First Contact & het mollen van de Borg Cube

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

First Contact & het mollen van de Borg Cube

Bericht door Wizzie »

Paar vraagjes over FC.

Picard zegt op een gegeven moment iets als..."This is Captain Picard of the Enterprise. I'm taking command of the fleet. Target all of your weapons... onto the following coördinates... Fire on my command."

Dan zegt Data "Sir, the coördinates you have given do not appear to be a vital system."

Waarop Picard zegt: "Trust me, Data."

Het is duidelijk dat Picard, door zijn Locutus geschiedenis, heel wat weet van de zwakke plekken van een Borg Cube, maar is de doorslaggevende factor nou geweest dat er een enorme hoeveelheid van quantum torpedo's en fasergeschut op één plek zijn afgevuurd... Of was het tóch wel een vital system.

Vraag 2; Waarom molt de fleet niet meteen die Borg Sphere ook? Ging die te hard ofzo :o
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Logisch antwoord: Mocht die Sphere vernietigt worden hadden we geen FC meer want dan was die time travel er niet.

ST antwoord: Doordat de Sphere onmiddellijk overging tot time travel zat die al in een temporal flux en bestond buiten het bestaande tijd-ruimte continuum, dus kon ie niet getarget worden...of toch zoiets in die aard.
Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

Bericht door Wizzie »

Klinkt logisch :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: First Contact & het mollen van de Borg Cube

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wizzie schreef:Paar vraagjes over FC.

Picard zegt op een gegeven moment iets als..."This is Captain Picard of the Enterprise. I'm taking command of the fleet. Target all of your weapons... onto the following coördinates... Fire on my command."

Dan zegt Data "Sir, the coördinates you have given do not appear to be a vital system."

Waarop Picard zegt: "Trust me, Data."

Het is duidelijk dat Picard, door zijn Locutus geschiedenis, heel wat weet van de zwakke plekken van een Borg Cube, maar is de doorslaggevende factor nou geweest dat er een enorme hoeveelheid van quantum torpedo's en fasergeschut op één plek zijn afgevuurd... Of was het tóch wel een vital system.
Dit is bij mij ook nooit helemaal duidelijk geweest.

Mogelijk dat Picard wist dat die plek wel belangrijk was.

Ik vind het sowieso vreemd dat we de vloot al niet op één punt zagen vuren. Nee, alle schepen vuren maar lukraak op de Cube.
Vraag 2; Waarom molt de fleet niet meteen die Borg Sphere ook? Ging die te hard ofzo :o
De meeste schepen proberen de grote explosie van de Cube te ontwijken.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

^ Wat ik wel een 'mooi' detail vond, was dat je nog een aantal schepen kapot zag gaan door explosie.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: First Contact & het mollen van de Borg Cube

Bericht door Dennis »

3rd RemataKlan schreef:
Wizzie schreef:Paar vraagjes over FC.

Picard zegt op een gegeven moment iets als..."This is Captain Picard of the Enterprise. I'm taking command of the fleet. Target all of your weapons... onto the following coördinates... Fire on my command."

Dan zegt Data "Sir, the coördinates you have given do not appear to be a vital system."

Waarop Picard zegt: "Trust me, Data."

Het is duidelijk dat Picard, door zijn Locutus geschiedenis, heel wat weet van de zwakke plekken van een Borg Cube, maar is de doorslaggevende factor nou geweest dat er een enorme hoeveelheid van quantum torpedo's en fasergeschut op één plek zijn afgevuurd... Of was het tóch wel een vital system.
Dit is bij mij ook nooit helemaal duidelijk geweest.
Mogelijk dat Picard wist dat die plek wel belangrijk was.
Je hoort dat hij vlak voor het 'bevel' contact heeft met de Borg. Hij zal waarschijnlijk gehoord hebben wat en waar een zwakke plek was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Daar twijfel ik dus aan. Wat hoorde Picard eigenlijk? Hoe was zijn verbinding met de Borg?

Was het dus een zwakke plek of wist hij dat de Borg zich concentreerde op een beschadigde plek waardoor ze bij een grote aanval op een totaal andere plek verrast zouden worden?

Maar ja goed, blijft vreemd dat niemand in de vloot besloot om alle vuurkracht te bundelen op één plek.
CmdrCrichton schreef:^ Wat ik wel een 'mooi' detail vond, was dat je nog een aantal schepen kapot zag gaan door explosie.
Inderdaad, dat zijn leuke details. Net als in de DS9 battles, daar werden schepen vernietigd door friendly fire. Oeps. :rofl:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

was me nog niet opgevallen bij DS9, maar nu je het zegt zal ik eens kijken, zou namelijk wle realistisch zijn ook.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

3rd RemataKlan schreef:Daar twijfel ik dus aan. Wat hoorde Picard eigenlijk? Hoe was zijn verbinding met de Borg?
Dat vraag ik me ook nogsteeds af.

