Het alternatieve einde van Insurrection

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie

Welk einde past beter bij de film?

Het oorspronkelijke einde
7
58%
Het nieuwe, uiteindelijke einde
5
42%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Het alternatieve einde van Insurrection

Bericht door 3rd RemataKlan »

Op de special edition van Insurrection is het eerdere einde van de film te zien. Dit is een ruwe opname, geen muziek of special effects maar de bedoeling is wel duidelijk. Ru'afo slaat Picard's helpende hand af en besluit achter te blijven in een capsule die wordt afgeschoten richting de ringen van de planeet. Vervolgens wordt hij steeds jonger en jonger en jonger totdat er niets meer overblijft blijkbaar.

Het uiteindelijk einde is totaal anders. Picard saboteert de hele collector die explodeert. Riker is er net op tijd en alleen Picard wordt overgestraald terwijl Ru'afo achterblijft ( :huh3: ) en vervolgens om komt in de explosie.

Wat vind je van het oorspronkelijke einde en welk einde heeft je voorkeur?
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 10 aug 2005, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Dat oorspronkelijke einde klinkt wel goed, iig beter dan het huldige vind ik, ik ga voor de oorspronkelijke.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vind het oorspronkelijke einde ook beter. Het uiteindelijke einde is wel explosiever maar ook cliche. De Enterprise die net op tijd komt en Picard net op tijd wordt overgestraald (maar Ru'afo niet?!?) terwijl alles explodeert.

Ook lijkt het aardig op dat van Generations. Daarin saboteert Picard een apparaat waardoor het zaakje explodeert samen met de bad guy.

Het oorspronkelijke einde past beter bij de film IMO. Ru'afo weigert de hulp van Picard. Picard probeert hem nog te helpen maar Ru'afo besluit achter te blijven in de capsule die wordt gelanceerd. Ru'afo krijgt uiteindelijk wat hij zo graag wilt: verjonging. Maar de concentratie straling is zo hoog dat hij steeds jonger wordt waarna er niets meer overblijft. Is weer wat anders dan Picard die de bad guy afmaakt
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Maar dan neem ik aan dat Insurrection de laatste film met Picard zou zijn?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Visitor1982 schreef:Maar dan neem ik aan dat Insurrection de laatste film met Picard zou zijn?
Riker is er net op tijd en alleen Picard wordt overgestraald terwijl Ru'afo achterblijft ( ) en vervolgens om komt in de explosie.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Zou wel innovatiever zijn geweest, maar dat 'steeds jonger en dan verdwijnt' vind ik nou ook nog niet een van de beste ideeen ooit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:P
Kes in before and after zoiets denk ik dus
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Maar dan neem ik aan dat Insurrection de laatste film met Picard zou zijn?
Hoe kom je daar nu bij?

Heb je het alternatieve einde gezien?
WeyounsLastClone schreef:Zou wel innovatiever zijn geweest, maar dat 'steeds jonger en dan verdwijnt' vind ik nou ook nog niet een van de beste ideeen ooit.
En de laatste seconde redding van Picard terwijl de bad guy levend verbrand wel?
Tactical_Cube schreef:
Tactical_Cube schreef::P
Kes in before and after zoiets denk ik dus
Jij denkt?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Maar dan neem ik aan dat Insurrection de laatste film met Picard zou zijn?
Hoe kom je daar nu bij?

