[FC] borg??

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

[FC] borg??

Bericht door Tha Ertenal »

Zeg, wat ik me nou afvraag he, de borg queen werd gedood in first contact, maar is de borg nu dan uitgeschakeld? Of is er nog een leider ofzo?? of?!? Want je hoort er niks meer over...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

"je moet niet zo lineair denken", zoals ze zelf zegt.

Ze was ook al aan boord het schip van locutus in BOBW(TNG). Bovendien bestaat ze ook in de deltakwadrant
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ja, maar diegene uit t 24eeuwse delta quadrant is vernietigt door data...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

:S ikke niet begrijpen


FF opnieuw:

Borg queen is aan boord borg cube toen locutus werd gemaakt, deze werd met man en macht opgeblazen.
Dit wordt zelfs gezegd door picard in FC. Het antwoord van de queen is dan dat hij niet zo lineair moet denken.

Wat het geval is met die queen (imho) is dat als de eerste queen wordt gedood dan wordt een tweede kopie geactiveert.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

owww zo. das bale. dan blijven ze door gaan met queens maken.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

let wel even op, das wat ik ervan dacht, ik ben het om eerlijk te zijn niet zeker. misschien even bij Mr. Vulcan navragen ofzo.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

i'll whait
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

er zijn er meerdere, want in Voyager komt ze ook nog voor. :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Volgens mij had ik gelezen dat de Queen in FC zelfs van origine een andere species was dan de Queen in Voyager.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Volgens mij is het zo dat elke queen een eigen stuk space/eigen aantal drones heeft. Zoiets, dus daarom zijn er meerdere. Dit is geen cannon informatie, maar wel redelijk logisch.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

hm, als ik de borg dan was zou'k gelijk met een vet groot leger aanvallen ipv 1 cube.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

ik denk dat de borg queen gewoon bij de borg op een harde schijf staat gesaved en als ze ergens wil praten dan laden ze haar. Dan zal elke borg schip zo'n lichaam hebben. Want ze staan ook met elkaar in verbinding
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik denk het niet. :X
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

!¿!Mats!¿! schreef:ik denk het niet. :X
waarom niet?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Guess who? schreef:Volgens mij is het zo dat elke queen een eigen stuk space/eigen aantal drones heeft. Zoiets, dus daarom zijn er meerdere. Dit is geen cannon informatie, maar wel redelijk logisch.
Dat klinkt inderdaad aardig logisch, alleen wordt eigenlijk teniet gedaan door voyager :lol:

Zie Unimatrix 01, daar vernietigd die queen verschillende borgschepen, oa een die aan de rand van fluidic space zat enz.

In endgame worden ook de borg vernietigd door eigenlijk alleen de queen te doden ahv Janeway :-D

en dan zou er een queen van FC alleen maar 1 schip onder zich hebben? (als zij dood zou zijn gegaan, dan is er niemand meer om bij haar overige borg order in de chaos aan te brengen) of krijgt een andere queen dan die borg erbij?
Hoe zit het dan met overlappende gebieden van borg, kunnen die door meerdere queens bestuurt worden?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

tsja, ik weet het natuurlijk niet precies allemaal hè :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Verlangt er nog iemand terug naar de tijd dat de Borg een collectieve gedachtengang hadden zonder een duidelijke leider?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

ik zeg ook niet dat jij het even moet verklaren, ik noem alleen even wat op wat jouw theorie kan tegenspreken.
3rd RemataKlan schreef:Verlangt er nog iemand terug naar de tijd dat de Borg een collectieve gedachtengang hadden zonder een duidelijke leider?
Zeker :yes: zeker :yes:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:Verlangt er nog iemand terug naar de tijd dat de Borg een collectieve gedachtengang hadden zonder een duidelijke leider?
vond ik persoonlijk veel interessanter :{
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

3rd RemataKlan schreef:Verlangt er nog iemand terug naar de tijd dat de Borg een collectieve gedachtengang hadden zonder een duidelijke leider?
Maar natuurlijk, dat zou veel Borg achtiger zijn. Dan is het een ras dat zich onderscheidt van de anderen, maar feit is dat die manier van doen bij de Borg nou eenmaal verdwenen is. Jammergenoeg.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vond het idee van de Queen eigenlijk best goed. Het heette de 'hive' en dat doet aan bijen denken met werkers (drones) en 1 koningin (queen). Het maakte de Borg van een gezichtsloze vijand tot een mysterieuze dreiging (al heeft Voyager -te- veel van die dreiging weggehaald en is de Queen helaas niet zo mysterieus als ze naar mijn mening had moeten zijn).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Antwoord op alle vragen:

