The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Welke film is het SLECHTST?

The Final Frontier
34
52%
Nemesis
31
48%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door 3rd RemataKlan »

De slechtste TOS film vs de slechtste TNG film.

Algemeen worden ze als de slechtste van hun serie gezien.
In ieder geval had TFF de laagste opbrengst van de TOS films en voor TNG is dat Nemesis.

Dus welke film zuigt het hardst?
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 29 mei 2005, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Nemesis is zeker het slechtst.

The final frontier was nog leuk om te kijken en had een redelijk verhaal.

Nemesis was leuk om even te kijken, maar niet voor meerdere keren eigenlijk en had een slecht verhaal.

dus al met al vind ik the final frontier toch nog stukken beter.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ik heb The Final Frontier niet gezien, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat die slechter is dan Nemesis.
Dramatisch slechte film was dat. Heeft me totaal niet kunnen boeien.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

IK kan al niet naar TFF kijken vanwege de dramatisch slechte SFX. Het verhaal vind ik ook belachelijk dus TFF voor mij.
Maar Nemesis vind ik niet veel beter :X
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Final Frontier vind ik een slechte film maar ik kan nog een klein aantal positieve puntjes verzinnen voor die film. Voor Nemesis eigenlijk helemaal niets.

Jerry Goldsmith's sountrack voor TFF vind ik superieur aan die van NEM, ook van Goldsmith. NEM soundtrack is slecht.

De FX voor TFF waren slecht. NEM waren weliswaar wat beter maar die buggy en al die scenes op de planeet waren slecht. De bruiloft was erg kleinschalig. Die groene nevel was spuuglelijk. De dood van de Romulan senaat was rampzalig, zo uit een goedkope B-film. De sets waren matig, met name de Scimitar. Zo donker, je zag amper iets. En lichtbronnen die buiten het beeld waren. De film Aliens is ook donker maar je ziet tenminste wel wat er in beeld is en de lichtbronnen zijn in de sets ingebouwd en dus te zien. Heel NEM vind ik er niet uitzien. Dit gaat eigenlijk gelijk op maar aangezien NEM een veel groter budget had, zelfs wanneer we rekening houden met inflatie, had het er veel beter uit moeten zien. Het was de duurste Trek film sinds TMP!!!

De regie van NEM vind ik middelmatig, het editing is rampzalig. Baird richt zich continu op close ups van personages en Okudagrams. Blegh. Shatner heeft het excuus een nieuweling te zijn op filmregie, Baird niet.

TFF had een klote verhaal maar van NEM was nog erger. Daar werd personage ontwikkeling gereset (Data, Worf) en personages waren compleet out of character (Picard). In TFF kregen ze tenminste nog iets te doen, ook was het vaak idioot.
Kirk, Spock en McCoy hadden tenminste nog wat aardige scenes samen en natuurlijk het moment dat Sybok ze confronteert met hun pijn. NEM had helemaal niets op dit gebied IMO.

Sybok vind ik nog iets beter dan Shinzon. Shinzon is een zielepoot, niets meer en niets minder. Onbegrijpelijke motieven.

De TOS cast heb ik altijd fijner gevonden dan de TNG cast dus TFF wint daar sowieso punten mee, niet veel maar toch. En dan komt nog het feit dat NEM de TNG cast op schandalige wijze behandelde. TFF deed dit ook met de TOS cast maar NEM net iets meer.

Nemesis vind ik de slechtste van de twee.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

In de extra's wordt meer gezegt dat TFF een kaskraker zou worden.. was het dan gewoon een blunder die tijd? Of denkt men er "hier" alleen zo over?
Ik persoonlijk vind Nemesis visueel leuker om te zien, maar over het algemeen vind ik TFF wel wat beter.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Ik weet nog dat ik tijdens een Star Trek film reeks op tv The Final Frontier heb gezien. Ik vond hem zo ontzettend slecht dat hij bij mij niet het einde heeft gehaald. Saai verhaal, slechte FX en het positieve (behalve de soundtrack, weer met standaard deuntje) was ver te zoeken.
Bij Nemesis heb ik me nog wel redelijk vermaakt. Oké het verhaal zuigt.. maar de battlescene (waar de film eigenlijk om draait) zijn best redelijk, hoewel veel dingen natuurlijk erg onrealistisch in de oren klinken (zoals shields van scimitar na veel aanvallen nog steeds 70%.. :roll: ).