Heb je het alternatieve einde gezien?
WeyounsLastClone schreef:Zou wel innovatiever zijn geweest, maar dat 'steeds jonger en dan verdwijnt' vind ik nou ook nog niet een van de beste ideeen ooit.
En de laatste seconde redding van Picard terwijl de bad guy levend verbrand wel?
Tactical_Cube schreef:
Tactical_Cube schreef::P
Kes in before and after zoiets denk ik dus
Jij denkt?
Nee ik heb het alternatieve einde niet gezien... Maar jij beschrijft dat hij steeds jonger wordt en uiteindelijk in het niets oplost ofzo... Dus dan bestaat hij niet meer toch? Dus zou Insurrection dan de laatste film met Picard zijn geweest?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ruafo word jonger picard niet
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef:Zou wel innovatiever zijn geweest, maar dat 'steeds jonger en dan verdwijnt' vind ik nou ook nog niet een van de beste ideeen ooit.
En de laatste seconde redding van Picard terwijl de bad guy levend verbrand wel?
Ook al is het saai (als ik last minute reddingen wil zien, zijn er wel genoeg andere mogelijkheden) en had ik het andere einde (Ru'afo wordt steeds jonger) leuker gevonden, vind ik het huidige einde wel geloofwaardiger. Niet veel geloofwaardiger, hoor. Daarom zei ik: '...vind ik ook nog niet een...'
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Geloofwaardiger?

Het hele doel van Ru'afo was om weer jonger te worden. De metaphasic straling zou daar voor zorgen en in zijn geval had hij een hoge concentratie nodig om de aftakeling een halt toe te roepen en terug te draaien.

Die straling, dat hele Fontein van Jeugd idee, is een kernelement van de film. Het oorspronkelijke einde past daar heel goed bij. Ik zie niet hoe dat minder geloofwaardig is. Tenzij je dat het hele Fontein gebeuren minder geloofwaardig vindt maar dan geldt het voor de hele film en maakt het einde niets meer uit IMO.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik had voornamelijk het idee dat het veroudering tegen ging en niet echt voor verjonging zorgde. En dat het regeneratieproces van het lichaam veel sterker wordt op die planeet.

Dat iemand er jonger uit gaat zien/voelen kan ik nog geloven (minder rimpels, gezonder lichaam), maar dat iemand van pak'm beet 1 meter 80 een baby wordt van 50 centimeter, en daarna misschien doorverjongt tot foetus, uiteindelijk tot een klompje cellen en daarna verdwijnt tot niets vind ik toch niet zo geloofwaardig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Ik had voornamelijk het idee dat het veroudering tegen ging en niet echt voor verjonging zorgde. En dat het regeneratieproces van het lichaam veel sterker wordt op die planeet.

Dat iemand er jonger uit gaat zien/voelen kan ik nog geloven (minder rimpels, gezonder lichaam), maar dat iemand van pak'm beet 1 meter 80 een baby wordt van 50 centimeter, en daarna misschien doorverjongt tot foetus, uiteindelijk tot een klompje cellen en daarna verdwijnt tot niets vind ik toch niet zo geloofwaardig.
Dat jonger worden werd anders heel duidelijk gezegd in de film. Sojef was al een oude man toen hij op de planeet kwam en de Son'a wilde de straling hebben om hun aftakeling terug te draaien. Ru'afo werd blootgesteld aan de hoogst mogelijke concentratie van straling.

Of hij een klompje cellen wordt, weet ik niet want het opgenomen stukje eindigt met een flits wanneer Ru'afo een jonge man is. Maar ik denk wel dat het de bedoeling is geweest.

Ik heb er geen problemen mee. Er werd vastgesteld dat de straling je jonger maakte en als je dan bloot wordt gesteld aan de concentratie die Ru'afo kreeg, kan ik wel geloven dat je zover terug gaat dat er niets meer overblijft.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Heb toch gestemd op het orginele einde, mede om de reden die WeyounsLastClone aangeeft, in de hele film worden de mensen jonger, echter worden het geen kinderen, kinderen zijn zelfs niet gevoelig voor de straling.

Jonger als een jaar of 16 (gokje), kun je dus niet worden, dus ook niet aanemelijk dat je zo verjongd dat er niets van je opver blijft.

Niet dat het orginele einde goed is, heb een hekel aan eindes die op het allerlaatste moment wonder boven wonder goed af lopen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Klingon Kor schreef:Heb toch gestemd op het orginele einde, mede om de reden die WeyounsLastClone aangeeft, in de hele film worden de mensen jonger, echter worden het geen kinderen, kinderen zijn zelfs niet gevoelig voor de straling.

