dat je twee kleine scheepjes op het scherm ziet.
Nebulaguy schreef:TSFS: Ontploffende Enterprise is maar 5cm groot, je ziet de koordjes zelfs hangen!
Koordjes? En ik al die tijd denken dat zo'n model op een paal was gemonteerd.
Nebulaguy schreef:TVH: de probe beweegt totaal onnatuurlijk in de ruimte
Nou ja, ik zou niet weten hoe een compleet onbekende sonde zonder zichtbare motoren door de ruimte hoort te reizen. :)
Nebulaguy schreef:de shuttle die de crew komt rescuen beweegt ook nogal "schokkerig".
Die 8 seconden dat de shuttle in beeld was, vond ik het niet schokkerig overkomen.
Nebulaguy schreef:First Contact: On Screen battle is echt van zuigkwaliteit, hoe die schepen getroffen worden is echt zwak, dat had in 96 beter gekund.
Wat was daar fout aan?
Nebulaguy schreef:Het digitaal uitzien van SFX vind ik juist goed en leuk, het blijft sci-fi he, dus mogen de SFX me overdonderen, ook al lijkt het serieus digitaal, je weet toch gewoon dat het CGI's zijn, dus waarom daarover zeuren?
Ten eerste is het geen gezeur.
Ten tweede is 'het is scifi he', ja wat is dat nou eigenlijk? Omdat het scifi is, hoeft het er niet goed uit zien voor zover dat mogelijk is?
Ten derde, CGI effects overdonderen mij niet als het er erg CGI uitziet.
Nebulaguy schreef: Nou, dat hoeft voor mij helemaal niet, het bestaat niet, dus mag het er gerust "gemaakt" uitzien. DS9 S7 heeft dezelfde SFX, ik vind ze prachtig.
Stel je voor dat het er niet 'gemaakt' uit ziet. Dat kunnen we niet hebben.

DS9 S7 FX waren wel degelijk anders. Simpelweg door het gebruik ervan.

VOY's FX in de latere seizoenen zijn ook anders door het gebruikt. Daar zie je schepen van dichtbij langzaam door het beeld vliegen waardoor eerder te zien is dat het gaat om CGI.
ENT, een nieuwere serie, heeft een cartoon look.
In NEM bewegen de grote en zware Enterprise en de nog grotere en zwaardere Scimitar als kleine aanvalsjagers. Ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Wat was daar fout aan?
Kijk nog eens terug naar die battle, op het moment dat Picard het sein geeft om aan te vallen, de schepen die dan getroffen worden, ach commentaar is overbodig, kijk gewoon nog eens grondig en je zult het wel snappen, ziet er gewoon niet uit.
3rd RemataKlan schreef:Ten eerste is het geen gezeur.
Ten tweede is 'het is scifi he', ja wat is dat nou eigenlijk? Omdat het scifi is, hoeft het er niet goed uit zien voor zover dat mogelijk is?
Ten derde, CGI effects overdonderen mij niet als het er erg CGI uitziet.
Ja, zo geraken we niet verder he, jij hebt jouw mening dat CGI en SFX er niet gemaakt mogen uitzien, ik heb de mijne, namelijk dat een sci-fi serie er gewoon digitaal moet uitzien, vind ik veel futuristischer dan natuurlijker beelden.
3rd RemataKlan schreef:DS9 S7 FX waren wel degelijk anders. Simpelweg door het gebruik ervan.
Waar slaat dit nu op, beelden van DS9 of van een Cardassian Starbase waren overduidelijk CGI, vond ik leuk zo digitaal, maar dat is opeens niet zo erg voor je? :roll:
3rd RemataKlan schreef:VOY's FX in de latere seizoenen zijn ook anders door het gebruikt. Daar zie je schepen van dichtbij langzaam door het beeld vliegen waardoor eerder te zien is dat het gaat om CGI.
ENT, een nieuwere serie, heeft een cartoon look.
In NEM bewegen de grote en zware Enterprise en de nog grotere en zwaardere Scimitar als kleine aanvalsjagers. Ziet er niet uit.
Die cartoon look die je noemt, vind ik één van de weinige goede dingen aan ENT, namelijk de CGI en SFX, zo mochten ze er altijd al geweest zijn. Dat grotere en zwaardere schepen in Nemesis bewegen als aanvalsjagers is toch normaal: geen wrijving of gyroscopisch effect in de ruimte.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Personelijk vind ik de FX van ENT beter dan die van NEM en die van DS9 weer beter (niet altijd maar meestal) dan die van ENT. Zo zie je maar duur is niet altijd beter. Zal morgen Nemesis weer eens in de DVD speler stoppen. Het is niet zo dat ik het nooit meer wil zien.
FC heb ik nog niet op DVD wel ergens een TVvideotje maar geen speler meer. ;)

