Foutje bedankt

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Foutje bedankt

Bericht door AstroStart »

Welkom bij de topic: Foutje bedankt!

Hier kun je fouten melden die je in films opvallen. Het gaat hier niet alleen om fouten zoals: "In die scene heeft hij een rood pak aan en daarna een geel pak." Aangezien hier vooral Trek-experts zitten, is het ook de bedoeling dat je fouten plaatst die niet in de tijdlijn passen of iets in die geest.

Veel succes!
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

The Wrath of Khan:

- Kahn zegt op een gegeven moment: "Een oud Klingon-spreekwoord zegt: "Koude wraak is het beste koud geserveerd" en het is koud in de ruimte."

Een fout, want hoe kent Kahn dit spreekwoord? Hij is wakker geworden op de Enterprise, is toen naar de planeet gebracht. Heeft daar bijna 15 jaar gezeten en net na zijn vrijlating zei hij deze zin. Hij kan dit nooit ergens vandaan hebben geplukt en is nooit in aanraking geweest met een Klingon.

- Als Kirk verbinding heeft met het station van zijn ex-vrouw, maakt hij een persoonlijke fout.

Carol: "Waarom pak je Genesis van ons af."
Carol: "Ik kan je niet horen, maar wel zien."

Kirk praat dan echter door, maar maakt geen bewegingen met zijn hoofd. Een beetje dom, want als Carol kan zien, dan zou Kirk eigenlijk nee moeten schudden en dan was het in ieder geval goed overgekomen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

AstroStart schreef:The Wrath of Khan:

- Kahn zegt op een gegeven moment: "Een oud Klingon-spreekwoord zegt: "Koude wraak is het beste koud geserveerd" en het is koud in de ruimte."

Een fout, want hoe kent Kahn dit spreekwoord? Hij is wakker geworden op de Enterprise, is toen naar de planeet gebracht. Heeft daar bijna 15 jaar gezeten en net na zijn vrijlating zei hij deze zin. Hij kan dit nooit ergens vandaan hebben geplukt en is nooit in aanraking geweest met een Klingon.
Khan had verschillende boeken aan boord de Botany Bay en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat hij een hoop informatie heeft meegekregen toen hij werd afgezet op Ceti Alpha V.

AstroStart schreef:- Als Kirk verbinding heeft met het station van zijn ex-vrouw, maakt hij een persoonlijke fout.

Carol: "Waarom pak je Genesis van ons af."
Carol: "Ik kan je niet horen, maar wel zien."

Kirk praat dan echter door, maar maakt geen bewegingen met zijn hoofd. Een beetje dom, want als Carol kan zien, dan zou Kirk eigenlijk nee moeten schudden en dan was het in ieder geval goed overgekomen.
en jij gelooft het? De hele communicatie was brak en als Kirk als een mallloot met zijn hoofd op en neer zou hebben geschud was het echt niet duidelijker geworden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Generations
- Wanneer Data en LaForge aan boord het Amargosa station zijn moet Data lachen over een grap die door een Ferengi werd verteld tijdens de Farpoint missie. Maar men maakte pas first contact met de Ferengi in "The Last Outpost".
Gebruikersavatar
Sint Nicolaas
Goedheiligman
Goedheiligman
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 nov 2002, 21:58
Locatie: Spanje

Bericht door Sint Nicolaas »

De fout van elke film was dat ik er niet in voor kwam.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

TWOFK: Kahn doet net alsof hij Chekov kent, maar dat kan niet, want die kwam het volgende seizoen pas bij de crew
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:TWOFK: Kahn doet net alsof hij Chekov kent, maar dat kan niet, want die kwam het volgende seizoen pas bij de crew
Maar hij kan wel aan boord geweest zijn.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

:{
En hij wist zen naam....Daar moet ik wel erg veel verbeeldingskracht voor gebruiken hoor.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ze waren allebei aan boord, hebben elkaar gezien en elkaars naam gehoord. Ik zie het probleem niet.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

hij was nog geen lid van de crew, tenminste niet voor zover wij weten.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:hij was nog geen lid van de crew, tenminste niet voor zover wij weten.
:?

