Beste/Favoriete TNG film

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Beste/Favoriete TNG film

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welke Trek-film gebaseerd op The Next Generation is je favoriet cq vind je het beste? Het gaat dus om
Generations
First Contact
Insurrection
Nemesis

Ik maak er geen opiniepeiling van omdat dan mensen kunnen gaan stemmen die de films niet eens kennen.

En op deze wijze is het ook mogelijk om de films van meest favoriet naar minst favoriet neer te zetten. Eventueel met commentaar.

Ik weet dat er al "Beste film" topics bestaan maar daarbij worden TOS en TNG bij elkaar gestopt en ik wil dat nu gescheiden houden.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ze zijn allemaal even goed maar als ik er een zou moeten kiezen wordt dat toch wel Nemesis. :)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

!¿!Mats!¿! schreef:ze zijn allemaal even goed maar als ik er een zou moeten kiezen wordt dat toch wel Nemesis. :)
Oke.. hier wil ik graag argumentatie voor zien..
Alleen het argument: "veel actie" , klopt niet, want dan is First Contact veel beter.

Ik stem voor First Contact. De film heeft een goed verhaal, actie scenes verlopen vloeiend, ziet er allemaal goed uit en de cast reageert goed op elkaar. :thumb:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja, ik vind het gewoon een mooie film. en vooral het eind.
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Bericht door Vulcanwizzard »

Ik vind nemesis erg goed, maar First Contact blijft toch op een staan, ook vooral door de gave muziek in de film. Generations staat denk ik laatst.

LLAP
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Generations: Altijd een leuke film gevonden! Ik kijk ff niet naar de foutjes die in de film zitten, omdat ik het vroeger nooit in de gaten heb gehad en deze film mij desondanks gewoon goed bevalt.(2e plaats).
First Contact: Mijn all time favoriet. Deze film is het allereerste dat ik van Star Trek gezien heb. Ik herinner mij nog wel vage TNG beelden uit mijn kleutertijd, maar met deze film was ik echt begonnen, en dankzij deze film ben ik ST-fan geworden. Zoiets blijft je dan lang bij :) 1e plaats dus.
Insurrection: Niet uitstekent. Ik vind dat dit verhaal met de Ba'Ku niet al te boeiend valt. Ik heb ook nooit onder de indruk gestaan van deze film en vond dit gewoon een standaard verhaaltje. Meer heb ik er helaas niet over te zeggen. (deze film verdient voor mij de 4e plaats).
Nemesis: Mja ok, een goed voorbeeld van het uitgemolken TNG. Eigenlijk had ik het niet heel erg gevonden als deze film er nooit was gekomen. Een tikje overbodig dus. Desondanks vermaak ik me nog wel met deze film. De SE zien er dan ook goed uit. (deze film verdient voor mij de 3e plaats).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

1. First Contact
staat voor mij bovenaan wat ik dan weer best sneu vind. Het zegt meer over de kwaliteit van de andere drie films dan over FC.
FC vind ik een vermakelijke film met een goed tempo en regie, sterk acteerwerk, prachtige FX en mooie soundtrack, het verhaal zelf is helaas het zwakste onderdeel maar gelukkig niet zo zwak als de andere TNG films. De Borg worden niet bepaald in een goed daglicht gezet, het idee van de Queen haalt de collectieve gedachtengang van de Borg finaal onderuit. En dan is er nog Cochrane die eventjes een warpschip bouwt in zijn achtertuin. Het boek Federation had dit onderdeel een stuk geloofwaardiger gemaakt. Cromwell speelt de rol erg goed en ik vind Cochrane een interessant personage.
Leuke cameos van bekende TNG personages zoals Barclay en Ogawa. De EMH komt ook nog langs. Worf wordt op goede wijze in het verhaal gebracht in tegenstelling tot INS en NEM en verder wordt hij goed gebruikt. Alleen jammer dat de Enterprise's security chief helemaal aan de kant wordt geschoven.