Ronald
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Kijk nog eens terug naar die battle, op het moment dat Picard het sein geeft om aan te vallen, de schepen die dan getroffen worden, ach commentaar is overbodig, kijk gewoon nog eens grondig en je zult het wel snappen, ziet er gewoon niet uit.
Ik heb de scene bekeken en ik zie geen probleem. Je bedoelt toch die 2 schepen links op de achtergrond?
Nebulaguy schreef:Ja, zo geraken we niet verder he, jij hebt jouw mening dat CGI en SFX er niet gemaakt mogen uitzien, ik heb de mijne, namelijk dat een sci-fi serie er gewoon digitaal moet uitzien, vind ik veel futuristischer dan natuurlijker beelden.
Dit is toch belachelijk? Jij wilt dat het er nep uitziet? Onecht. Dus Babylon 5 heeft fantastische FX?

De bedoeling van fictie is dat je je gevoel voor ongeloof opschort. Dan is het de bedoeling dat het er geloofwaardig, natuurlijk, echt, uitziet.
Nebulaguy schreef:Waar slaat dit nu op, beelden van DS9 of van een Cardassian Starbase waren overduidelijk CGI, vond ik leuk zo digitaal, maar dat is opeens niet zo erg voor je?
Ik zei niet elk FX shot.

Gisteren Valiant bekeken en ik vond het moment dat e USS Valiant onder het exploderende Dominion schip vliegt, er CGI uit zien. De rest van de aflevering niet. Dat vond ik er echter uit zien.

Ook lieten ze in DS9 een CGI Defiant in een snelle beweging zien ipv langzaam heel dicht in beeld zoals in VOY.
Nebulaguy schreef:Die cartoon look die je noemt, vind ik één van de weinige goede dingen aan ENT, namelijk de CGI en SFX, zo mochten ze er altijd al geweest zijn.
Dat vind ik dus niet. Ik wil graag dat schepen er zo mooi, echt en gedetailleerd mogelijk uitzien. Een close up van de Defiant vind ik nog steeds een stuk beter dan een close up van de NX01. Ook al is die Defiant close up met een fysiek model ipv een CGI model met een cartoon look.
Nebulaguy schreef:Dat grotere en zwaardere schepen in Nemesis bewegen als aanvalsjagers is toch normaal: geen wrijving of gyroscopisch effect in de ruimte.
Wat dacht je van massa en traagheid.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Ik heb de scene bekeken en ik zie geen probleem. Je bedoelt toch die 2 schepen links op de achtergrond?
Klopt, die Sabre en Akira Class die ontploffen hadden best beter gekund.
3rd RemataKlan schreef:Dit is toch belachelijk? Jij wilt dat het er nep uitziet? Onecht. Dus Babylon 5 heeft fantastische FX?
Moeilijk, ik ken alleen S2 en S3 van Babylon 5, dus kan ik niet echt een vergelijking trekken, maar wel met DS9 S1, dat ziet er onecht uit.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

B5 had wel betere ontploffingen dan Trek, echter de details van vooral de schepen waren tot het einde aan toe erg slecht (kwam ook door de hoeveelheden die gebruikt werden en het feit dat ze bijna nooit close-ups deden). In Nemesis zie je ook veel te weinig van dat mooie grote nieuwe schip van de Remans (en dan is de ontploffing ook nog niet eens echt mooi).
Gesloten