Beamen Fictie of misschien toch niet ?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Nemesis schreef:Maar jah.. Religie kan wel meer zeggen... het is allang bewezen dat er geen God is dus ach jah.. laat ze denken... over een paar honderd jaar is het duidelijk...
Waar slaat dat nou weer op?
Het is nog nooit bewezen dat er een God bestaat, maar het is ook nog nooit bewezen dat er geen God bestaat.

Maar even over dat 'ziel-achterblijven', dat is natuurlijk ook weer niet zo;
Als ik een stap naarvoren doe blijft mijn 'ziel' ook niet gewoon in de lucht zweven achter mijn lichaam.

Je kunt het zo zien: Of je ziel staat totaal los van je lichaam, of je ziel en lichaam zijn aan elkaar verbonden.
In bijde gevallen heb je dus geen probleem van het achterblijven van een ziel na transport.
Gebruikersavatar
TrekkieNR6
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 jun 2002, 18:12
Locatie: Hoogezand

Bericht door TrekkieNR6 »

ehh. Yep.
probleem opgelost.
:thumb: :smoke:
Topic closed. :X
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

Die natuurwetten zijn ook maar door een mafkees :) in een donker kamertje bedacht. Ok kan best zo zijn dat we nooit de lichtsnelheid bereiken op de conventionele manier, maar er zullen ongetwijfeld wel andere mogentlijkheden zijn.
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Bosch571 schreef:Die natuurwetten zijn ook maar door een mafkees :) in een donker kamertje bedacht. Ok kan best zo zijn dat we nooit de lichtsnelheid bereiken op de conventionele manier, maar er zullen ongetwijfeld wel andere mogentlijkheden zijn.
Ehhh, dit is het beamen topic?? Toch... :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tom... Ik zeg nu nog iets heel netjes.. maar als ik echt ga zeggen wat ik nu denk over God.. en zijn Gelovigen.. dan maak ik geen vrienden op het forum...
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

maar als ik echt ga zeggen wat ik nu denk over God.. en zijn Gelovigen.. dan maak ik geen vrienden op het forum...
Hahaha

maar ik denk ook dat beamen (voorlopig) niet kan. dat is veel te ingewikkeld met die atoomopbouw als je nagaat uit hoeveel atomen een mens bestaat!!!! :o
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Vroeger dachten ze ook dat DNA niet te decoderen was, is inmiddels ook al gelukt. Of clonen , het zou niet gaan maar zie nu er zijn al berichten dat er mensen worden gecloned. Om over dieren nog maar te zwijgen.

In de nabije toekomst kan alles, maar weet je om een echte technologische revolutie te krijgen moet er een grote oorlog ontstaan.
Omdat er tijdens oorlogen veel geld wordt uitgegeven aan nieuwe technologieen, tijdens vrede wordt er niet zo veel geld in R&D gestopt als tijdens oorlogstijd.

Ga maar na .. De atoombom.. de straaljagers... enz..
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

[-Mic-] schreef:In de nabije toekomst kan alles
Natuurlijk kan in de toekomst niet alles.
Er zijn dingen die gewoon niet kunnen; Je kunt geen temperatuur hebben onder de 0K (absolute nul-punt) en je kunt ook geen punt noorderlijker als de noorpool hebben.
Er zijn gewoon dingen die niet kunnen, ook niet met nieuwe fantastische technologieen.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

Je weet maar nooit... Vroeger dachte ze ook dat je niet sneller dan het geluid kon..

en het Ok.. wat is dat 0 Kelvin ofzo.
natuurlijk kan je daar onder komen. Het OK is gebaseerd op onze metingen. Zodra iemand bij pluto's maan ofzo 0,1 graad lager komt zit je eronder.
Dus dat van die temperatuur klopt niet want het is gebaseerd op metingen die nog geheel kunnen veranderen.

En een punt noordelijker dan de noordpool.. Can't disagree with that *D
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

0K is inderdaad nul Kelvin, dat is het absolute nulpunt (ongeveer -273 graden Celsius). Daar kun je niet onderkomen.
De temperatuur van een object wordt bepaalt door de snelheid waarmee de atoomen bewegen. Als de atomen van een object sneller gaan bewegen (bijvoorbeeld in een magnetron) wordt dat object warmer.
Maar als alle atomen stilstaan en op geen enkele manier bewegen is het heel erg koud, het absolute nulpunt, lager kan niet.
Atomen kunnen niet langzamer bewegen als stilstaat, dus lager als 0K kan niet.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

hmm.. mij was meestal bijgebracht dat 0 Kelvin de laagst gemeten waarde was. niet de laagst uitgerekende waarde.