2. Generations
De stukjes met Kirk, Scotty en Chekov vind ik het nog het best ondanks die waren geschreven voor Kirk, Spock en McCoy en dat het stijf staat van de irritante technobabble wat in Star Trek niet voorkwam. Het bewijst maar weer eens hoe tof die personages waren.
Harriman wordt belachelijk neergezet alleen maar zodat Kirk geweldig overkomt.
De hele aanwezigheid van TOS personages vind ik overbodig. ST6 was een waardig afscheid in de stijl van de serie. Het hele 'passing of the torch' was overbodig. Het was al gedaan in "Encounter At Farpoint" wat veel beter was. Ook kwamen Spock en Scotty voor in TNG en die laatste zorgt in deze film voor een continuiteitsfout.
De Nexus is één groot probleem omdat daarmee alles ongedaan kan worden gemaakt. Dus worden de personages dom gemaakt.
Vernietiging van de Enterprise-D was slecht uitgevoerd en er werden zelfs oude fx opnames gebruikt voor de vernietiging van de BoP.
De film probeert nog het één en ander met sterfelijkheid e.d. maar het neemt teveel hooi op de vork. Jammer
Muziek vond ik niet echt super. McCarthy is een tv componist die al jaren onder Berman's regime werkt en Berman is geen fan nadrukkelijk aanwezige muziek.
Visueel vind ik de film wel erg mooi.

3. Insurrection
Slap. TNG was nooit echt komisch en hier komt alles geforceerd over. Het past ook niet omdat het verhaal niet komisch bedoeld is, in tegenstelling tot TVH. Het hele Ba'Ku/Son'a en eeuwige jeugd is zo'n cliche. Worf wordt belachelijk gemaakt, zijn aanwezigheid wordt niet verklaard. En dan te bedenken dat er een grote oorlog gaande is maar wij worden doodverveeld met een middelmatige twoparter.
FX vind ik tegenvallen. Sommige shots zijn erg mooi, andere weer zwaar tegenvallend.
Soundtrack ook niet indrukwekkend. Waarom men altijd bij Goldsmith is blijven hangen is onbegrijpelijk.

4. Nemesis
Slechtste Trek film ooit! :r Rampzalig verhaal vol met gaten, tegenvallend acteerwerk, ondanks dat het de duurste Trek film is op TMP na, ziet het er goedkoop uit. Eindelijk Romulans op het grote doek maar ze spelen tweede viool want de oerlelijke, ééndimensionale Remans zijn de grote vijand. Shinzon is een waardeloze, kinderachtige leider. Veel teveel nadruk op Picard en Data. De rest hangt er maar wat bij. Alles wat in DS9 is gebeurd wordt in feite genegeerd inclusief Worf's carrieregroei.
Data's emotiechip is ook vergeten.
Rondscheuren in een goedkope buggy op een primitieve planeet, gigantische schending van de Prime Directive. En voor wat? Een irritante Datakloon!
De bruiloft is goedkoop en men vergeet belangrijke gasten zoals Barclay, Ogawa, Lwaxana Troi, Troi's halfbroertje, Riker's pa maar Wesley in Starfleet uniform (WTF?!?) zit wel aan de tafel. En later komt Admiral Janeway in beeld. Schandalig.
Het grote ruimtegevecht duurt veel te lang en is nooit spannend omdat het telkens wordt onderbroken en grote schepen rond zien vliegen alsof het kleine jagers zijn is niet mooi! Lelijke groene achtergrond helpt ook niet.
Waardeloos editing. Zwaar tegenvallende soundtrack.

Ik kan niet echt een positief punt voor deze film vinden.

Jammer want TNG verdiende een beter einde op het witte doek.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Generations
Op zich geen onaardig begin van de TNG filmserie. Het verhaal is best aardig. Van mij hadden Krik en co er niet in gehoeven. Het aandeel van vooral Scotty en Checkov is verwaarloosbaar.
Het was geloof ik ook de reden van Leonard Nimoy dat ie er niet wilde.



First Contact
De sterkste van de TNG films. Mooie aktiescenes en SFX zijn dik in orde.
Een flinke dosis humor ontbreekt ook niet.
De Borg Queen haddden ze van mij niet hoeven introduceren. Het gaf wel een creepy toevoeging aan de film. Maar naar mijn idee was de Queen het begin van de vernacheling van de Borg die in VOyager werd doorgezet.


Insurrection
Deze vond ik weer wat minder. Het verhaaltje was meer geschikt geweest voor een tv aflevering. Als bioscoopfilm is het te magertjes.


