Beste/Favoriete TOS film

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

01 The Undiscovered Country

Goed verhaal, die zeker bij die tijd past (1991). Sterk acteerwerk en goede scenes tussen McCoy en Kirk als gevangenen van de Klingons. Leuke, passende humor. Beste Trek film allertijden voor mij.

02 The Voyage Home

Komische film en je kunt merken dat de cast plezier had bij het maken van deze film. Verhaal is misschien niet zo heel bijzonder, maar voor een keer maakt dat niet zo heel veel uit.

03 The Wrath Of Khan

Redelijk vervolg op Space Seed, met enkele continuiteits foutjes. Khan wordt meesterlijk gespeeld, de film is soms misschien net iets te donker en serieus. Genesis planeet is een leuk gegeven.

04 The Search For Spock

Aardig verhaaltje en vervolg op deel 2. De Klingons komen een beetje dom over in deze film. Humor is weer terug. Middelmatige film en acteerwerk.

05 The Final Frontier

Slap verhaal, maar de humor maakt het een en ander goed. Acteerwerk is wel vrij sterk, maar door het slappe verhaal komt het lang niet altijd uit de verf. Hier had absoluut meer in gezeten.

06 The Motion Picture

Trage, saaie Star Trek film. Het verhaal sleept en ik mis de humor. Duidelijk de minste voor mij, kan de film nauwelijks uitzitten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

1. The Wrath Of Khan
Mijn favoriete Trek-film. Een klassiek wraakverhaal met een emotionele kant dat gaat over ouder worden en sterfelijkheid. De film brengt de personages op een manier in beeld zoals ze nog nooit te zien zijn geweest. Khan keert terug! Uitstekend acteerwerk, snel tempo, geweldige soundtrack, fantastische quotes en een duidelijke militaire feel samen met een mooi ruimtegevecht wat veel lijkt op een gevecht tussen zeeschepen.

2. The Undiscovered Country
Een waardig afscheid van de Star Trek cast. Een spannend en strak verhaal wat op hoog tempo wordt verteld. Er wordt gebruik gemaakt van historische gebeurtenissen uit die tijd die vervolgens worden gebruikt voor een historische gebeurtenis in het Trek universum. Klingons spelen een belangrijke rol. Kirk moet omgaan met zijn haat. Uitstekende soundtrack die perfect past bij de film en net als II een duidelijke militaire onderzeeër feel. De Shakespeare vewijzingen hadden iets minder nadrukkelijk aanwezig mogen zijn. ;)

3. The Motion Picture - director's cut
Een langzame film maar ik vind hem niet langdradig. Het is een sterk science fiction verhaal met prachtige FX, helaas weinig personagebelichting. En de personages voelen vaak kil aan. Daar heeft men voor gekozen. Dat vind ik wel jammer want ik mis inderdaad het Star Trek gevoel. Visueel vind ik de film erg mooi. De enige Trek film met een zeer ervaren filmregisseur op de credits. Goldsmith levert een schitterende soundtrack af. Door de loop der jaren ben ik deze film steeds meer gaan waarderen.

4. The Voyage Home
Een komedie, dat is deze film. De 23e eeuw bemanning in de 20e eeuw wat voor hilarische gebeurtenissen zorgt. Vrij simpel maar de interactie tussen de personages is van hoog niveau. De TOS personages spreken mij ontzettend aan, veel meer dan de TNG personages waardoor het moeilijk mis kan gaan.

5. The Search For Spock
Tussendeel. Spock wordt gered, dat onderdeel is voorspelbaar maar ondertussen vinden er interessante gebeurtenissen plaats. De personages zijn het belangrijkste in de film en wordt veel met ze gedaan, allemaal zijn ze betrokken bij het stelen van de Enterprise. Spock offerde zichzelf op om de Enterprise te redden en nu offeren zijn vrienden zichzelf en de Enterprise op om hem te redden. En Kirk verliest zijn zoon. Verder heeft de film een aantal prachtige momenten. Nimoy wilde dit ook en het is hem ook gelukt. Een waardige opvolger van TWOK dat een aantal vragen beantwoordt. Aan de ene kant vind ik deze film beter dan de The Voyage Home komedie, past beter in de hele TWOK trilogie maar aan de andere kant heeft het aantal afgezaagde dingen want ik dan weer minder vind.

6. The Final Frontier
Auw, slechte film, de enige van de TOS films die ik daadwerkelijk slecht vind. Idioot verhaal met weinig focus, flauwe en mislukte humor, slechte FX, defecte Enterprise, tegenvallende personage momenten. Kirk, Spock en McCoy krijgen een aantal aardige dingen met name in het begin en einde maar ook de scenes waarin ze geconfronteerd worden met hun pijnlijkste momenten. Goldsmith levert een goede soundtrack. De hele film is ook hartstikke stand-alone. Eventjes een avontuurtje doen.
Plaats reactie