Het kan zijn dat hij hoorde dat de Cube daar ergens problemen had. Zoiets lijkt me logisch. Misschien dat met een aanval op die plek een subsystem het zou begeven, daardoor een kettingreactie zou ontstaan, etc. Hoedanook, als dit het geval is vind ik het weer ontzettend sterk dat hij toevallig nét op dat moment precies de goede informatie binnenkrijgt.

En waar ik ook mee zit. De Borg kent Picard zelf ook, en weten dat Picard een unieke insight heeft in de Borg. Picard zijn acties zouden ze dan vervolgens ook weer moeten kunnen anticiperen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

3rd RemataKlan schreef:
CmdrCrichton schreef:^ Wat ik wel een 'mooi' detail vond, was dat je nog een aantal schepen kapot zag gaan door explosie.
Inderdaad, dat zijn leuke details. Net als in de DS9 battles, daar werden schepen vernietigd door friendly fire. Oeps. :rofl:
mag ik vragen in welke ep(s)? :P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

In ieder geval "Sacrifice Of Angels". Wanneer de Klingons een gat hebben geslagen in de Dominion linies en de Defiant er doorheen probeert te komen schiet een Klingon schip een ander Klingon schip overhoop.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

CmdrCrichton schreef:^ Wat ik wel een 'mooi' detail vond, was dat je nog een aantal schepen kapot zag gaan door explosie.
Dat vind ik altijd zo dom eruitzien. OK, aan de ene kant realistisch, maar aan de andere kant vind ik het debiel dat die schepen een beetje ongeordend door elkaar vliegen. En waarom ziet het er in dat ene shot uit alsof de Enterprise de Cube gaat rammen? Niet echt handig om zo voor het target te gaan vliegen. :\


En over dat contact van Picard met de Borg: misschien zenden de Borg wel valse informatie naar Picard, zodat ze die sphere tenminste niet raken. Want als hij "echt" contact had, dan zou hij ook van die sphere af moeten weten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoezo dat?

Ik neem aan dat Picard niet volledige toegang heeft tot Collectief.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

uss defiant schreef:was me nog niet opgevallen bij DS9, maar nu je het zegt zal ik eens kijken, zou namelijk wle realistisch zijn ook.
danku, zal m nog eens gaan kijken :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

denk dat je daar eigenlijk 3rd wilde quoten en niet mij, RR. ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

uhm.... jaaaaaah.. natuuuuurlijk O-)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Hm. Ik wist niet dat dat ook kan.

Maar zo'n belangrijk escape plan lijkt me eigenlijk dat iedere borg daarvanaf weet.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Henry86 schreef:Dat vind ik altijd zo dom eruitzien. OK, aan de ene kant realistisch, maar aan de andere kant vind ik het debiel dat die schepen een beetje ongeordend door elkaar vliegen.
Ze zitten midden in een gevecht, wat verwacht je anders? Dat ze in formatie blijven vliegen?
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Dat ook weer niet. Dat zal vrij onmogelijk zijn om altijd vol te houden. Maar als ik de Enterprise zo'n beetje op ramkoers zie gaan met die cube dan vind ik dat toch raar.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

had ik toch niet gezien eerlijk gezegd dat de enterprise de borg cube ging rammen. De defiant wilde dit wel doen.
Wizzie
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2005, 22:18

Bericht door Wizzie »

Ja, ook zoiets he. Kan Worf zomaar beslissen dat ie zijn scheepje opblaast tezamen met zijn hele crew?

"Prepare for ramming speed!"

*crew dood*

*boeie* (?!)

Wtf is dat voor wereldje echt... ze plegen liever zelfmoord opdat de Cube verder geen schade kan aanrichten, dan dat ze wegvliegen en hun crew in veiligheid brengen.

Denken jullie dat de Defiant überhaupt veel schade aan de Cube had kunnen toebrengen met zo'n "ram"?

Waarom heeft de Enterprise trouwens als enige een shield?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Worf is CO op de Defiant. Oftewel de baas. Op dat moment besluit hij (met zijn Klingon achtergrond) dat de situatie hopeloos is en dat ze er met een Borg-schot geweest zijn. Het minste wat Worf dan nog denkt, is proberen de Cube nog wat schade toe te brengen door zijn schip erin te rammen, aangezien hij ervan uitgaat dat hij en zijn crew toch al dood zijn (ontsnappen lukt dan echt niet meer hoor. Heb je gezien hoe de Defiant er van de binnen en buitenkant uit ziet?!). Daarnaast hoeven ze geen hulp van de andere te verwachten. Wanneer de Enterprise-E in topconditie aan komt vliegen is er weer een beetje hoop en worden ze gered. Defiant -> Damaged, but salvagable (sp?).
De ENT-E is niet de enige met shields. Let wel dat de Feds al een tijdje aan het vechten zijn zonder versterking. Grote kans dat wanneer de ENT-E arriveerd dat die schilden bij de meeste al weg zijn. :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Wizzie schreef:Wtf is dat voor wereldje echt... ze plegen liever zelfmoord opdat de Cube verder geen schade kan aanrichten, dan dat ze wegvliegen en hun crew in veiligheid brengen.
inderdaad! offer 5 miljard+ mensen op om de 200 op je eigen schip te redden :*D
Plaats reactie