11e film tog niks met starfleet, maar weer romulans?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Wacht FF, is het bevestigd dat er een 11e ST film komt, of is dit een van die "Star Trek experiance Las Vegas" "movies".

11e ST film, w000t!!!

lol, als Berman 't nu verneukt dan wordt ie echt eruit geboot, dat wil ik zien, twee sterke kerels die zijn bureau "op komen ruimen" en alles, inclusief Berman naar buiten gooien :Y)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Van mij mag de elfde over Voy gaan, maar in Nemesis, krijgt picard toch opdracht van admiral janeway, dus dat zit dan een beetje vaag
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Thierry schreef:Van mij mag de elfde over Voy gaan
Ah, niet nog zo eentje... zie je dan niet dat het gedaan is met Voyager?
Thierry schreef:maar in Nemesis, krijgt picard toch opdracht van admiral janeway, dus dat zit dan een beetje vaag
Wat is daar zo vaag aan? Janeway is 'admiral' en heeft dus macht over 'captain' Picard... Ook mogen admirals nog altijd een schip hebben, dus zo vaag is het niet.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Jah das waar, waar moet ie dan over gaan? DS9? ENT?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Thierry schreef:Jah das waar, waar moet ie dan over gaan? DS9? ENT?
Een mix van karakters uit TNG/DS9/Voy met een dosis nieuwe karakters erbij.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De ruimte is heel erg groot he. En een Trek film duurt hooguit twee uur.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

WeyounsLastClone schreef:
Thierry schreef:Jah das waar, waar moet ie dan over gaan? DS9? ENT?
Een mix van karakters uit TNG/DS9/Voy met een dosis nieuwe karakters erbij.
:yes: Dat lijkt mij ook de beste route.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En hoeveel personagse krijgen dan amper iets te doen? Is daar bij nagedacht? Nee!!!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Men moet dan maar focussen op het groter geheel, hoe is AQ-BQ verandert na de Dominion War, de personages moeten dan niet echt sterk belicht te worden.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ach, dat gaat echt bagger worden.. alles in één. Net een soort aanbieding, No thanks.

de 24e eeuw is mooi gebleven (vind ik). Laat Berman daat PLZ niets aan verzieken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Waarom dan een hoop bekende personages in de film proppen en het hele Trek universum reduceren tot een piepklein aantal personen dat elkaar allemaal kent?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Waarom dan een hoop bekende personages in de film proppen en het hele Trek universum reduceren tot een piepklein aantal personen dat elkaar allemaal kent?
Als je het idee neemt van een TNG-DS9-Voy cross-over afgebeeld tegen de het post-Dominion AQ-BQ zie ik niet in hoe je dat "reduceren tot een piepklein aantal personen" kunt noemen.

Uiteindelijk kun je toch de verschuivingen weergeven, en de bekende acteurs wel er in laten spelen, zonder hen echt de belangrijkste rol te geven?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Piepklein aantal presonagse dat elkaar kent!

Met deze fanboy natte droom ga je het hele Trek universum reduceren tot een ons kent ons clubje.

Zo'n film werkt voor geen meter en de personages horen op de voorgrond te staan, dat is juist de kracht van Trek. Het zijn de personages die geliefd zijn.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Je klinkt paradoxaal, aan de ene kant lijkt het idee van een bredere achtergrond je af te schrikken, aan de andere kant vind je het verkeerd dat een film rond enkele personages draait.

Of zie ik dat nu verkeerd?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Waarom dan een hoop bekende personages in de film proppen en het hele Trek universum reduceren tot een piepklein aantal personen dat elkaar allemaal kent?
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar is elke serie niet 'een piepklein groepje personen dat elkaar allemaal kent'.

Alle series draaien (zonder veel veranderingen) om de bridge crew van het desbetreffende schip/station.

Wat dat betreft is het interessant om te zien hoe personages uit verschillend getinte series met elkaar om zouden gaan omdat ze elkaar NIET kennen.