Mijn stem gaat uit naar The Final Frontier.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DataLord schreef:In de extra's wordt meer gezegt dat TFF een kaskraker zou worden.. was het dan gewoon een blunder die tijd? Of denkt men er "hier" alleen zo over?
De Amerikaanse opbrengst voor TFF was in 1989 $52 miljoen.
Drie jaar eerder had TVH het dubbele opgehaald. TSFS en TUC hadden in hun eigen jaar $25 miljoen meer opgehaald dan TFF.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dennis schreef:Ik weet nog dat ik tijdens een Star Trek film reeks op tv The Final Frontier heb gezien. Ik vond hem zo ontzettend slecht dat hij bij mij niet het einde heeft gehaald. Saai verhaal, slechte FX en het positieve (behalve de soundtrack, weer met standaard deuntje) was ver te zoeken.
Bij Nemesis heb ik me nog wel redelijk vermaakt. Oké het verhaal zuigt.. maar de battlescene (waar de film eigenlijk om draait) zijn best redelijk, hoewel veel dingen natuurlijk erg onrealistisch in de oren klinken (zoals shields van scimitar na veel aanvallen nog steeds 70%.. :roll: ).
Die battlescene vind ik dus echt waardeloos. Het lijkt inderdaad alsof de hele film daar omdraait. Het gevecht wordt telkens onderbroken door saai gepraat, technobabble "shields down to 50 percent" dan weer "35 percent", vonken uit de consoles. Dat heb ik tot vervelends toe al gezien in VOY en ENT. Ook nog die crap momenten in gangen van de Enterprise en Riker's gevecht met de Viceroy. Troi en Worf.
De Brug wordt geraakt, een officier wordt de ruimte ingeblazen. Jippie. Waarom lieten ze dat niet zien vanuit zijn oogpunt. Een vreselijke dood maar het wordt gebracht als een zogenaamd tof moment. De Enterprise Brug is iets van een minuut buiten werking, tijdens een gevecht is dat net zo dodelijk als een kogel dwars tussen de ogen.
De Scimitar lijkt hard geraakt te worden maar zoals je al zegt, de primaire shields blijven het goed volhouden. Totaal niet dramatisch.

In TFF wist de Enterprise net weg te warpen toen die Klingon torpedo kwam, maakte het nog een klein beetje spannend...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Heb allebei de films maar een keer gezien, maar met TFF heb ik met toch echt beter vermaakt / minder verveeld dan met NEM. Nemesis is dus echt de slechtste voor mij.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

TFF heb ik lang geleden gezien en staat me niet echt goed bij maar ik weet nog wel dat ik het wel een aardige film vond. De idee was naar mijn mening wel leuk.


Nemesis vind ik veel slechter. Bij de special features vertelt die mafketel dat de film gaat over wat het is om mens te zijn. Mens zijn is in zijn ogen dus:
-de prime directive schenden :nuts2:
-je second officer de mogelijkheid om emoties te hebben ontnemen
-onder de indruk raken van de leugens van een reman/mens? om dat die als kleine jongen naar de sterren keek
-rondscheuren in een automobiel. :huh3:

Niet dus.
Laatst gewijzigd door Henry86 op 29 mei 2005, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik ga voor Nemesis. Ondanks dat een aantal FX uiteraard beter zijn was het erger-gehalte bij deze film nog 't stuk hoger dan bij The Final Frontier ]:(
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Oei! Dat wordt een close finish. Het is alle twee bagger. Maar één ding uit TFF is me bijgebleven: Kirk, die bloeddorstig wordt en Sybok wil laten neerschieten en Spock die dat niet doet omdat het zijn broer is.
Kirk die een (gewelddadige) logische oplossing voorstaat en Spock die zijn emoties laat spreken en niet de logica? Dat heeft me bijzonder geïrriteerd. Dus TFF "wint". Maar met niet meer dan een neuslengte.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

GPS schreef:Oei! Dat wordt een close finish. Het is alle twee bagger. Maar één ding uit TFF is me bijgebleven: Kirk, die bloeddorstig wordt en Sybok wil laten neerschieten en Spock die dat niet doet omdat het zijn broer is.
Kirk die een (gewelddadige) logische oplossing voorstaat en Spock die zijn emoties laat spreken en niet de logica? Dat heeft me bijzonder geïrriteerd. Dus TFF "wint". Maar met niet meer dan een neuslengte.
Bedoel je het moment dat de shuttle net is gecrasht op het hanger deck en Spock een wapen heeft en Sybok niet? Want in dat geval vind ik Kirk niet bloeddorstig overkomen. Spock was in de beste positie om Sybok uit te schakelen en deed dat vervolgens niet.

