deflector als wapen ?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Als je eens goed naar de deflector van Voyager gaat kijken zie je dat hij uit meerdere stukken bestaat. Ik weet niet precies welke allemaal maar het zijn er best wel veel.
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

Dat maakt alles een heel stuk duidelijker.



:P
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

:lol:

Dat wou ik net zeggen.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Tom schreef:Ik vind die opmerking nou niet iets zinnigs toevoegen...
:D
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Ik weet het echt niet hoor.. En mijn opmerking is best vaag dus negeer hem maar.. :-P
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

Valt me wel op dat telkens dat ze m ergens voor gebruiken dat ding weer gerepareerd moet worden :-D
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

oude koeien uit de sloot halen en je geeft ook nog eens een offtopic post :roll:
ligt het aan mij of word een deflector in Voyager nou zo vaak als wapen gebruikt?
Maar nu de vraag: Wat is de oorspronkelijke functie van een deflector, en waar kun je em nog meer voor gebruiken ?
daar voeg jij toch weinig aan toe
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

Dennis schreef:oude koeien uit de sloot
sinds waneer is dat verboden :{
Dennis schreef:en je geeft ook nog eens een offtopic post
Ging het hier niet om de deflector ??
En waar heb ik het over ??

en als je een probleem met mijn posts heb is dat je eigen zorg,
zolang je geen mod ben zit ik er nie mee :-D
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Scarface18 schreef:
Dennis schreef:oude koeien uit de sloot
sinds waneer is dat verboden :{
Dennis schreef:en je geeft ook nog eens een offtopic post
Ging het hier niet om de deflector ??
En waar heb ik het over ??
ja het ging over de deflector, maar niet dat hij volgens jou vaak stuk gaat
jou inbreng is dus 0% :)
en als je een probleem met mijn posts heb is dat je eigen zorg,
zolang je geen mod ben zit ik er nie mee :-D
hm...
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

Dus als ik zeg dat de deflector steeds kapot is als ze m als wapen gebruiken dan is dat off-topic in het Deflector als wapen topic :?
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

het gaat erom dat je geen relevantie informatie geeft op de vraag waarmee dit topic is geopend
ligt het aan mij of word een deflector in Voyager nou zo vaak als wapen gebruikt?
Maar nu de vraag: Wat is de oorspronkelijke functie van een deflector, en waar kun je em nog meer voor gebruiken ?
^ dat is de vraag

en dan maak jij ineens als "hak op de tak" een opmerking dat het jou opvalt dat hij telkens gerepareerd moet worden
Gebruikersavatar
Shark-of-Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 feb 2003, 13:04

Re: deflector als wapen ?

Bericht door Shark-of-Borg »

sovereign schreef:ligt het aan mij of word een deflector in Voyager nou zo vaak als wapen gebruikt?
Maar nu de vraag: Wat is de oorspronkelijke functie van een deflector, en waar kun je em nog meer voor gebruiken ?
het is mij gezegd dat de deflector als energie bron samen met de warpcore word gebruikt.plus de sensor erbij natuurlijk.Waar zouden de sensors anders moete zitte ? in de romp..hmm..jah oke,maar als de deflector uit gaat,zijn alle sensors ook gelijk ofline.
dus ik denk dat de deflector een energiebron is samen met de warpcore en voor de sensors :+ :)
Gebruikersavatar
sovereign
Ensign
Ensign
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 jun 2002, 15:08
Locatie: Tabula II, E.R.C., 2e gebouw

Re: deflector als wapen ?