Plotgaten(B&B is een synoniem, hoewel hun volgens mij niet achter de Queen zaten).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

WLC schreef:Ik vond het idee van de Queen eigenlijk best goed. Het heette de 'hive' en dat doet aan bijen denken met werkers (drones) en 1 koningin (queen).
Maar dat is dus juist géén kermerk van de Borg. De Queen bij bijen staat juist bóven de rest. Wordt anders behandeld, zorgt voor de voortplanting, etc.

Een collective en individuality gaan niet gewoon samen :{ Een gedeeld bewustzijn is (was) het belangrijkste van heel de Borg. Daarom hadden ze nóóit een gezicht aan een collective moeten geven. OMG, het is gewoon zo tegenstrijdig als maar kan!
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

he maar paul, van dat hardeschijf id zit je weer helemaal fout te denken :P. Je hebt het over regeren van overlappende gebieden: Nee, er bestaat geen regering in het borg gebied. De Queen heeft normaal geen visueel beeld, maar is alleen aanwezig in de gedachtengang. Ze is simpel een computerprogramma. En als er mensen aanwezig zijn (of andere wezens) kan het wel eens handig zijn om dat computer programma visueel duidelijk te maken

(dit was dan mijn visie op de hd-queen :P, heb je wel een 9999999999TB hardeschijf nodig, maar goed:))
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

je gebruikt mijn naam in een zin die volgens mij niet op mij slaat :-?

en ik heb het niet over regeren, maar over besturen. Zoals een bios een cpu bestuurt (of windows je computer in lekentaal)

Als ze een computerprgramma was geweest, waarom hadden ze met FC dan niet gewoon een copy in dat lichaam gestopt. Had Data haar ook niet zo makkelijk kunnen stoppen.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Simpel weg, haar gedachten enzo (ziel om het even simpel te houden) die zit gewoon in The Hive Mind.
Dus als er ergens een queen dood gaat, dan blijft die ziel heel en krijgt ze een nieuwe lichaam
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Thierry schreef: Dus als er ergens een queen dood gaat, dan blijft die ziel heel en krijgt ze een nieuwe lichaam
handig, wil ik k wel
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Ik vond het idee van de Queen eigenlijk best goed. Het heette de 'hive' en dat doet aan bijen denken met werkers (drones) en 1 koningin (queen). Het maakte de Borg van een gezichtsloze vijand tot een mysterieuze dreiging (al heeft Voyager -te- veel van die dreiging weggehaald en is de Queen helaas niet zo mysterieus als ze naar mijn mening had moeten zijn).
:roll:

Dat hele bijen gedoe kwam met de Queen! Meerdere malen op dit forum vermeldt.

Het feit dat de Borg geen leider hadden in TNG was zo ontzettend interessant en alien. De Queen als leider is hetzelfde als een Generaal en zijn troepen. Makkelijk te begrijpen voor het publiek wat als dom wordt gezien en het is ook makkelijker om een duidelijke vijand met gezicht te hebben waar de bemanning het tegen op kan nemen. Waar de captain oog in oog mee kan staan.

Nou geef mij maar de Borg zoals in Q Who en BOBW, een machtige en compleet alien vijand ipv dat simpele gedoe met Borg Queenleider die steeds zieliger en zwakker werd met elke vertoning in VOY.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Borg queen is aan boord borg cube toen locutus werd gemaakt,
Hoezo? Volgens mij zei Picard alleen maar dat hij haar eerder gehoord had. Betekend niet dat zij op dat schip zat.

Als je het bijen verhaal doortrekt betekend dit dat er meerdere Borg communties zijn met hun eigen koningin.
Doe je dat niet, dan klopt het hele verhaal niet en hadden ze geen Borg Queen mieten verzinnen om maar een bad guy in de film te hebben.

Ik verlang dus ook naar BOBW en Q Who?

Edit:
Zie nu pas hoe oud dit topic is. Sorry voor het schoppen
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

De Borg Queen is species 125 (vraag me niet welk ras dat is)

En wat ze letterlijk zegt in FC is :"You all think 3 Dimensional"
Gesloten