Dat vind ik Picard een heel stuk erger. Die ging voor de lol rondscheuren op een technologisch primitieve planeet, trok daarbij de aandacht van de bevolking die hem als een gevaar zagen waardoor er een groot vuurgevecht plaatsvond waarbij verschillende aliens gewond raakte en mogelijk om het leven kwamen. :eek:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

The Final Frontier
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik ga voor TFF. Nemesis heeft beter acteerwerk en betere special effects.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

TFF is echt een k*t film ik heb me er niet eens mee vermaakt, ik heb hem wel uitgezien omdat ik hem nog nooit had gezien maar het slaat gewoon nergens op.

hoe kunnen ze nou in korte tijd in het centrum van de galaxy komen? Zelfs een warp highway is niet zo snel
en dan nog de rest slaat gewoon helemaal nergens op

Nemesis
al is het alleen maar voor de 52 seconden Janeway, toen ik de film voor het eerst zag wist ik niet dat Janeway er in voorkwam en werd de film voor mij alleen maar leuker toen ik haar op het scherm zag verschijnen, Nemesis heb ik nu denk ik 5 keer gezien en nu begint hij me aardig te vervelen maar hij is iig vele malen beter dan TFF.

'The So'na the borg the Romulans you seam to get al the easy assignments' (kweet effe niet of die volgorde in het begin klopt.'
'Just luck Admiral'
'Let's hope that luck holds, Janeway out.'
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik heb TFF niet gezien. Maar naar de positieve smaak die The Undiscovered Country en The Voyage Home hebben achtergelaten wil ik het niet verpesten door TFF te gaan kijken.

Met Nemesis heb ik me best vermaakt.
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

Nemesis was beter.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

3rd RemataKlan schreef: Bedoel je het moment dat de shuttle net is gecrasht op het hanger deck en Spock een wapen heeft en Sybok niet? Want in dat geval vind ik Kirk niet bloeddorstig overkomen. Spock was in de beste positie om Sybok uit te schakelen en deed dat vervolgens niet.

Dat vind ik Picard een heel stuk erger. Die ging voor de lol rondscheuren op een technologisch primitieve planeet, trok daarbij de aandacht van de bevolking die hem als een gevaar zagen waardoor er een groot vuurgevecht plaatsvond waarbij verschillende aliens gewond raakte en mogelijk om het leven kwamen. :eek:
Ik bedoeld eigenlijk meer het verwijt dat Kirk achteraf aan Spock maakte. De uitwerking van de karkaters was iets wat ik helemaal niet bij hen vond passen.

Wat dat macho gedoe van Picard betreft heb je natuurlijk volkomen gelijk. Je zou er nog aan toe kunnen voegen dat het zelfs niets met het verhaal te maken had. Stukjes robot kun je ook vinden zonder een vuurgevecht.
-=porthos=- schreef:Nemesis was beter.
Goed onderbouwd! :thumbs:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef: hoe kunnen ze nou in korte tijd in het centrum van de galaxy komen? Zelfs een warp highway is niet zo snel
Dat hele 10.000 ly in 10 jaar op warp 9.9 is pas gekomen met VOY. Voor die tijd was daar nog helemaal geen sprake van.
Tactical_Cube schreef:TFF is echt een k*t film ik heb me er niet eens mee vermaakt, ik heb hem wel uitgezien omdat ik hem nog nooit had gezien maar het slaat gewoon nergens op.
NEM ook niet en toch heb je die al vijf keer bekeken. ;)
Tactical_Cube schreef:al is het alleen maar voor de 52 seconden Janeway, toen ik de film voor het eerst zag wist ik niet dat Janeway er in voorkwam en werd de film voor mij alleen maar leuker toen ik haar op het scherm zag verschijnen,
Dit kan ik niet volgen. Hoe kan de film "alleen maar leuker" toen Janeway voor minder dan een minuut in beeld kwam? Daarna was ze uit beeld.
GPS schreef:Ik bedoeld eigenlijk meer het verwijt dat Kirk achteraf aan Spock maakte. De uitwerking van de karkaters was iets wat ik helemaal niet bij hen vond passen.
En dat stukje heb ik me nooit gestoord. Kirk was behoorlijk over de zeik dat zijn schip en bemanning overgenomen was door Sybok terwijl Spock eerder in de positie was om hem tegen te houden maar dat niet deed. Dat Kirk dan zo heftig reageert, kan ik wel begrijpen. In ieder geval geeft McCoy nog enige kritiek op Kirk's reactie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dit kan ik niet volgen. Hoe kan de film "alleen maar leuker" toen Janeway voor minder dan een minuut in beeld kwam? Daarna was ze uit beeld.
Gewoon een leuk idee dat Picard daar op de orders van Janeway zit en zij boven hem staat :P :lachhuil:
NEM ook niet en toch heb je die al vijf keer bekeken.
Nu zou ik hem ook niet snel nog een keer gaan zien, misschien voor de lol effe admiral janeway maar meer niet.
Dat hele 10.000 ly in 10 jaar op warp 9.9 is pas gekomen met VOY. Voor die tijd was daar nog helemaal geen sprake van.
Het zou ook wel heel onwerkelijk zijn als je zo snel zou kunnen vind ik