Bericht door sovereign »

Shark-of-Borg schreef:
sovereign schreef:ligt het aan mij of word een deflector in Voyager nou zo vaak als wapen gebruikt?
Maar nu de vraag: Wat is de oorspronkelijke functie van een deflector, en waar kun je em nog meer voor gebruiken ?
het is mij gezegd dat de deflector als energie bron samen met de warpcore word gebruikt.plus de sensor erbij natuurlijk.Waar zouden de sensors anders moete zitte ? in de romp..hmm..jah oke,maar als de deflector uit gaat,zijn alle sensors ook gelijk ofline.
dus ik denk dat de deflector een energiebron is samen met de warpcore en voor de sensors :+ :)
lijkt me erg slim om je energie bron voorin je schip te maken zodat iedere halfblinde vijand je energiebron kan raken :+
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Wat ik me afvraag van die deflector (shields) is of ze inkomende materie nou wegduwen, of vernietigen...?
Ik dacht altijd het tweede omdat het een energieveld is, maar ze gebruiken ook een force field in 'the brig' en daar is het gewoon een soort doorzichtige muur.
Gebruikersavatar
Daniels' Collega
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 mei 2003, 19:11
Locatie: Gent (België)

Bericht door Daniels' Collega »

Waarom zouden ze het vernietigen? Ik dacht altijd dat materie gewoon op dat veld botst. Torpedo's ontploffen dan vanzelf, maar de rest toch niet.......
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Daniels' Collega schreef:Waarom zouden ze het vernietigen? Ik dacht altijd dat materie gewoon op dat veld botst. Torpedo's ontploffen dan vanzelf, maar de rest toch niet.......
Misschien omdat het force-field zo sterk is dat het de andere delen gewoon vernietigd

ik zelf denk dat het gewoon de materie 'wegduwen' van het schip
En bijvoorbeeld wapens, zoals Phasers opnemen
Gebruikersavatar
Trekkie1701
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: deflector als wapen ?

Bericht door Trekkie1701 »

Shark-of-Borg schreef:
sovereign schreef:ligt het aan mij of word een deflector in Voyager nou zo vaak als wapen gebruikt?
Maar nu de vraag: Wat is de oorspronkelijke functie van een deflector, en waar kun je em nog meer voor gebruiken ?
het is mij gezegd dat de deflector als energie bron samen met de warpcore word gebruikt.plus de sensor erbij natuurlijk.Waar zouden de sensors anders moete zitte ? in de romp..hmm..jah oke,maar als de deflector uit gaat,zijn alle sensors ook gelijk ofline.
dus ik denk dat de deflector een energiebron is samen met de warpcore en voor de sensors :+ :)
De Deflector is AB-SO-LUUT geen energiebron. Sterker nog, hij VREET energie. Als iemand de star trek encyclopedie heeft kan hij ff voor mij opzoeken welke energiebronnen een schip heeft, ik dacht de Matter-Antimatter reactor en een stuk of wat fusion reactors. Op de plaats van de deflector array zitten idd ook de hoofdsensoren, kijk maar naar TOS: De enterprise heeft daar een grote schotel zitten, dat zijn de sensors.
Gebruikersavatar
Floris
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 apr 2003, 11:19
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Floris »

cybermans schreef:
Tom schreef:
3rd RemataKlan schreef:De deflector wordt inderdaad gebruikt om kleine steentjes en ander vuil in de ruimte van het schip weg te duwen. Moet ook wel want op warp kan zo'n kleine steentje veel schade aanrichten.
Op warp-speed heb je geen last van steentjes omdat je je buiten de normale tijdruimte bevind (je bent in subspace, en de steentjes zijn dat niet).
Een deflector heb je alleen nodig op impulse-speed.
hmm dat klopt niet volgens mij. Want in subspace zou je geen sterren langs zien komen volgens mij.
Dat ze nooit eens zo kaboem tegen zo'n ster aanknallen :-P
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

De Main Navigational Deflector Array - of kortweg deflector - wordt voornamelijk gebruikt om het pad van het schip vrij te maken. Hoe durf ik ook niet helemaal te zeggen. Om Voyager als voorbeeld te nemen: naast de Main Deflector is er ook nog een Auxilary Deflector (het ovaal gele ding voorin de schotel) daar de deflector een zeer belangrijk systeem is voor elk schip. De diamant vormige vlek voorin de schotel is de main sensor array, gesupporteerd door o.a. een sensor array onder de shuttelbay helemaal achteraan en een sensor array op de rug. Hoewel de deflector nogal vaak gebruikt wordt in Voyager, is het niet echt bedoeld als een wapen. Wel kan het gebruikt worden om een wapen van een agressor tegen de agressor zelf te keren (bijv. feedback). En misschien dat een door de deflector gegenereerde partikelstraal ook wat schade kan uithalen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze sterker zal zijn dan phasers - anders waren de phasers wel zo aangepast dat ze hetzelfde werken als de partikelgenerator op de deflectorschotel.