Nemesis
Boutfilm. Flinterdun verhaaltje. de Bad Guy is een lachertje even als The A-Team scene in de buggy. Data wordt onderuit gehaald in deze film.
Een onwaardig afscheid van dit karakter.
Verder worden de Romulans ook niet goed gebruikt in het verhaal, sterker nog genegeerd.


Mijn keuze hier is FC gevolgd door GEN.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

First Contact
Generations
Insurrection
Nemesis
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Generations:
een film die ik altijd goed heb gevonden, maar dat komt misschien ook wel doordat dit mijn eerst star trek film was. De film was best goed, al vond ik het verhaal hier en daar toch wat tegenvallen. Het was meer een tv aflevering.

First Contact:
Een zeer goede film, waarvan het enige minpunt eigenlijk is dat de borg queen werd geintroduceerd.

Insurrection:
Heb ik toch altijd ook wel een vermakelijke film gevonden. Het verhaal was redelijk, hoewel de humor niet geslaagd was over het algemeen. Wel goed vond ik dat deze film ook weer eens in TNG liet zien dat de federation niet het paradijs is.

Nemesis:
Ongelooflijk slecht verhaal en het enige pluspunt is de sfx shots en vooral in het gevecht in die groene nevel.

Dus op volgorde van best naar slechtst:

1) First Contact.
2) Generations
3) Insurrection
4) Nemesis
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Hier is het niet moeilijk om te kiezen. First contact is de beste TNG film.

Ook de andere drie zijn erg goed, maar die hebben wat minpunten. Zoals overbodige stukjes film.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

1. First Contact
2. Generations
3. Nemesis
4. Insurrection
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

-4: Insurrection: Een film die echt nergens over gaat en waarin niks gebeurt, en bovendien nog saai is ook! Inderdaad een ordinaire two-parter. Bovendien wordt de Dominion vergeten.

-3: Nemesis: Leuke aardige vermakelijk film. Niks meer, niks minder.

-2: Generations: Eveneens, maar net iets meer sfeer.

-1: First Contact: Geweldige film die alles heeft wat je verwacht. Veel goede actie, leuke SFX, leuk verhaaltje, humor, cameo's en veel meer!
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

first contact voor alle al eerder genoemde redenen.

en het helpt ook wel dat de rest van de TNG films rete saai zijn en allemaal zo'n voorspelbaar plot en magere verhaaltjes hebben. :Z :Z
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Generations vond ik zo slecht niet eigenlijk, jammer dat Picard in deze film niet echt een waardige opvolger van Kirk lijkt.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

extatix schreef:Generations vond ik zo slecht niet eigenlijk, jammer dat Picard in deze film niet echt een waardige opvolger van Kirk lijkt.
ach kom op zeg, dat gedoe met die nexus. whatever..... kirk is met zijn bierbuik van een brug afgeflikkerd toen ze met die vent op de vuist gingen. als je zo op elk moment uit die nexus kan stappen kan je toch gewoon terug gaan in de tijd en soran opwachten? slap gedoe
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

martine schreef:
extatix schreef:Generations vond ik zo slecht niet eigenlijk, jammer dat Picard in deze film niet echt een waardige opvolger van Kirk lijkt.
ach kom op zeg, dat gedoe met die nexus. whatever..... kirk is met zijn bierbuik van een brug afgeflikkerd toen ze met die vent op de vuist gingen. als je zo op elk moment uit die nexus kan stappen kan je toch gewoon terug gaan in de tijd en soran opwachten? slap gedoe
Als je hem vergelijkt met Nemesis en Insurrection is hij zo slecht nog niet hoor :)
En is het natuurlijk een genot om Malcolm McDowell weer eens te zien.
Karo
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2005, 17:23
Locatie: Hengelo

First contact

Bericht door Karo »

First Contact is voor mij ook de favoriet. Ik vond het erg jammer dat Data wordt "opgeblazen" in de laatste film. Geef mij maar een goed einde.
groetjes,
Karoline
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

extatix schreef:
martine schreef:
extatix schreef:Generations vond ik zo slecht niet eigenlijk, jammer dat Picard in deze film niet echt een waardige opvolger van Kirk lijkt.
ach kom op zeg, dat gedoe met die nexus. whatever..... kirk is met zijn bierbuik van een brug afgeflikkerd toen ze met die vent op de vuist gingen. als je zo op elk moment uit die nexus kan stappen kan je toch gewoon terug gaan in de tijd en soran opwachten? slap gedoe
Als je hem vergelijkt met Nemesis en Insurrection is hij zo slecht nog niet hoor :)
En is het natuurlijk een genot om Malcolm McDowell weer eens te zien.
ja kijk, daar heb je dan wel weer gelijk in maar the next generation werkt gewoon niet in films in tegenstelling tot de TOS cast. first contact was gewoon een gelukkig ongelukje.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

1. First Contact .......voor mij de beste TNG en bij uitbreiding StarTrek film.......er zit vaart in met een sterke regie en dito acteerwerk, prachtige FX en een goeie soundtrack.