Neem 1 of 2 figuren uit elke serie, zodat je 5 oude bekenden hebt. Voeg daar 2 of 3 nieuwe figuren aan toe, dan heb je 8 hoofdrolspelers. Neem als voorbeeld X-Men 1 hoe je zo'n (toch wel omvangrijk) aantal personages goed kunt introduceren en combineren tot een interessant en leuk verhaal en voila, je hebt een film die zowel fans als newbies moet kunnen aanspreken.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

WeyounsLastClone schreef:
3rd RemataKlan schreef:Waarom dan een hoop bekende personages in de film proppen en het hele Trek universum reduceren tot een piepklein aantal personen dat elkaar allemaal kent?
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar is elke serie niet 'een piepklein groepje personen dat elkaar allemaal kent'.
Punt is dat verschillende personages uit drie verschillende series bij elkaar laten komen gewoon te toevallig zou zijn, te geforceerd.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Frank schreef:
WeyounsLastClone schreef:
3rd RemataKlan schreef:Waarom dan een hoop bekende personages in de film proppen en het hele Trek universum reduceren tot een piepklein aantal personen dat elkaar allemaal kent?
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar is elke serie niet 'een piepklein groepje personen dat elkaar allemaal kent'.
Punt is dat verschillende personages uit drie verschillende series bij elkaar laten komen gewoon te toevallig zou zijn, te geforceerd.
Waarom zou het geforceerd zijn dat een hoofd van een DS station (Kira Nerys), een admiral (Janeway) en een vooraanstaande captain (Picard of Riker) bij elkaar komen door een situatie?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Omdat het Star Trek universum stukken groter is dan de 3 series. Ja, ik weet dat er wel eens cross-overs geweest zijn tussen twee series, maar 3 is nou ook weer wat overdreven. En lang niet alle crossovers zijn trouwens goed gedaan: Janeway is Nemesis was niet nodig geweest, Worf in de latere films is nooit echt een goede verklaring voor gegeven en een hoop TNG (terugkerende) personages in het eerste sz. van DS9 stoppen was ook wat overdreven. Het is dus al moeilijk genoeg om twee series op een beetje geloofwaardige manier bij elkaar te halen, laat staan drie series.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

^ Maar jij gaat erover dat het moeilijk is. Op zich een weinig terzake detail. Of het nu makkelijk of moeilijk is, is voor ons niet belangrijk, dan is het de taak aan de schrijvers om er iets van te maken.

Punt van mij was dat ik geloof dat het kan gedaan worden, en dat er nog wel eens iets deftig uit zou kunnen voorkomen. Maakt mij helemaal niks uit hoeveel die schrijvers moeten zweten om het verhaal rond te krijgen hoor.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Nebulaguy schreef:^ Maar jij gaat erover dat het moeilijk is. Op zich een weinig terzake detail. Of het nu makkelijk of moeilijk is, is voor ons niet belangrijk, dan is het de taak aan de schrijvers om er iets van te maken.

Punt van mij was dat ik geloof dat het kan gedaan worden, en dat er nog wel eens iets deftig uit zou kunnen voorkomen. Maakt mij helemaal niks uit hoeveel die schrijvers moeten zweten om het verhaal rond te krijgen hoor.
Ik denk niet dat er iets fatsoenlijks uit kan komen. Ten eerste denk ik dat het vrijwel zeker is dat als je drie personages bij elkaar brengt dat dit niet geloofwaardig te brengen is. Ten tweede, als er al een manier is om dit op een geloofwaardig manier te doen denk ik dat het in een film teveel tijd kost om alles op een manier bij elkaar te laten komen. Ten derde zou het gewoon zou ik het zonde vinden om een klein groepje dat we al kennen bij elkaar te brengen. Hoe goed dit misschien ook gedaan wordt, het Trek universum zal er alleen maar kleiner door gaan lijken en dat zou ik erg jammer vinden.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik neem TUC als voorbeeld, ook daar werden alle TOS personages bij elkaar gebracht (ondanks dat ze op totaal verschillende plaatsen zaten), en het geheel kwam heel sterk en gevat over.

Ten tweede kan men de personages de hele film los van elkaar laten en pas op het allerlaatste laten te samen komen. Dan komt het geheel helemaal niet over als een "poging-om-iedereen-bij-elkaar-te-krijgen" maar eerder als een gelukkig toeval dat iedereen toch gelinkt is door één of andere manier.

Kijk ik ben geen scriptschrijver, maar ik denk dat het geheel toch mogelijkheden heeft. Waarom zou dat trouwens zonde zijn? Het Trek-Universe hoeft toch daardoor niet kleiner te lijken, zolang het maar gaat om een universeel iets waardoor de hele aandacht van het AQ en BQ erop gericht moet worden (dus iets in de grootte van de Dominion war).

