saucer seperation

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

saucer seperation of niet?

Ja
47
69%
Nee
21
31%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

X5-453 schreef:c4 net zoals in event horizon? en hoe wil je dan terug?
Bedoel je C4, of een of andere rare afkorting, of een persoon?

En btw, nadat je een canopy breekt kan je niet meer terug, een starshipje is ietje groter, maar zal toch hetzelfde reageren, nee dus.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Romulanoperative schreef:Hoe verklaar je dan dat de "stardrive" van de ENT-E geen impuls motoren heeft?
Hoe verklaar jij dan dat de stardrive van de 1701-D geen impuls motoren heeft? Die heeft de impulsdrive ook in de schotelsectie.

/edit - I stand corrected. Ik had even dat grote, rode ding in de nek van de Galaxy over het hoofd gezien... Enkele blauwdrukken van de 1701-E geven overigens helemaal boven in de nek ook een impulsdrive weer, die op anderen blauwdrukken weer wordt aangeduid als een 'shuttlebay observation lounge' - wat het volgens mij ook is. In dat geval, kan ik nog niet zo snel een impulsdrive op de 1701-E's stardrive sectie vinden. Aan de andere kant, kan je er wel vanuit gaan dat de stardrive sectie over stuwers beschikt - en natuurlijk de warpdrive zelf.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

De E-D kon inderdaad seperaten, maar volgens mij is er een aflevering waarbij dit tijdens warp gebeurt.. De schotel sectie heeft geen warp dus dit zou niet mogenlijk kunnen zijn.

En hoe vaak is het niet voorgekomen dat alle families op de E-D toch in het strijdtoneel aanwezig waren?
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

RegBarclay schreef:De E-D kon inderdaad seperaten, maar volgens mij is er een aflevering waarbij dit tijdens warp gebeurt.. De schotel sectie heeft geen warp dus dit zou niet mogenlijk kunnen zijn.

En hoe vaak is het niet voorgekomen dat alle families op de E-D toch in het strijdtoneel aanwezig waren?

geheel mee eens
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

Highwaij schreef:
RegBarclay schreef:De E-D kon inderdaad seperaten, maar volgens mij is er een aflevering waarbij dit tijdens warp gebeurt.. De schotel sectie heeft geen warp dus dit zou niet mogenlijk kunnen zijn.

En hoe vaak is het niet voorgekomen dat alle families op de E-D toch in het strijdtoneel aanwezig waren?

geheel mee eens
Ik ook... :-D
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

Gewoon seperaten met een paar photon torpedo's >:) wedden dat elk starship dat dan meteen kan, ik zeg niets over de families aan boord :D
Gebruikersavatar
Trekkie1701
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Trekkie1701 »

RegBarclay schreef:De E-D kon inderdaad seperaten, maar volgens mij is er een aflevering waarbij dit tijdens warp gebeurt.. De schotel sectie heeft geen warp dus dit zou niet mogenlijk kunnen zijn.

En hoe vaak is het niet voorgekomen dat alle families op de E-D toch in het strijdtoneel aanwezig waren?
En DAT noemt zich een Trekkie!


Deze aflevering heet: Encounter at Farpoint, Part I

Dit is de ALLEREERSTE aflevering van TNG. De saucer wordt idd geseperate op Warpspeed, MAAR vlak na het ontkoppelen vertraagt de Stardrive section, zodat de Saucer iets 'vooruit' komt, los van de stardrive section. De saucer vertraagt dan, totdat hij na een paar minuten uit warp komt. Ondertussen draait de stardrive section terug om de confrontatie met Q aan te gaan.
Gebruikersavatar
.:TCN:.
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jun 2002, 13:13

Bericht door .:TCN:. »

Waarom moet de E kunnen scheiden? Die kan direct zen warp-core ejecten...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Dat is altijd 't probleem in ST, de warpcore eject mechanisme doet 't niet (soort amerikaanse schietstoellen, als dat zo is, dan moeten ze de eject mechaniekjes in Rusland laten maken)
Gebruikersavatar
.:TCN:.
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jun 2002, 13:13

Bericht door .:TCN:. »

Ik weet geen aflevering waar het ejecteer mechanisme niet werkte...
Gesloten