2. Generations

3. Insurrection

4. Nemesis
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

1) First Contact. Vooral omdat ik het een leuke film vind. Niet zo zeer een goede.
2) Generations Niet zo zeer the Best of the rest, maar eerder de minst slechtste
3) Insurrection. Weinig zeggende film met een zwak en tamelijk onwaarschijnlijk zeer voorspelbaar verhaaltje.
4) Nemesis. De special effects waren best leuk. Maar de rest was bagger.
Jammer dat TNG zo moest eindigen.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

1. First Contact
2. Generations
3. Nemesis
4. Insurrection
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Tsja, ik denk dat de volgorde wel duidelijk is voor iedereen, ook voor mij geldt:

1. First Contact (van begin tot eind vermakelijk...)
2. Generations (eerste Startrek-film die ik gezien heb, in de bios zelfs...)
3. Insurrection (had ook een 2-parter kunnen zijn...)
4. Nemesis (saaie baggerfilm....)


Gisteren nog Generations zitten kijken, best een vermakelijke film, alleen zijn de scenes op de planeet met Soran en Picard (en later Kirk) gewoon saai... De crash van de saucersection vind ik nog altijd een van de vetste FX-dingen uit alle ST-films bij elkaar, het is ook gelukkig nog "echt" opgenomen, m.a.w. geen CGI...


wat heb ik toch met puntjes.............
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

First Contact

Het eerste wat ik van Star Trek gezien heb na TOS jaren daarvoor, was de reden om TNG te gaan kijken en er achter te komen dat Star trek toch wel leuk, interessant, neuzelig en spannend kan zijn. Leuke vermakelijke film.

Insurrection.

Niet echt bijzonder eigenlijk. Ken betere afleveringen.


Generations.

Heb me mateloos geirriteerd aan de Nexus en de emotion chip van data.
Teveel

Nemesis

Als het geen Star Trek had geheten dan had ik het niet eens willen zien na alle (terechte) recencies.


In volgorde van favoriet, goed kan ik geen van deze films noemen. Ga niet onderbouwen waarom ik dat vind.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

01 First Contact

Aardig verhaal, met goed acteerwerk van zowel de main cast als de guest cast. Sterke actie scenes en special effects.

02 Nemesis

Opnieuw een aardig verhaal, maar waar meer uit te halen viel. Redelijk sterk acteerwerk van 3 acteurs (Stewart, Spiner, Hardy), de rest hangt er een beetje bij. Actie scenes zien er goed uit.

03 Insurrection

Een beetje een oninteressant verhaaltje met nogal eens geforceerde humor. Aantal interessante scenes, redelijk acteerwerk.

04 Generations

Slap verhaal, Nexus doet me niks. Kirk en co. hadden het bij Star Trek VI moeten houden. Film komt over als een verlengde tv aflevering.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

First Contact

Nemesis

Insurrection

Generations

Allemaal zijn het leuke films maar nemesis en fc springen er uit, de andere 2 zijn aardig maar niet super.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Tactical_Cube schreef:First Contact

Nemesis

Insurrection

Generations

Allemaal zijn het leuke films maar nemesis en fc springen er uit, de andere 2 zijn aardig maar niet super.
laat me raden, nemesis staat op de tweede plek omdat janeway een cameo heeft........ :{
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

hij zeg dat hij het een leuke film vond, en dat zal echt niet door Janeway komen. :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hij is wel leuker door Janeway, maar ik vind nemesis gewoon een boeiender verhaal hebben dan generations en insurrection (niet dat die niet vermakelijk zijn)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

First Contact op 1. De rest ga ik niet echt onderverdelen of zo. Best leuk om een keer te zien, maar niks bijzonders.
Gesloten