Dus waarom zou dat nu niet kunnen?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Frank, jij snapt het. :)
Nebulaguy schreef:Ik neem TUC als voorbeeld, ook daar werden alle TOS personages bij elkaar gebracht (ondanks dat ze op totaal verschillende plaatsen zaten), en het geheel kwam heel sterk en gevat over.
Alleen Sulu was ergens anders. De rest van de senior staff was op de Aarde.
Nebulaguy schreef:Ten tweede kan men de personages de hele film los van elkaar laten en pas op het allerlaatste laten te samen komen. Dan komt het geheel helemaal niet over als een "poging-om-iedereen-bij-elkaar-te-krijgen" maar eerder als een gelukkig toeval dat iedereen toch gelinkt is door één of andere manier.
Dus een verhaal wat heel grootschalig is en vervolgens wordt de hele film op en neer gesprongen tussen minstens drie locaties met drie sets aan personages. Mogelijk zelfs vier vanwege de tegenstanders.

altijd hetzelfde met die fanboy crap.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Alleen Sulu was ergens anders. De rest van de senior staff was op de Aarde.
Wat zeg ik net: verschillende plaatsen, verschillende plekken op Aarde zijn nog steeds verschillende plaatsen.
3rd RemataKlan schreef:
Dus een verhaal wat heel grootschalig is en vervolgens wordt de hele film op en neer gesprongen tussen minstens drie locaties met drie sets aan personages. Mogelijk zelfs vier vanwege de tegenstanders.

altijd hetzelfde met die fanboy crap.
Zou je even kunnen ophouden met alles waar je het niet 100% mee eens doen af te doen als fanboy crap...dank u wel.

Was What you leave Behind niet grootschalig of zo? Komaan die ep was toch ook wel groots én goed uitgewerkt, waarom kan dat niet op filmniveau?

Kennelijk hou jij meer van het type film dat heel summier is in locaties en sets, en dat het vooral moet hebben van dialoog. Heel goed, maar waarschijnlijk zit je straks in een lege zaal film te kijken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Wat zeg ik net: verschillende plaatsen, verschillende plekken op Aarde zijn nog steeds verschillende plaatsen.
:lol:

Met transporters is iedereen zo bij elkaar als ze op dezelfde planeet zijn en allemaal nog voor Starfleet werken.
Nebulaguy schreef: Zou je even kunnen ophouden met alles waar je het niet 100% mee eens doen af te doen als fanboy crap...dank u wel.
Nee, ik noem fanboy crap als ik dat zie. En allerlei bekende Trek personages bij elkaar gooien is iets typisch fanboys.
Nebulaguy schreef: Was What you leave Behind niet grootschalig of zo? Komaan die ep was toch ook wel groots én goed uitgewerkt, waarom kan dat niet op filmniveau?
WYLB was de laatste aflevering in een seizoenenlang durende verhaallijn. Er hoefde niets geintroduceerd te worden. Personages hoefden niet bij elkaar gebracht te worden. Dat was allemaal gedaan in de voorafgaande afleveringen. Bijna alle stukken waren al op hun plaats.
Nebulaguy schreef:Kennelijk hou jij meer van het type film dat heel summier is in locaties en sets, en dat het vooral moet hebben van dialoog. Heel goed, maar waarschijnlijk zit je straks in een lege zaal film te kijken.
Zoals de actiegerichte Nemesis die maar 65 miljoen wereldwijd ophaalde? :lol:

Jij wilt een film waarin allerlei bekende personages bij elkaar worden gebracht. Daar moet een reden voor zijn, dat moet uitgelegd worden, dit kost tijd. Er moet iets zijn op de plek waar iedereen bij elkaar komt. Dit zal dus ergens in de buurt van Bajor moeten zijn aangezien Kira niet speciaal nodig is voor een Starfleet missie. De fans willen natuurlijk dat de bekende personages de nodige aandacht krijgen. Maar ja, met zoveel bekende personages zal dit heel lastig worden. De tegenstander moet aandacht krijgen anders loop je het risico dat je een crap tegenstander als Shinzon krijgt. De opbouw van het verhaal moet aan bod komen tenzij je simpelweg alle personages in ruimte wilt hebben en vervolgens niets doen.

Allemaal een hoop gedoe, het recept voor een rampzalig iets alleen maar omdat fanboys alle bekende personages op het scherm willen hebben.