En ik blijf er eigenlijk toch bij dat er bepaalde dingen inde toekomst ontdekt zullen worden waarvan wij nu zeggen dat ze onmogelijk zijn.
helaas zal ik dat niet zelf meemaken.


maar jij zal hier wel gelijk bij hebben. weer wat geleerd :-P
Gebruikersavatar
TrekkieNR6
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 jun 2002, 18:12
Locatie: Hoogezand

Bericht door TrekkieNR6 »

Ehm, als ik even mag storen.. 0 graden Kelvin is een theoretsche temperatuur die nog nooit gemeten is. Een temp onder 0 K kan niet.
Zoals Tom dus al zei. :X
Arend-Jan
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2002, 14:06
Locatie: Katwijk

Bericht door Arend-Jan »

Idd, je kunt 0K zelfs ook nooit bereiken. Maar net als dit is het heisenberg onzekerheidsprincipe ook een natuurwet. Teleporteren kan dus niet en zal ook nooit kunnen tenzij de natuurwetten opeens veranderen.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, natuurwetten kun je niet breken, maar misschien wel omzeilen.
Het is een natuurwet dat geen enkel voorwerp kan versnellen tot boven lichtsnelheid, maar met de warp-drive van Star Trek zou dat (theoretisch) wel kunnen.
Simpelweg door de natuurwet te omzeilen (het schip gaat zelf namelijk niet sneller als het licht, alleen de tijdruimte-bel waar het zich in bevind).
Dus de transporter op de manier al side in Star Trek wordt beschreven kan misschien niet, maar er zijn mogelijk ook nog andere manieren op te teletransporten (bijvoorbeeld een wormhole, ben je ook zomaar van de ene op de andere plek).
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Zijn wormholes nier erg klein.. 0,000000000000012 cm doorsnede ofzo?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, de huidige misschien, maar in Star Trek kunnen ze er een heel schip door proppen dus dat zit wel goed :-D
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Wel een beetje verdacht. Hebben ze daar een apparaat voor ofzo?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Nee, daar heet het Science Fiction :-D
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Ja, logische rede.
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

mischien vinden ze wel een miniscuul-wormhol-oprekker-aparaat uit :D kan toch?
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

het ligt aan de enrgie die gebruikt word om de wormhole te openen als ik het me goed herinner.

maar om een wormhole te openen van +/- 1 luttele meter.....
heb je de energie nodig die word opgewekt in het binnenste van en neutrononen ster....

iets in die richting was het.
om het kort samen te vatten: je heb zo'n ****** veel energie nodig om zo'n ding groot genoeg te maken voor een persoon alleen al dat het (nog) niet mogelijk is,
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Een wormholletje van een vierkante meter is voor mij wel grootgenoeg hoor, maar als het voor elk persoon die moet worden verplaatst een neutronenster kost wordt het toch wel wat duur.
Die dingen zijn er ook niet onbeperkt, maar ach dan zoeken we wel veder naar een ander manier om te teleporteren.

Zullen we de aliens van de Vijfde Dimensie om hulp vragen? :-D
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

geen slecht idee

heb jij daar het telefoonnummer liggen of moet ik het doen >:) ;)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Nee, ik ben het kwijt.
Ik geloof dat Cpt. Proton het nog wel heeft of anders de Queen of the Spiderpeople. :D
Arend-Jan
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2002, 14:06
Locatie: Katwijk

Bericht door Arend-Jan »

Je kan een wormhole groter maken met behulp van het casimir-effect. Als je een perfect geleidende, ronde, elektrisch geladen plaat aan beide openingen van het wormgat plaatst zorgt het casimir-effect voor een negatieve energie tussen de bijde platen. Hierdoor blijft het wormgat open is er geen "point of no return" meer zoals bij een zwart gat. Door het Casimir-effect kan je het wormgat dan ook vergroten totdat het geschikt is voor levende wezens of zelfs hele schepen.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, zoiets heb ik ook wel eens gelezen.
Maar ik dacht dat, dat gigantisch veel energie kosten.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

hmm... ik heb er nooit over gelezen. maar als ik dit zo zie..

de enrgie tussen die platen moet wel eerst opgewekt worden. en al die energie maak je niet zomaar.



ik kan het mis hebben. dit baseer ik op het kleine stukje hierboven.
Arend-Jan
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2002, 14:06
Locatie: Katwijk

Bericht door Arend-Jan »

Het Casimir-effect is een quantum proces dat werd ontdekt door de Nederlandse natuurkundige Hendrik Casimir. Volgens de quantum theorie bevat een vacuüm virtuele deeltjes die constant in een staat van fluctuatie zijn. Casimir ontdekte dat deze "vacuümenergie" een kleine aantrekkende kracht uitoefent tussen twee symmetrische platen. Deze vacuümenergie is haast oneindig als het wordt gerekent over alle mogenlijke foton modes. De platen wekken dus deze energie op en je hebt geen neutronensterren nodig.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

zal mij benieuwen hoeveel energie die platen kunnen verdragen.
na een tijdje zullen ze toch bezwijken onder de enrgie die ze zelf opwekken en wgesturen...
M=rco
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2002, 16:42
Locatie: Valkenburg ZH
Contacteer:

Bericht door M=rco »

Materie staat altijd al onder -druk- van energie. Er komen constant fotonen, electronen en dergelijke op moleculen af. Materie vervalt na verloop van tijd, omdat de atomen niet langer kunnen voortbestaan in de huidige vorm.
Die platen vallen ook onder materie en die materie zou inderdaad kunnen vervallen. Het zou ook kunnen dat de platen gewoon heel heet worden en daarom vloeibaar worden of zelfs gasvorming of plasma.
Gesloten