We hebben het misschien niet gezien, maar dan kan hij het nog wel zijn geweest.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

alsof de namen van simpele crewleden worden genoemd en alsof Kahn daar veel contact mee heeft gehad. Wat ik me van de aflevering herrinner was hij afgezonderd van de rest van de crew.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:alsof de namen van simpele crewleden worden genoemd
Kan toch dat de naam van Chekov zijdelings genoemd is.
Ace op Spades schreef:en alsof Kahn daar veel contact mee heeft gehad.
Veel hoeft niet. Hij hoeft alleen de naam gehoord te hebben.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

kan op zich wel, maar lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Ace of Spades schreef:kan op zich wel, maar lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.
Ik ben het met je eens. Dan gaan jullie wel heel ver neuzen, maar ik denk echt dat het een foutje is van de schrijvers. Kahn kan in principe Chekov niet ontmoet hebben.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:kan op zich wel, maar lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.
The Wrath of Khan liet zien dat het wel gebeurd is omdat ze elkaar kennen. Er zou alleen sprake van een fout kunnen zijn als het 100% onmogelijk is dat Chekov en Khan elkaar ontmoet zouden hebben.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

AstroStart schreef:Kahn kan in principe Chekov niet ontmoet hebben.
Tuurlijk wel.
.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Chekov kon de dossier over Khan gelezen hebben maar dat verklaart niet hoe Khan Chekov kent
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien heeft khan op het schip wel een crew manifest gezien met fotos ofzo en heeft hij met zijn goede geheugen chekov onthouden en herkende hem later (ik weet niet of khan acces had tot zulke dingen in space seed want deze moet ik nog effe zien)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis
- De Remans kunnen niet goed tegen licht, dit wordt nog eens benadrukt wanneer verschillende Remans zich terugtrekken naar de schaduw wanneer Shinzon de verlichting hoger zet. Maar op het moment dat de Remans aan boord komen van de Enterprise-E hebben ze geen enkel probleem met de felle verlichting aan boord.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Dat die gangen tijdens red alert zijn niet zo goed verlicht en daarom konden ze redelijk goed zien
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Dat die gangen tijdens red alert zijn niet zo goed verlicht en daarom konden ze redelijk goed zien
Kom op zeg. De gangen waren een stuk feller verlicht dan de Scimitar en daar hadden de Remans moeite toen Shinzon het licht iets feller maakte.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Misschien voelen zij zich ongemakkelijk met fel licht maar dat betekent niet dat ze er niet tegen kunnen?


Nog een foutje in Wrath of Khan ondekt. Wanneer Enterprise de noodoproep van Regula 1 opvangt dan zegt Saavik of Uhura dat er geen andere Federatie-schepen in de kwadrant zijn.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

dat is wel raar
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Misschien voelen zij zich ongemakkelijk met fel licht maar dat betekent niet dat ze er niet tegen kunnen?
Ik zei niet adt ze er niet tegen konden alleen dat ze er niet goed tegen konden. Ze zullen zich er ongemakkelijk bij voelen, wat voor ons normaal licht is, is voor de Remans te fel, etc.
Grisnakh schreef:Nog een foutje in Wrath of Khan ondekt. Wanneer Enterprise de noodoproep van Regula 1 opvangt dan zegt Saavik of Uhura dat er geen andere Federatie-schepen in de kwadrant zijn.
Nee. Het hele Alpha, Beta, Gamma, Delta Kwadrant systeem kwam pas in TNG "The Price", eind jaren 80.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

3rd RemataKlan schreef:
Grisnakh schreef:Misschien voelen zij zich ongemakkelijk met fel licht maar dat betekent niet dat ze er niet tegen kunnen?
Ik zei niet adt ze er niet tegen konden alleen dat ze er niet goed tegen konden. Ze zullen zich er ongemakkelijk bij voelen, wat voor ons normaal licht is, is voor de Remans te fel, etc.
Grisnakh schreef:Nog een foutje in Wrath of Khan ondekt. Wanneer Enterprise de noodoproep van Regula 1 opvangt dan zegt Saavik of Uhura dat er geen andere Federatie-schepen in de kwadrant zijn.
Nee. Het hele Alpha, Beta, Gamma, Delta Kwadrant systeem kwam pas in TNG "The Price", eind jaren 80.
Das waar



Dat wist ik nie
Gesloten