(lol ze blijven ook steeds gelijk (de stand))
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

3rd RemataKlan schreef:
GPS schreef:Ik bedoeld eigenlijk meer het verwijt dat Kirk achteraf aan Spock maakte. De uitwerking van de karkaters was iets wat ik helemaal niet bij hen vond passen.
En dat stukje heb ik me nooit gestoord. Kirk was behoorlijk over de zeik dat zijn schip en bemanning overgenomen was door Sybok terwijl Spock eerder in de positie was om hem tegen te houden maar dat niet deed. Dat Kirk dan zo heftig reageert, kan ik wel begrijpen. In ieder geval geeft McCoy nog enige kritiek op Kirk's reactie.
Tja, dan zijn we het niet met elkaar eens. Ik heb dat altijd als een zeer irritante aantasting van de karakters van Spock en Kirk gevonden. Niet dat, dat het enige aan die film is wat ik slecht vind. Zo heb ik me verbaasd over het uit de lucht komen vallen van een halfbroer van Spock. Nou ja, hij kwam niet uit de lucht maar uit een prinses. Weten we bij deze ook weer, er bestaat nog adel op Vulcan. Die belachelijke zweefschoentjes van Spock. En van de “geheime” pijnen kreeg ik helemaal kromme tenen, zeker op de manier waar op het gebracht werd. Het hele verhaal is trouwens zwak.

Maar zoals ik al eerder zei is Nemisis niet veel beter. Autocrossen op planeet. Voor joker schieten op alles wat beweegt. Het uit de lucht komen vallen van nog een broertje van Data. Een kloon van Picard (die niet eens lijkt) een compleet nieuw ras in de Romulan maatschappij. Een legertop die wel heel erg snel van menig verandert. En dan heb ik het nog niet eens op de manier waarop het allemaal gebracht wordt.

Eigenlijk zo je, je poll moeten aan passen met de mogelijkheid: Het is alle twee bagger.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

hmm gelijke stand 13 vs 13
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:hmm gelijke stand 13 vs 13
Oh echt? Ik dacht dat niemand dat kon bekijken, bedankt voor je verslag.

:X
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik vind Nemesis het allerslechtst. TFF is af en toe nog grappig, NEM kon me totaal niet boeien. Ik moet nog eens een keer de film dvd's aanschaffen, maar Nemesis zal daar niet bij zitten. Ik vind het een enorme wanprestatie van de scenarioschrijver en regisseur.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

^

Dat is erg overdreven vind ik, zo slecht is nemesis gewoon niet
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ik heb ze allebei onlangs nog eens bekeken........

het is idd kiezen tussen cholera en de pest. :duh2:
ik denk dat ondertussen zowat alle redenen aangevoerd zijn waarom deze 2 films zwak zijn.

mijn keuze........pfff.....dan toch maar Nemesis wegens het om zeep helpen van de TNG personage's......en het daarbij horende onwaardig afscheid? van deze cast.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Die beginscene van TFF vond ik wel tof :{
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Er zit best nog wel humor in TFF.. zo slecht vond ik hem niet..
TFF vind ik niet goed te noemen ofzo, maar iig beter dan TMP in mijn ogen!
Plaats reactie