Jonger als een jaar of 16 (gokje), kun je dus niet worden, dus ook niet aanemelijk dat je zo verjongd dat er niets van je opver blijft.

Niet dat het orginele einde goed is, heb een hekel aan eindes die op het allerlaatste moment wonder boven wonder goed af lopen.
OMG.

De concentratie straling in de ringen was vele malen GROTER dan op de planeet zelf! Juist daarom wilden de Son'a via een collector die straling opslaan om zo hun aftakeling een halt toe te roepen en vervolgens weer jonger worden. Het grootste deel van de film gaat daarover. Op de planeet leven zou het voor de Son'a tien jaar duren voordat ze pas jonger zouden gaan worden en verschillende Son'a, waaronder Ru'afo, zouden dat niet eens meer redden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Het alternatieve einde lijkt me beter na wat ik heb gehoord van wat het is. Ik heb het niet gezien, maar van wat ik heb gehoord lijkt me dat beter in de film passen.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

3rd RemataKlan schreef:
Klingon Kor schreef:Heb toch gestemd op het orginele einde, mede om de reden die WeyounsLastClone aangeeft, in de hele film worden de mensen jonger, echter worden het geen kinderen, kinderen zijn zelfs niet gevoelig voor de straling.

Jonger als een jaar of 16 (gokje), kun je dus niet worden, dus ook niet aanemelijk dat je zo verjongd dat er niets van je opver blijft.

Niet dat het orginele einde goed is, heb een hekel aan eindes die op het allerlaatste moment wonder boven wonder goed af lopen.
OMG.

De concentratie straling in de ringen was vele malen GROTER dan op de planeet zelf! Juist daarom wilden de Son'a via een collector die straling opslaan om zo hun aftakeling een halt toe te roepen en vervolgens weer jonger worden. Het grootste deel van de film gaat daarover. Op de planeet leven zou het voor de Son'a tien jaar duren voordat ze pas jonger zouden gaan worden en verschillende Son'a, waaronder Ru'afo, zouden dat niet eens meer redden.
Zeggen ze inderdaad, maar ze zeggen ook dat kinderen niet gevoelig zijn voor de straling, het boeit dus niet hoe sterk de straling, ze zijn er gewoon niet gevoelig voor. Ik snap niet waarom jij dan denkt dat je kunt op lossen tot niets, compleet niet geloofwaardig ten opzicht van eerdere uitspraken in de film.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ze hebben het over op de planeet, dat lijkt me duidelijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad. En de kinderen zijn nog in een groeifase. Misschien heeft de straling pas een verjongingseffect wanneer ze volgroeid zijn. En aangezien de concentratie straling op de planeet veel minder is dan in de ringen kan het zijn dat de verjonging niet zover gaat. Of door het jarenlange leven op de planeet de lichamen van de Ba'Ku gewend zijn aan de straling en om nog jonger te worden er meer straling voor nodig is terwijl die op de planeet niet aanwezig is.

Bovendien is het niet eens honderd procent zeker dat Ru'afo in het niets oplost maar ik denk wel dat dit de bedoeling zou zijn geweest.

De film is sowieso niet consequent met de gevolgen van de straling op de planeet. Sojef en Anij zien er niet uit als twintigers. Maar dit zou verklaard kunnen worden door het idee dat hun lichamen al dusdanig gewend zijn aan de straling dat er een grotere dosis nodig is om verder te verjongen.
La Forge's ogen herstellen zich maar hij is blind geboren. Picard's haarzakjes op zijn hoofd herstellen zich niet. En Worf komt in een soort puberteit terecht.

Feit is dat Ru'afo ineens aan de meest hoog mogelijke concentratie straling werd blootgesteld ipv een lage dosis over een lange periode op de planeet.
Plaats reactie