Pagina 1 van 1

Dropping out of warp...

Geplaatst: 24 mei 2010, 09:40
door LadyXochi
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kon geen algemeen Star Trek technologie discussie onderwerp vinden...

Als twee schepen achter elkaar aan vliegen (achtervolging) en het eerste "drops out of warp"... schiet die tweede er dan niet keihard voorbij? Even als aanname dat ie er niet recht achter vliegt, anders zou hij er op knallen.

Hoeveel tijd zou er zitten tussen het moment dat je door hebt dat de ander uit warp gaat en dat jij hetzelfde kunt doen?
En als je al die afleveringen mag geloven, moet 1 persoon het constateren en uitspreken en 1 persoon hetzelfde doen. Vaak zit er dan ook nog een commander tussen die die opdracht geeft.

Wat denken jullie hiervan? Is hier ooit al eens een uitspraak over gedaan van uit ST zelf?

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 24 mei 2010, 11:38
door mr_Vulcan
Omdat uit warp vallen een proces is. Een sterrenschip gaat niet in de volle ankers om in één keer stil te vallen terug in normale ruimte. Sensoren van het achtervolgende schip registreren een verandering en kunnen zich hierop aanpassen.
Het hangt in grote mate af van de motoren die een schip heeft en hoe goed de engineer ze gemodificeerd heeft.

Wat Star Trek zelf betreft, daar deden ze het om de spanning erin te houden. Schepen die precies bij elkaar uitkomen is spannender als ze iedere keer eerst nog een stuk terug moeten.
Aan de andere kant, schepen komen ook niet altijd precies bij elkaar uit. Je hoort vaak dat schepen nog kilometers of kalicams in de duizenden van elkaar liggen en nog buiten wapenbereik zijn.

In Nemesis is dit beter gedaan. De Scimitar schiet de Enterprise voorbij en uit warp komt hij met een grote bocht terug richting de Enterprise.

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 24 mei 2010, 22:18
door LadyXochi
Ja inderdaad, dat was ik vergeten...
Maar visueel wordt het wel zo weergegeven. Ik snap ook wel dat dat spannender is... of anders misschien moeilijker te snappen voor de gemiddelde Amerikaan ;)
Bedankt voor je uitleg.

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 25 mei 2010, 23:50
door Punisher
In Nemesis is dit beter gedaan. De Scimitar schiet de Enterprise voorbij en uit warp komt hij met een grote bocht terug richting de Enterprise.
Nou, dat is dan ook het enige dat ze in Nemesis beter/goed hebben gedaan.

Verder lijkt het me logisch dat de ruimte verdeeld is in "banen", en dat je een soort "spacetraffic controller" hebt, eigenlijk net zoals nu in de luchtvaart.

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 23 aug 2010, 23:05
door Miriam
De echte vraag is natuurlijk: waarom zou je überhaupt achter elkaar vliegen in een 360 graden ruimte?

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 24 aug 2010, 09:47
door R2D2
een zonnestelsel is niet bolvormig, maar plat; dus binnen zonnestelsels is een lijn plat op deze schijf altijd de kortste weg tussen planeet/zon/gasgigant/etc. A en B;
alhoewel in de ruimte alle boven/onder/links/rechts/voor/achter relatief is, zal deze "schijfgedachte" in combinatie met het gegeven dat een ruimteschip wel degelijk is ingericht met on-relatieve locatieaanduidingen (linksvoor, rechtsachter, bovendeck, etc.) altijd "rechtop"(dus zegmaar loodrecht op de accretieschijf) willen vliegen

ditzelfde geldt min of meer voor de gehele ruimte c.q. galaxis;
ook dit is een schijf en geen bol

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 14 okt 2012, 11:27
door LadyXochi
Waarom achter elkaar aan vliegen? Als je de ander wil pakken? ;)
En wat vijandelijkheden betreft, dan ga je echt niet naar een traffic controller luisteren. ;)

Re: Dropping out of warp...

Geplaatst: 02 dec 2013, 23:09
door Miriam
Dat ligt er aan, want als je in een druk zonnestelsel vliegt dan is het misschien wel handig om te luisteren naar een traffic manager. Want volgens mij moe moet je het dan zien als een treinspoor. Er komen zoveel schepen langs en die mogen niet tegen elkaar aankomen en dan nog die snelheden :{