Dunkt me.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

cybermans schreef:
Tom schreef:
3rd RemataKlan schreef:De deflector wordt inderdaad gebruikt om kleine steentjes en ander vuil in de ruimte van het schip weg te duwen. Moet ook wel want op warp kan zo'n kleine steentje veel schade aanrichten.
Op warp-speed heb je geen last van steentjes omdat je je buiten de normale tijdruimte bevind (je bent in subspace, en de steentjes zijn dat niet).
Een deflector heb je alleen nodig op impulse-speed.
hmm dat klopt niet volgens mij. Want in subspace zou je geen sterren langs zien komen volgens mij.
Ik geloof dat ik dit ergens las (Star Trek Ominpedia geloof ik)
There is still a connection between subspace and regular Einsteinian space, still allowing stars to be visible.
In warp bevindt een schip zich wel degelijk in subspace, of eigenlijk in een stukje "normale" tijdruimte, voortgestuwd door het warpveld.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Beyond Imagination schreef:De Main Navigational Deflector Array - of kortweg deflector - wordt voornamelijk gebruikt om het pad van het schip vrij te maken. Hoe durf ik ook niet helemaal te zeggen. Om Voyager als voorbeeld te nemen: naast de Main Deflector is er ook nog een Auxilary Deflector (het ovaal gele ding voorin de schotel) daar de deflector een zeer belangrijk systeem is voor elk schip. De diamant vormige vlek voorin de schotel is de main sensor array, gesupporteerd door o.a. een sensor array onder de shuttelbay helemaal achteraan en een sensor array op de rug. Hoewel de deflector nogal vaak gebruikt wordt in Voyager, is het niet echt bedoeld als een wapen. Wel kan het gebruikt worden om een wapen van een agressor tegen de agressor zelf te keren (bijv. feedback). En misschien dat een door de deflector gegenereerde partikelstraal ook wat schade kan uithalen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze sterker zal zijn dan phasers - anders waren de phasers wel zo aangepast dat ze hetzelfde werken als de partikelgenerator op de deflectorschotel.

Dunkt me.
[auw]
Als je nou al je phasers op je deflector dish zou bundelen en daarna met feedback de deflector op de vijand zou richten...
[/auw]
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Stoney3K schreef:[auw]
Als je nou al je phasers op je deflector dish zou bundelen en daarna met feedback de deflector op de vijand zou richten...
[/auw]
In de aflevering Nightingale (VOY) gebruikt Harry in de Delta Flyer de deflector om het phaservuur van Alien B (die Alien A aanvalt) terug te kaatsen door wat ik begrepen had via een soort feedback - al is het lang geleden dat ik de ep. heb gezien.
Maar hoe bedoel je: al je fasers op je deflector? Dat de fasers geïnstalleerd zijn op de schotel - wat me onpraktisch lijkt - of dat je met je fasers op de deflector vuurt - wat me ook niet echt slim lijkt. En wat ik begrepen heb is dat de feedback vía de partikelstraal van het wapen wordt teruggestuurd, om zo de generators op te blazen. Als dat klopt, en het lijkt me logisch, dan zou in jou geval de feedback via je eigen beam teruglopen naar de generators en deze opblazen = niet echt handig. Of was je van plan om de deflector dish als een soort spiegel te gebruiken, en zo de beam af te ketsen? Want volgens mij is dit niet mogelijk: Worf kon al met zijn faserrifle in FC de dish opblazen. Laat staan als je dit met een scheepsfaser doet.
Gesloten