En dat heb ik het nog niets een gehad over het feit dat veel fans van de verschillende series niets of weinig hebben met die andere series.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 25 okt 2004, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Nebulaguy schreef:
3rd RemataKlan schreef:Alleen Sulu was ergens anders. De rest van de senior staff was op de Aarde.
Wat zeg ik net: verschillende plaatsen, verschillende plekken op Aarde zijn nog steeds verschillende plaatsen.
Jep, maar ze hebben wel allemaal tot dezelfde bemanning behoord en dat is dus heel wat andere dan personages uit drie bemanningen die vrijwel niks met elkaar te maken hebben bij elkaar halen.
Nebulaguy schreef:Was What you leave Behind niet grootschalig of zo? Komaan die ep was toch ook wel groots én goed uitgewerkt, waarom kan dat niet op filmniveau?
Ik volg je overstap naar What You Leave Behind niet helemaal zo. Ja, die aflevering was grootschalig maar haalde niet drie verschillende bemanningen bij elkaar. De vergelijking gaat kortom dus niet op.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Jij wilt een film waarin allerlei bekende personages bij elkaar worden gebracht. Daar moet een reden voor zijn, dat moet uitgelegd worden, dit kost tijd. Er moet iets zijn op de plek waar iedereen bij elkaar komt. Dit zal dus ergens in de buurt van Bajor moeten zijn aangezien Kira niet speciaal nodig is voor een Starfleet missie. De fans willen natuurlijk dat de bekende personages de nodige aandacht krijgen. Maar ja, met zoveel bekende personages zal dit heel lastig worden. De tegenstander moet aandacht krijgen anders loop je het risico dat je een crap tegenstander als Shinzon krijgt. De opbouw van het verhaal moet aan bod komen tenzij je simpelweg alle personages in ruimte wilt hebben en vervolgens niets doen.

Allemaal een hoop gedoe, de ingredienten voor een rampzalig iets alleen maar omdat fanboys alle bekende personages op het scherm willen hebben.

En dat heb ik het nog niets een gehad over het feit dat veel fans van de verschillende series niets of weinig hebben met die andere series.
Kijk deze redenering kan ik wel volgen en begrijpen. Op zich vermoed ik ook wel dat zo'n geheel erg moeilijk is, maar het lijkt me toch iets "juister" dan de zoveelste Bad Guy die de Aarde wil vernietigen, iets wat we bijna in iedere film al gehad hebben. Behalve TWOK en TUC, 2 van de beste films.

Ik geef wel toe dat m'n idee ontspringt uit een soort "dit-zou-toch-wel-leuk-zijn" maar ik dacht dat het toch op één of andere manier kon gebruikt worden in een film.

Dat dat overkomt als fanboy is wel te begrijpen, maar ik hoop dat je toch het verschil maakt met een zoveelste Pats-boem-Borgfilm. Het leek me interessant om te zien hoe het AQ-BQ verandert was aan de hand van de bekende personages. Op die manier kon je zien hoe ieder personage omgaat met die veranderingen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik dacht dat je idee was om een film waarbij de nadruk minder op de personages lag. :p

Een standaard actiefilm boeit me ook helemaal niets. Maar ik denk niet dat een film met een nieuwe filmbemanning perse zo zal zijn. Hangt af van de mensen achter het project.

En de gevolgen voor de verschillende bekende personages met een nasleep van de Dominion War oid lijkt me dan meer iets voor een miniserie oid.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tja, zul je net zien dat Paramount Archer en z'n club gaan gebruiken :S
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Thierry schreef:Tja, zul je net zien dat Paramount Archer en z'n club gaan gebruiken :S
Dat is zeer onwaarschijnlijk.
3rd schreef:Allemaal een hoop gedoe, het recept voor een rampzalig iets alleen maar omdat fanboys alle bekende personages op het scherm willen hebben.
Precies! Als we nou op een Aarde leefden met 20 acteurs, ok. Gelukkig is dat niet zo.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Frank schreef:.En lang niet alle crossovers zijn trouwens goed gedaan: Janeway is Nemesis was niet nodig geweest, Worf in de latere films is nooit echt een goede verklaring voor gegeven ..
het moet niet beslist nee maar wat is er zo verkeerd aan dan dat Janeway in Nemesis zat, het is leuk voor de fans, en waarom zou Admiral Janeway zich niet met Picard bemoeien? Als het iets belangrijks was, Picard is de Captain van het vlaggenschip van de federatie, en Janeway is misschien wel erg belangrijk op starfleet command dus dan lijkt het me logisch dat zij Picard oproept.

Met Worf is idd wel vreemd vaak ja, vooral in insurection geloof ik, in Fc is het logisch dat ie komt daar is een goede verklaring voor, en in nemesis zou ook best kunnen want er is dat al een paar jaar na ds9 voorbij.
Gesloten